Motiveer elkaar met afvallen! Juli 2017
maandag 10 juli 2017 om 14:38
Dag dames,
Vanaf MORGEN (10 juli) begin ik weer met sporten.
Ik hou gewoon van koken, eten, genieten op een terrasje.. je kent het wel elk jaar een paar kilo's erbij. Voor je het weet ben ik 100 kilo.
Wie wil ook afvallen en elkaar elke week op de hoogte houden van zijn nieuwe gewicht en tips/tricks/steun. Zou heel leuk en fijn kunnen zijn!
Naam: Amber
Leeftijd: 28
Lengte: 1,80
Start gewicht: 90 kg
Doel: 80 kg
Afgevallen week 1:
Nieuw gewicht:
Groeten Amber
Vanaf MORGEN (10 juli) begin ik weer met sporten.
Ik hou gewoon van koken, eten, genieten op een terrasje.. je kent het wel elk jaar een paar kilo's erbij. Voor je het weet ben ik 100 kilo.
Wie wil ook afvallen en elkaar elke week op de hoogte houden van zijn nieuwe gewicht en tips/tricks/steun. Zou heel leuk en fijn kunnen zijn!
Naam: Amber
Leeftijd: 28
Lengte: 1,80
Start gewicht: 90 kg
Doel: 80 kg
Afgevallen week 1:
Nieuw gewicht:
Groeten Amber
anoniem_349299 wijzigde dit bericht op 12-07-2017 22:57
0.00% gewijzigd
vrijdag 14 juli 2017 om 18:31
Per 2 dagen, vind je dat niet juist erg snel lilifee? 500 gram is ongeveer 3500 kilocalorieën, dat is wat ik eet in 2 dagen als ik niet wil afvallen. Ik ben zelf eerlijk gezegd al best blij met 500 gram per week en vind dat al best ambitieus.
Is dit wat voor je amber? Ik vind het lekker maar ik ben niet zo'n ontbijter dus voor mij is het erg veel.
http://www.ilovehealth.nl/recepten-2/mu ... jt-cakeje/
Ik merk het ook gelijk aan mijn lichaam maar ik denk dat dat meer komt van het gezonde eten dan dat ik al echt gewicht kwijt ben.
Is dit wat voor je amber? Ik vind het lekker maar ik ben niet zo'n ontbijter dus voor mij is het erg veel.
Ik merk het ook gelijk aan mijn lichaam maar ik denk dat dat meer komt van het gezonde eten dan dat ik al echt gewicht kwijt ben.
vrijdag 14 juli 2017 om 19:56
Lilifee87 ik eet wel tussendoortjes.
Mijn diëtist heeft mij een menu gegeven waarin mijn suikerspiegel niet teveel pieken en dalen heeft,om zo juist het gesnaaid tegen te gaan.
En ik moet zegen het werkt voor mij heel goed.
Ik merk als ik ook maar 1 eet moment oversla dat ik s'avonds veel meer snaai zin heb,dan wanneer ik braaf 6x p/d iets eet.
Mijn diëtist heeft mij een menu gegeven waarin mijn suikerspiegel niet teveel pieken en dalen heeft,om zo juist het gesnaaid tegen te gaan.
En ik moet zegen het werkt voor mij heel goed.
Ik merk als ik ook maar 1 eet moment oversla dat ik s'avonds veel meer snaai zin heb,dan wanneer ik braaf 6x p/d iets eet.
zaterdag 15 juli 2017 om 19:39
Oké het heeft even niks met diëten te maken,maar ben zo opgelucht.
En indirect heeft het toch wat met eten te maken aangezien ik een echte emotie eter ben.
Vandaag heb ik dan eindelijk mijn contract voor mijn nieuwe baan binnen gekregen.
In september begin ik niet alleen met een nieuwe baan maar ook met een nieuwe opleiding
En indirect heeft het toch wat met eten te maken aangezien ik een echte emotie eter ben.
Vandaag heb ik dan eindelijk mijn contract voor mijn nieuwe baan binnen gekregen.
In september begin ik niet alleen met een nieuwe baan maar ook met een nieuwe opleiding
zaterdag 15 juli 2017 om 21:31
Gefeliciteerd Trikkie!
Hier gaat het tot nu toe goed met niet snoepen en meer water drinken. Alleen gisteren een slechte dag, mijn konijntje is heel erg ziek en dan pak ik dus makkelijk iets te snaaien. En pas laat thuis en er toenachterkomeb dat ik vergeten was iets voor het avondeten te halen, geen puf meer om te koken, dus een pizza gehaald. Vandaag gelukkig alles weer netjes. En sinds dinsdag ruim een halve kg eraf
Hier gaat het tot nu toe goed met niet snoepen en meer water drinken. Alleen gisteren een slechte dag, mijn konijntje is heel erg ziek en dan pak ik dus makkelijk iets te snaaien. En pas laat thuis en er toenachterkomeb dat ik vergeten was iets voor het avondeten te halen, geen puf meer om te koken, dus een pizza gehaald. Vandaag gelukkig alles weer netjes. En sinds dinsdag ruim een halve kg eraf
zondag 16 juli 2017 om 12:05
Gefeliciteerd trikkie.
En wat verdrietig Vamke. Sterkte vandaag.
Gisteravond heb ik gegeten op een foodtruck festival, misschien niet de beste keuze voor een dieet. Het was er alleen onwijs duur dus ik heb niet al te veel gegeten. Deze week is sowieso wat lastiger, ik heb woensdag nog een etentje in een restaurant staan en volgend weekend ben ik jarig dus de dagen daaromheen extra goed opletten.
Ik ben trouwens niet heel consequent met tussendoortjes maar probeer te zorgen dat als ik trek krijg ik iets gezonds klaar heb liggen, dat lijkt voor mij het beste te werken.
En wat verdrietig Vamke. Sterkte vandaag.
Gisteravond heb ik gegeten op een foodtruck festival, misschien niet de beste keuze voor een dieet. Het was er alleen onwijs duur dus ik heb niet al te veel gegeten. Deze week is sowieso wat lastiger, ik heb woensdag nog een etentje in een restaurant staan en volgend weekend ben ik jarig dus de dagen daaromheen extra goed opletten.
Ik ben trouwens niet heel consequent met tussendoortjes maar probeer te zorgen dat als ik trek krijg ik iets gezonds klaar heb liggen, dat lijkt voor mij het beste te werken.
maandag 17 juli 2017 om 19:54
Vamke wat erg voor je,hoe gaat het nu?
Leuk z'n foodfestival,lijkt mij heel leuk om ooit eens te doen.
Maar dan wel nadat de nodige kilo's eraf zijn
Hier even een dipje.
Wat vind ik het moeilijk om in de vakantie periode op eten en drinken te letten.
Het weekend mocht ik van mezelf wel dat extraatje,maar de bedoeling was om vandaag weer op de goede toer verder te gaan.
Op zich ging het overdags best goed.
Ging met mijn zoontje naar de dierentuin en had mooi zelf broodjes,groenten en water mee genomen.
Maar toen de kleine eenmaal in bed lag en ik helemaal inkakte,kreeg ik ineens enorm zin in een lekker koud biertje.
Dat zijn er inmiddels al twee geworden
Gelukkig ben ik wel moe,dus ga ik maar vroeg naar bed.
Leuk z'n foodfestival,lijkt mij heel leuk om ooit eens te doen.
Maar dan wel nadat de nodige kilo's eraf zijn
Hier even een dipje.
Wat vind ik het moeilijk om in de vakantie periode op eten en drinken te letten.
Het weekend mocht ik van mezelf wel dat extraatje,maar de bedoeling was om vandaag weer op de goede toer verder te gaan.
Op zich ging het overdags best goed.
Ging met mijn zoontje naar de dierentuin en had mooi zelf broodjes,groenten en water mee genomen.
Maar toen de kleine eenmaal in bed lag en ik helemaal inkakte,kreeg ik ineens enorm zin in een lekker koud biertje.
Dat zijn er inmiddels al twee geworden
Gelukkig ben ik wel moe,dus ga ik maar vroeg naar bed.
woensdag 19 juli 2017 om 20:02
Kan ik ook meeschrijven?
Er moeten echt ernstig wat kilo's vanaf, ben alweer langere tijd bezig maar heb elke keer smoesjes voor mijzelf waarom ik deze keer echt wel zou mogen snoepen..
Ben 30 jaar, 1.74 lang en weeg inmiddels weer 94 kilo.
Voor mijn vakantie eind april was dat in ieder geval nog 5 kilo minder.
Mijn doel is eerst maar weer onder de 90 en met stappen van 5 kilo mijn doel verschuiven.
Ik probeer 3 a 4 keer per week te sporten en niet te snoepen.
3 maaltijden per dag met beperkt koolhydraten en dit dan ook nog volhouden.
Hopelijk is het meeschrijven een motivatie om dit keer wel eens door te zetten.
Wel heel herkenbaar om tijdens vakantie/ vrije dagen meer moeite te hebben met opletten, begint bij mij al 's avonds als ik uit mijn werk kom en aan het koken ben, ik heb dan zoveel honger en ga vast snaaien.
Er moeten echt ernstig wat kilo's vanaf, ben alweer langere tijd bezig maar heb elke keer smoesjes voor mijzelf waarom ik deze keer echt wel zou mogen snoepen..
Ben 30 jaar, 1.74 lang en weeg inmiddels weer 94 kilo.
Voor mijn vakantie eind april was dat in ieder geval nog 5 kilo minder.
Mijn doel is eerst maar weer onder de 90 en met stappen van 5 kilo mijn doel verschuiven.
Ik probeer 3 a 4 keer per week te sporten en niet te snoepen.
3 maaltijden per dag met beperkt koolhydraten en dit dan ook nog volhouden.
Hopelijk is het meeschrijven een motivatie om dit keer wel eens door te zetten.
Wel heel herkenbaar om tijdens vakantie/ vrije dagen meer moeite te hebben met opletten, begint bij mij al 's avonds als ik uit mijn werk kom en aan het koken ben, ik heb dan zoveel honger en ga vast snaaien.
donderdag 20 juli 2017 om 16:39
tuurlijk, schrijf mee!
als je snoept, snoep gewoon verstandig en zorg dat je wel lekkere dingen in huis hebt maar dan de betere keuzes
ik verwen mezelf met heel veel duur fruit en pure chocolade (want daar kan ik toch geen reep van op)
dan voel je je minder schuldig als je ernaar grijpt en dat is extra mooi meegenomen want je schuldig voelen is een trigger voor nog meer eten...
dus leg alvast een appel op strategische plaatsen bijvoorbeeld, bovenop de koektrommel zodat je die tegenkomt op een zwak moment
als je snoept, snoep gewoon verstandig en zorg dat je wel lekkere dingen in huis hebt maar dan de betere keuzes
ik verwen mezelf met heel veel duur fruit en pure chocolade (want daar kan ik toch geen reep van op)
dan voel je je minder schuldig als je ernaar grijpt en dat is extra mooi meegenomen want je schuldig voelen is een trigger voor nog meer eten...
dus leg alvast een appel op strategische plaatsen bijvoorbeeld, bovenop de koektrommel zodat je die tegenkomt op een zwak moment
Lorem Ipsum
donderdag 20 juli 2017 om 17:18
donderdag 20 juli 2017 om 18:45
Ik had geen idee dat dat zoveel calorieen warenZwartvlekje schreef: ↑14-07-2017 18:31Per 2 dagen, vind je dat niet juist erg snel lilifee? 500 gram is ongeveer 3500 kilocalorieën, dat is wat ik eet in 2 dagen als ik niet wil afvallen. Ik ben zelf eerlijk gezegd al best blij met 500 gram per week en vind dat al best ambitieus.

woensdag 26 juli 2017 om 23:33
Dames! Stil hier.. is dat slecht nieuws of zijn we allemaal lekker bezig!? Ik heb een goede tip gehad die echt werkt voor mij.. wie weet ook voor jullie! Iemand zei: alles draait om balans. Niet jezelf kwellen met helemaal niets lekkers meer. Nee gewoon balans. At je normaal 1 reep chocolade doe nu met die ene reep 4 dagen ipv 1. Drink je in de avond graag een wijntje, neem er dan 1 ipv 2. Je hebt toch lekkers maar minder dan eerst wat je waarschijnlijk wel doet afvallen....
))

dinsdag 1 augustus 2017 om 17:28
Juist die balans is zo lastig merk ik. Als ik dan weer iets vet, vol suiker en koolhydraten eet krijg ik daar alleen maar meer trek in.
Als ik het juist helemaal niet eet verdwijnt de behoefte ernaar ook. Het is alleen zo moeilijk als de behoefte er nog wel is. Alles ziet er zo lekker uit en ruikt zo lekker.
Op zich ging afgelopen week wel goed, een halve kilo afgevallen en dat ondanks een gebakje. Ik heb er intens van genoten haha, toch dat balans he.
Ik heb trouwens een heel makkelijk en lekker recept gevonden voor "ijs".
Het komt eigenlijk uit de allerhande maar had het iets aangepast omdat ik geen bananen had
Nodig:
3 rijpe bananen
5 aardbeien, of als je die niet hebt een scheutje melk
Pel de bananen en snijd in stukjes. Doe in een plastic zak en leg minimaal 5 uur in de vriezer.
Maak de aardbeien schoon. Doe de bevroren stukjes banaan in de keukenmachine en laat de machine draaien. Voeg 1 voor 1 de aardbeien toe tot het ijs de consistentie heeft van softijs. Het kan zijn dat er een aardbei meer of minder in moet. Serveer direct.
Ik had dus geen aarbeien en heb een scheutje melk toegevoegd, smaakte net naar bananenroomijs, zo lekker!
Als ik het juist helemaal niet eet verdwijnt de behoefte ernaar ook. Het is alleen zo moeilijk als de behoefte er nog wel is. Alles ziet er zo lekker uit en ruikt zo lekker.
Op zich ging afgelopen week wel goed, een halve kilo afgevallen en dat ondanks een gebakje. Ik heb er intens van genoten haha, toch dat balans he.
Ik heb trouwens een heel makkelijk en lekker recept gevonden voor "ijs".
Het komt eigenlijk uit de allerhande maar had het iets aangepast omdat ik geen bananen had
Nodig:
3 rijpe bananen
5 aardbeien, of als je die niet hebt een scheutje melk
Pel de bananen en snijd in stukjes. Doe in een plastic zak en leg minimaal 5 uur in de vriezer.
Maak de aardbeien schoon. Doe de bevroren stukjes banaan in de keukenmachine en laat de machine draaien. Voeg 1 voor 1 de aardbeien toe tot het ijs de consistentie heeft van softijs. Het kan zijn dat er een aardbei meer of minder in moet. Serveer direct.
Ik had dus geen aarbeien en heb een scheutje melk toegevoegd, smaakte net naar bananenroomijs, zo lekker!
dinsdag 1 augustus 2017 om 20:25
woensdag 2 augustus 2017 om 10:51
donderdag 3 augustus 2017 om 10:58
Bij mij gaat het best aardig! Al een kilo eraf! Wat ik nu doe is minder de auto pakken. Heel cliché maar het helpt echt om die 20 minuutjes naar de supermarkt te fietsen of zelfs te wandelen. Verder alles met mate, eet niet echt zoetigheid (deed ik sowieso al niet echt) en ik koop geen chips meer
Wat de grote verleiding altijd is zijn feestjes waar alles op tafel staat...
Bananenijs is superlekker! Had ik ook al eens uit de Allerhande gehaald inderdaad

Bananenijs is superlekker! Had ik ook al eens uit de Allerhande gehaald inderdaad

vrijdag 4 augustus 2017 om 11:49
Hallo allemaal
Ik ben anderhalve week weg geweest. Qua afvallen/gezond eten is het in diepvries niet zo goed gegaan. Terug bij af helaas.
Dinsdag vroeg een collega of ik zwanger was. Dat was echt de druppel.
Gister en vandaag wel super netjes gegeten.
Ik durf alleen niet op de weegschaal te gaan staan nog
Ik ga jullie even bij lezen nog
Ik ben anderhalve week weg geweest. Qua afvallen/gezond eten is het in diepvries niet zo goed gegaan. Terug bij af helaas.
Dinsdag vroeg een collega of ik zwanger was. Dat was echt de druppel.
Gister en vandaag wel super netjes gegeten.
Ik durf alleen niet op de weegschaal te gaan staan nog
Ik ga jullie even bij lezen nog
vrijdag 4 augustus 2017 om 12:06
ik stond op de weegschaal en die gaf aan dat ik niks kwijt ben, het goede nieuws is dat er ook niets bij is
ik heb maar wat pants-extenders gekocht
(sorry dat ik zo'n slechte motivator ben)
collega's die vragen of je zwanger bent zou je een zwangerschapstest door het oog moeten mogen steken
ik heb maar wat pants-extenders gekocht
(sorry dat ik zo'n slechte motivator ben)
collega's die vragen of je zwanger bent zou je een zwangerschapstest door het oog moeten mogen steken
Lorem Ipsum