Lijf & Lijn
alle pijlers
Ogen
maandag 22 januari 2024 om 12:32
Ik dacht moet ik dit nu bij lijn zetten? Geen idee waar anders eigenlijk
Het zit nl. zo. Ik ben vroeger als kind geopereerd aan mijn ogen, omdat ik loenste. Dit hebben ze hersteld toen ik 1 jaar oud was. Ik ben nu 42 jaar.
Ik heb lenzen en heel soms als ik moe ben kijk ik met 1 oog een beetje scheef. Mijn man zegt eerlijk dat het eigenlijk amper opvalt. Ik heb inmiddels ook wat trucjes natuurlijk ontwikkeld. Ik heb me hier altijd voor geschaamd, zeker als puber natuurlijk. Toen kreeg ik weleens opmerkingen.
De laatste tijd zit ik ook niet heel lekker in mijn vel en dan speelt alles mee (of tegen). Net op mijn werk werd er ook nog een opmerking over gemaakt maar het erge vond ik dat ze ermee gingen lachen.
Iemand vroeg (ook niet eens zachtjes): kijk je nu mij aan eigenlijk?
Twee andere keken elkaar toen aan en begonnen kei hard te lachen.
Ik schrok hier wel van want ik vond het echt totaal niet leuk.
Wat zouden jullie hierop reageren?
Mijn oogarts heeft ooit gezegd dat ik nog een operatie zou kunnen ondergaan maar omdat het zo minimaal is moet ik mezelf afvragen of het het risico waard is.
Ik vond het vooral erg omdat volwassen mensen dan zo kunnen lachen en ik zit natuurlijk niet lekker in mijn vel dus misschien overdrijf ik nu gewoon.
Ik moest het ook even kwijt
Het zit nl. zo. Ik ben vroeger als kind geopereerd aan mijn ogen, omdat ik loenste. Dit hebben ze hersteld toen ik 1 jaar oud was. Ik ben nu 42 jaar.
Ik heb lenzen en heel soms als ik moe ben kijk ik met 1 oog een beetje scheef. Mijn man zegt eerlijk dat het eigenlijk amper opvalt. Ik heb inmiddels ook wat trucjes natuurlijk ontwikkeld. Ik heb me hier altijd voor geschaamd, zeker als puber natuurlijk. Toen kreeg ik weleens opmerkingen.
De laatste tijd zit ik ook niet heel lekker in mijn vel en dan speelt alles mee (of tegen). Net op mijn werk werd er ook nog een opmerking over gemaakt maar het erge vond ik dat ze ermee gingen lachen.
Iemand vroeg (ook niet eens zachtjes): kijk je nu mij aan eigenlijk?
Twee andere keken elkaar toen aan en begonnen kei hard te lachen.
Ik schrok hier wel van want ik vond het echt totaal niet leuk.
Wat zouden jullie hierop reageren?
Mijn oogarts heeft ooit gezegd dat ik nog een operatie zou kunnen ondergaan maar omdat het zo minimaal is moet ik mezelf afvragen of het het risico waard is.
Ik vond het vooral erg omdat volwassen mensen dan zo kunnen lachen en ik zit natuurlijk niet lekker in mijn vel dus misschien overdrijf ik nu gewoon.
Ik moest het ook even kwijt
maandag 22 januari 2024 om 12:43
Ach wat lullig zo'n opmerking en dat gelach er achteraan. Ik heb dat mensen ook weleens horen zeggen over iemand, kennelijk is het voor sommigen iets om op te noemen. Dat zijn mensen die ook opmerkingen maken over dikke konten en grote neuzen. Oppervlakkig en erg onaardig. Ik word het liefst niet te close met dat soort mensen.
maandag 22 januari 2024 om 12:45
maandag 22 januari 2024 om 12:49
maandag 22 januari 2024 om 12:49
Ik loens als ik moe ben. Ik kan ook met open mond erbij staren. Staat vast niet fotogeniek.
Maar nooit last van.
Ik ben later geopereerd, beide ogen. Was 4 of 5.
- Leer je trucjes weer af, dat maakt je alleen maar onzekerder, ook al doe je het om je beter te voelen. Klinkt als veiligheidsgedrag bij spanning.
- Google op witboek en andere manieren om je zelfbeeld te verbeteren.
- Probeer de volgende keer te vragen waar ze om lachen als een situatie als deze voorkomt. Mogelijk heb je het verkeerd ingevuld. Je zit nu namelijk niet lekker in je vel en dan pak je de verklaring in je hoofd die jou in een negatief daglicht zet 'ze keken me aan omdat ik loenste en dat zag er dom uit' bijvoorbeeld. En als ze wel stom reageren dan hoef je nooit meer iets van ze aan te nemen of waarde aan te hechten. Jij veroordeelt anderen toch ook niet om hun uiterlijk? Andersom hoeft dat ook niet.
Maar nooit last van.
Ik ben later geopereerd, beide ogen. Was 4 of 5.
- Leer je trucjes weer af, dat maakt je alleen maar onzekerder, ook al doe je het om je beter te voelen. Klinkt als veiligheidsgedrag bij spanning.
- Google op witboek en andere manieren om je zelfbeeld te verbeteren.
- Probeer de volgende keer te vragen waar ze om lachen als een situatie als deze voorkomt. Mogelijk heb je het verkeerd ingevuld. Je zit nu namelijk niet lekker in je vel en dan pak je de verklaring in je hoofd die jou in een negatief daglicht zet 'ze keken me aan omdat ik loenste en dat zag er dom uit' bijvoorbeeld. En als ze wel stom reageren dan hoef je nooit meer iets van ze aan te nemen of waarde aan te hechten. Jij veroordeelt anderen toch ook niet om hun uiterlijk? Andersom hoeft dat ook niet.
maandag 22 januari 2024 om 12:50
Hoi, wat vervelend voor je zeg. Zeker omdat het speelt als je toch al niet veel meer kunt hebben. Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar meerdere mensen hetzelfde hadden als jij, dan went het voor anderen wat sneller natuurlijk. Maar het went sowieso hopelijk wel. Werk je er al lang? Je zou het anders een keertje in een vergadering ter sprake kunnen brengen of op een informeler moment maar vaak kun je door iets gewoon meteen te benoemen eventuele grappenmakers alvast wat wind uit de zeilen halen. Verder zou ik proberen te relativeren als dat nog gaat. Ok dus er is iets grappig aan jou. Iets waar je verder weinig aan verandert. Er wordt niet gelachen om je intelligentie of gebrek daar aan, of je uiterlijk of je hygiëne. Je bent gewoon een verder normaal iemand die af en toe mensen in verwarring brengt kennelijk. Want dat herken ik wel, dat ik me ook wel eens afvroeg of ik werd aangekeken of niet. Gewoon omdat als dat zo is je ook niet bot wil zijn en diegene wil negeren. Maarja het was soms niet meteen duidelijk. Dus het kan zelfs zo zijn dat jij onbewust de onzekerheid van de ander triggert. Als je een goede bui hebt zou je eens tegen zo'n giechel kunnen zeggen 'hoezo, word je zenuwachtig?' Beetje zelfspot is ook altijd heel ontwapenend trouwens dus verzin een paar dingen die je zou willen kunnen terugzeggen. Ik wil wel meedenken maar weet niet in hoeverre je dat fijn vindt.
Lorem Ipsum
maandag 22 januari 2024 om 12:58
maandag 22 januari 2024 om 13:15
Ik snap zeker de verwarring soms. Gelukkig heb ik het niet continue, tenminste dat denk ik. Ik check het regelmatig bij mijn man.
Ik vind het gewoon echt vervelend. Vooral omdat ze allebei begonnen te lachen en dat ging duidelijk om mij en de opmerking. Daar kan ik niets anders van maken.
Ik heb altijd al een ogen fobie gehad. Ik word er ook echt misselijk van als ik erover denk of dit topic open (ja echt erg). Ik ben flauw gevallen tijdens het passen van mijn lenzen. En toen mijn dochter iets aan haar oog had moest ik ook gaan zitten. Dus zo'n operatie; liever niet.
Ik vind het gewoon echt vervelend. Vooral omdat ze allebei begonnen te lachen en dat ging duidelijk om mij en de opmerking. Daar kan ik niets anders van maken.
Ik heb altijd al een ogen fobie gehad. Ik word er ook echt misselijk van als ik erover denk of dit topic open (ja echt erg). Ik ben flauw gevallen tijdens het passen van mijn lenzen. En toen mijn dochter iets aan haar oog had moest ik ook gaan zitten. Dus zo'n operatie; liever niet.
maandag 22 januari 2024 om 13:41
Dit dus…..Lila-Linda schreef: ↑22-01-2024 12:58volgende keer antwoorden: Wat bedoel je?
Laat ze de kutopmerking maar uitleggen
En na uitleg zeg je: Jeetje, zit je hier nou echt grapjes over te maken??
Wat bedoel je…..??, zelf verder niets zeggen, vriendelijk aan blijven kijken en op antwoord wachten.
Wedden dat zij dan degenen zijn die zich ongemakkelijk voelen.
merel7 wijzigde dit bericht op 22-01-2024 13:41
1.34% gewijzigd
maandag 22 januari 2024 om 13:41
Ipv nog een operatie overwegen zou ik goed voor jezelf op gaan komen. Kom er op terug 1 op 1 bij je collega’s. Vertel dat ze je geraakt hebben met deze situatie en geef ruimte voor uitleg.
Mochten er vaker van dit soort ‘pest’ situaties zijn zou ik het idd via je management en vertrouwenspersoon op het werk gaan oppakken dat is niet okay hoor!
Mochten er vaker van dit soort ‘pest’ situaties zijn zou ik het idd via je management en vertrouwenspersoon op het werk gaan oppakken dat is niet okay hoor!
where ever you go, go with your heart
maandag 22 januari 2024 om 14:51
Ik zou hier echt geen operatie voor ondergaan. Op zo’n moment zou ik als ik jou was gewoon aangeven dat ik het geen leuke opmerking vind en dat je er als kind al aan geopereerd ben.
Ik heb het zelf overigens ook, en ik ken veel mensen die dit hebben. Mijn partner zegt wel eens “tijd om naar bed te gaan want je lijkt op een kameleon”.
Ik heb het zelf overigens ook, en ik ken veel mensen die dit hebben. Mijn partner zegt wel eens “tijd om naar bed te gaan want je lijkt op een kameleon”.
maandag 22 januari 2024 om 16:30
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in