Lijf & Lijn alle pijlers

Kuiten/afvallen

03-02-2017 16:44 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Tijdje meegelezen, vooral hier op Lijf&Lijn.

Ik vroeg me af of de dames die (flink) zijn afgevallen gemerkt hebben dat ook hun kuiten smaller werden?

Zelf probeer ik wat kilo's kwijt te raken, en heb flinke kuiten in verhouding met rest van mijn benen. Wat zijn jullie ervaringen?
Verschilt per persoon. Mijn vrouw bijvoorbeeld kan afvallen wat ze wil, ze blijft flinke kuiten houden.
Oh dear, how sad, never mind.
Hier verschilt het nauwelijks.. Terwijl het gewicht toch met mijn 'hoogtepunt'. 35 kilo zwaarder was, pas ik ook nu niet in de gewone laarzen met mijn kuiten :-)
Dat zijn spieren toch?
Kuitoefeningen doen op de trap. Schijnt echt te helpen.
.
Dikke kuiten ga je houden.
quote:Rooss4.0 schreef op 03 februari 2017 @ 16:54:

Kuitoefeningen doen op de trap. Schijnt echt te helpen.

Worden je kuiten gespierder van, en dus groter

TO, plaatselijk afvallen is niet mogelijk. Ligt helemaal aan je eigen lichaam waar jij het snelste vet verliest.
Is dat vet dan?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ben 25 kilo afgevallen. Scheelt een cm of 18/20 cm in de taille en ongeveer 2/3 cm om mijn kuiten. Echt dunne kuitjes zal ik nooit krijgen, ben ik bang.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Dikke kuiten is gewoon je bouw.

Daar kom je niet zo snel vanaf. Tenzij je allebei je benen in het gips doet voor maanden en de spieren laat krimpen
quote:Nootje90 schreef op 03 februari 2017 @ 16:57:

[...]

Worden je kuiten gespierder van, en dus groter

[...]

Ligt volgens mij maar net aan het type oefening.

Hardlopers/atleten trainen ook hun benen en hebben dunne kuiten (duursport, herhaling).

Bodybuilders hebben dikke kuiten (krachtsport, gewicht).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hier zijn mijn kuiten flink mee afgevallen, kon na 22 kilo afgevallen te zijn een vuist erbij bovenin mijn laarzen doen
quote:Nootje90 schreef op 03 februari 2017 @ 16:57:

[...]

Worden je kuiten gespierder van, en dus groter .

Nee, hoeft niet, van sommige oefeningen worden je spieren langer ipv dikker. Een vriendin van mij paste na een poosje haar laarzen weer:

**Ga tien seconden op je tenen staan en zak daarna weer terug. Wacht vervolgens tien seconden en ga daarna weer tien seconden op je tenen staan. Herhaal dit drie keer en doe het meerdere malen per dag. Je kunt de oefening moeilijker maken door het op een verhoging zoals een traptrede te doen. Blijf met een been op de grond staan en zet je andere been op de rand van de traptrede. Zorg dat je hiel in de lucht zweeft. Leun eerst met je hiel naar achter en ga daarna op je tenen staan. Herhaal dit enkele keren en wissel daarna van been.**

Van: http://www.leukafvallen.n ... gen-voor-slankere-kuiten/
.
Dank voor jullie reacties! Ik weet dat plaatselijk afvallen niet gaat maar was inderdaad juist benieuwd naar de ervaringsverhalen!

@Rooss4.0 Dank voor je oefening, dat uitproberen kan geen kwaad
quote:Vinyl schreef op 03 februari 2017 @ 17:40:

Hier zijn mijn kuiten flink mee afgevallen, kon na 22 kilo afgevallen te zijn een vuist erbij bovenin mijn laarzen doenWat goed zeg! Dat biedt perspectief haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven