Lijf & Lijn alle pijlers

Ooglidcorrectie ervaring?

29-03-2018 12:43 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik ben mij aan het orienteren voor een bovenooglidcorrectie en ben op zoek naar ervaringen. Ik ben naar de accz kliniek maar daar werd ik geholpen door een consulent en die wist niet af van mogelijk rode of droge ogen na een correctie. En ik hoefde mij nergens druk over te maken. De arts zelf zie je niet tijdens het consult.
Ook heb ik erover om naar maarssen te gaan. Al met al wat twijfels. Daarom zoek ik ervaringen van mensen die hier van hebben gehoord of zelf zijn geweest. Of goede ervaringen hebben met een andere arts
sannedeb wijzigde dit bericht op 10-04-2019 14:24
8.74% gewijzigd
Ik heb een bovenooglidcorrectie laten doen bij A- Kliniek, Huis ter Heide.
Het is nu 2 jaar geleden en ik heb geen seconde spijt.
Kosten waren toen 600 euro.
Alle reacties Link kopieren
Cestlavie83: door welke arts ben jij geholpen?
sannedeb schreef:
31-03-2018 10:09
Cestlavie83: door welke arts ben jij geholpen?
Volgens mogen hier geen namen genoemd worden.
Yakatani schreef:
31-03-2018 11:47
Volgens mogen hier geen namen genoemd worden.
Voornaam met de eerste letter van de achternaam dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Excuses, ik wist dat niet dat er geen namen genoemd mochten worden
sannedeb schreef:
31-03-2018 10:09
Cestlavie83: door welke arts ben jij geholpen?
Ik ben destijds geholpen door EvO
(of mag dit ook niet??)
Alle reacties Link kopieren
Cestlavie83: volgens mij mag dit wel. En ik weet in ieder geval over wie je het hebt ;-)
Ik vind dat hij goed werk heeft geleverd.
Ik vond het die dag allemaal erg spannend maar het ging vrij snel. De assistent maakt mij klaar, oogleden ontsmetten, toen kwam de chirurg, tekende binnen 1 minuut hatse flats wat lijntjes op mijn oogleden.
Ik kreeg wat prikjes en hij ging aan de slag, ik meende 10 minuten per oog, als het niet korter was.
Ik had gelukkig niet zoveel last van blauwe plekken, maar wel erge zwelling, ongeveer 3 dagen lang,
Nu 2 jaar later nog steeds tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook erg spannend hoor. Je leest wel eens van die narigheid over een litteken wat heel hoog zit etc.

Het is wel allemaal lekker vlot gegaan bij jou. Had je de arts al wel eerder op een consult gezien?
Alle reacties Link kopieren
sannedeb schreef:
29-03-2018 19:43
Clandestinee: door welke arts heb jij het laten doen?
Dokter K.. (late reactie, sorry) en ik las later pas dat ik geen naam mocht noemen, ik hoop dat je begrijpt wie ik bedoel haha
anoniem_367090 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 10:10
Reden: Geen namen
23.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geeft niet hoor. Ik begrijp wie je bedoeld :-). Ik heb bij hem een afspraak gemaakt voor over een paar weken voor een consult. De consulente komt eerst en daarna hijzelf. Ben erg benieuwd.

Ik wist het eerst ook niet van die namen, op een ander forum noemden zie wel gewoon.

Had jij nog een speciale reden voor deze arts?
Alle reacties Link kopieren
Geen speciale reden voor deze arts, behalve dat hij op dat moment in het noorden des lands in de Kliniek werkte. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar ik had daardoor in ieder geval geen keuze. Dat vond ik opzich ook niet erg aangezien de consulente ook aangaf dat het best een routine behandeling is en voor de artsen vrij simpel, dus ik hoopte dat ze het dan niet toevallig bij mij verkeerd zouden doen haha. Ach het resultaat is mooi en de ingreep viel reuze mee :-)

Ben je er al uit wat je gaat doen?
Clandestinee schreef:
03-04-2018 10:08
Dokter K.. (late reactie, sorry) en ik las later pas dat ik geen naam mocht noemen, ik hoop dat je begrijpt wie ik bedoel haha
Waarom en van wie mag je geen namen noemen?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat hij inderdaad in verschillende klinieken werkt, maar niet precies waar allemaal.
sannedeb wijzigde dit bericht op 10-04-2019 14:26
61.45% gewijzigd
Hoi, sorry voor late reactie.
Ik had de arts niet eerder in consult gezien. Dat was iemand anders.
Inderdaad duurde het niet zo lang. Het enige wat ik erg spannend vond was vooral het idee. Het idee dat iemand zo dicht bij mijn ogen zat te snijden. O en de geur is ook iets waar je aan moet wennen. Verbrande huid... het stinkt nogal.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vooraf erg in de stress zat. Achteraf is het erg mee gevallen.
Ik lees mee.
Overweeg het ook al jaren maar twijfel steeds.
Eng vind ik het niet, maar het herstel lijkt me naar.
Ga je dan gewoon naar je werk? hoe reageert de omgeving erop?
Mijn man en schoonfamilie is niet erg van de cosmetische ingrepen dus heb niet zo`n zin in al die negatieve reacties.
Eigenlijk stom dat ik me er wat van aan trek.
Ik denk dat mijn ogen er enorm van opknappen en minder vermoeide uitdrukking.
Het is bij mij genetisch, mijn moeder heeft het ook.
Ze heeft er nog niks aan laten doen en raad mij ook aan om te wachten tot ik ouder ben en het nog erger wordt,
Maar dan denk ik ook, ja ik ben nu nog relatief jong (35). juist leuk om er nu nog leuk uit te zien ipv wachten tot 65 jaar.
Ik lees graag mee over alle ins en outs.
Cestlavie83 schreef:
05-04-2018 00:03
Hoi, sorry voor late reactie.
Ik had de arts niet eerder in consult gezien. Dat was iemand anders.
Inderdaad duurde het niet zo lang. Het enige wat ik erg spannend vond was vooral het idee. Het idee dat iemand zo dicht bij mijn ogen zat te snijden. O en de geur is ook iets waar je aan moet wennen. Verbrande huid... het stinkt nogal.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vooraf erg in de stress zat. Achteraf is het erg mee gevallen.
Waarvan is dan die verbrande geur? Bij mij werd er gewoon met een scalpel gesneden. Gebeurde het bij jou dan met een laser of zo?
Alle reacties Link kopieren
Cestlavie83: dat geeft niet. Ik vergeet zelf soms te antwoorden :-)

Het snijden zelf vind ik niet zo heel eng
( zeg ik nu haha), maar ik ben een beetje huiverig voor het eindresultaat. Ik heb eerder operaties gehad en heb snel last van littekenvorming.
Alle reacties Link kopieren
Evada35: ik doe het een aantal dagen voordat ik weer ga werken. Ik heb voor de rest geen andere beschikbare vakanties oid.

Mijn moeder had het ook en heeft er wat aan laten doen en het is prachtig geworden, daarom heb ik ook geen zin om nog 20 jaar te wachten ;-)

Ik heb zelf eerdere operaties laten doen en ben daar open over. Maar moet zeggen dat zij daar niet negatief tegenover staan
sannedeb schreef:
06-04-2018 11:34
Evada35: ik doe het een aantal dagen voordat ik weer ga werken. Ik heb voor de rest geen andere beschikbare vakanties oid.

Mijn moeder had het ook en heeft er wat aan laten doen en het is prachtig geworden, daarom heb ik ook geen zin om nog 20 jaar te wachten ;-)

Ik heb zelf eerdere operaties laten doen en ben daar open over. Maar moet zeggen dat zij daar niet negatief tegenover staan
Oke, nou ja gelukkig ben je dan nog paar dagen vrij :-) . vind je eventuele reacties niet vervelend? Ik ken verder niemand die wat aan zichzelf heeft laten doen, dus ik verwacht zelf wel wat reacties.

Wat fijn dat je moeder er zoveel plezier van heeft.
Hoe oud ben jij als ik vragen mag?

Wanneer ga je het doen?
anoniem_367316 wijzigde dit bericht op 06-04-2018 12:53
1.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die verbrande geur herken ik ook, dat was inderdaad niet zo fijn omdat dat toch echt wel stinkt haha
Het werd weggebrand. De reden die de arts daarvoor gaf was dat de bloedvaten dan gelijk gedicht worden en dat was dacht ik beter tegen infecties, maar dat weet ik niet meer precies!
Alle reacties Link kopieren
Evada35 schreef:
05-04-2018 10:58
Ik lees mee.
Overweeg het ook al jaren maar twijfel steeds.
Eng vind ik het niet, maar het herstel lijkt me naar.
Ga je dan gewoon naar je werk? hoe reageert de omgeving erop?
Mijn man en schoonfamilie is niet erg van de cosmetische ingrepen dus heb niet zo`n zin in al die negatieve reacties.
Eigenlijk stom dat ik me er wat van aan trek.
Ik denk dat mijn ogen er enorm van opknappen en minder vermoeide uitdrukking.
Het is bij mij genetisch, mijn moeder heeft het ook.
Ze heeft er nog niks aan laten doen en raad mij ook aan om te wachten tot ik ouder ben en het nog erger wordt,
Maar dan denk ik ook, ja ik ben nu nog relatief jong (35). juist leuk om er nu nog leuk uit te zien ipv wachten tot 65 jaar.
Ik lees graag mee over alle ins en outs.
De dag zelf en de dag erna zou ik niet gaan werken. Vooral omdat je heel veel moet koelen, elk uur een kwartier. Als je dat goed doet, zie je er bijna niks van. Bij mij zag je het vooral omdat ik mijn bril droeg ipv lenzen. Voordeel daarvan is dat ik zo'n sterke bril heb dat je nauwelijks nog zag dat het rond mijn ogen dikker en een beetje blauw was. Dus meestal vroeg iemand waarom ik een bril droeg en dan verteld ik het. Achteraf is het niemand op gevallen, zelfs niet als ik het verteld. Blijkbaar viel het alleen mijzelf op, dat ik altijd mijn ogen dicht had. Dus als je je schoonfamilie een weekje kunt mijden en je zorgt dat je goed koelt hebben ze er niks van door.
lattemachiato schreef:
06-04-2018 13:00
De dag zelf en de dag erna zou ik niet gaan werken. Vooral omdat je heel veel moet koelen, elk uur een kwartier. Als je dat goed doet, zie je er bijna niks van. Bij mij zag je het vooral omdat ik mijn bril droeg ipv lenzen. Voordeel daarvan is dat ik zo'n sterke bril heb dat je nauwelijks nog zag dat het rond mijn ogen dikker en een beetje blauw was. Dus meestal vroeg iemand waarom ik een bril droeg en dan verteld ik het. Achteraf is het niemand op gevallen, zelfs niet als ik het verteld. Blijkbaar viel het alleen mijzelf op, dat ik altijd mijn ogen dicht had. Dus als je je schoonfamilie een weekje kunt mijden en je zorgt dat je goed koelt hebben ze er niks van door.
Dankjewel voor je reactie!
dat valt dan reuze mee.
Ik had al visioenen dat je met dikke, blauwe ogen die bijna dicht zitten door het leven moet voor twee weken.
Ik denk dat je niet zin hebt om het aan iedereen uit te leggen?
Hoe reageerden de mensen aan wie je het hebt verteld?
Viel het je al met al allemaal mee?
En waar ben je geweest? en de kosten?

Vermijden is een beetje lastig haha, mijn schoonouders zijn mede eigenaar van het bedrijf waar ik naast woon.
Maar goed, ze hebben het maar te accepteren dan.
En eventueel zeg ik dat ik er erg last van had, hoofdpijnklachten enzo en dat het aangeraden werd door een oogarts.
Ik vond het herstel erg meevallen achteraf. Op het moment zelf was ik wel erg angstig, dat zegt meer iets over mijn persoonlijkheid ;) Ik was bang dat zwelling niet zou zakken, en dat het resultaat van drie dagen erna zo zou blijven.
In het begin waren mijn ogen behoorlijk opgezwollen en het litteken was de eerste 6 weken goed zichtbaar. Ik heb mij heel erg aan de 'regels' gehouden. Heel veel koelen, eerste drie dagen de hele dag. Rechtop slapen, niet bukken en tillen, stoppen met roken.

Omdat ik de eerste drie dagen alleen maar heb gekoeld, kon ik niet werken. de hele dag heb ik mijn ogen met een zak bevroren doperwten gekoeld.
Mijn omgeveing wist dat ik de operatie zou doen, een aantal ervan waren hier niet positief over. Maar over het algemeen heb ik geen of positieve reacties gerkegen.
Alle reacties Link kopieren
Evada35 schreef:
06-04-2018 13:17
Dankjewel voor je reactie!
dat valt dan reuze mee.
Ik had al visioenen dat je met dikke, blauwe ogen die bijna dicht zitten door het leven moet voor twee weken.
Ik denk dat je niet zin hebt om het aan iedereen uit te leggen?
Hoe reageerden de mensen aan wie je het hebt verteld?
Viel het je al met al allemaal mee?
En waar ben je geweest? en de kosten?

Vermijden is een beetje lastig haha, mijn schoonouders zijn mede eigenaar van het bedrijf waar ik naast woon.
Maar goed, ze hebben het maar te accepteren dan.
En eventueel zeg ik dat ik er erg last van had, hoofdpijnklachten enzo en dat het aangeraden werd door een oogarts.
De mensen die het wel wisten reageerden gewoon positief en vroegen door, want dit is een operatie waar best veel mensen over na denken. Maar het viel dus allemaal enorm mee, had het jaren eerder moeten doen. Kosten weet ik eigenlijk niet meer precies, is al even geleden. Dacht iets van €800 ofzo, maar heb gelijk wat anders ook laten doen, dus weet het niet meer precies.. Ben bij kliniek Haaglanden geweest, maar die betreffende arts zit nu in Alphen. Hij heeft toen gelijk op mijn verzoek ook 2 moedervlekken weg gehaald. Dat deel werd gewoon vergoed. En het eerste consult kon daar dan ook op geschreven worden. Dat was ook perfect gedaan, mijn huisarts wou me daarvoor naar een huidarts sturen, maar ik had me laten vertellen dat je dat beter bij een plastisch chirurg kunt doen, die doen het mooier.

Ja dan wordt vermijden lastig. Maar dit is een operatie waar zelfs mensen die tegen cosmetische chirurgie zijn vaak weinig moeite mee hebben. Ik dacht dat van mijn eigen moeder ook. Maar die zei: je hebt groot gelijk, als ik 20 jaar jonger was zou ik het ook doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven