Lijf & Lijn alle pijlers

levonorgestrel/ethinylestradiol pil: erg misselijk van

10-07-2016 12:25 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik deze pil nu sinds een maand, maar voel me zo misselijk... Herkenbaar? Meer dames die dit hebben/hadden?
Ja hier ook. Na 3 maand nog en hele zere borsten. Soms ook echt overgeven van de misselijkheid!

Huisarts zegt afwachten of het beter wordt en anders andere soort conceptie. Andere soort pil heeft geen zin volgens haar. Maar daar ben ik het nog niet helemaal mee eens.
Life is like an hourglass glued to the table.
Je hebt deze pil ook in verschillende grammen. Ik heb eerst een hogere verhouding gehad (net als mijn zus waar zij het dus wel goed mee doet). Maar daar werd ik uiteindelijk gek van (ik kon gewoon de hele dag huilen zonder redenen en ik was ontzettend bang ook zonder redenen). Uiteindelijk gestopt en toen voelde ik de dag daarna me direct beter. Na een half jaar weer besloten aan de pil te willen dus toen kreeg ik een lagere verhouding en deze heb ik tot nu toe nog steeds.

Dus dat kan ook nog!
Zere borsten: check idd. Vreselijk! Maar de misselijkheid is het ergst, moet ook bijna overgeven. Eet ook bijna niets, zo misselijk. Jij al 3 maanden joh? Pff. Er zijn heus wel alternatieven toch...
quote:Sproetjespost schreef op 10 juli 2016 @ 12:31:

Je hebt deze pil ook in verschillende grammen. Ik heb eerst een hogere verhouding gehad (net als mijn zus waar zij het dus wel goed mee doet). Maar daar werd ik uiteindelijk gek van (ik kon gewoon de hele dag huilen zonder redenen en ik was ontzettend bang ook zonder redenen). Uiteindelijk gestopt en toen voelde ik de dag daarna me direct beter. Na een half jaar weer besloten aan de pil te willen dus toen kreeg ik een lagere verhouding en deze heb ik tot nu toe nog steeds.

Dus dat kan ook nog!Ik heb de laagste dosering trouwens.
Ik had het alleen de eerste dagen, op advies van vriendinnen hem toen 's avonds ingenomen. Wanneer neem jij hem in?

Als het echt al een maand is en nog niet beter wordt dan zou ik toch in overleg met de arts een andere pil proberen. Misschien kun je net niet tegen deze pil.
Heb 20mg. Iets meer dan 2 maanden last gehad van zere borsten, buik klachten en depresief zijn. Nu geen klachten meer.
Ik heb bij die pil al mijn klachten weer waarvoor ik de pil juist kreeg. Ik heb daarom nu de merk-variant in plaats van het generieke medicijn. Scheelt er wereld!
Ik had last van tussentijds bloedverlies en migraine tijdens de stopweek van de generieke, sinds ik de originele (Microgynon) gebruikte had ik nergens last van. Misschien is dat nog de moeite om te proberen als je na 2-3 strippen nog geen mindering van klachten hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven