Lijf & Lijn alle pijlers

Onzeker over buik

14-05-2018 18:01 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben een meisje van 16 en ik zit een beetje met een probleem.

Ik ben altijd als de zomer eraan komt heel erg onzeker over mijn buik. Ik ben niet dik ofzo, maar mijn buik is ook niet helemaal plat.
Hij is wel gewoon te zien als ik een wat strakker shirt aan heb.
Ik weet zelf natuurlijk ook wel dat ik mezelf niet met anderen moet vergelijken en al helemaal niet met de 'instagram models', maar dit is wel moeilijk.
Ik probeer mezelf altijd gewoon te zeggen dat ik super mooi ben zoals ik ben, ik blijf echter toch wat onzeker.

Heeft iemand wat tips voor me om zekerder te zijn over mijn buik?
Bespreek het met je ouders/huisarts je bent 16 jaar.
Je moet mijn buik eens zien.
Dan ben je nooit meer onzeker over je eigen buik.
Ga naar het zwembad of de sauna en kijk eens.
En vraag je vriendinnen hoe zij je buik zien.
Een corrigerend broekje , en een niet te strak shirt aan doen . En verder iedereen heeft wel iets waardoor die wel onzeker over kan zijn. Niemand is perfect.
Ik weet nog dat ik ook zo onzeker was over mijn buik op die leeftijd. Als ik nu (na 3 kinderen) foto's terugkijk denk ik: oohhh had ik toen maar meer van mijn figuur genoten ipv altijd onzeker te zijn.
Sporten en buikspieroefeningen. Doutzen Kroes krijgt het ook niet kado hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
8102 schreef:
14-05-2018 18:03
Bespreek het met je ouders/huisarts je bent 16 jaar.
Waar zou ik voor naar de huisarts moeten gaan dan?
Ik zou met iemand gaan praten. Je hebt binnen korte tijd 3 topics geopend over problemen in je leven.
Ik zou ook hulp zoeken, misschien is er op school een vertrouwenspersoon waar je mee kan praten. Dat lijkt me beter dan steeds allerlei vragen hier op het forum te posten. Zoek hulp in real life.
Superhuisvrouw schreef:
14-05-2018 18:06
Een corrigerend broekje , en een niet te strak shirt aan doen . En verder iedereen heeft wel iets waardoor die wel onzeker over kan zijn. Niemand is perfect.
Absoluut niet nodig. Bijna niemand heeft een platte buik en dat is ook echt niet nodig. Ik ken niemand die opeens gelukkiger is geworden omdat zijn of haar buik plat is.
Life is short. Eat dessert first.
fryskefaam schreef:
14-05-2018 18:07
Ik weet nog dat ik ook zo onzeker was over mijn buik op die leeftijd. Als ik nu (na 3 kinderen) foto's terugkijk denk ik: oohhh had ik toen maar meer van mijn figuur genoten ipv altijd onzeker te zijn.
dit, zeker weten!!!! prachtig was ik!!! ik kan echt nu niet geloven dat ik daar onzeker over was.
Don't cry, buy a bag and move on.
Madeliefjees schreef:
14-05-2018 18:08
Sporten en buikspieroefeningen. Doutzen Kroes krijgt het ook niet kado hoor.
Dit! Als je vandaag begint heb je voor de zomervakantie al een strakke buik!
Als je naar jezelf kijkt zie je het altijd anders. Van bovenaf krijg je gewoon geen realistisch beeld. Als ik bijvoorbeeld van bovenaf naar mijn buik kijk denk ik; jeetje, hij hangt echt op mijn knieën. Maar als ik mezelf van een afstand bekijk (foto, of twee meter van de spiegel gaan staan) komt hij echt maar tot halverwege :-P

Maar serieus, je bent 16 en je buik is niet helemaal plat. Niet erg, waarschijnlijk lopen al je vriendinnen ook de hele dag hun buik in te houden omdat ze hetzelfde denken.
Laat het los en geniet van de zomer.
Daarnaast vallen jongens ook veel eerder op een meisje met zelfvertrouwen dan een platte buik ;-)
jo12345 schreef:
14-05-2018 18:38
Dit! Als je vandaag begint heb je voor de zomervakantie al een strakke buik!
Niet nodig hoor. En een strakke buik is echt heel moeilijk te verwezenlijken voor een vrouw.
Life is short. Eat dessert first.
Superhuisvrouw schreef:
14-05-2018 18:06
Een corrigerend broekje, je hebt het tegen een tiener van 16.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven