Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn liposculpture ervaring

12-09-2017 22:35 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond dames..

In het verleden zijn er meerdere topics geopend omtrent ervaringen van dames die een liposuctie/liposculpture behandeling hebben ondergaan. Nu zie ik niet echt meer dat er wat geplaatst wordt, dus heb ik een eigen topic gemaakt.

Ik heb vier weken geleden een liposculpturebehandeling gehad; vier zones, buik, maag, flanken en heupen. Ik ben altijd wel een volle dame geweest. Vele afvalpogingen gedaan, maar die enorme buik zat altijd in de weg. Hoeveel ik ook kwijt raakte aan kilo's, mijn buik was een ontzettende probleemzone. Het maakte mij zo erg onzeker. Doordat ik geen resultaat zag door het sporten en gezond eten bij mijn buik, at ik weer teveel/ongezond en kwam ik weer aan. Erg depressief ben ik erdoor geweest. Een laatste redmiddel was voor mij dus liposculpture. Ik ben er niet trots op, ik vertel het ook aan niemand in ''real life'', maar de behandeling heb ik nu gehad.

Doordat ik er niet trots op was (ben) en eigenlijk maar half achter mijn besluit stond, heb ik aan helemaal niemand verteld dat ik ook maar met de gedachte speelde om de behandeling te ondergaan. In de ochtend ben ik met de trein vertrokken naar de stad waar ik ben behandeld. Ik heb daar wat gegeten in een eetzaakje en ben daarop naar de kliniek geweest. De plastische chirurg heeft de te behandelen plekken afgetekend. Daarna mijn huid verdoofd, en sneetjes gemaakt in mijn huid. 2 net onder mijn ribben, 1 in mijn navel, 2 in mijn onderbuik en 2 in mijn onderrug. Met een fijne canule is daarna de tumescente verdovingsvloeistof ingespoten. Dat was echt geen fijn gevoel. Ik voelde mij zo ontzettend alleen op dat moment, maar ik heb mezelf er doorheen gesleept. Ik keek mezelf in de spiegel aan en ik was zo ontzettend opgeploft. Daar lag ik dan.. in mijn ondergoed met een übergrote lelijke buik die zo ontzettend hard was door de stofjes..

Kort erna is de chirurg begonnen met het wegzuigen van het vet+vloeistof. Afschuwelijk. Iedere keer als hij bij mijn maaggedeelte kwam, deed het zo'n pijn. Ik wilde het uitschreeuwen van de pijn maar in plaats daarvan beet ik maar gewoon op mijn lippen.. De eerste twee liter vet was toen weggezogen. Af en toe stond ik op zodat de chirurg kon kijken of het gelijk was weggezogen. Daarna is er nog 1,7 liter weggezogen.

Dit alles duurde ongeveer 2 uur. De assistente heeft daarna mijn wondjes afgeplakt en verschillende tena-men luiers om mij heen geplakt. (Daarvoor had ze trouwens heel veel op mijn buik gedrukt vlakbij de wondjes en dan stroomde er steeds een straaltje vet/bloed uit. Niet zo smakelijk) Daarna een drukpak aangedaan. Kort even in de kliniek gebleven nog en daarna naar huis gegaan.

Doordat ik dus aan niemand heb verteld dat ik de behandeling zou ondergaan, heb ik ook niemand gevraagd om mij op te halen. Zelf rijden vond ik onverantwoord, dus ben ik met de trein naar huis gegaan. Het duurde ongeveer een uur, maar ik kan mij niet herinneren dat ik mijzelf zo ongemakkelijk heb gevoeld in mijn leven. Ik was ten eerste dikker dan ooit tevoren door de vele lagen tena-men. Daarnaast lekte ik gewoon uit de wondjes. Vooral uit mijn rug voelde ik de ene straal na de andere straal vloeien. Ik koos ervoor om in de trein gewoon te staan. Ik keek steeds naast mijn voeten of er geen vloeistof op de vloer lag. Gelukkig was dat niet zo.

Thuis aangekomen heb ik toch besloten om naar mijn moeder te gaan en het aan mijn moeder te vertellen. Ik was namelijk van het ene moment op het andere moment veeel dikker en daarnaast lekte ik (letterlijk). Zij maakte een bed op, zorgde voor extra oude lakens zodat mijn nieuwe lakens niet vies zouden worden. Ik heb die nacht niet geslapen. Ik voelde mij opgejaagd en had het idee dat ik dood ging. (De chirurg vertelde mij dat ik dat zou kunnen voelen vanwege de verdovingsvloeistof dat in mij is gespoten). Dat was echter geen geruststelling. Ik hield mijn hartslag steeds in de gaten, deed ademhalingsoefeningen, schreef afscheidsbrieven (huilend omdat ik echt het gevoel had dat het einde van mijn leven naderde)..

Rond vier uur 's nachts besloot ik maar even wat te gaan eten omdat ik sinds de dag ervoor niks had gegeten. Ik was licht in mijn hoofd, misselijk en zwak. Bij iedere stap die ik zette voelde ik pijn. Toch heb ik het overleefd.. De volgende ochtend heb ik een hele wijde jurk aangetrokken. Ik voelde me vies want ik lekte nog. In de loop van de dag was dat verminderd. In de avond heb ik gedoucht, de pleisters vervangen en de drukpak gewassen en laten drogen. Ik had zo'n spijt dat ik überhaupt ben begonnen aan deze behandeling. Het voelde alsof ik was aangereden door 10 vrachtwagens. Emotioneel deed het mij niet goed. Ik huilde om het geringste. Dit was de hele eerste week het geval. Mijn buik was blauw/verkleurd en zat vol met harde/pijnlijke plekken. Het was er niet mooier op geworden.

Na de tweede week ben ik begonnen met lymfeklierdrainage bij een fysiotherapeut. De plastische chirurg had mij dit niet aangeraden. Ik heb zelf gebeld met de kliniek (nadat ik verhalen heb gelezen), en toen pas gaven zij aan dat het kan helpen. In mijn verzekeringspakket heb ik heel wat behandelingen bij de fysio die vergoed worden, dus daar ben ik toen mee begonnen.

Ik zit nu in mijn vierde week.. Sinds de 2e week ben ik ook weer begonnen met trainen. Het voelt nu pas (4 weken later) goed om weer op niveau te trainen. Mijn buik is nog steeds dik en verkleurd. Mijn navel ziet er misvormd uit. Het ziet er wel beter uit dan voor de behandeling, maar nog is dit niet het resultaat waar ik op hoopte. Nu is het zo dat ik natuurlijk nog maar een maand geleden behandeld ben, en dat het resultaat pas na 6-12 maanden goed te zien is. Toch is dit geen simpele behandeling geweest. Emotioneel breekt het mij best op. Ik probeer mij zo min mogelijk bezig te houden met mijn buik. Ik kijk alleen 's ochtends en 's avonds 1 x en dat was het.

Nu struggle ik met het gezond eten. Ik moet nog zeker 8 kilo kwijt; het liefst 15. Het lijkt alsof ik niet weet waar ik moet beginnen. Ik wist natuurlijk voor de behandeling wel dat ik niet binnen een maand al het leuke resultaat zou hebben waar ik op had gehoopt, maar ik hoop het nog steeds.

Ik heb best uitgebreid over mijn ervaring tot nu toe geschreven. Reden hiervoor is dat ik toch het complete plaatje wil delen met de dames hier. Het is echt geen behandeling die je eventjes tussendoor doet (wat ik wel dacht). Het is fysiek maar ook mentaal zwaar. De weken erop wil je resultaat zien maar je zit nog vol met vocht en dat is niet fijn.. Weet dus waar je aan begint.

Het zou fijn zijn als andere dames ook hun ervaringen kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Mvg. Je moet toch na ongeveer 1 a 2 weken toch wel duidelijk verschil gaan merken in de omvang hoor. Er moet toch wat cm af zijn nu. Of je moet zo ontzettend veel vocht vasthouden?
Alle reacties Link kopieren
Ik betwijfel het dat het vocht is. Wel bij mijn knie want dat kan ik voelen. Heb het pak zojuist uitgedaan en schrok wel. Ik heb het nu wat beter kunnen zien. Als ik het pak iets omlaag deed wanneer ik naar het toilet ging zag ik namelijk ook geen blauwe plekken.

Hup pak even uit:
Foto’s gemaakt. Zelfs pose, zelfde spiegel. Ik zie geen verschil.

Ik ben ook flink blauw/paars aan de binnenkant van de knieën en blauw aan de zijkant ( zadeltas)
Zowel de voorkant, achterkant, binnenkant been zie je niets. Misschien een stipje blauwe plek. Maar dat is bij een insteekgaatje :( ik zie daar ook geen verschil.

Oh wat baal ik! Of Het moet nog flink bijtrekken. En dat het wel vocht is met geen blauwe plekken. Of hij heeft daar niets gedaan. Terwijl ik er wel voor betaald heb en hij mijn benen rondom zou doen.

Ik wil ook niet nu gelijk aan te telefoon gaan hangen dat ik geen resultaat zie. Want hij zei: geduld, geduld en je pak dragen 8 weken. Als ik over twee weken nog geen resultaat heb dan ga ik wel bellen. 2500 euro is voor mij echt veel geld en ik hoop wel dat hij dan gaat corricieren.
Alle reacties Link kopieren
@mvg
Had je ook Linda?
Nee, een hele jolige anesthesist.
Grote afdeling en zo rustig hè? Zat hij er 9 jaar geleden ook al op die locatie?
Ja, exact hetzelfde en ook dezelfde jolige assistent.

Volgens mij is hij ook heel kundig. Een beetje een ongemakkelijk niet zo sociale man. :) praat snel!

Hij heeft dit verhaal zó vaak verteld dat hij helemaal geautomatiseerd is.
Hij reageert ook nauwelijks op opmerkingen of reacties tussen zijn verhaal door.
Maar hij is gewoon heel efficiënt
Hij vertelde:
Wij doen 6 lipo’s per dag.
Ma. don. en vrijdag elke week.

Dus 18 per week.
Dan weet je wel wat je doet denk ik🤔
Ja Dr. D. In Adam/enschede was idd een desillusie, ook bij mij..
Overigens is er geen gram meer af na de 4e dag 😩
Ik heb een soort paarse bikinibroek aan de voorkant.
Lekker dik ook nog.
Jaja...geduld!! 😜
Alle reacties Link kopieren
Het gaat toch om de omvang?? Niet om de kilo’s verliezen? 1 kilo vet weegt bijna niks.
Mupke10 schreef:
24-11-2017 10:48
1 kilo vet weegt bijna niks.
Jawel hoor; namelijk 1 kilo.
Alle reacties Link kopieren
MollyHooper schreef:
24-11-2017 11:16
Jawel hoor; namelijk 1 kilo.
Ohhh hahaha. Ik bedoel natuurlijk 1 liter. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Mvg, heb je nu al verlies van cm?
Alle reacties Link kopieren
@Mupke10
Het is inderdaad niet gericht op gewichtsverlies.
(Sterker: als je te zwaar bent wordt je niet behandeld)
Het gaat erom dat je kunt zien of je de ‘ingespoten’ vloeistof weer kwijtraakt dmv van vochtverlies tijdens de eerste weken zodat je normale postuur minus de behandelde gebieden weer terug hebt.
Na de behandeling zijn die gebieden en eromheen behoorlijk opgezwollen en beurs en alleen door na elke ochtendplas jezelf te wegen kun je een beetje monitoren of je dat vocht weer kwijtraakt. (Op advies van de pc)
Ik verlies geen gewicht meer, zit wel een beetje op hetzelfde gewicht als ervoor maar zie nu wel mijn verbeterde contouren heel langzaam verschijnen mét het korset (en ook zonder) na 9 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Hi Mupke,

Ik heb op het bovenbeen hoog 4 cm verlies.
Zijkant is hij geweest. Dat maakt wel verschil in cm blijkbaar.

Maar voorzijde, binnekant bovenaan en de achterkant niet. En dat was wel de bedoeling en heb ik voor betaald. Dus als je een foto ziet dan zie je ook geen verschil. Zijkant ook niet. Heb een behoorlijke bolling op de voorzijde bovenbeen en die is er helemaal niet af terwijl ik dat wel heb aangegeven. En dat was ook reden voor de lipo. Ik houd nu colkeges per week bij. Achterkant is ook nog gewoon vet. Kan ik gewoon vastgrijpen, geen beurse plekken. Hetzelfde overschot aan vet zit daar nog.

En 300 gram zwaarder vandaag. Eet netjes. En let er juist op. Kunnen vocht schommelingen zijn neem ik aan?

Mijn gewicht na de ingreep was ook maar max. een halve kilo zwaarder van de temusent vloeistof.
Ik vraag me af of je in 1.5 uur incl inspuiten vloeistof de hele benen rondom kan doen. Lees online toch echt dat je langer bezig bent met 5 zones ( rond de 3 uur)
anoniem_357169 wijzigde dit bericht op 25-11-2017 14:18
33.78% gewijzigd
jezus wat een raar topic en to jij hebt echt geen realistisch beeld van jezelf en wat normaal is
je kan je figuur niet veranderen. sla je snel vet op op je buik dan blijft dat. ook na een liposculptuur. het gaat er dan ook nog lelijker uit zien ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn pak nu een half uur uit om het te wassen en te drogen en draag nu even mijn normale kleding. Spring zo even snel onder de douche.
Alsof er niets gebeurd is. Alles ziet en voelt nog zoals hiervoor. De flinke kwabben zijn er nog gewoon. Ik betwijfel sterk dat dit gaat bijtrekken. Want dit was mijn lijf hoe het is. Dit is geen vocht hoor. Gewoon vet.
Had jij dit ook Mupke? Na de eerste week? En je pak, zit dit heel strak of normaal. Ik vind het totaal niet storend. Het is vergelijkbaar met een sportlegging. Vind het eerder losjes zitten dan strak.

Lees op veel Amerikaanse sites dat 85% met 4 weken is behaald. Als dit nog hetzelfde is dat ga ik mailen om iig met 4 maand een controle te doen. Mijn vriend die aanwezig was tijdens het gesprek gaf dit ook al aan; Toch ontzettend raar dat je betaald en vraagt om de voor/achter/knie/zijkant en de binnenkant er maar 2 zones, naar mijn bevinding, zijn behandeld?
Voel wel wat vocht zitten op deze twee plekken. Ook heb ik maar op 2 plekken gelekt bij De knieën.
De andere 4 openingen niet. Zag er bij thuiskomt heel rustig, droog, uit.

Over het bezoek, herstel en de littekens ben ik dus tevreden. Behandelde plekken en gemaakte afspraken vooralsnog niet tevreden.
Er wordt voor € 250 een correctie gegeven bij niet tevreden dus ik ga ervanuit dit ik hiervoor dan in aanmerking zal komen en over een x aantal maanden de andere drie locaties gedaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mijn pak zat behoorlijk strak. Dat moet ook want dat weefsel Moet gaan hechten. Ik heb er 2. Als ik de een waste dan droeg ik de ander. Ik deed het alleen uit om te douchen en daarna direct weer aan 24/7

Bij bij zag je echt verschil na 1 week. Maar hoe ga jij die correctie regelen? Als die chirurg nou moeilijk gaat doen en zegt: je Moet geduld hebben!
Als ik de verhalen lees van mensen die niet tevreden waren was het behoorlijk lastig om een correctie te krijgen. Ik hoop het voor je dat het lukt. Maar je hebt een behoorlijke klap geld betaald. En procederen heeft weinig nut denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur je een pb
Alle reacties Link kopieren
Pb terug. Wat vreemd dat je daar geen melding van krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Schijnbaar niet geplaatst. Nu wel een pb
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
25-11-2017 14:14
jezus wat een raar topic en to jij hebt echt geen realistisch beeld van jezelf en wat normaal is
Oh oke.
Alle reacties Link kopieren
Nou dames, ik zit nu bijna bij de 4e maand.. 70% zou mijn resultaat nu zijn.. Ik ben niet tevreden. Ik ga volgende week wel bellen om te vragen wat er nog mogelijk is. Mij is gezegd dat het resultaat zou zijn: platte buik tot je buikspieren. Nu weet ik dat dat bijna niet haalbaar is tenzij je keihard traint en goed let op je eten.. maar ik kan nog echt vet vastpakken bij mijn heupen en onderbuik.
Alle reacties Link kopieren
Het kan echt wel hoor. Maar je moet niet denken dat als iemand vrij dik is, dat ze met een mooi strak buikje weer tevoorschijn komt na een lipo. Dit is niet persoonlijk bedoeld hoor. Want ik heb geen idee hoe je eruit ziet.


Ik kan nu zelf net met duim en wijsvinger een heel klein stukje vet vastpakken, heb dus weinig vet meer. Maar ik sport veel dat deed ik daarvoor ook al.

I

Lipo is voornamelijk contourverbertering.
Alle reacties Link kopieren
Sculp. Heb je nog gebeld en hoe is het gesprek gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat er op dit topic niet meer gereageerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging toevallig vandaag nog even kijken.

Ik heb geen resultaat van mijn Liposculpture. Behalve een deuk in de binnenzijde van mijn been. Daar is dan wel 1 cm van af. Erg jammer en vooral on te janken; geld weg en geen plezier van de ingreep. Wat eigenlijk een fijne tijd had moeten worden wordt mogelijk een getouwtrek om mijn gelijk te halen.
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat erg voor je MVG. Het gaat een moeilijke strijd worden ben ik bang voor je. Bij mij is het nu bijna 4 maanden geleden. Buik is vrij plat maar als ik zit heb ik wel rolletje op bovenbuik (maag) maar ik ben ook geen 20 meer. Dat moest ik aanhoren hoor Haha. Het is puur contourverbetering. Als ik mezelf vanaf de zijkant bekijk is het gewoon plat.

Van de week weer terug naar chirurg en worden er nog foto’s gemaakt. Voor de operatie ook gebeurd.

Ga je een zaak aanspannen mvg?
Ik heb geen verstand van Belgisch recht. Ik hoop voor je dat je wat vergoedt gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Hoe gaat het nu met jullie? En hoe zijn de littekens geworden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik twijfel ook over lipo. Ik ben 1.70 en weeg 67 kilo. Vrij slank alleen wel een flinke buikje. Heb altijd al buikje gehad maar naar 2 zwangerschappen is het erger geworden. Aan ene kant denk ik huur een personal coach en ga hard trainen maar soms denk ik dat onhaalbaar is en ik voor altijd met dit buikje zal blijven.. ik fantaseer dan lekker over lipo voor m buik... maar ben te bang dat het mis gaat en bang voor een lange herstel en geen mooi resultaat. Ik heb vorige week een bvk gehad en het herstel is me zwaaaaar meegevallen. Maar ik denk niet dat je altijd geluk kan hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven