Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuwe afvalgroep 20+ kilo

05-11-2017 11:31 514 berichten
Er zijn al veel groepen op het forum, maar de meeste zijn al even bezig, waardoor je in een groep stapt waar iedereen elkaar al kent en samen ook al kilo's kwijt zijn. Ik wil graag vers beginnen. Wie doet er met me mee?

Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.

Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.

NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
HaPu301,7598,497,475
Jemima261,74126,4119,375
Zonnetje341,5799,59960
Coosje351,688683,870
Spruitelf351,7799100,577
Jadarian311,78130115
Kniptor381,708785,965
Stepperdestep301,68116116,3
Minime3331,70117,3106,580
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
MsBrightside281,77105101,372
Jillzred261,60113,810970
Pipa341,7210198,985
WakeUpje321,57777357
Babypink1,5777
Miluska271,739586,670
Sunshine199225115,5109,975
Platypoes441,74112,5111,495
Bluekiss311,808970
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
Jekkalo341,6596,2
Vajana391,68108105,778
Bonsai1,8011498,580
Madelief2791,870
Boekjes441,66144,6143,3124,9
Candy421,76119,895,180
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 09:01
60.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat het bij jullie gelijk lijkt te blijven! Wellicht handig om inderdaad hulp in te schakelen wanneer dit te lang blijft aanhouden.

Vanochtend stond er (op z'n lichtst, dus naakt en na het plassen :P ) 105,4 op de weegschaal, dat betekent dus -1,3! Ik heb wel het idee dat het voornamelijk vocht is want ik ben afgelopen week ongesteld geweest en heb niet zo heel netjes gegeten.. Maargoed, voor mij is nu voornamelijk de uitdaging om wekelijks de weegschaal onder ogen te komen en dit is een meevaller.
Ook al is het vooral vocht, het is een mooie motivatie toch?
Wakeupje ben wel benieuwd naar de tips van zo iemand maar hopelijk volgende week gewoon een mooie min en niet nodig!

Ondersteboven super resultaat!! Al is het vocht, dat is in het begin bij iedereen. Hartstikke goed gedaan
Hapu ik ben ook wel benieuwd naar jouw resultaat, heb je het weer kunnen oppakken??
Alle reacties Link kopieren
Fijn, ondersteboven!

Hapu, hoe gaat het bij jou?

Wakeupje, ook benieuwd naar tips en hopelijk heb je volgende week een min!

Yeah, net lekker 10 kilometer gelopen, zelfs stukken gerend. Nu gauw kind halen.
WakeUpje Wie weet heb je wat aan een orthomoleculaire voedingstherapeut. Geen eetlijstjes, maar vooral kennis over voedingsmiddelen op een ander niveau.
Een weegschaal die vetpercentage meet is leuk, maar het moet dan wel een goede zijn, die je bij voorkeur ook met je handen gebruikt. Een simpele weegschaal meet namelijk de weerstand van vet van de ene voet naar de andere. En dan legt het daarbij de kortste weg af.
Als je gezegend bent met mooie rondingen, zal het vetpercentage veel hoger zijn dan wanneer je smalle heupen hebt en meet een appelvorm hebt. De sportschool heeft vaak wel een goede weegschaal....
Meet je ook centimeters op bepaalde plekken? Soms ook een betere indicatie dan alleen de weegschaal.

Wel lekker veel stuurlui-info, het zeggen tegen een ander is toch een heel stuk makkelijker dan het zelf bedenken als je weer op een plateau zit...
Ik heb zelf gelukkig een vliegende start gemaakt; -3.0
Dat zal me volgende week niet lukken, maar dat geeft ook niet. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat ik niet in de begin post lijst ben, maargoed hopelijk mag ik alsnog hier posten. 14 januari poste ik mn eerst bericht. Hierin zei ik op 110.6 te zijn begonnen, toen 109.8 te wegen. Vanochtend woog ik 108.9. Het gaat niet snel, maar hee het is iets!
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig, dames!

Ik ga vanavond uiteten met een vriendin en ga daar niet te ingewikkeld over doen. De rest van de dag maar wat gematigd eten, maar eigenlijk doe ik dat meestal al. Wandelen lukt me niet vandaag. Maar heb wel een fietsdag, ik schat zo’n twee-en-een-half uur (kind brengen en halen 4x10, twee keer naar een afspraak 4x30 minuten)
Nu gauw gaan. Zet ‘m op allemaal!
JeanneModigliani schreef:
25-01-2018 12:47
WakeUpje Wie weet heb je wat aan een orthomoleculaire voedingstherapeut. Geen eetlijstjes, maar vooral kennis over voedingsmiddelen op een ander niveau.
Een weegschaal die vetpercentage meet is leuk, maar het moet dan wel een goede zijn, die je bij voorkeur ook met je handen gebruikt. Een simpele weegschaal meet namelijk de weerstand van vet van de ene voet naar de andere. En dan legt het daarbij de kortste weg af.
Als je gezegend bent met mooie rondingen, zal het vetpercentage veel hoger zijn dan wanneer je smalle heupen hebt en meet een appelvorm hebt. De sportschool heeft vaak wel een goede weegschaal....
Meet je ook centimeters op bepaalde plekken? Soms ook een betere indicatie dan alleen de weegschaal.

Wel lekker veel stuurlui-info, het zeggen tegen een ander is toch een heel stuk makkelijker dan het zelf bedenken als je weer op een plateau zit...
Maar juist die stuurlui kunnen je helpen relativeren!

Thanx dan ook voor de tips. Ik ben (al even geleden) bij een orthomolucair therapeut geweest ivm schildklier problemen en ga eens na of zij mij ook hierin verder kan helpen.

En de weegschaal, wilde idd naar een vriendin die personal trainer is en ook zo’n meetapparaat heeft die je vetrollen meet.

Opmeten heb ik niet gedaan maar kan ik alsnog gaan doen. Als ik twijfel aan de kilo’s (en die wegen voor mij idd minder zwaar dan de cm’s ((waarom weeg ik dan wel en meet ik niet :-$ )) ) kan ik nog terug naar de cms!
En Jeanne: lekkere start inderdaad!! Motiveert in ieder geval lekker!

Hoe was het eten Bonsai?

Ik had ook een etentje dit weekend maar die moest ik afzeggen. Heb al een aantal dagen geen/nauwelijks stem. Fluisteren is het enige wat sinds gister nog lukt en dat wordt afgeraden (heb dit wel vaker).
Het komt door de hooikoorts, de eerste periode is heftig, keelpijn, hoofdpijn veel niezen en slijm. En dus geen stem. Is niet handig om dan uit eten te gaan!

Bewegen is er sowieso bij in geschoten. Verplaats vooral van bank naar bed.
Gezond eten ook wel, geen fut om lekkere lunch/diner te maken. Aan de andere kant ook weinig teek dus qua kcal zal het binnen de norm blijven!
Wakeupje beterschap en mooi dat je met eten toch netjes met je inname bent gebleven!

Bonsai hoe was je etentje? Wat had je gekozen? Beweging erbij ingeschoten maar daarvoor flink gewandeld dus soms is even rust ook lekker!

Deeeemilove yes! Naar beneden is naar beneden, goed gedaan!!

JM goed gestart!


Ik had
Candy... jij had... te snel op plaatsen gedrukt :lol:
Alle reacties Link kopieren
Jeanne, wat een fantastisch goed begin! Eraf is eraf.

Ik sluit me weer eens lekker aan bij de rest. Hier zit er weinig schot in de zaak. Of eigenlijk: geen. Lijkt wel alsof ik iedere 5 kilo een plateau heb of zo. Als opsteker voor de rest: ik had m'n eerste plateau dus al na 5 kilo afvallen. Toen heb ik twee (of drie?) weken helemaal stilgestaan en ineens ging het balletje vanzelf weer rollen. Ik heb echt niets anders gedaan of zo. Dus gewoon doorgaan! (Zeg ik ook tegen mezelf, haha) Ik sta nu nog steeds stil op -10 kilo. Toch al heel wat, maar ik ben echt nog lang niet waar ik zijn wil. Dus hup, kilo's, hup!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik trouwens een beetje mee rondloop... is er animo voor om een besloten/geheim clubje op facebook te beginnen? Het is in dit topic een beetje een komen en gaan van mensen en ik zou het zelf erg leuk vinden om dit echt met een vast clubje te doen. Ik denk dat dat ook wat meer motiveert en ik vind zelf het persoonlijke wel leuk. Wat vinden jullie?
Hoi ladies!

Lijkt mij idd wel fijn qua motivatie in zo'n Facebookclubje, dus ik ben voor!!

Haha wake upje, nu zie ik het pas, mijn verhaal is weggevallen! Ik was beetje aan het babbelen over een zwaar weekend. Paar verjaardagen (3), een etentje zondagavond en een soort van pest humeur waardoor ik echt moeite had plan vast te houden. Heb hier en daar wel iets buiten plan op zoals een plakje worst, paar nootjes en met diner wel goed gekozen qua producten maar de hoeveelheid is dan wel meer dan thuis. Maar het was heel gezellig en al met al kan ik er wel mee leven zo, heb genoten zonder door te schieten en dat vind ik wel een mooie winst.

Bijna weer weegdag
Alle reacties Link kopieren
Ik had me vrijdag heerlijk laten gaan met pizza, wijn en ijs. Was heerlijk en daarna weer gewoon doen! Voel me zoveel fijner nu ik weer in maat 42/44 pas. Ben as we speak allemaal grote maten aan het verkopen, haha.

Facebookclubje vind ik wel leuk, maar ook wel spannend ivm privacy. Denk er nog even over na.

Niet leuk, wakeupje. Heb je medicatie voor de hooikoorts?

Milushka, herkenbaar van dat laaaaangzaaaaaame afvallen. Kilo eraf, halve kilo erbij, er wat af, erbij. Wel steeds naar beneden gelukkig uiteindelijk, maar pff, lange adem hoor.

Fijn Candy, om te merken dat je niet doorschiet!
Alle reacties Link kopieren
Hapu, ben je er nog?
Heerlijk Bonsai!!! Wijn en ijs... dat heb ik sinds begin augustus niet meer gehad en klinkt hemels!!

Je kunt je anonimiteit nog behouden door een anoniem Facebook account aan te maken als je de stap lastig vindt. Wel gedoe met in- en uitloggen tussen je accounts, maar een overweging waard misschien
Ik zou me dan graag aan willen sluiten op fb. Ik kan de steun van jullie goed gebruiken. De eerste weken gaat dieet me altijd wel goed af. Totdat je weer eens stil komt te staan. ‘Met snoepen gebeurt er ook niets, dus waarom zou ik dan nog zo streng zijn voor mezelf’

Dit is weer zo’n week: ik ben ongesteld en heb dan al snel medelijden met mezelf. Hebben jullie dat ook?
Nou zeker JM ik heb elke keer bij menstruatie of bij een plateau hetzelfde... moeilijk blijft het!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er animo is voor een fbclubje! Zouden degenen die mee willen doen op fb mij even een pb willen sturen? Dan maak ik een groepje aan.

Genieten zonder doorschieten vind ik heeeel knap Candy. Dat is mijn ultieme doel. Naast slank zijn dan :biggrin:
Heb je mijn berichtje miluska??
Alle reacties Link kopieren
Nee niks Candy. Ik doe het even anders. Wil je een mailtje sturen naar afvallenfb@hotmail.com?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, JM. En dan heb ik een zwak voor een theelepel chocopasta... @(

Vandaag heerlijk genoten van het weer. Met peuter naar de stad met de bakfiets, maar ik heb alles gelopen en heb mijn stappen er weer op zitten. Ook nog naar het park en de kinderboerderij geweest.

Ontbijt: kwark, drupje Optimel, lijnzaad, havermout
Lunch: 2 vbh met sla, gerookte kip, dressing, avocado en tomatenjam, 2 koffie
Tussendoor: worteltjes
Diner: zo’n kant-en-klaar-pakket van de Appie met wraps, aubergine, uit, avocado, kip. Weet even niet hoe het gerecht heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven