Nieuwe afvalgroep 20+ kilo

zondag 5 november 2017 om 11:31
Er zijn al veel groepen op het forum, maar de meeste zijn al even bezig, waardoor je in een groep stapt waar iedereen elkaar al kent en samen ook al kilo's kwijt zijn. Ik wil graag vers beginnen. Wie doet er met me mee?
Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.
Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.
Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.
Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.
Naam | Leeftijd | Lengte | Startgewicht | Huidig gewicht | Streefgewicht |
---|---|---|---|---|---|
HaPu | 30 | 1,75 | 98,4 | 97,4 | 75 |
Jemima | 26 | 1,74 | 126,4 | 119,3 | 75 |
Zonnetje | 34 | 1,57 | 99,5 | 99 | 60 |
Coosje | 35 | 1,68 | 86 | 83,8 | 70 |
Spruitelf | 35 | 1,77 | 99 | 100,5 | 77 |
Jadarian | 31 | 1,78 | 130 | 115 | |
Kniptor | 38 | 1,70 | 87 | 85,9 | 65 |
Stepperdestep | 30 | 1,68 | 116 | 116,3 | |
Minime3 | 33 | 1,70 | 117,3 | 106,5 | 80 |
---|---|---|---|---|---|
MsBrightside | 28 | 1,77 | 105 | 101,3 | 72 |
Jillzred | 26 | 1,60 | 113,8 | 109 | 70 |
Pipa | 34 | 1,72 | 101 | 98,9 | 85 |
WakeUpje | 32 | 1,57 | 77 | 73 | 57 |
Babypink | 1,57 | 77 | |||
Miluska | 27 | 1,73 | 95 | 86,6 | 70 |
Sunshine1992 | 25 | 115,5 | 109,9 | 75 | |
Platypoes | 44 | 1,74 | 112,5 | 111,4 | 95 |
Bluekiss | 31 | 1,80 | 89 | 70 |
---|---|---|---|---|---|
Jekkalo | 34 | 1,65 | 96,2 | ||
Vajana | 39 | 1,68 | 108 | 105,7 | 78 |
Bonsai | 1,80 | 114 | 98,5 | 80 | |
Madelief | 27 | 91,8 | 70 | ||
Boekjes | 44 | 1,66 | 144,6 | 143,3 | 124,9 |
Candy | 42 | 1,76 | 119,8 | 95,1 | 80 |
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 09:01
60.87% gewijzigd
zaterdag 13 januari 2018 om 10:03
zondag 14 januari 2018 om 22:15
Is er inderdaad nog ruimte om bij deze groep aan te sluiten? Ik zal waarschijnlijk binnenkort beginnen bij co-eur (Utrecht) met een multidisciplinaire behandeling voor overgewicht, zijn er hier dames met ervaring met deze instelling?
Afgelopen week heb ik voor het eerst sinds jaren weer op de weegschaal gestaan, dat was wel even schrikken. Maar dat was eigenlijk alleen de eerste dag, nu zelf een weegschaal aangeschaft en dat cijfer omlaag zien te krijgen!
Afgelopen week heb ik voor het eerst sinds jaren weer op de weegschaal gestaan, dat was wel even schrikken. Maar dat was eigenlijk alleen de eerste dag, nu zelf een weegschaal aangeschaft en dat cijfer omlaag zien te krijgen!
maandag 15 januari 2018 om 17:55
Ik ben begonnen met my fitness pall app. Hier kan ik mijn kcal inname overzien en zien hoeveel ik nou daadwerkelijk eet.
Ik probeer minder/gezonder te eten en meer water te drinken.
Tevens dans ik voor 2 uur per week maar wil ik hiermee stoppen en gaan fitnessen.
Oh en ik doe elke avond wat oefeningentjes met mn gewichtjes.
Ik probeer minder/gezonder te eten en meer water te drinken.
Tevens dans ik voor 2 uur per week maar wil ik hiermee stoppen en gaan fitnessen.
Oh en ik doe elke avond wat oefeningentjes met mn gewichtjes.

woensdag 17 januari 2018 om 07:32
Welkom deemilove en ondersteboven! Ik schrijf ook nog niet lang mee.
Laatste tijd wordt er ook niet veel geschreven. Beetje fanatieker gaan doen
Ondersteboven ik ben benieuwd naar jouw traject. Heb dat ook wel overwogen maar de reisafstand is groot en stond me tegen, niet in te passen in leventje met jonge kindjes en een baan en dan anderhalf uur enkele reisafstand.
Nou weegdag had ik graag overgeslagen. 94.8 dus + 0.7
Ben benieuwd naar jullie weegmoment. Ik ben verwijtbaar aangekomen, s avonds te grote stukjes vlees gehad en in het weekend kaas gegeten. Te veel kaas, niet 1 blokje. Maar weer gauw vergeten en door!
Succes allemaal en schrijven hier he!!!
Laatste tijd wordt er ook niet veel geschreven. Beetje fanatieker gaan doen
Ondersteboven ik ben benieuwd naar jouw traject. Heb dat ook wel overwogen maar de reisafstand is groot en stond me tegen, niet in te passen in leventje met jonge kindjes en een baan en dan anderhalf uur enkele reisafstand.
Nou weegdag had ik graag overgeslagen. 94.8 dus + 0.7
Ben benieuwd naar jullie weegmoment. Ik ben verwijtbaar aangekomen, s avonds te grote stukjes vlees gehad en in het weekend kaas gegeten. Te veel kaas, niet 1 blokje. Maar weer gauw vergeten en door!
Succes allemaal en schrijven hier he!!!

woensdag 17 januari 2018 om 07:47
Welkom nieuwe schrijfsters!!
Candy, wat balen! Maar alleen iets grotere stukken vlees en teveel kaas zou toch niet zoveel effect moeten hebben?
Hoeveel kcal krijg je binnen?
Ik lig nu nog in Mn warme bedje maar de weegschaal lokt mij ook niet. Van het weekend high tea gehad en gister getrakteerd op het werk...
Daarnaast al dagen niet naar de wc geweest (heb ik vaker laat van) dus voel me behoorlijk opgeblazen!
Candy, wat balen! Maar alleen iets grotere stukken vlees en teveel kaas zou toch niet zoveel effect moeten hebben?
Hoeveel kcal krijg je binnen?
Ik lig nu nog in Mn warme bedje maar de weegschaal lokt mij ook niet. Van het weekend high tea gehad en gister getrakteerd op het werk...
Daarnaast al dagen niet naar de wc geweest (heb ik vaker laat van) dus voel me behoorlijk opgeblazen!
woensdag 17 januari 2018 om 09:20
Welkom Deemi en Ondersteboven! Ik heb een beetje gelezen over jouw traject Ondersteboven. Klinkt interessant. Hoe ben je daar terechtgekomen? Heb je hiervoor al eens een poging (of meerdere) gedaan om af te vallen?
WakeUpje, dank je wel nog voor je peptalk vorige week! Heeft mij wel geholpen hoor. Eerst gezondere keuzes maken, dan voel je je vanzelf beter, ipv andersom. Ik ben er nog niet helemaal (heeft te maken met grote veranderingen van ritme in ons gezinsleven nu), maar het ging al iets beter dan vorige week. Ik weeg nu 85,7. Dus -0,8. Ben ik tevreden mee. Wat vervelend van jouw opgeblazen gevoel WakeUpje! Eet je genoeg vezels? Drinken en beweging ook op orde? Dan zou ik kijken of je er iets voor kunt krijgen van de dokter. Ik heb wel eens van die gore zakjes gehad met een soort vezelbrij. Niet lekker, maar hielp wel.
Candy, balen zeg! Maar 0,7 erbij is niet het einde van de wereld. Hopelijk gaat het aankomende week beter. Kaas bevat inderdaad wel heel veel kcal. Ik koop al jaren geen stuk kaas meer, omdat ik het veel te lekker vind. Ik koop nu altijd voorgesneden plakjes en dan lukt het me om er vanaf te blijven. Maar als je een klaasplankje hebt werkt dat natuurlijk niet.
Bonsai, hoe voel je je nu? Gaat het inmiddels al wat beter?
Hapu, hoe gaat het met jou? Lukt het om de draad weer een beetje op te pakken?
WakeUpje, dank je wel nog voor je peptalk vorige week! Heeft mij wel geholpen hoor. Eerst gezondere keuzes maken, dan voel je je vanzelf beter, ipv andersom. Ik ben er nog niet helemaal (heeft te maken met grote veranderingen van ritme in ons gezinsleven nu), maar het ging al iets beter dan vorige week. Ik weeg nu 85,7. Dus -0,8. Ben ik tevreden mee. Wat vervelend van jouw opgeblazen gevoel WakeUpje! Eet je genoeg vezels? Drinken en beweging ook op orde? Dan zou ik kijken of je er iets voor kunt krijgen van de dokter. Ik heb wel eens van die gore zakjes gehad met een soort vezelbrij. Niet lekker, maar hielp wel.
Candy, balen zeg! Maar 0,7 erbij is niet het einde van de wereld. Hopelijk gaat het aankomende week beter. Kaas bevat inderdaad wel heel veel kcal. Ik koop al jaren geen stuk kaas meer, omdat ik het veel te lekker vind. Ik koop nu altijd voorgesneden plakjes en dan lukt het me om er vanaf te blijven. Maar als je een klaasplankje hebt werkt dat natuurlijk niet.

Bonsai, hoe voel je je nu? Gaat het inmiddels al wat beter?
Hapu, hoe gaat het met jou? Lukt het om de draad weer een beetje op te pakken?

woensdag 17 januari 2018 om 20:10
Had vanmiddag al een hele reactie geschreven..... is ie weg!
Thanx voor de tips Miluska. Ik ken die zakjes ook inderdaad... brrrr
Bewegen en drinken is wel wat wisselend (hangt er vanaf of ik werk of vrij ben).
En zal ook eens beter verdiepen in extra vezelrijke groente.
De weegschaal was niet aardig. 73,3 dat is +0,3 tov de tabel maar frustrerend omdat het daartussen ook 71,9 geweest
Thanx voor de tips Miluska. Ik ken die zakjes ook inderdaad... brrrr
Bewegen en drinken is wel wat wisselend (hangt er vanaf of ik werk of vrij ben).
En zal ook eens beter verdiepen in extra vezelrijke groente.
De weegschaal was niet aardig. 73,3 dat is +0,3 tov de tabel maar frustrerend omdat het daartussen ook 71,9 geweest
woensdag 17 januari 2018 om 20:32
Bedankt voor het warme welkom dames!
En vervelend dat er kleine plusjes zijn WakeUpje en Candy.. Hopelijk is er volgende week een fijner getal te zien!
Het traject wat ik ga doen zal doen bestaat uit een combinatie van begeleiding door dietiste, fysio, psycholoog en arts. Dus echt het eten en overgewicht vanuit alle kanten belicht. Ik heb al overgewicht sinds ik mij kan herinneren en ook al meerdere periodes bij een dietiste gelopen, dit gaf wel resultaat maar nooit blijvend.. De laatste jaren zijn zo ongemerkt er toch weer veel kilo's bijgekomen, dat ging al helemaal hard toen ik eind 2016 stopte met roken. Ik ben het nu echt zat vandaar dat ik het probleem nu echt bij de wortels wil aanpakken. Halverwege februari heb ik een intake en dan hoor ik ook of ik geschikt ben voor de behandeling.
Voor de tabel: Leeftijd: 25, lengte: 1.60, huidig gewicht: 106,7, streefgewicht: 75 kg
En vervelend dat er kleine plusjes zijn WakeUpje en Candy.. Hopelijk is er volgende week een fijner getal te zien!
Het traject wat ik ga doen zal doen bestaat uit een combinatie van begeleiding door dietiste, fysio, psycholoog en arts. Dus echt het eten en overgewicht vanuit alle kanten belicht. Ik heb al overgewicht sinds ik mij kan herinneren en ook al meerdere periodes bij een dietiste gelopen, dit gaf wel resultaat maar nooit blijvend.. De laatste jaren zijn zo ongemerkt er toch weer veel kilo's bijgekomen, dat ging al helemaal hard toen ik eind 2016 stopte met roken. Ik ben het nu echt zat vandaar dat ik het probleem nu echt bij de wortels wil aanpakken. Halverwege februari heb ik een intake en dan hoor ik ook of ik geschikt ben voor de behandeling.
Voor de tabel: Leeftijd: 25, lengte: 1.60, huidig gewicht: 106,7, streefgewicht: 75 kg

donderdag 18 januari 2018 om 10:32
Shit. Heb ik zaterdag het schema bijgewerkt en een heel verhaal getypt zie ik het nu niet meer terug.
Blijkbaar iets misgegaan met opslaan ofzo
Ik ben gelijk gebleven en vanaf vandaag start ik weer met heel streng zijn.
Ik heb ook nu fitness pal geïnstalleerd en heb ingesteld dat ik 1 kilo per week wil afvallen. Dat betekent ik mijn geval dat ik 1200 kcal mag eten. Dit is heel weinig, maar ik wil het echt weer ff kick starten. Ik hoop dit 3 weken vol te houden en daarna weer een stapje terug te doen naar een halve kilo per week.
Succes weer allemaal deze week
Blijkbaar iets misgegaan met opslaan ofzo

Ik ben gelijk gebleven en vanaf vandaag start ik weer met heel streng zijn.
Ik heb ook nu fitness pal geïnstalleerd en heb ingesteld dat ik 1 kilo per week wil afvallen. Dat betekent ik mijn geval dat ik 1200 kcal mag eten. Dit is heel weinig, maar ik wil het echt weer ff kick starten. Ik hoop dit 3 weken vol te houden en daarna weer een stapje terug te doen naar een halve kilo per week.
Succes weer allemaal deze week

donderdag 18 januari 2018 om 12:50
Hey hallo, ik wil me graag bij jullie aansluiten.
Ook ik ben al jaren te dik, veel dieeten geprobeerd...
De zwangerschapskilo's zijn ook lekker blijven zitten waar ze zitten.
Willen jullie me opnemen in het schema? Wat is de weegdag?
De cijfers: leeftijd 30, lengte 1,83, gewicht 118, streefgewicht 80.
Mijn methode: clean eten, dus onbewerkt, maar niet te strikt.
Ook ik ben al jaren te dik, veel dieeten geprobeerd...
De zwangerschapskilo's zijn ook lekker blijven zitten waar ze zitten.

Willen jullie me opnemen in het schema? Wat is de weegdag?
De cijfers: leeftijd 30, lengte 1,83, gewicht 118, streefgewicht 80.
Mijn methode: clean eten, dus onbewerkt, maar niet te strikt.
dinsdag 23 januari 2018 om 10:31
O en welkom JeanneModigliani! Is het bij voorgaande pogingen wel gelukt om af te vallen?
Ik las laatst cijfers over hoeveel mensen het lukt om 10% gewicht te verliezen. Ik ben het exacte cijfer vergeten, maar ik schrok er wel van. Nagenoeg alle afvalpogingen zijn voor die tijd al gestaakt. Dat gezegd hebbende, ik zit op -10 kilo, dus al meer dan 10% minder. Jeeuj!
Ondanks dat ik er nog lang niet ben voel ik me al heel trots op mezelf. Ik wist niet dat ik het in me had.
Ik las laatst cijfers over hoeveel mensen het lukt om 10% gewicht te verliezen. Ik ben het exacte cijfer vergeten, maar ik schrok er wel van. Nagenoeg alle afvalpogingen zijn voor die tijd al gestaakt. Dat gezegd hebbende, ik zit op -10 kilo, dus al meer dan 10% minder. Jeeuj!

dinsdag 23 januari 2018 om 21:33
JeanneModigliani welkom!
Bonsai goed van je!
Miluska idd beetje stilte he. Wat goed van je dat je al zoveel kwijt bent, volhoudertje!!!
Hapu rot is het als je tekst helemaal weg is, ik heb dat ook vaak, toetsenbord van huidige telefoon is net anders dan de vorige en dat gaat maar niet in mijn systeem
Morgen weegdag!! Spannend, allemaal succes!!
O en iemand vroeg nog naar mijn calorieën. Ik kom op normale powerslim dagen op rond de 1400. Meestal iets minder. Ik denk dat die plus ook door het zout komt dat in de kaas zit en er voor zorgt dat ik dan net wat meer vocht vasthoud. Goede hoop op een min morgen hoewel ik me deze week nog niet gewogen heb.
Bonsai goed van je!
Miluska idd beetje stilte he. Wat goed van je dat je al zoveel kwijt bent, volhoudertje!!!
Hapu rot is het als je tekst helemaal weg is, ik heb dat ook vaak, toetsenbord van huidige telefoon is net anders dan de vorige en dat gaat maar niet in mijn systeem

Morgen weegdag!! Spannend, allemaal succes!!
O en iemand vroeg nog naar mijn calorieën. Ik kom op normale powerslim dagen op rond de 1400. Meestal iets minder. Ik denk dat die plus ook door het zout komt dat in de kaas zit en er voor zorgt dat ik dan net wat meer vocht vasthoud. Goede hoop op een min morgen hoewel ik me deze week nog niet gewogen heb.

woensdag 24 januari 2018 om 07:58
Ik vind het ook jammer dat het zo rustig is. Heb ook overwogen om ergens anders mee te schrijven omdat ik inderdaad de motivatie wel kan gebruiken!
Bij mij is het het gelijk gebleven... 73,0.
En dat snap ik niet goed. Als ik kijk. Aar afgelopen week heb ik behalve zaterdag elke dag tussen de 1500 en 1700 kcal gegeten. En ook zaterdag was het niet absurd veel, 1900.
Hebben jullie nog tips?
Bij mij is het het gelijk gebleven... 73,0.
En dat snap ik niet goed. Als ik kijk. Aar afgelopen week heb ik behalve zaterdag elke dag tussen de 1500 en 1700 kcal gegeten. En ook zaterdag was het niet absurd veel, 1900.
Hebben jullie nog tips?

woensdag 24 januari 2018 om 10:14
JM yes woensdag weegdag hier! Jojoen blijft heel lastig te voorkomen geloof ik. Het levenslang op je eten letten is het enige dat erop zit.
Wakeupje ja jammer idd ik zoek ook steun en motivatie. En ik was ook zo goed als gelijk. 1 ons eraf. En had echt het gevoel dat dit meer zou zijn. Ik denk dat we op een soort plateau zitten. Ben zelf van plan om gewoon zo door te gaan en soms duurt het week of 3 voor er weer een sprongetje naar beneden komt. Volgens mij kun je dat verder niet zo forceren maar gewoon lange adem hebben om door te gaan met gezonde hoeveelheden gezonde voeding.
Wakeupje ja jammer idd ik zoek ook steun en motivatie. En ik was ook zo goed als gelijk. 1 ons eraf. En had echt het gevoel dat dit meer zou zijn. Ik denk dat we op een soort plateau zitten. Ben zelf van plan om gewoon zo door te gaan en soms duurt het week of 3 voor er weer een sprongetje naar beneden komt. Volgens mij kun je dat verder niet zo forceren maar gewoon lange adem hebben om door te gaan met gezonde hoeveelheden gezonde voeding.

woensdag 24 januari 2018 om 12:24
Lange adem hebben we zeker nodig Candy!
Ik dacht dat zon plateau was als je al flink was afgevallen, maar heb me daar ook nooit in verdiept hoor!
Maar jij ook gelijk dus... vorige week kon je dat verklaren door de kaas maar heb je je nu wel aan je plan gehouden?
En opgeven is helemaal geen optie dus we gaan gewoon door!
Als het te lang gaat duren ga ik toch iets van hulp inschakelen, is zo zonde van de energie!
Ik dacht dat zon plateau was als je al flink was afgevallen, maar heb me daar ook nooit in verdiept hoor!
Maar jij ook gelijk dus... vorige week kon je dat verklaren door de kaas maar heb je je nu wel aan je plan gehouden?
En opgeven is helemaal geen optie dus we gaan gewoon door!
Als het te lang gaat duren ga ik toch iets van hulp inschakelen, is zo zonde van de energie!

woensdag 24 januari 2018 om 20:56
Een soort van expert op het gebied van koolhydraatarm eten
. Of paleo, daar voldoe ik ook aan.
Niet een gewone diëtist die eetlijstjes voorschrijft maar mogelijk is er iets mis met de verhoudingen die ik eet, daar kom ik niet helemaal uit.
Ik hou gelukkig al langere tijd bij wat ik exact eet dus dat zou eenvoudig moeten zijn.
En misschien helpt een weegschaal die ook vetpercentages meet ook om inzicht te krijgen. Ik train 2x in de week een vrij zware training, als het vetpercenatge wel afneemt en de spiermassa toeneemt heb ik geen moeite met gelijk blijven.
Niet een gewone diëtist die eetlijstjes voorschrijft maar mogelijk is er iets mis met de verhoudingen die ik eet, daar kom ik niet helemaal uit.
Ik hou gelukkig al langere tijd bij wat ik exact eet dus dat zou eenvoudig moeten zijn.
En misschien helpt een weegschaal die ook vetpercentages meet ook om inzicht te krijgen. Ik train 2x in de week een vrij zware training, als het vetpercenatge wel afneemt en de spiermassa toeneemt heb ik geen moeite met gelijk blijven.