Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes (2)

22-10-2018 12:50 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Hier gaan we verder. Wil jij ook nog een paar kilootjes kwijt door wat minder te snoepen en meer te bewegen, sluit je dan bij ons aan! :)
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Bells_1.6672,86571,70-1,1
Frambroosje1.7070,56265-5,5
Thol1.7273,26868,5-4,7
Eva_19831.80847074-10
_Lou_1.66986565-33
eefje6771.6363,25863,4+0,2+0,2
jazekerenof1.7170,56769,80-0,7
thuis-in-eigen-huis1.74746366-8
adr_ett1.8072,77067,5-5,2
abilgail_virginia1.6766,66265,1-1,5
superstorm1.6882,76982,8
Dasoli1.7266,46366,4
roosquinn19891.75907686-4
belly1.6267,55860-7,5
mevrouwstippel1.64706061,5-8,5
anoniem_362312 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 12:40
34.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eva_1983 schreef:
11-01-2019 09:15
Mag ik misschien 1x per maand mijn gewicht doorgeven?
Ipv iedere week?
Één keer per maand wegen vind ik een realistischer beeld geven .
Ik weeg dus alleen 1 keer in de maand. Ik weeg me op 1 feb, 1 maart en zo verder. Dit omdat ik in het verleden obsessief te vaak ging wegen haha. Dat is nu voorbij en geeft mij rust. Verder doe ik mijn best om goed te eten en meer kan ik niet doen.
Abigail_Virginia schreef:
08-01-2019 09:03
Allereerst nog de beste wensen voor 2019! Dat die laatste kilo's net zo snel mogen verdwijnen als de tijd. Wat gaat die toch snel. Echt hoe ouder je wordt hoe sneller het gaat. Ondanks het extra eten is de weegschaal op 64.1 blijven staan :cheer2:


mijn plan om het dit jaar te laten lukken is; op mijn vrije dag te beginnen met sporten. Wel thuis sporten, dus moet nog even een goed youtube filmpje zoeken. Weet iemand een goed filmpje of een app. Verder niet meer zoveel aan de chips en chocola (maar dat gaat echt een hele grote uitdaging worden). En geen cola meer drinken. Maar water vind ik zo niet lekker.

@alle nieuwe dames; welkom!

@Dasoli; Wat een prestatie -44 kilo. Echt supergoed van je. Als dat gelukt is, moeten die 3.5 kilo ook wel lukken. Heel veel succes!

@jazekerenof; En ben je gister in het regime gebleven?

@eva; wat een voornemen. 3x pw hardlopen. WOW!

@superduba; zou je niet wat van die dadelballetjes of cupcakes kunnen maken en invriezen. Dan als je trek hebt, hoe je hem alleen te ontdooien.

@thuis; en dan heb je nog geluk, dat het voor de tijd van het jaar best warm is. :)

@bells; mijn lengte is 1.67

Ik ben wel benieuwd naar wat jullie allemaal op een dag eten. En dan eigenlijk vooral benieuwd naar wat jullie als avondeten nemen. Daar heb ik nog wel wat moeite mee om gevarieerd lekkere recepten te vinden (die ook geschikt zijn voor een kind van 1 en 3)
Een hele goede maar best zware workout is de 30 Day shred (zie YouTube) je hebt 3 levels en de bedoeling is dat je ieder level 10 dagen doet . Dus iedere dag.
Het duurt ongeveer 20 min per dag.
Gegarandeerd spierpijn en gegarandeerd resultaat!.

Ik eet best veel hoor, maar sport ook veel en ben 1.80 m en bovendien hou ik gewoon van eten, dus dan gaat het maar wat langzamer

Meestal ziet het er zo uit:

O: 250 ml Optimel kwark met een mix van noten en Superfood .
T: plak ontbijtkoek of een reep van de body en fitshop
L: 3 boterhammen met beleg (meestal mager maar soms ook niet
T appel of banaan
D: ik eet gewoon met de pot mee, bijvoorbeeld aardappelen, groente en vlees.
T: nog een beetje kwark .

3 x per week sporten en op andere dagen 4 km wandelen.
superduba schreef:
11-01-2019 17:21
Ik weeg dus alleen 1 keer in de maand. Ik weeg me op 1 feb, 1 maart en zo verder. Dit omdat ik in het verleden obsessief te vaak ging wegen haha. Dat is nu voorbij en geeft mij rust. Verder doe ik mijn best om goed te eten en meer kan ik niet doen.
Slim van je, dit geeft zeker wel wat rust?
Ik heb toevallig vanmorgen precies hetzelfde besloten om steeds op de eerste van de maand te gaan wegen :) .
_Lou_ schreef:
11-01-2019 15:48
Zo leuk om te lezen hoe goed iedereen bezig is! Ik schreef hier even mee toen ik aan het eind van mijn afvalproces (nu -33 kg) de laatste kilootjes kwijt wilde. Inmiddels heb ik mijn streefgewicht bereikt: ik schommel sinds begin december rond de 65 kg en dat blijft mooi stabiel :yes:
@Bells, vind misschien wel leuk (als het lukt) om dat in de tabel terug te zien :)

@Eva1983: ik experimenteer nu ook met bijv 1x per 3 of 4 weken wegen. Is echt fijn gevoel dat er sowieso iets af is zonder idee te hebben op dieet te zijn.

Ik zit in afbouwfase, maar blijf langzaam afvallen dus ben benieuwd hoe dit over een paar maanden is. Omdat ik sinds maart 2018 heel actief bezig ben geweest, is het ook fijn het wat meer los te laten. In kerstvakantie t idee gehad dat ik alles kon eten wat ik wilde (ik sport 4x per week en zet elke dag 12.000 stappen). En eigenlijk blijf ik zo mooi stabiel/val ik nog een beetje extra af. (Ik houd er rekening mee dat er perioden zullen komen waarin ik minder kan bewegen, maar ik weet nu hoe ik mijn voeding daarop moet aanpassen.)

Misschien een kleine inspiratie dat je best flink kunt afvallen als je dat wilt, hoewel jullie natuurlijk al mooi slank zijn, dus die paar kg moet ook lukken! Zet ‘m op! :cheer2:
Wat ontzettend knap dat je al zoveel kilo's bent afgevallen!
Fijn hè dat je doordat je sport ook regelmatig wel wat lekkers kan eten en toch af kan vallen .
Mag ik met jullie meeschrijven?

Ik lees al mee sinds het vorige topic. En krijg al telkens extra motivatie alleen van het mee lezen al.

Adrett jij eet ook altijd inspirerende dingen. Zo heb ik dankzij jou de magioni pizza ontdekt en bietenwraps. Mmmmm.

Ik ben nu 8,5 kilo afgevallen. En heb nog 1,5 kilo te gaan tot mijn streefgewicht. Ik ben 1,64, weeg nu 61,5 en ik wil naar 60. Misschien ga ik nog proberen naar 58 te gaan. Ik kijk wel.

Abigail ik ben fan van de workouts en vlogs van optima vita. En fitness blender. You tube staat er vol mee...
Succes!
Hier ook een fitnessblender fan! Daar sport ik heel graag mee. Super veel keuzes in workouts. Ik kies meestal voor een korte workout waar ik veel calorieën verbrand of juist veel spieren kweek.

Verder ging het deze week op en af. Overdag alle dagen heel erg goed en in de avond wisselend. De ene avond een appel en de andere avond een bak chips...
Ik ben benieuwd morgen.

En wat lees ik veel super knappe resultaten! Wat heb ik toch altijd respect voor alle mensen die zoveel zijn afgevallen. Laatst zag ik een documentaire over obesitas. Een hele heldere uitleg hoe het komt dat mensen obees raken. Dat het niet alleen een kwestie van te veel eten is. En juist daarom vind ik die verhalen van mensen die zoveel zijn afgevallen extra knap en mooi om te lezen.

Ik weeg best vaak gedurende de week, maar alleen het gewicht van maandag noteer ik. Iedere 4 weken arceer ik mijn gewicht en kijk ik wat het doet.

Voor iedereen die bijvoorbeeld alleen de 1e van de maand weegt een tip. Om niet teleurgesteld te zijn in je gewicht kun je beter wegen op basis van je cyclus. Stel dat je op de 1e van de maand net ongesteld bent geweest, dan weeg je anders dan wanneer je op de 1e vlak voor je menstruatie zit.
Ik blijf toch even iedere week wegen .
Het gaat hier namelijk niet zo goed .
Ik stijg in gewicht.
Vanmorgen 75.
Heb niet eens zo slecht gegeten maar zeker ook niet goed .
Dat wil ik vanaf nu beter doen.
Ik heb al een eet en sport plan gemaakt en dan moet het goedkomen.
Één cheatdag per week en daarbuiten wil ik echt gaan afkicken van suikers, dus even echt niet meer snoepen. Ook geen één snoepje.
Ben vorig jaar 10 kilo afgevallen dus ik weet hoe het moet, heb alleen dit jaar de knop nog niet gevonden .
https://www.optimavita.nl/afvallen-2/ti ... valkuilen/

Een goed artikel :)

Mijn grootste valkuil is na het werk, als ik mentaal erg moe ben heb ik echt mega trek in zoetigheid.
Alle reacties Link kopieren
Eva! Ik lees dat je het lastig hebt! Ik ben ook suikervrij gegaan omdat ik weet dat van 1 snoepje, meer snoepjes komen! Ik raad het vaak wegen af omdat het alleen maar frustratie geeft. Daarom weeg ik dus maar 1 keer per maand! En dat geeft rust want voor de rest hou ik me goed aan mijn zelfgemaakt 😊regels en dat gaat goed!

Ik ben tot nu toe erg tevreden over hoe ik het doe! Niet gesnoept sinds 2 januari en gezond bezig! Vandaag voor het eerst een nakd reep gepakt. Sporten doe ik elke dag op de hometrainer. 20 minuten maar er dan wel stevig tegenaan met intervallen. En soms nog buiten wandelen. Ik ben tevreden! Ik voel mijn gewicht afnemen! Als ik dit vol hou ben ik heel benieuwd welk gewicht er straks uit komt rollen. Maar dat is pas 1 feb.
Ik ben tot nu toe trots op mijzelf 😊
O ja en fruit is mijn snoep! Als ik echt iets MOET hebben dan pak ik 2 mandarijntjes, appel of blauwe bessen.
Klinkt super goed hoe je het doet, superduba!
Je hebt de knop duidelijk omgezet .
En ook goed dat je iedere dag sport
Ik ga vanaf nu ook mijn best doen!
Inderdaad geen snoep meer en niet meer smokkelen (ik dan op één dag per week na niet).
Ik ben vandaag begonnen en heb vanmorgen heerlijk 6 kilometer hardgelopen en ga morgen een uur zwemmen.
Mijn gezin gaat vanavond friet met ijs na eten en ik omeletten met brood zonder ijs na.
Ben in 2018, 10 kilo kwijt geraakt dus die 4 a 5 kilo moet ook nog wel lukken. :high5:
jazekerenof schreef:
13-01-2019 09:08
Voor iedereen die bijvoorbeeld alleen de 1e van de maand weegt een tip. Om niet teleurgesteld te zijn in je gewicht kun je beter wegen op basis van je cyclus. Stel dat je op de 1e van de maand net ongesteld bent geweest, dan weeg je anders dan wanneer je op de 1e vlak voor je menstruatie zit.
Helemaal mee eens. Vlak voor en tijdens ongesteldheid weeg ik zo anderhalve kilo meer. Maar ook mijn eisprong heeft invloed.

Ik weeg ook vaker per week. Net ook om niet in paniek te raken van gewichtsschommelingen na zout eten, alcohol drinken of een paar mindere dagen. En om op tijd bij te sturen na wat mindere dagen. Mezelf een halt toe te roepen zeg maar.

Ik ben trots op mezelf. Heb deze week 3 keer gesport. (Ik kom van ver. Ben veel afgevallen. Voornamelijk door anders te eten.) Als ik het sporten een halfjaar volhoud trakteer ik mezelf op een nieuwe leuke sportoutfit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging gister bij een vriend eten. Hij maakte een ovenschotel met vlees, aardappelen, koksroom, slagroom, gorgonzola en geraspte kaas :P
Haha ik heb maar niet teveel gegeten. Vandaag weer netjes gewokte groenten met rijst ;-D
Alle reacties Link kopieren
Toch een klein beetje tegenvaller: 63.1kg, precies hetzelfde als vorige week. Komt echt door het weekend, had me vrijdag tussendoor gewogen toen was het minder. Maar ja, gewoon doorgaan, komt vanzelf!
Alle reacties Link kopieren
@jazekerenof dat is een goede tip. Ik had afgelopen week eigenwijs als ik ben gewogen tijdens mijn menstruatie en dat maakt echt een aantal kg verschil!

@eva_1983 leuk en nuttig artikel!

Wat is iedereen goed bezig. Zeker ook met hoe vaak jullie sporten. Dat vind ik nog lastig. Nu maar 1, soms 2x per week.

Schaal staat op 86.0 vandaag.
Ik ben ook hetzelfde gebleven.

74 kilo

Maar vanaf gisteren ga ik er weer helemaal voor :cheer:
Op naar de 70 !
Ik ben ook gelijk gebleven, wat nog wonderbaarlijk is gezien hoeveel troep ik heb gegeten...
Vandaag de knop weer om en geen suikers/cal meer uit snoep/koek/ijs/chips, gewoon weer afkicken en terug naar wat ik normaal eet.
Daar voel ik me sowieso beter bij dan al die zoete zooi.

Ik ben echt boos op mezelf dat ik ervoor geswicht ben, geen idee waar ik last van heb. Maar goed, vanaf vandaag niet meer. Alle zoete zooi is ook opgeruimd.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames, weer een nieuwe mooie week voor ons.
Helaas is mijn gewicht gelijk gebleven, 82,7
Ik weet precies hoe het komt, geen aandacht voor bewegen en gezond eten, teveel snacks, een wijntje hier en daar.
Vanaf nu er weer op letten met hopelijk volgende week een goed resultaat.
Succes allemaal!
Het is wat mij betreft ook weer echt opnieuw beginnen na de decembermaand.
En dat is echt weer afkicken.
Dat is moeilijk
Lichaam is gewend aan meer eten, grotere porties, meer suiker.
Ik ga er ook weer voor, maar voor mij betekent het ook drie dagen sagerijnig.
Daarna zit ik er wel weer in.
Moet echt een knop om.
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas aangekomen, maar had het ook al wel verwacht, uiteindelijk is het 3 x uit eten geweest dit weekend. Waarvan 1 x een lunch, maar dan eet je toch meer als dat je thuis zou doen. Ik zit nu op 64,6. Maar ik ga vandaag gewoon weer met frisse moed ertegen aan. En als we er maar langzaam komen is het ook goed. Ik merk dat als ik streng ben ik juist teveel ga snacken. Dus ik gun mezelf wel dat stukje chocola, of dat ene snoepje. Als ik dat niet doe, ga ik op een gegeven moment echt heel veel om het in te halen ofzo. Gelukkig kan ik me wel goed inhouden als ik het mezelf niet ontzeg. Dus dan kan ik echt stoppen na een snoepje. Voor iedereen weer veel succes deze week.
Alle reacties Link kopieren
Hi ... hier vanochtend niet op de weegschaal gestaan. Las laatst ook nog een artikel daarover. Dat je in zo'n kort tijdsbestek vooral het verschil in vocht ziet en je dus beter kan wegen over langere tijd. Komt me goed uit hoor want het begon allemaal zo gemotiveerd vorige week maar dat stortte al gauw in en vervolgens ook weer helemaal laten gaan. Soort verzet tegen hetgeen ik mezelf dan allemaal wil ontzeggen. Heb gisteren op Netflix docu Sugar gezien en dat vond ik dan wel weer inspirerend. Nu boeken bij bieb besteld en eens kijken hoe ik meer suikervrij kan leven :) Verder wil ik me deze week vooral op gezonde dingen storten, niet zo zeer op minderen. Volgende week dinsdag word ik geopereerd aan mijn pols en zal ik 6 weken in gips lopen (ook bovenarm) Sporten is er dan even niet bij, zweten in gips is niet fijn. Wandelen zal het worden. Schrijven/typen ook zoveel mogelijk beperken want rechts moet al zoveel overnemen. Ik ben dus een tijd pleitos. Maar goed... vooral gezond dus, ter voorbereiding op en hopelijk helpt het mee qua herstel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel weer bijgewerkt. Geen zorgen als je het nog niet hebt gedaan, ik zal het in de loop van de week nog wel eens doen. Welkom Belly en Mevrouw Stippel!

Iedereen mag van mij haar gewicht doorgeven wanneer je maar wilt. Eén keer in de week, één keer in de maand. Op maandag of liever op woensdag, mij maakt het niet uit. Het kan alleen dat er een paar dagen overheen gaan voordat ik de tabel bijwerk. Ik laat je trouwens ook gewoon in de tabel staan als je een tijdje niets doorgeeft. Alleen als je daarnaast ook niet meer echt op het topic schrijft, zal ik vragen of je er uit wil. En ook dan ben je er zo weer ingezet.

Over weinig vs veel wegen.: ik denk dat we allemaal weten dat als je naar de weegschaal kijkt als meetinstrument dat het weinig zin heeft om heel vaak te wegen. Onze vocht- en hormoonhuishouding is daar te wisselvallig voor.
Maar ook het mentale deel speelt mee. Voor sommigen is wegen een stok achter de deur of een bevestiging dat ze goed bezig zijn. Voor anderen juist een paniekmoment.
Is het laatste het geval, dan zou ik niet te vaak wegen. Want wat is uiteindelijk je doel? Dat het cijfertje op de weegschaal verandert of dat je energieker bent, je kleren beter passen, je een strak jurkje aandurft wat je eerst niet droeg, je gezonder voelen?
Ook die doelen zijn meetbaar, je kunt bijvoorbeeld bijhouden hoe goed je in je vel zit door iedere dag een cijfer te geven. Of door voor jezelf af te vinken of je die dag gezond hebt gegeten. Of natuurlijk door het te voelen aan je losser zittende kleding. Uiteindelijk is een weegschaal gewoon een van de manieren waarop je je doel kunt meten.

Over honger/snackdrang na december: ik heb er ook last van, vooral de eerste dagen. En zaterdag was ik echt blij dat we vrijwel geen snoep in huis hadden, want het was er aan gegaan. In plaats daarvan een blokje pure chocolade gehad en een extra bakje toetje. Ze zeggen altijd dat je geen honger moet hebben als je wil afvallen, maar volgens mij ontkom je er in die eerste week niet aan. Je maag moet eraan wennen dat je er minder instopt, dat duurt even.

Voor mensen die nu niet zijn afgevalle: sommigen van jullie hadden vorige week ook best een grote min, logisch dat het nu even stilstaat. En voor diegenen die het niet hadden, wie weet wat volgende week brengt!

Goed artikel, Eva! Mijn valkuil is thuiskomen met honger na het werk en voor het avondeten. Ik heb dan niet altijd zin om meteen te gaan koken, ik wil eigenlijk even rustig bijkomen. Maar ik heb ook honger en dan gaat het mis. Ik probeer nu om dan fruit te eten, daar ben ik niet zo goed in, dus dat is twee vliegen in een klap. Vermoeidheid is inderdaad ook een trigger, dan wil ik snelle suikers.


Succes met de operatie Adrett!
Hier ook gelijk gebleven. Het was wat mij betreft ook nog niet echt een goede week. Ik kan dat niet zo goed: alles lekker nemen zonder rem en dan ineens weer in het gareel. Dat heeft hier even tijd nodig. Afgelopen week was al een stuk 'netter' wat betreft eten en drinken dan de week daarvoor. Deze week ga ik voor nog een betere week. Ik heb besloten dat het mooi zou zijn als ik 1 kg per maand of anderhalve maand afval. Dan ben ik tegen de zomer op het gewicht dat ik graag wil en dat is prima. In december ben ik redelijk snel meer dan een kg afgevallen, maar dat houd ik niet vol op die manier. Ik woog alles af en had best vaak honger.

Succes volgende week Adrett!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Bells voor het toevoegen!

Ik las hier over fitnessblender, dat heb ik ook n tijdje gedaan, zijn fijne filmpjes, gratis en veel keus!
Sindskort zit er superdichtbij mijn huis een nieuwe sportschool waar ik nu 2 maanden bij zit, dus ik sport niet meer thuis. Het is vooral krachttraining en het zijn altijd lessen dus je kan niet ‘los’ trainen. Maar goede begeleiding is fijn en ik werk dat wel net ff wat harder.

Ik heb me nog niet gewogen, maar dat doe ik van de week nog. Qua cyclus: ik heb n Mirena dus ik weet nooit of ineens 1 kg erbij dan vocht vasthouden is, maar soms heb ik dat gevoel wel.

Iedereen een goede week gewenst!
Nou vanmorgen toch maar weer gewogen en blij verrast :) .
Wat heeft vocht en cyclus toch een invloed.
Ik woog 73 . Dus een kilo minder dan maandag en 1,5 kilo minder dan vorige week :)
Ook de knop om al redelijk kunnen vinden qua gezond eten.
Zondag 6 km hardgelopen en vandaag 4 km.

Bells: mooie tekst wbt het afvallen en super fijn dat je zo flexibel bent met de tabel :). Bij deze maak ik van de gelegenheid om voortaan mijn gewicht op woensdag door te geven . ( Ik eet in het weekend veel zoute soep)
Addret: succes met je operatie.
Wat fijn Eva.


Vanochtend was die van mij ook weer iets omlaag.

Het echte bewijs was dat ik een winterjas heb gekocht in een maat die ik jaren niet gepast heb en echt mooi zit. :)
Ik zal vast wel zakken naar de 63, op termijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven