Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn liposculpture ervaring

12-09-2017 22:35 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond dames..

In het verleden zijn er meerdere topics geopend omtrent ervaringen van dames die een liposuctie/liposculpture behandeling hebben ondergaan. Nu zie ik niet echt meer dat er wat geplaatst wordt, dus heb ik een eigen topic gemaakt.

Ik heb vier weken geleden een liposculpturebehandeling gehad; vier zones, buik, maag, flanken en heupen. Ik ben altijd wel een volle dame geweest. Vele afvalpogingen gedaan, maar die enorme buik zat altijd in de weg. Hoeveel ik ook kwijt raakte aan kilo's, mijn buik was een ontzettende probleemzone. Het maakte mij zo erg onzeker. Doordat ik geen resultaat zag door het sporten en gezond eten bij mijn buik, at ik weer teveel/ongezond en kwam ik weer aan. Erg depressief ben ik erdoor geweest. Een laatste redmiddel was voor mij dus liposculpture. Ik ben er niet trots op, ik vertel het ook aan niemand in ''real life'', maar de behandeling heb ik nu gehad.

Doordat ik er niet trots op was (ben) en eigenlijk maar half achter mijn besluit stond, heb ik aan helemaal niemand verteld dat ik ook maar met de gedachte speelde om de behandeling te ondergaan. In de ochtend ben ik met de trein vertrokken naar de stad waar ik ben behandeld. Ik heb daar wat gegeten in een eetzaakje en ben daarop naar de kliniek geweest. De plastische chirurg heeft de te behandelen plekken afgetekend. Daarna mijn huid verdoofd, en sneetjes gemaakt in mijn huid. 2 net onder mijn ribben, 1 in mijn navel, 2 in mijn onderbuik en 2 in mijn onderrug. Met een fijne canule is daarna de tumescente verdovingsvloeistof ingespoten. Dat was echt geen fijn gevoel. Ik voelde mij zo ontzettend alleen op dat moment, maar ik heb mezelf er doorheen gesleept. Ik keek mezelf in de spiegel aan en ik was zo ontzettend opgeploft. Daar lag ik dan.. in mijn ondergoed met een übergrote lelijke buik die zo ontzettend hard was door de stofjes..

Kort erna is de chirurg begonnen met het wegzuigen van het vet+vloeistof. Afschuwelijk. Iedere keer als hij bij mijn maaggedeelte kwam, deed het zo'n pijn. Ik wilde het uitschreeuwen van de pijn maar in plaats daarvan beet ik maar gewoon op mijn lippen.. De eerste twee liter vet was toen weggezogen. Af en toe stond ik op zodat de chirurg kon kijken of het gelijk was weggezogen. Daarna is er nog 1,7 liter weggezogen.

Dit alles duurde ongeveer 2 uur. De assistente heeft daarna mijn wondjes afgeplakt en verschillende tena-men luiers om mij heen geplakt. (Daarvoor had ze trouwens heel veel op mijn buik gedrukt vlakbij de wondjes en dan stroomde er steeds een straaltje vet/bloed uit. Niet zo smakelijk) Daarna een drukpak aangedaan. Kort even in de kliniek gebleven nog en daarna naar huis gegaan.

Doordat ik dus aan niemand heb verteld dat ik de behandeling zou ondergaan, heb ik ook niemand gevraagd om mij op te halen. Zelf rijden vond ik onverantwoord, dus ben ik met de trein naar huis gegaan. Het duurde ongeveer een uur, maar ik kan mij niet herinneren dat ik mijzelf zo ongemakkelijk heb gevoeld in mijn leven. Ik was ten eerste dikker dan ooit tevoren door de vele lagen tena-men. Daarnaast lekte ik gewoon uit de wondjes. Vooral uit mijn rug voelde ik de ene straal na de andere straal vloeien. Ik koos ervoor om in de trein gewoon te staan. Ik keek steeds naast mijn voeten of er geen vloeistof op de vloer lag. Gelukkig was dat niet zo.

Thuis aangekomen heb ik toch besloten om naar mijn moeder te gaan en het aan mijn moeder te vertellen. Ik was namelijk van het ene moment op het andere moment veeel dikker en daarnaast lekte ik (letterlijk). Zij maakte een bed op, zorgde voor extra oude lakens zodat mijn nieuwe lakens niet vies zouden worden. Ik heb die nacht niet geslapen. Ik voelde mij opgejaagd en had het idee dat ik dood ging. (De chirurg vertelde mij dat ik dat zou kunnen voelen vanwege de verdovingsvloeistof dat in mij is gespoten). Dat was echter geen geruststelling. Ik hield mijn hartslag steeds in de gaten, deed ademhalingsoefeningen, schreef afscheidsbrieven (huilend omdat ik echt het gevoel had dat het einde van mijn leven naderde)..

Rond vier uur 's nachts besloot ik maar even wat te gaan eten omdat ik sinds de dag ervoor niks had gegeten. Ik was licht in mijn hoofd, misselijk en zwak. Bij iedere stap die ik zette voelde ik pijn. Toch heb ik het overleefd.. De volgende ochtend heb ik een hele wijde jurk aangetrokken. Ik voelde me vies want ik lekte nog. In de loop van de dag was dat verminderd. In de avond heb ik gedoucht, de pleisters vervangen en de drukpak gewassen en laten drogen. Ik had zo'n spijt dat ik überhaupt ben begonnen aan deze behandeling. Het voelde alsof ik was aangereden door 10 vrachtwagens. Emotioneel deed het mij niet goed. Ik huilde om het geringste. Dit was de hele eerste week het geval. Mijn buik was blauw/verkleurd en zat vol met harde/pijnlijke plekken. Het was er niet mooier op geworden.

Na de tweede week ben ik begonnen met lymfeklierdrainage bij een fysiotherapeut. De plastische chirurg had mij dit niet aangeraden. Ik heb zelf gebeld met de kliniek (nadat ik verhalen heb gelezen), en toen pas gaven zij aan dat het kan helpen. In mijn verzekeringspakket heb ik heel wat behandelingen bij de fysio die vergoed worden, dus daar ben ik toen mee begonnen.

Ik zit nu in mijn vierde week.. Sinds de 2e week ben ik ook weer begonnen met trainen. Het voelt nu pas (4 weken later) goed om weer op niveau te trainen. Mijn buik is nog steeds dik en verkleurd. Mijn navel ziet er misvormd uit. Het ziet er wel beter uit dan voor de behandeling, maar nog is dit niet het resultaat waar ik op hoopte. Nu is het zo dat ik natuurlijk nog maar een maand geleden behandeld ben, en dat het resultaat pas na 6-12 maanden goed te zien is. Toch is dit geen simpele behandeling geweest. Emotioneel breekt het mij best op. Ik probeer mij zo min mogelijk bezig te houden met mijn buik. Ik kijk alleen 's ochtends en 's avonds 1 x en dat was het.

Nu struggle ik met het gezond eten. Ik moet nog zeker 8 kilo kwijt; het liefst 15. Het lijkt alsof ik niet weet waar ik moet beginnen. Ik wist natuurlijk voor de behandeling wel dat ik niet binnen een maand al het leuke resultaat zou hebben waar ik op had gehoopt, maar ik hoop het nog steeds.

Ik heb best uitgebreid over mijn ervaring tot nu toe geschreven. Reden hiervoor is dat ik toch het complete plaatje wil delen met de dames hier. Het is echt geen behandeling die je eventjes tussendoor doet (wat ik wel dacht). Het is fysiek maar ook mentaal zwaar. De weken erop wil je resultaat zien maar je zit nog vol met vocht en dat is niet fijn.. Weet dus waar je aan begint.

Het zou fijn zijn als andere dames ook hun ervaringen kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Week 12 is geweest.. met 16 weken (4 maanden) zou je 70% van het resultaat moeten zien.. ben nog niet tevreden. Misschien dat het een correctie zal worden. Ik wacht het nog af. Ik kan namelijk nog een hele vetkwab vasthouden bij mijn buik terwijl mij is beloofd: je huid zal zo goed als tegen je buikspieren aan komen te liggen. Ik voel mij opgelicht. Bijna €4000,- lichter, 4 zichtbare littekens en geen gewenste resultaat. Zucht
Alle reacties Link kopieren
Hmm dat klinkt niet goed. Wat ontzettend vervelend voor je TO! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ohh wT erg voor je Sculp. Bij mij is het nu 4 weken geleden en ik kan niet echt vet vastpakken op mijn onderbuik. Maar ik sport heel veel. Sportte jij ook heel veel?

Ik vind het wel heel erg voor je. Was je nu in Nederland geopereerd of in België?
Ik heb uiteraard voor mijn operatie een heel gesprek gehad wat ik dacht wat ik dacht te krijgen na de ingreep. Het is ook meer contourverandering. Ik was niet dik maar was veel vet om buik gaan zitten ivm preovergang.

Hoe is jouw verhouding lengte/gewicht? Als je het niet wil zeggen snap ik hoor.

Kan je niet terug naar chirurg? Ik heb nu 2 afspraken gehad na 5 weken en in januari moet ik weer. Dan is het ruim 3 maanden geleden en gaan we weer foto’s maken in ziekenhuis. Voor en na foto’s doen ze.
Alle reacties Link kopieren
Littekens heb ik ook niet. Ze hadden 4 sneetjes gemaakt. Maar ik
Kan ze amper zien. Denk dat het een halve cm was.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al contact met de chirurg gehad Sculp?
Alle reacties Link kopieren
hier mij ervaring:

Ik ben vrijdag geholpen aan vijf zones ( bovenbeen rondom) in Brussel. Maar echter zie ik dat hij niet de volledige achterzijde heeft gedaan en voorkant minimaal. Mijn huid doet daar niet zeer.


De eerste dag alsof er een vrachtwagen over mij heen had gedenderd. Dag na de ingreep deed ik alweer boodschappen. Ik houd ook vocht vast, 1 plekje lekt nog wat na maar ben wel volledig op de been. Fijn! Want ik dacht echt helse pijnen te hebben en dat valt dus, in mijn geval, reuze mee. So far tevreden over de ingreep. Alles ging heel vlot.

Ik moet het pak 8 weken dragen en er is 4.2 liter verwijderd ( 1.71/70 kilo) mijn bovenbenen zijn twee maten groter dan de rest en boven ben ik heel slank. Het zijn alleen mijn benen die flink zijn. Nu zie ik nog geen resultaat helaas maar ik moet geduldig afwachten.

Zodra het vocht eruit is zal ik van de arts op 67 moeten uitkomen en ik mag tot 66 kilo nog afslanken. Daaronder mag ik niet komen.

Mijn vet ging er met sporten niet af. Deze ingreep stond al 10 jaar op mijn verlanglijstje. En ik hoop zo dat ik prima mijn broeken ga passen straks :)
En dat wanneer de zwelling weg is ik goed het resultaat kan bewonderen
Alle reacties Link kopieren
Metvrgroet, vet moet je niet met kilo’s verwarren hoor. Liposuctie is voor contourverbetering en niet om af te vallen. Ik ben 6 weken geleden geholpen, onder en bovenbuik en flanken. 1,6 L weggehaald. Dat is al heel erg veel voor buik.

Ik vind 4,2 L wel ontzettend veel. Welke zones hebben ze gedaan dan?

Ik ben nu 3 keer op controle geweest en eind januari weer terug en dan de foto’s weer maken bij de medisch fotograaf.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mupke,

Het was ook niet om af te vallen maar voor contour verbetering. Met een maatje tussen S en M in boven en 40/42 beneden. En een wespentaille, was het voor mij vaak onmogelijk broeken te vinden. Dus liep ik vaak rond ik vormloze jurkjes of stretch broeken. Of ik het nu wel of niet op de weegschaal ga merken, de zwelling zal ook weggaan.

Hopelijk is dat gedoe straks verleden tijd en vind ik een maat wat aansluit bij mijn bovenlichaam. Volgens de arts was ik boven een 10 maar is de onderkant genetisch bepaald en heb ik wat minder gelukt gehad met een flinke opslag.
Zones: knieën, voorkant een klein beetje ( om de bolling eraf te halen) zijkant en tussen mijn benen en achterkant knie. Alleen de achterzijde heeft hij helaas niet meegenomen. Wat wel de afspraak was.

4.2 is ook vrij veel.

Hoelang duurde het tot de zwelling bij jou weg was?
Alle reacties Link kopieren
Na een week zag ik al wat verbetering. Na 3 weken zag je de contouren al. Je moet gewoon opmeten. Dat heb ik ook gedaan. Onder mijn borsten is het nu een cm of 7 minder en taille 5-6 en heupen 5 cm.

Ik ben er blij mee maar ik wil zelf nog een kilo of 3 kwijt. Maar dat staat los van de lipo.

Ik mag nu weer gaan sporten. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat heb je al een mooie resultaten! :)
Ik ben ook mezelf gaan opmeten voor de ingreep en weeg mezelf elke dag. Maar dat laatste moest ik zo bijhouden van de arts.

Vind het ook een heel spannend proces, ik had dit eerder moeten doen. Mijn benen zijn echt een obsessie geweest; van verdriet tot boosheid.

Tot nu toe valt het allemaal erg mee met de zwelling en pijn. Had met erger rekening gehouden. Was jij erg blauw? En wanneer begon dat bij jou? Ik zit op dag 3 en heb amper blauwe plekken. Zag de horror foto’s al voorbij komen via Google. Ik lek nog bij 1 plekje knieholte. Rest ziet er allemaal heel netjes uit.

Wat voor een sport doe je?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onder in mijn buik een stuk heel blauw geweest. Al dat vocht zakt natuurlijk naar beneden. Ik denk na een week of 2 dat het blauw begon te worden.

Ik doe lessen voornamelijk op de core gericht. Ik ga weer opbouwen naar 3-4 keer per week. 5 keer gaat helaas niet meer lukken ivm blessures die op blijven spelen. Knie
Alle reacties Link kopieren
Wat ik vluchtig begreep toen ik het topic doorlas. Jij hebt vooral je buik laten doen toch? Geen benen?

Ik sportte tot 2 jaar geleden 4 dagen pw. Kracht en rpm maar door een heup blessure ( ga nog geopereerd worden) kan ik niet meer sporten. Dus zag ik de laatste twee jaar mijn lichaam achteruit gaan. Spieren namen af, vet opslag nam flink toe. Mijn vet percentage was erg hoog ( 38% terwijl ik 70 kilo woog) en dat zat vooral op de benen.

Na mijn operatie zou ik wellicht rustig weer kunnen sporten om het lichtjes in shape te houden. Ik kan nu bijvoorbeeld niet meer lopen dan 3 kilometer achter elkaar.

Fijn dat je weer kan sporten binnenkort!

Ik moet nu even wennen dat ik nog geen verschil zie in de spiegel. Nogsteeds dezelfde beenpartij. Geduld, geduld..... 😌
Alle reacties Link kopieren
Wat is je leeftijd? Ik zit in de pre-overgang. Ben tussen de 45 en 50
Benen zou ik ook wel eens willen doen maar daar stoor ik me niet zo aan. Heb niet echt dikke benen. Bij mij was het echt boven en onderbuik wat me vreselijk stoorde. Ik zie er nu in kleding wel goed uit. Heb weer een taille hahaha
Alle reacties Link kopieren
34. Maar al een been issue sinds de middelbare school. Bouw van mijn moeder. Altijd gezond geleegd, qua voeding en sport. Viel er niet af te trainen of te dieeten.



Fijn dat je nu goed uitziet met je buik. Al flink wezen shoppen? Ik ging al maanden terug op zalando een lijstje aanmaken met nieuwe broeken. Voor nu wacht ik nog even. :)

Net het pak uit gedaan. Lichte blauwe plekken. Zie geen verschil. Oh wat ben ik ongeduldig. 😬
Alle reacties Link kopieren
Pak moet je wel 6 weken dragen he! Ik heb hem alleen ff uitgedaan om te douchen en dan gelijk weer aan. Ik had nog een tweede gekocht. Als ik de ene ging wassen dan droeg ik de ander. Hoeveel was jij kwijt in totaal?
Ik 3200,00 wel volledige narcose en hele goede nabehandelingen.

Ik las dat als jij dij die dokter D geweest ben dat er in Brussel geen nacontroles zijn. Of heb jij die wel en ben je door een andere arts geholpen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik haak ook (weer) aan.
Ook omdat je zeker niet de enige bent die je zo voelt. Misschien helpt dat.
Sculp ik wil je zeggen dat je erg moedig bent om dit zo alleen te regelen en te ondergaan.
En ik wil je moed geven, écht het gaat goed komen, maar heb geduld.
Ook ik heb vorige week vrijdag bij B. in Brussel een liposculpture gehad, en vind dat een ieder die dat wil ondergaan daar zijn duidelijke weloverwogen drijfveer voor heeft.
Het is helder dat je dit doet als al het andere niet werkt en je je er ellendig bij blijft voelen
Mijn ervaring is de volgende:
Na wat heen en weer email met de arts (24/7 bereibaar) wat foto s te hebben gestuurd een offerte ontvangen met de beste behandeling en waarom.

Een afspraak gemaakt voor 16 nov.
Arts heeft mij van te voren zelf gebeld wat mee te nenmen en wat niet.
Mijn dochter was mee als begeleider en chauffeur ;-)
Start 6:45 uur
Een volledige verhandeling van wat te doen en te laten en het te verwachten resultaat wordt in een gesprek van ong. 45 min. met de PC (Dr. D.) doorgenomen.
Welke zones, speciaal door deze kliniek geleverd drukpak dragen hoe lang, wanneer, waarom etc. wordt erg benadrukt.
Een eigen uitslaapkamer daar en erg lieve professionele zorg gehad.
Dit was voor mij de tweede keer hier en nét zo n fijne als de eerste ervaring.
Als je geen behoefte hebt aan nacontrole dan hoeft het niet, zo ja dan ben je welkom.
Vorige keer was ik zeer tevreden en alles was ok.
Nu ben ik op 4 locaties (9 jaar later) opnieuw geholpen en ook ik voel mij als door 4 vrachtwagens overreden maar ik weet dat het resultaat het waard is.
Dr. D. Vraagt je na de 3e dag elke dag een weegstaatje bij te houden zodat je ziet dat je vocht verliest (ong.400 gr per dag.) ook al voel je je erg opgeblazen (is ook zo) en zie je er veel dikker uit.
Wat hij heeft voorspeld gebeurt ook tot nu
toe.(ik val per nacht ong. 400 gr.af)
Een roesje door een aanwezige anesthesist met een infuus en een zuurstofkapje op de neus zorgt dat je heerlijk gaat slapen en met pak en al weer zelf terug loopt (onder begeleiding) naar je eigen uitslaapkamer.
Dan slaap je nog ong. 3 uurtjes lekker onder de dekens.
Wanneer je weer wakker en helder bent mag je met je begeleider naar huis.
Je jrijgt 3 A4 tjes mee met adviezen
Krijg antibiotica mee en pijnstillers en 2 matjes voor in bed (ja het lekt ong. 1,5 dag) dat komt door de methode die wordt toegepast: met vloeistof worden de vetcellen losgemaakt , dat moet later weer ergens heen.
Ook ik ben onderin mijn buik en rond de ribben bont en blauw en als ik opsta zit er een baksteen in mijn buik ;-)
Toch zie ik nu al een beetje de taille terugkomen (ik ben 61 maar nog springlevend) en voel dat het elke dag beter gaat.
Brussel heeft in het verleden een paar slechte reviews gehad ook in een oud lipoforum hier, maar dat zal voornamelijk de verwachting van de cliënt zijn geweest die niet is gerealiseerd om wat voor reden dan ook.
Aan de professionaliteit bij deze kliniek ligt dat zeker niet.
Ik ben erg tevreden over Dr.D (en zijn assistent) en zijn werkwijze.
De operatie zelf stelt niet veel voor wanneer je een roesje krijgt
Het herstel is even een goeie week afzien maar daarna gaat het steeds beter.
Het loeistrakke pak moet 8 weken aan blijven.
Per dag mag het 1,5 uur uit na de eerste week.
Dit om de huid optimaal te laten hechten aan het nieuwe bindweefsel dat zal ontstaan gedurende 3 -4 maanden.
Nog 7,5 week te gaan :-D...
Alle reacties Link kopieren
Hi Mupske en Lettie,
Ik denk dat we in dezelfde kliniek zijn geweest Lettie? Dokter D. D. In Brussel. Op de 5e etage. ;)
Ik ben hier vrijdag geweest. 4 zones vooraf besproken, 2480 incl roesje, pak en medicatie mee naar huis. En kreeg een 5e locatie er bij, anders was het 2780 geweest. Ik had ook de achterzijde besproken maar dit heeft hij niet gedaan helaas. Wel een stukje onder mijn bil. Hij zou alles rondom doen. Misschien had ik nadrukkelijk echt mijn wensen meer kenbaar moeten maken?

Ik ben zelf niet gebeld door hem vooraf. De nacontrole kan, mits dit nodig is. Ik heb juist veel positieve reacties gelezen hier op Viva en dat was voor mij doorslaggevend te gaan. Anderhalf jaar geleden had ik hem al gecontact. En in NL heb ik nog eens bij vier klinieken consulten laten doen. Dus ik heb mij ruim verdiept. Daar kwam de offerte op €6000 euro uit. Daar schrok ik wel van. Ik heb denk ik alle topics rondom liposuctie op viva doorgelezen en toen de knoop doorgehakt om voor Brussel te gaan.
En in augustus de afspraak gemaakt.

Een na correctie zou ook mogelijk zijn, dan betaal je alleen €250 euro voor.
Ik baal wel dat de achterzijde en voorzijde naar mijn weten amper tot niet zijn gedaan. Ben niet blauw en heb al last van ‘ hetstel jeuk’.
Gewicht voor de ingreep: 70.7. Dag na de ingreep: 71.2 en weeg nu op dag 5: 69.3
In de nacht zweet ik ook wat meer. Het pak zit bij mij niet super super strak. Past prima onder een pantalon zonder dat je de pijpjes ziet zitten. Want hier maakte ik mij erg zorgen over.
Helaas nog geen verschil. Lettie je zegt al iets te zien, ik zie nog niets. Maar dat is de ongeduld bij mij. Maar mocht er amper verschil zijn dan communiceer ik dit wel met de arts voor een correctie. Voor mij was deze ingreep prima te doen, dus ik zou het zo weer doen mocht dit nodig zijn.

De anderhalve week vrij wat ik heb genomen blijkt achteraf niet nodig te zij geweest. Ik had gisteren prima weer aan het werk kunnen gaan.
Ik heb geen pijn gehad. Viel allemaal erg mee. Ik stond de tweede nacht zelfs tot twee keer toe mijn bed plassende zoon van zes onder de douche te doen, bed te verschonen en de vloer te dweilen. Verstand op nul.

Groetjes!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch 2,5 week thuis geweest. Dat werd ook geadviseerd door de chirurg. Daarna weer rustig gaan werken.

Lettie, begrijp ik nu dat je voor de 2e keer die zones weer laat doen dan??
Ben je dan zoveel aangekomen?
Wel zonde. Ook van het geld

Ik lees dat jullie lekkages hebben. Ik had dat ook niet. Terwijl er ook bij mij vloeistof ingespoten is. Zo zie je maar dat elke werkwijze anders is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ja het is dezelfde.
Ook de prijs is hetzelfde.
En nee, niet dezelfde zones
Ben nog steeds zeer tevreden over het resultaat van de maagbuikbenen behandeling van 9 jaar geleden. Niet veel vet bijgekomen.
Maar het verschil met de rest is na 9 jaar wel duidelijk.
Nu de heupen opzij, de bhrolletjes en de ‘venusheuvel’ (vandaar de “baksteen” )
Dus niet goed begrepen (of door mij uitgelegd) en het is dus niet zonde ;-)
Ben ook de ellende van aankomen tijdens menopauze inmiddels voorbij en weer stabiel in gewicht.
Ook aan die bijkomende kilo’s valt niet te ontkomen voor de meesten.
Ik ben inmiddels gewoon weer aan t werk sinds vandaag (donderdag de 16e was behandeling)
Het gaat snel steeds beter met bewegen.
Alle reacties Link kopieren
En nog dit: ook ik heb (voor de tweede keer) alles uitgezocht en ben bij verschillende klinieken geweest om te oriënteren.
Ook ik schrok van de bedragen die op dit moment hiervoor gevraagd worden in NL. Bijna het dubbele van dat in Brussel.
Men kon mij in NL niet uitleggen of overtuigen waaruit dit bedrag was opgebouwd waarom laserverstrakking extra kost en wat dat is en waarom het prijsverschil zo groot is.
Een onsamenhangend verhaal adhv een offerte aan de telefoon.
(Schrijven met een vork, zo voelde het)
Het is toch geen brood wat je koopt zei ik.
Overigens verschil het bedrag van 9 jaar geleden in B. niet veel met dat van nu. Iets lager nu zelfs.
Het aantal zones is hetzelfde.
Even een vraag, ik lees dat er word geadviseerd 2 weken niet te werken. Meld je je dan ziek bij je baas of neem je vrij?
Hoe zit het na de ingreep met tillen? Ik vraag dit voor mn man, hij is drager bij uitvaarten.
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht 6 weken niet tillen en geen zware werkzaamheden doen.

Bij mij was er ook een stukje medisch bij en ik heb ziekteverlof gehad. Ik kon ook echt niet werken. Om 8 uur op een stoel te zitten. Nee dat ging niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wat je zegt Lettie. Meerdere consulten in NL gehad.
Bij 1 was de ruimte niet in orde, er zat een dunne wand tussen de wachtkamer er behandelruimte.
Ander was 6000 euro en bij zowel een vriendin die daar is geweest als van iemand op dit forum en via iemand anders hoorde ik over een infecties & complicaties. Super mooie locatie, Netflix en een nacht blijven slapen. Sja....

En bij weer een ander was de arts zo onsympathiek. Ook hier was de offerte 6000 euro.

Omdat ik vorig jaar al met dokter D had gecontact maar in eerste instantie dacht dit klinkt te mooi om waar te zijn omdat de prijs zo onwijs veel lager licht. Ben ik mij toch in NL gaan oriënteren. De recensies hier op het forum hebben mij toch een jaar later doen besluiten toch de afspraak bij hem te gaan maken. En 2480 was voor mij persoonlijk ook beter te bekostigen.

De arts heeft tegen mij gezegd vooral zoveel mogelijk je dagelijks gang van zaken te hervatten. Ik zit op dag 6 nu en heb zojuist mijn zoon met de fiets van school gehaald. Heb alleen nog een beetje spierpijn. Op mijn werk heb ik niets gezegd maar ik had nog overuren staan en combineer dat met thuiswerk.
Dat is luxe. Was dit niet zo geweest dan had ik er vakantiedagen voor moeten inzetten. Wel had ik rekening gehouden met 1.5 week ‘ in de kreukels’ zou liggen.

Hadden jullie ook dat je wel eens een dag weer wat extra woog, wat meer vocht vast hield dan de dagen daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
@mvg
Ja, ik had precies hetzelfde
Op de website werden zones en prijzen vermeld
Een afspraak gemaakt met de arts zelf waar ze NB mee geuren op de site
Bleek het gesprek met heel iemand anders te zijn en de arts zelf zat toen ik bij de receptie stond (ik herkende hem van een filmpje)in een open behandelruimte voor zuurstof oid (?) gewoon te kletsen over koetjes en kalfjes met iemand die aan die zuurstof hing (bizar) terwijl iedereen die binnenkwam dat kon zien.
Er waren allemaal dingen die ik niet goed vond overkomen, beetje amateuristisch.
De offerte was 2000 hoger dan ik op de website had gezien en ze konden mij niet uitleggen waar ‘m dat in zat.
Later ging tijdens een telefoongesprek de prijs zomaar 600 e. naar beneden..(??)
Raar...

Kortom: nee
Brussel was exact zoals afgesproken en in verhouding redelijk betaalbaar.
En een eerdere goede ervaring.

Ja het verlies van vocht wisselt zegt de weegschaal.
Gisteren 500gr.
Vandaag 0 :-(
Maar kan mij weer goed bewegen
Beetje beurs nog, maar valt mee.
T hangt er natuurlijk vanaf welke zones er behandeld zijn en de gevoeligheid daarvan.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ja grappig dat jij net een dag voor mij er was. Had je ook Linda?
Grote afdeling en zo rustig hè? Zat hij er 9 jaar geleden ook al op die locatie?
Mijn ervaring is ook goed. Volgens mij is hij ook heel kundig. Een beetje een ongemakkelijk niet zo sociale man. :) praat snel! maar dat maakt mij niet uit.

Ik was dus ook bij Dokter D in Amsterdam/Enschede geweest. Die ook volop op zijn site in foto’s en filmpjes en zelfs met een heus magazine naar hem vernoemd. Vond ik geen prettig gesprek, hij maakte een wat vreemde opmerking naar mij waardoor ik een onprettig gevoel krijg.

Mocht ik nog eens iets moeten laten doen, of een correctie, dat ga ik wel vol vertrouwen naar Brussel terug.

Nu geduldig afwachten op het resultaat! Nog 7.5 week! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven