Motiveer elkaar met afvallen! Juli 2017
maandag 10 juli 2017 om 14:38
Dag dames,
Vanaf MORGEN (10 juli) begin ik weer met sporten.
Ik hou gewoon van koken, eten, genieten op een terrasje.. je kent het wel elk jaar een paar kilo's erbij. Voor je het weet ben ik 100 kilo.
Wie wil ook afvallen en elkaar elke week op de hoogte houden van zijn nieuwe gewicht en tips/tricks/steun. Zou heel leuk en fijn kunnen zijn!
Naam: Amber
Leeftijd: 28
Lengte: 1,80
Start gewicht: 90 kg
Doel: 80 kg
Afgevallen week 1:
Nieuw gewicht:
Groeten Amber
Vanaf MORGEN (10 juli) begin ik weer met sporten.
Ik hou gewoon van koken, eten, genieten op een terrasje.. je kent het wel elk jaar een paar kilo's erbij. Voor je het weet ben ik 100 kilo.
Wie wil ook afvallen en elkaar elke week op de hoogte houden van zijn nieuwe gewicht en tips/tricks/steun. Zou heel leuk en fijn kunnen zijn!
Naam: Amber
Leeftijd: 28
Lengte: 1,80
Start gewicht: 90 kg
Doel: 80 kg
Afgevallen week 1:
Nieuw gewicht:
Groeten Amber
anoniem_349299 wijzigde dit bericht op 12-07-2017 22:57
0.00% gewijzigd
dinsdag 11 juli 2017 om 12:16
retrostar schreef: ↑10-07-2017 19:02Als ik van 90 naar 80 zou willen dan zou ik er voor de motivatie flink de snelheid in zetten en de eerste twee weken alleen voor drie glazen eiwitdrank per dag gaan. De volgende weken hetzelfde met wat groenten erbij en vermoedelijk heb je je doel dan bereikt en kan je wat componenten toevoegen die je lekker vindt totdat je niet meer afvalt en niet aankomt. Succes!
Bedankt voor je tip! Maar doe het liever langzaam met gezonde voeding ipv shakes. Ik weet heel veel van eten (vanuit Mn vak). Weet ook precies wat ik simpelweg niet moet eten om af te vallen. Heb gewoon teveel fouts in mn mond gestopt!
dinsdag 11 juli 2017 om 12:17
retrostar schreef: ↑10-07-2017 19:02Als ik van 90 naar 80 zou willen dan zou ik er voor de motivatie flink de snelheid in zetten en de eerste twee weken alleen voor drie glazen eiwitdrank per dag gaan. De volgende weken hetzelfde met wat groenten erbij en vermoedelijk heb je je doel dan bereikt en kan je wat componenten toevoegen die je lekker vindt totdat je niet meer afvalt en niet aankomt. Succes!
Bedankt voor je tip! Maar doe het liever langzaam met gezonde voeding ipv shakes. Ik weet heel veel van eten (vanuit Mn vak). Weet ook precies wat ik simpelweg niet moet eten om af te vallen. Heb gewoon teveel fouts in mn mond gestopt!
dinsdag 11 juli 2017 om 12:22
Retro star, hartelijk bedankt voor je bemoedigende woorden. Fijn voor jou dat jij wel deze zaken op de rit heb, ik helaas niet. Maar gelukkig ben ik dik geworden door heel veel gezellige avonden met vriendenretrostar schreef: ↑10-07-2017 19:15Voor enige weken kan dit prima; je lichaam kan uitstekend met magere tijden overweg. Zou wat zijn zeg! De meeste vitaminen heeft je lichaam in voorraad maar je kan natuurlijk ook een pil nemen.
Ikzelf hoef overigens niet af te vallen, daaruit kan je al opmaken dat ik beter met voedsel kan omgaan dan de meesten.Maar zo zou ik het doen als ik ooit zo zwaar zou worden (waar weinig kans op is). Succes.

dinsdag 11 juli 2017 om 14:31
Ik ga niet met jullie meedoen, maar ben inmiddels al enkele weken met het Nyvoncodieet bezig, zie onderstaand schema. Is geen raar crashdieet, is super simpel, kost absoluut geen moeite en inmiddels ben ik al enkele kilo's kwijt. Tussendoor een week all inclusive op vakantie geweest en overal aan mee gedaan en daarna het dieet weer moeiteloos op kunnen pakken én nog belangrijker: geen grammetje aangekomen.
Het onbeperkt radijsjes en wortels eten doe ik trouwens niet, houd ik nl. niet van. Ik neem vóór elke maaltijd wat komkommer en snoeptomaatjes. En in plaats van de dropjes neem ik 's avonds wat lekkers bij de koffie en in het weekend een wijntje. Oók neem ik volle yoghurt i.p.v. 0%, geeft mij nl. heel de ochtend een vol gevoel.
Schema van het nyvoncodieet
's Ochtends:
1 groot glas yoghurt (géén drinkyoghurt), alle smaken, 0% vet
2 droge creamcrackers, géén andere crackers (in de loop van de ochtend)
1 appel indien behoefte (in de loop van de ochtend)
's Middags
4 creamcrackers met iets dat je héél lekker vindt bv een bakje filet américain of een stuk brie (geen zoetigheid).
1 appel (in de loop van de middag)
1 cup-a-soup (in de loop van de middag)
's Avonds
Eet gewoon een warme maaltijd waar je trek in hebt; iets minder en wél letten op vet.
Vlees hoeft niet per se gegrild te worden. Dus bijvoorbeeld: Gekookte aardappelen met 1 lepel jus, spinazie met een ei en een tartaartje óf zuurkool met een paar spekjes en een stukje worst óf nasi óf als je een keer trek hebt in brood: 1 dubbele uitsmijter (2 boterhammen met gebakken ei en ham).
1 alcoholische versnapering (indien behoefte)
2 droge crackers (in de loop van avond)
Let tijdens het nyvoncodieet op de volgende punten:
- Let deze periode wél enigszins op vet
- 1x per week wegen
- Overdag geen brood
- Drink 2 liter water
- Géén snoep
- Zwarte koffie, koffie met melk of thee (naar behoefte)
- Spa rood/blauw (onbeperkt)
- Onbeperkt radijsjes
- Onbeperkt rauwe bospeen
- Tien dropjes per dag, kauwgom naar behoefte
Voor degene die dit ook willen proberen: succes! En natuurlijk de rest ook
Het onbeperkt radijsjes en wortels eten doe ik trouwens niet, houd ik nl. niet van. Ik neem vóór elke maaltijd wat komkommer en snoeptomaatjes. En in plaats van de dropjes neem ik 's avonds wat lekkers bij de koffie en in het weekend een wijntje. Oók neem ik volle yoghurt i.p.v. 0%, geeft mij nl. heel de ochtend een vol gevoel.
Schema van het nyvoncodieet
's Ochtends:
1 groot glas yoghurt (géén drinkyoghurt), alle smaken, 0% vet
2 droge creamcrackers, géén andere crackers (in de loop van de ochtend)
1 appel indien behoefte (in de loop van de ochtend)
's Middags
4 creamcrackers met iets dat je héél lekker vindt bv een bakje filet américain of een stuk brie (geen zoetigheid).
1 appel (in de loop van de middag)
1 cup-a-soup (in de loop van de middag)
's Avonds
Eet gewoon een warme maaltijd waar je trek in hebt; iets minder en wél letten op vet.
Vlees hoeft niet per se gegrild te worden. Dus bijvoorbeeld: Gekookte aardappelen met 1 lepel jus, spinazie met een ei en een tartaartje óf zuurkool met een paar spekjes en een stukje worst óf nasi óf als je een keer trek hebt in brood: 1 dubbele uitsmijter (2 boterhammen met gebakken ei en ham).
1 alcoholische versnapering (indien behoefte)
2 droge crackers (in de loop van avond)
Let tijdens het nyvoncodieet op de volgende punten:
- Let deze periode wél enigszins op vet
- 1x per week wegen
- Overdag geen brood
- Drink 2 liter water
- Géén snoep
- Zwarte koffie, koffie met melk of thee (naar behoefte)
- Spa rood/blauw (onbeperkt)
- Onbeperkt radijsjes
- Onbeperkt rauwe bospeen
- Tien dropjes per dag, kauwgom naar behoefte
Voor degene die dit ook willen proberen: succes! En natuurlijk de rest ook

dinsdag 11 juli 2017 om 14:44
letten op vet... ok... daar let ik wel op dat is het hem nou juist
het staart me 's ochtends aan in de spiegel als ik uit de douche kom
of wat bedoel je precies, pas op dat je niet te hard roerbakt want dan spettert het op je net schoongeboende achterwand, of nog erger op je lekker rekbare joggingbroek?
of dat je het vuur niet te hoog hebt staan want als het aanbrandt dat is pas ongezond?
je wil niet meedoen met het doel van dit topic maar je komt gewoon even je ding promoten en je post staat bol van de suffigheid
2 liter water en onbeperkt spa blauw/rood
joehoe
thanks but no thanks
of wat bedoel je precies, pas op dat je niet te hard roerbakt want dan spettert het op je net schoongeboende achterwand, of nog erger op je lekker rekbare joggingbroek?
of dat je het vuur niet te hoog hebt staan want als het aanbrandt dat is pas ongezond?
je wil niet meedoen met het doel van dit topic maar je komt gewoon even je ding promoten en je post staat bol van de suffigheid
joehoe

turquasi wijzigde dit bericht op 11-07-2017 15:30
0.08% gewijzigd
Lorem Ipsum

woensdag 12 juli 2017 om 08:43
Goede morgen.
Ik zit nu aan een bakje skyr. Het is mijn vrije dag vandaag dus ik ben wat later opgestaan. Zo even boodschappen doen. Ik vind het best lastig om avondeten te verzinnen dat een beetje mager is en voor mijn vriend niet gelijk als dieetvoer voelt. Ik heb in ieder geval een wokmaaltijd met veel groente, kip en noedels op mijn lijstje staan.
Wat eten jullie 's avonds?
Ik zit nu aan een bakje skyr. Het is mijn vrije dag vandaag dus ik ben wat later opgestaan. Zo even boodschappen doen. Ik vind het best lastig om avondeten te verzinnen dat een beetje mager is en voor mijn vriend niet gelijk als dieetvoer voelt. Ik heb in ieder geval een wokmaaltijd met veel groente, kip en noedels op mijn lijstje staan.
Wat eten jullie 's avonds?
woensdag 12 juli 2017 om 08:59
Hier gaat het tot nu toe goed,ik ben nog geen 1 keer in de verleiding gekomen om extra of andere dingen te eten.
Wel ga ik s'avonds op tijd naar bed om het avond snacken te voorkomen.
Mijn menu ziet er ongeveer zo uit.
Ontbijt:
Havermoutpap met melk en een handje rozijnen.
Of 30 gr muesli met 150 gr Griekse yoghurt
Een glaasje water met citroensap en een kop koffie met halfvolle Koffiemelk
Tussendoor:
Fruit
Lunch:
3 boterhammen met mager beleg (kipfilet,runderrookvlees) en wat rauwkost erop.
Heel soms doe ik 1 boterham belegen met kaas
Tussendoor:
Gekookt ei
Fruit
Avond:
Eet ik heel divers.
Ik probeer extra groenten te eten en minder pasta,aardappels en rijst.
Verder drink ik de hele dag alleen water of thee zonder iets erin.
Van mijn diëtist mocht ik onbeperkt groenten eten en s'avonds nog een gekookt ei,maar dat heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad.
Wel ga ik s'avonds op tijd naar bed om het avond snacken te voorkomen.
Mijn menu ziet er ongeveer zo uit.
Ontbijt:
Havermoutpap met melk en een handje rozijnen.
Of 30 gr muesli met 150 gr Griekse yoghurt
Een glaasje water met citroensap en een kop koffie met halfvolle Koffiemelk
Tussendoor:
Fruit
Lunch:
3 boterhammen met mager beleg (kipfilet,runderrookvlees) en wat rauwkost erop.
Heel soms doe ik 1 boterham belegen met kaas
Tussendoor:
Gekookt ei
Fruit
Avond:
Eet ik heel divers.
Ik probeer extra groenten te eten en minder pasta,aardappels en rijst.
Verder drink ik de hele dag alleen water of thee zonder iets erin.
Van mijn diëtist mocht ik onbeperkt groenten eten en s'avonds nog een gekookt ei,maar dat heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad.
trikkie wijzigde dit bericht op 12-07-2017 09:02
Reden: .
Reden: .
4.05% gewijzigd
woensdag 12 juli 2017 om 19:25

woensdag 12 juli 2017 om 23:54
Ik wil ook graag meeschrijven.
Ik ben 32 jaar en sinds ik de 30 gepasseerd ben kan ik niet meer zomaar alles eten. Ik weeg nu 69 kg en wil graag terug naar 64. Sinds februari heb ik een sportschoolabbo, maar de laatste maand ben ik te weinig geweest. Daarnaast wil ik meer water drinken en minder fris en minder snoepen. Ik eet al gezond en gevarieerd, denk dat het bij mij echt aan het gedachteloos snaaien ligt
Ik ben 32 jaar en sinds ik de 30 gepasseerd ben kan ik niet meer zomaar alles eten. Ik weeg nu 69 kg en wil graag terug naar 64. Sinds februari heb ik een sportschoolabbo, maar de laatste maand ben ik te weinig geweest. Daarnaast wil ik meer water drinken en minder fris en minder snoepen. Ik eet al gezond en gevarieerd, denk dat het bij mij echt aan het gedachteloos snaaien ligt
donderdag 13 juli 2017 om 09:03
Duizend maal excuses!!!! Ik wilde alleen maar helpenturquasi schreef: ↑11-07-2017 14:44letten op vet... ok... daar let ik wel op dat is het hem nou juist
joehoethanks but no thanks

Veel succes allemaal.
donderdag 13 juli 2017 om 09:18
Welkom Vamke en lilifee.
Vervelend dat je je ziek voelt bagheera. Beetje beter vandaag?
Ik ben gisteren nog even gaan winkelen met een vriendin. We hebben binnenkort een verkleedfeest en voor mijn outfit heb ik een strak nep leren jurkje geprobeerd gelijk weer motivatie erbij voor het afvallen. Ik zag eruit alsof ik 5 maanden zwanger van een foodbaby.
Vervelend dat je je ziek voelt bagheera. Beetje beter vandaag?
Ik ben gisteren nog even gaan winkelen met een vriendin. We hebben binnenkort een verkleedfeest en voor mijn outfit heb ik een strak nep leren jurkje geprobeerd gelijk weer motivatie erbij voor het afvallen. Ik zag eruit alsof ik 5 maanden zwanger van een foodbaby.
donderdag 13 juli 2017 om 09:51
Hee lilifee en vamke!
Heb je iets heel anders gedaan dan eerst bagheera? Eet je normaal geen kwark? Echt balen...
Ik heb me gisteren redelijk gedragen bij het uit eten gaan, helaas was er weinig groente bij dus dat wil ik gaan compenseren.
Ik ben vandaag de dag begonnen met yoghurt, cruesli en een schep lijnzaad. Multivitaminen maar weer eens ingenomen.
Ik heb braaf brood gesmeerd en ga zo fruit halen. Nu aan de eerste koffie, nu al zin in de tweede.
Heb je iets heel anders gedaan dan eerst bagheera? Eet je normaal geen kwark? Echt balen...
Ik heb me gisteren redelijk gedragen bij het uit eten gaan, helaas was er weinig groente bij dus dat wil ik gaan compenseren.
Ik ben vandaag de dag begonnen met yoghurt, cruesli en een schep lijnzaad. Multivitaminen maar weer eens ingenomen.
Ik heb braaf brood gesmeerd en ga zo fruit halen. Nu aan de eerste koffie, nu al zin in de tweede.
Lorem Ipsum

donderdag 13 juli 2017 om 12:02
Zou ik ook mee kunnen schrijven? Ik moet niet heel veel afvallen, maar blijf een beetje hangen, wat de nodige frustraties soms geeft.
Ik ben sinds een maand of 3 / 4 aan het afvallen. Ik zat na de zwangerschap snel weer op startgewicht, maar kwamen daarna helemaal in een verkeerd ritme, erg druk, veel visite dus ook veel ongezond en makkelijk eten uit tijdnood, en voor ik het wist zat er in zo'n 10 weken tijd 5 kilo bij aan.
Helemaal het roer omgegooid samen met mijn man. Vooral qua eten. Eten nu veel bewuster, geen pakjes en zakjes, en alleen in het weekend een keer patat, shoarma oid..
Zijn toen gestart met personal training samen, traject van 10 weken, wat nu alweer achter de rug is. Ik ben nu zo'n 6 kilo kwijt. Maar het gaat nu niet meer zo snel en ik blijf een beetje hangen, daardoor vind ik het erg moeilijk om gemotiveerd te blijven en niet in oude gewoontes terug te vallen.
Ik ben 1.69, Ik was voordat ik begon met sporten paar maanden terug bijna 70 kilo. Vanmorgen woog ik 63.
Ik sport nu 1x in uur in de week in een groepje. 1/4 conditie en 3/4 krachttraining.
Eens in de 3 weken sport ik nog met de personal trainer. Fijn om dan even een weegmoment te hebben, om te zien wat er nu gebeurd is qua vet&spiermassa.
Grootste uitdaging zit denk ik ook in de zomervakantie straks. Ik wil gewoon kunnen genieten en het laten gaan, maar wil tegelijkertijd niet weer paar kilo aankomen. Daar heb ik afgelopen maanden genoeg voor moeten doen, zou echt zonde zijn.
Doel is om nog 3 kilo af te vallen.
Ik ben sinds een maand of 3 / 4 aan het afvallen. Ik zat na de zwangerschap snel weer op startgewicht, maar kwamen daarna helemaal in een verkeerd ritme, erg druk, veel visite dus ook veel ongezond en makkelijk eten uit tijdnood, en voor ik het wist zat er in zo'n 10 weken tijd 5 kilo bij aan.
Helemaal het roer omgegooid samen met mijn man. Vooral qua eten. Eten nu veel bewuster, geen pakjes en zakjes, en alleen in het weekend een keer patat, shoarma oid..
Zijn toen gestart met personal training samen, traject van 10 weken, wat nu alweer achter de rug is. Ik ben nu zo'n 6 kilo kwijt. Maar het gaat nu niet meer zo snel en ik blijf een beetje hangen, daardoor vind ik het erg moeilijk om gemotiveerd te blijven en niet in oude gewoontes terug te vallen.
Ik ben 1.69, Ik was voordat ik begon met sporten paar maanden terug bijna 70 kilo. Vanmorgen woog ik 63.
Ik sport nu 1x in uur in de week in een groepje. 1/4 conditie en 3/4 krachttraining.
Eens in de 3 weken sport ik nog met de personal trainer. Fijn om dan even een weegmoment te hebben, om te zien wat er nu gebeurd is qua vet&spiermassa.
Grootste uitdaging zit denk ik ook in de zomervakantie straks. Ik wil gewoon kunnen genieten en het laten gaan, maar wil tegelijkertijd niet weer paar kilo aankomen. Daar heb ik afgelopen maanden genoeg voor moeten doen, zou echt zonde zijn.
Doel is om nog 3 kilo af te vallen.
vrijdag 14 juli 2017 om 11:59
Hoi allemaal,welkom voor iedereen mee doet.
Hier gaat het nog steeds goed.
Vanochtend stiekem alvast op de weegschaal gestaan,en ik was al bijna 3 kilo kwijt
(Zal wel voornamelijk vocht zijn,maar toch hihi)
Vandaag en morgen zal ik iets minder streng zijn.
Vanavond frietjes maar hou het wel op 1 snack erbij.
En vanavond en morgen avond een hapje en een drankje.
Verder let ik de rest van de dag natuurlijk wel op.
Want iets extra's mag,maar het moet er niet meteen allemaal eraan zitten
Hoe gaat het met de rest?
Turquase jij bent volgens mij ook lekker bezig
Hoe voel jij je nu bagheera,hopelijk al wat aan het opknappen?
Hier gaat het nog steeds goed.
Vanochtend stiekem alvast op de weegschaal gestaan,en ik was al bijna 3 kilo kwijt
(Zal wel voornamelijk vocht zijn,maar toch hihi)
Vandaag en morgen zal ik iets minder streng zijn.
Vanavond frietjes maar hou het wel op 1 snack erbij.
En vanavond en morgen avond een hapje en een drankje.
Verder let ik de rest van de dag natuurlijk wel op.
Want iets extra's mag,maar het moet er niet meteen allemaal eraan zitten
Hoe gaat het met de rest?
Turquase jij bent volgens mij ook lekker bezig
Hoe voel jij je nu bagheera,hopelijk al wat aan het opknappen?
vrijdag 14 juli 2017 om 16:24
Hier gaat het opzich ook goed! Ik ben me heel bewust van alles wat ik er in stop. Schep avondeten 1 keer op(of alleen extra groenten). Als snack worteltjes of fruit.
Doordeweeks geen alcohol (gister likeurtje Oops).
Lekker veel water. Op de fiets ipv bus ed.
Ik merk altijd gelijk verschil aan Mn broek riggel Haha. Als ik gezond eet voelt Mn buik niet zo puffy.
Succes allemaal!
Hebben jullie nog lekkere ontbijt recepten? Eet nu yoghurt met fruit en handje granola weinig suiker.
Doordeweeks geen alcohol (gister likeurtje Oops).
Lekker veel water. Op de fiets ipv bus ed.
Ik merk altijd gelijk verschil aan Mn broek riggel Haha. Als ik gezond eet voelt Mn buik niet zo puffy.
Succes allemaal!
Hebben jullie nog lekkere ontbijt recepten? Eet nu yoghurt met fruit en handje granola weinig suiker.
vrijdag 14 juli 2017 om 17:01
Mag ik ook meeschrijven?
Maandag 3 juli begonnen en ik wil eind november minimaal 5 kilo lichter zijn.
Leeftijd: 32
Lengte: 1.73
Startgewicht 74,5 kg
Doel: 69,5 (in november) en daarna naar 68 kg
Afgelopen maandag gewogen en 4 ons kwijt. Ik ben begonnen met goed eten en doordeweeks niet snoepen. Ik sport nu 2 x per week en ga dagelijks ook steeds meer bewegen (bv op de fiets naar het werk).
Ga nu jullie berichten nog ff lezen!
Maandag 3 juli begonnen en ik wil eind november minimaal 5 kilo lichter zijn.
Leeftijd: 32
Lengte: 1.73
Startgewicht 74,5 kg
Doel: 69,5 (in november) en daarna naar 68 kg
Afgelopen maandag gewogen en 4 ons kwijt. Ik ben begonnen met goed eten en doordeweeks niet snoepen. Ik sport nu 2 x per week en ga dagelijks ook steeds meer bewegen (bv op de fiets naar het werk).
Ga nu jullie berichten nog ff lezen!
vrijdag 14 juli 2017 om 18:01
Wat zijn jullie ervaringen eigenlijk met wel of geen tussendoortjes? Ik heb een keer een dieet geprobeerd waarbij is 10 keer per dag kleine porties at, maar de porties waren zo klein dat ik desondanks nog steeds continue honger had. Is dan toch echt beter vaker te eten? Zelf vind ik nu fijner drie keer per dag goed te eten en dan wel goed, zodat ik nog in ieder geval een gedeelte van de dag een vol gevoel heb... Afvallen gaat nog niet zo hard maar dat zal nog wel even duren. Ik ga voor+-500gr eraf per twee dagen.