Lijf & Lijn alle pijlers

Niet mooi?

03-09-2014 22:36 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin vriend TO mededeelde haar lijf niet mooi te vinden vroeg ik mij het volgende af..

Ik ben ook een aantal jaar geleden veel afgevallen en zit niet meer zo strak in mijn huidje ook mijn ooit goed gevulde balkonnetje zou een monumentale renovatie niet misstaan. Zo kan ik nog wel even doorgaan met puntjes die aan het licht kunnen komen mocht ik al mijn corrigerende platdrukkers, opvulsels en gladstrijkers laten varen.

Ik weet dit van mijzelf maar vraag mij af ... Moet willekeurige partner alles aan ons aantrekkelijk vinden? Ook de punten die je zelf misschien niet mooi lijkt te vinden ? Of mag een man bepaalde gedeeltes niet mooi vinden?
quote:redhothead schreef op 03 september 2014 @ 23:37:

Ik zou 't ook gelijk uitmaken.Drastisch. Ik vraag ook wel eens aan mensen om me heen of ik net zo'n lichaam heb als die of die. Of ik dik lijk in een broek ofzo. Kan het nooit goed inschatten en heb zo m'n momenten.
quote:rdvv schreef op 03 september 2014 @ 23:50:

[...]

Drastisch. Ik vraag ook wel eens aan mensen om me heen of ik net zo'n lichaam heb als die of die. Of ik dik lijk in een broek ofzo. Kan het nooit goed inschatten en heb zo m'n momenten.Ik ook hoor, het was een grapje. Maar eerlijk: ik heb nog nooit een man "gehad" die dat soort dingen vroeg. Waarom zou je dat vragen? Iedereen weet toch dat ie niet perfect is...
quote:redhothead schreef op 03 september 2014 @ 23:53:

[...]

Ik ook hoor, het was een grapje. Maar eerlijk: ik heb nog nooit een man "gehad" die dat soort dingen vroeg. Waarom zou je dat vragen? Iedereen weet toch dat ie niet perfect is...O dacht dat het serieus was, het wordt hier zoveel gezegd 😎. Ik ook niet, maar ik vraag het omdat ik het idee heb dat ik niet eerlijk kan kijken naar mijn eigen lichaam
Ik zou het helemaal niet leuk vinden als mijn partner esthetisch gezien 'perfect' zou zijn.

Natuurlijk hoeft hij niet alles aan mij mooi te vinden, maar zolang hij zich nog aangetrokken voelt voor mij ben ik tevreden. Vice versa.

Stel je voor zeg, dat je naast zo'n Ken loopt. Ik moet er niet aan denken. Maar ik vind dan ook niets zo heerlijk dan 's avonds mijn hoofd op zijn zachte bierbuik te leggen
TO, waarom beschrijf je WAT JIJ van je zelf vind en vaagt je dan af wat een eventuele partner zou mogen vinden..??

Dat perspectief klopt toch niet? Heb jij jouw bevindingen door zijn ogen bekeken of door je eigen ogen?
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik vind het niet nodig om te weten wat mijn vriend niet mooi aan me vindt. Nou ja, iets wat nog te veranderen is zoals kleding of haar bijvoorbeeld wel. Maar iets waar je vrij weinig aan kunt doen, zoals een haakneus of rare knobbelknieën? Dat mag hij lekker voor zich houden. Schiet niemand iets mee op.
Aangezien ik te nieuwsgierig ben aangelegd heb ik het mijn vent ook weleens gevraagd.. Hij vindt mijn knieën niet mooi, ik ook niet Heb een beetje x-benen en uitstekende knieschijven. Zie ik zelf ook, dus boeit mij niet zo dat hij dat vindt, ga er geen corrigerende operatie tegenaan gooien oid Verder had hij niets te klagen..

Stomme is, stel dat hij iets genoemd had wat ik vrij makkelijk had kunnen veranderen (haarkleur, haarlengte, makeup, te licht/zwaar gewicht), dan was ik wel beledigd geweest, omdat ik dan druk zou voelen om te veranderen. Dingen als een grote neus, grote voeten, rare knieen heb je toch minder zelf in de hand, dus dan voel ik me minder onzeker daarover. Het is dan óf accepteren, óf duizenden euro's uitgeven aan correcties. Dat ga ik dus never nooit niet doen en mijn vriend zou dat ook nooit van me vragen (moest ie eens proberen ) .

Heb m ook gevraagd of hij het mooier vindt dat ik nu afgevallen ben (woog voorheen flink wat meer), maar volgens hem boeide hem dat niet zo, vond/vind beide mooi. Of dat echt zo is betwijfel ik, want als ik foto's zie van 2 jaar geleden.. Oef...

Maar sowieso, ALLES mooi vinden aan iemand bestaat volgens mij niet. Wat zou dat saai zijn
Haha ik herken dat wel, de strikvragen. Op het strand vroeg ik ook vaak of ik net zo'n figuur had als die of die. Uiteraard waren dat vrouwen met een strak lijf. Meestal zei hij dan iets in de trant van ja zoiets of misschien dikkere benen.

Nu ik ouder word vraag ik het niet meer, meeste vrouwen van mijn leeftijd zijn een stuk zwaarder en met een jonge vrouw ga ik geen vergelijk mee houden. Dan juist confronteer je jezelf dat jr toch echt ouder word.

En daarbij, mijn man is slank, maar ook hij begint wat uit te zakken, zijn bolle borstspieren zijn niet zo hard meer.
Sense 1970

Ik heb met mijn partner afgesproken dat hij mij nooit commentaar mag geven over mijn figuur ( hypocriet i know)

In de trant van die extra kilo zie ik zelf ook wel en ik weet dat ik erg gevoelig ben voor commentaar over mijn lichaam. Neemt niet weg dat ik wel eens wat vraag daarover maar dan geeft hij altijd een politiek correct antwoord.

Voor de rest mag hij overal eerlijk zijn mening over geven.
Sheldon: This car weighs, let's say, 4,000 pounds. Now add 140 for me, 120 for you...

Penny: 120?!

Sheldon: Oh, I'm sorry. Did I insult you? Is your body mass somehow tied into your self-worth?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Man heeft in het verleden weleens gezegd dat ik te dik werd. En nee, dat vond ik niet leuk. Hij had wel gelijk:)

Nu is het andersom, zeg ik weleens dat ie op moet letten. Vindt hij niet leuk, maar ik heb wel gelijk

Nu vindt ie mijn armen te gespierd worden. Ik krijg echt spierballen, ik vind het prachtig. Hij wat minder

We hebben een beetje de stilzwijgende afspraak dat zodra de één zich zorgen maakt om den anders gezondheid dat we er dan iets aan doen. Dus ja wel afvallen en wat gezonder eten en nee niet die armen of dat kleine rolletje.

Lastige is dat hij iets andere grenzen trekt Gisteravond met bootcamp bijvoorbeeld moesten we oa onder elkaar door kruipen. en wie kreeg er een knie keihard tegen haar tiet? Ik. Dus nu een blauwe plek. Daar vindt ie echt vreselijk, zijn meisje onder de blauwe plekken....

Zolang je het niet zegt om de ander te kwetsen is er niks aan de hand denk ik. Zolang je weet dat de ander van je houdt, no matter what, is het ook niet zo'n drama dat hij-zij niet alles aan jou even mooi vindt.

Wat ik me afvraag, degenen die het zo erg vinden dat hun partner zegt iets aan je lijf niet mooi te vinden: wat als hij zegt dat hij een bepaalde karaktertrek van je niet zo leuk vindt? Mag dat ook niet? Waarom wel / niet?
Hij hoeft zeker niet alles leuk te vinden. Maar iets benoemen waar je niks aan kunt doen zie ik persoonlijk het nut niet van in. En dan is het ook nog maar de manier waarop het word gezegd.
quote:hatsetats schreef op 04 september 2014 @ 10:25:

Zolang je het niet zegt om de ander te kwetsen is er niks aan de hand denk ik. Zolang je weet dat de ander van je houdt, no matter what, is het ook niet zo'n drama dat hij-zij niet alles aan jou even mooi vindt.

Daar ben ik het wel mee eens, maar je hoeft niet alles perse te zéggen.

Houd het dan gewoon voor je.

Ik ben ook niet mooi.

Heb lelijke littekens van een motorongeluk en ben echt wel aan de mollige kant.

Dat weet ik zélf wel.

Hoef je me niet te zeggen.

En als ik geen zin heb er iets aan te doen, dan doe ik dat niet.

Wat ik me afvraag, degenen die het zo erg vinden dat hun partner zegt iets aan je lijf niet mooi te vinden: wat als hij zegt dat hij een bepaalde karaktertrek van je niet zo leuk vindt? Mag dat ook niet? Waarom wel / niet?

Dat mag je best een keer tegen me zeggen, maar of ik er iets mee doe is aan mij.

Ik heb heel hard gevochten om te komen waar ik nu sta.

Ik ben (redelijk) tevreden met hoe ik er nu voor sta.

Hoewel verbetering altijd kan.

Mocht hij erover blijven drammen, dan staat het de man te allen tijde vrij te vertrekken en een vriendin te zoeken die beter matcht.

quote:*lelie* schreef op 04 september 2014 @ 10:28:

Hij hoeft zeker niet alles leuk te vinden. Maar iets benoemen waar je niks aan kunt doen zie ik persoonlijk het nut niet van in. En dan is het ook nog maar de manier waarop het word gezegd.En dit dus.
Huts!
Als iemand regelmatig tegen je zegt 'je bent te dik, je hebt lelijke littekens, lelijke voeten of je bent een zeurkous, te onzeker, te krengerig' oid, dan is het wat anders. Maar in een normale relatie gaat dat natuurlijk niet zo. Mijn ex deed dat en nee wij hadden geen normale relatie.

Maar als het op een respectvolle manier gaat? Ik snap echt niet waarom je niet tegen de ander mag zeggen dat je je zorgen maakt omdat hij/zij te dik aan het worden is. Zorgen om gezondheid, omdat je ziet dat de ander daardoor doodongelukkig word.

Of dat je die dikke buik gewoon niet mooi vindt. Of wanneer ie kalend wordt en het tijd is voor een nieuw kapsel.

En waarom niet in een normaal gesprek zeggen dat je een bepaalde karaktertrek niet fijn vindt? En waarom zou je niet proberen om je een beetje aan te passen?

Je houdt toch van elkaar? Geven en nemen hoor, met alles. Jij dimt een beetje in, hij geeft jou geen 'silent treatment'. Hij eet wat gezonder, jij zeurt niet dat ie de vaatwasser niet goed inruimt.
quote:hatsetats schreef op 04 september 2014 @ 10:46:

Als iemand regelmatig tegen je zegt 'je bent te dik, je hebt lelijke littekens, lelijke voeten of je bent een zeurkous, te onzeker, te krengerig' oid, dan is het wat anders. Maar in een normale relatie gaat dat natuurlijk niet zo. Mijn ex deed dat en nee wij hadden geen normale relatie.

Maar als het op een respectvolle manier gaat? Ik snap echt niet waarom je niet tegen de ander mag zeggen dat je je zorgen maakt omdat hij/zij te dik aan het worden is.

Zorgen om gezondheid, omdat je ziet dat de ander daardoor doodongelukkig word.

Dat is imho wel een andere insteek.

Of dat je die dikke buik gewoon niet mooi vindt.

En dát hoef ik dan weer niet te horen.

Weet ik al.

Voegt niks toe, behalve dat het (voor mij) kwetsend is om te horen.

Wil ik niet.

Of wanneer ie kalend wordt en het tijd is voor een nieuw kapsel.

En waarom niet in een normaal gesprek zeggen dat je een bepaalde karaktertrek niet fijn vindt?

Dat mag hij zeggen, maar het is aan mij te beslissen of ik er iets mee doe ja of nee.

En waarom zou je niet proberen om je een beetje aan te passen?

Je houdt toch van elkaar? Geven en nemen hoor, met alles.

Na twee releaites waarin onderdrukkig het sleutelwoord was, bewaak ik mijn grenzen in deze als een leeuw.

Ik pas me niet meer zomaar aan.

Jij dimt een beetje in, hij geeft jou geen 'silent treatment'. Hij eet wat gezonder, jij zeurt niet dat ie de vaatwasser niet goed inruimt.

En precies om dit soort dingen blijf ik echt single.

Ik heb daar (nog) geen goesting in.

Interessante discussie wel!
Huts!
Ik zit vol zelfspot dus ik maak er zelf al opmerkingen over voor dat hij een kans zou krijgen. En geloof me, dat ik mezelf zo af kraak vind ie helemaal niet leuk.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Tja, vraag het gewoon niet. Als jij al onzeker bent over je billen of benen, dan neem je zijn compliment toch niet aan. Het zit in jouw hoofd. En dan nog? Aantrekkelijk zijn ligt niet alleen aan de maat van je bovenbenen.
Heb ergens eens gelezen:

You are not fat, you have fat.

You also have hair, you are not hair.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 04 september 2014 @ 10:56:

[...]

En precies om dit soort dingen blijf ik echt single.

Ik heb daar (nog) geen goesting in.

Interessante discussie wel!

Kijk dat snap ik wel. Mijn eerste relatie was ook niet fijn. (Nog) geen fysiek geweld (alhoewel hij wel gooide met alles wat ie voor handen had) Enorm veel ruzies en vooral mij afkraken. Mijn vertrouwen in De Man was ook ff weg. Tot ik verliefd werd op Meneer Tats.En dat was nog tijdens mijn relatie met ex

Enfin ex werd ex, Meneer Tats werd Meneer Tats. En ik kon hem toch niet laten 'boeten' voor het gedrag van ex? Net zo mijn als ik hetzelfde ben als zijn exen. Kwestie van vertrouwen en bij ons voelde dat gewoon goed.

Ik krijg hier weleens opmerkingen dat ik doorsla in mijn eerlijkheid. Maar dit was één van de eerste dingen die we bespraken met elkaar. Allebei issues met exen, allebeigeen zin om op te draaien voor het gedrag van hen. Er was ruimte voor die issues (duhuh) maar omdat zijn ex vreemd ging hoef ik geen jaloerse vent. en omdat mijn ex zei dat ik een vieze dikke reet had hoeft hij geen vrouw die niet tegen een 'schatje, je wordt een beetje te dik' kan.

We hebben allebei onwijs hard moeten knokken. tot we elkaar tegen kwamen, toen hoefde dat niet meer.

Ik hoop dat jij ook tegen zo'n kerel aanloopt
Ach ja, ik ben niet de mooiste van de hele wereld en mijn vriend ook niet. Maar we vinden elkaar allebei hartstikke aantrekkelijk, inclusief onze mindere punten. Ik ga niet uit mezelf zeggen dat ik iets niet mooi aan hem vind, en dat doet hij ook niet. Maar als hij vraagt of ik ook merk dat hij kaler wordt, dan zeg ik gewoon eerlijk ja, en ook dat ik dat juist schattig vind en dat het mij echt niks uitmaakt (dat "schattig" vond hij niet zo leuk geloof ik...). En als ik hem vraag of hij ook ziet dat ik een paar kilo ben aangekomen dan zegt hij ook gewoon eerlijk ja, maar dat het hem niet uitmaakt en dat hij liever ijsjes met me eet dan dat ik altijd aan de lijn doe. Ik vind dus niet dat een partner alles aantrekkelijk moet vinden, als hij jou maar aantrekkelijk vindt zoals je bent.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ik ben zelf niet volmaakt en mijn vriend ook niet.Maar we zijn

gelukkig met elkaar met al onze mooie en minder mooie punten.

Ik vind het ook prima om te zeggen te uiten dat jij je zorgen maakt als je eigen partner heel veel af zou gaan vallen of aan zou komen en dat zou hij tegen mij ook mogen zeggen,op een nette manier.Of als je een karaktertrek irritant vind en dat zou hij tegen

mij ook mogen zeggen.Het is geven en nemen.Uiteraard is moet

je natuurlijk niet de hele tijd zeggen wat je van zijn imperfecte

punten vind.Dat zou ik zelf ook niet op prijs stellen.Zoals ik al zei:

Niemand is volmaakt en dat zou ik ook niet willen zijn.Elkaar

complimenten geven is ook belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven