Lijf & Lijn alle pijlers

Overgewicht

10-06-2015 09:30 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik ben celine, ben 22 jaar en ik weeg 130 kilo. Ik eet niet zo vaak maar ik kan zo een zak snoep weg eten en een bus slagroom leeg in mijn spuiten. Alles moet op met alles wat ik open trek chips snoep pak koekjes eten alles moet op maakt niet uit wat ik eet zelfs gezonde dingen. Ik wil heel graag afvallen en van die kilos af maar het lijkt wel alsof het niet wil ik sport er ook naast maar zie geen resultaat ik weet niet waar ik last van heb ik hoop op goede advies dit knelt mij wel
En heb je tot nu toe al fatsoenlijk gegeten? Goed ontbeten, tussendoortje en zo meteen een paar boterhammen als lunch? Zeker niet denken dat je moet minderen met eten, dan ga je zeker weer snaaien straks.
Life is short. Eat dessert first.
En in het weekend slaap ik niet maar blijf wel 2 dagen lang in bed liggen series kijken of op de bank liggen slaap inhalen huishouden maar voor de rest lig ik plat van vermoeidheid
quote:MadameQetesh schreef op 10 juni 2015 @ 10:54:

[...]

Mieke Kosters staan los van de redbull informatie. Ik begrijp hieruit dat je haar methode dus niet kent.

Ik wel, heb m zelf gedaan.

Fantastische methode. Goed vol te houden ook.

Ze heeft ook een aantal boeken geschreven en houdt regelmatig via fb gratis challanges met andere afvallers.

Dus ook voor geldt: eerst lezen voor je moppert TO heeft baat bij professionele hulp, niet bij het zoveelste dieet of de zoveelste persoon die geld wil verdienen aan mensen met overgewicht.
quote:celinee schreef op 10 juni 2015 @ 11:22:

Ik ben nog hartstikke maagd ik wil pas intiem zijn met een man als ik 60 kilo weeg en niks meer in de weg zit

Ik denk dat je dan maagd blijft.

60 kilo is geen realistisch doel. Dat is 70 kilo eraf.

Ik wil, ik wil. Ik wil ook wel eens wat.

De dietiste zal je ook vertellen dat wat je op je 18de woog niet realistisch is. Bijna iedereen wordt wat zwaarder, je groeit immers niet meer.

Ik denk dat 100 misschien 80 eerder realistisch is.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:pamelacourson schreef op 10 juni 2015 @ 11:34:

[...]

TO heeft baat bij professionele hulp, niet bij het zoveelste dieet of de zoveelste persoon die geld wil verdienen aan mensen met overgewicht.

Ik begon er niet over hoor. Ik leg alleen uit wat Mieke Kosters is. En dat is dus geen dieet.

Als je verder had gelezen zeg ik ook dat dit voor to niks is.
quote:celinee schreef op 10 juni 2015 @ 11:32:

En in het weekend slaap ik niet maar blijf wel 2 dagen lang in bed liggen series kijken of op de bank liggen slaap inhalen huishouden maar voor de rest lig ik plat van vermoeidheidDe vermoeidheid komt door je overgewicht en het ongezonde eten. Ik weet niet of je als gastouder veel beweegt door de kinderen? Zo niet, dan speelt dat ook zeker mee. Je hele eet- en leefpatroon zal om moeten en dat zal heel zwaar zijn. Maar je bent het waard, heb het voor jezelf over! Je zal jezelf later echt zo dankbaar zijn!
quote:celinee schreef op 10 juni 2015 @ 11:32:

En in het weekend slaap ik niet maar blijf wel 2 dagen lang in bed liggen series kijken of op de bank liggen slaap inhalen huishouden maar voor de rest lig ik plat van vermoeidheid

Zo val je zeker niet af.

Kom op!! Jij wil toch afvallen.

Kom dan met je luie reet uit bed.

Ga wandelen of fietsen. Dat is iig al iets.

Ga je zo door weeg je straks 160 ipv 60 wat je graag wil.

Gaat niet vanzelf he, je moet er wel wat voor doen.
quote:celinee schreef op 10 juni 2015 @ 11:30:

Ik slaap als ik echt moe ben om 23:00 of om 00:00 uur als ik thuis kom om 20:00 duik ik mijn bed in. Series terug kijken en dan ben ik zo tot 01:00 te kijken en dan gaat de wekker ook nog om 04:30 slaap sowieso weinig als ik thuis ben beantwoord ik alle apjesven facebook etc etc ik zit niet aan mijin telefoon als ik op het werk ben ben toevallig vrij vandaag dats is dus mijn ritmes

En bij dat weekend-in-bed-liggen zuip je dan vervolgens ook nog eens hele flessen wijn, wodka, redbull en whiskey. Tja.

Je zou je werk wat minder als werk moeten zien en wat meer als een normaal huisvrouwenleven. Je bent toch bij mensen in huis? Daar staat een koelkast, een gasfornuis, een tafel, borden, bestek. Je ontbijt nauwelijks maar je bent wel al om zeven uur in huis. Waarom niet rond tienen een paar boterhammen eten? En dan om een uur of één een fatsoenlijke maaltijd. Tegen vier uur nog een fatsoenlijke maaltijd. Dan heb je ook minder honger als je thuis komt en volstaan een paar boterhammen met een bakje yoghurt.

En neem een internetabonnement, dan kun je je appjes in de trein beantwoorden. En besef dat je niet overal op hoeft te reageren. Dat doet mijn 15-jarige beter, die besteedt tijdens het ontbijt een kwartiertje aan haar telefoon en na school eventueel nog een half uurtje, vaak redt ze dat nog niet eens. Die 130 berichten van de klassenwhatsapp leest ze niet allemaal door, hooguit de laatste vijf.
tip 1; niet in huis halen.. hoe simpel kan het zijn..Als het in huis is, kán je het ook pakken

Stop met snaaien, pak een appel, drink een glas water, rauwkost of wat dan ook maar geen snaai

verder ga naar een dietist en psycholoog.. want zoals jij met eten omgaat is niet gezond.
meerdere eetmoment op een dag

niet stoppen met eten

eet vezelrijk (vult)

drink voldoende water

geen light spul

beweeg

beweeg

beweeg

ontbijt !

ontbijt !
Haal ook maar eens dat onrealistische beeld van 60 kg uit je hoofd. Het feit dat jij vroeger zoveel woog wil nog niet zeggen dat dat nog steeds mogelijk is. Alhoewel, het kan zijn dat jij maar 1m50 lang bent.

En slaap meer en beter. Het grootste deel van vetverbranding gebeurd gedurende de slaap cyclus 's nachts.

Je gaat het zwaar krijgen de eerste weken, het wordt echt afzien, dit omdat je verslaafd bent aan een aantal hele ongezonde gewoontes en middelen. En je daarnaast nog een onrealistisch beeld hebt van wat je wil bereiken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik ben 1.73 en het ergste is dat als ik in de spiegel kijk hellemaal niet zie dat ik dik ben maar op fotos weer wel schaam me enorm
quote:celinee schreef op 10 juni 2015 @ 12:06:

Ik ben 1.73 en het ergste is dat als ik in de spiegel kijk hellemaal niet zie dat ik dik ben maar op fotos weer wel schaam me enormJe geest kan je behoorlijk in de maling nemen in ontkenning. Het voordeel is wel dat je pas 4 jaar dik bent. Het gaat er af, echt. Je bent niet zo vanaf kleins af aan.
Van morgen heb ik een kaasbroodje uit de oven geten een broodje rookworst met mosterd red bul drinken nu minn was doeneen stofzuiger en naar de sportschool
Dat is dus veel te weinig. Ook nog eens sporten erbij? Zeker een paar boterhammen eten vooraleer je gaat!
quote:celinee schreef op 10 juni 2015 @ 12:12:

Van morgen heb ik een kaasbroodje uit de oven geten een broodje rookworst met mosterd red bul drinken nu minn was doeneen stofzuiger en naar de sportschool

Veels te weinig en ook het verkeerde.

Ik hoop echt dat je snel bij de dietiste terecht kan.

En wees ook heel eerlijk.

Zeg niet dat je je eraan houdt als je dat niet doet. Zeg ook eerlijk dat je het moeilijk vind. Wees eerlijk over wat je eet. Alleen dan kan iemand je goed helpen.
quote:doornroosje9 schreef op 10 juni 2015 @ 12:15:

Dat is dus veel te weinig. Ook nog eens sporten erbij? Zeker een paar boterhammen eten vooraleer je gaat!Weinig is het niet, qua calorieen tikken een kaasbroodje (ik neem aan een soort saucijzenbroodje maar dan met kaas), een broodje rookworst en red bull flink aan. Het probleem is dat ze meteen 's ochtends al zo ongezond begint. Wat is er mis met gewoon brood inderdaad, of havermout met fruit.
Verkeerd vind ik het niet eigenlijk. Ze kan beter eten wat ze lekker vindt en het volhouden dan tegen haar zin andere producten eten en weer beginnen snaaien.

Wel veel en veel te weinig.
quote:pamelacourson schreef op 10 juni 2015 @ 12:20:

[...]

Weinig is het niet, qua calorieen tikken een kaasbroodje (ik neem aan een soort saucijzenbroodje maar dan met kaas), een broodje rookworst en red bull flink aan. Het probleem is dat ze meteen 's ochtends al zo ongezond begint. Wat is er mis met gewoon brood inderdaad, of havermout met fruit.Voor een ochtend EN een middag en daarna ook nog eens sporten? Dan is het zeker te weinig. Red bull zal trouwens wel light zijn, dat maakt het natuurlijk niet minder ongezond.
Ontbijten met een broodje rookworst en redbull vind ik wel verkeerd.

Als je een broodje rookworst lust kun je ook een boterham eten.

Ze zal toch moeten leren andere dingen te gaan eten.

Het is of zo blijven eten wat ze allemaal lekker vind en dik blijven ( en nog dikker worden). Of verstandig worden en dat begint met normaal eten. Geen broodje rookworst en kaasbroodje. Veels te vet.
Is een broodje rookworst niet gewoon een boterham met rookworst dan? Ik dacht dat in Nederland een 'broodje' een snee brood was?
quote:doornroosje9 schreef op 10 juni 2015 @ 12:27:

Is een broodje rookworst niet gewoon een boterham met rookworst dan? Ik dacht dat in Nederland een 'broodje' een snee brood was?

Nee het zijn meestal van die kleffe vaak nog witte "harde" broodjes.

Met een dikke dot mosterd en een vette worst.
quote:doornroosje9 schreef op 10 juni 2015 @ 12:22:

[...]

Voor een ochtend EN een middag en daarna ook nog eens sporten? Dan is het zeker te weinig. Red bull zal trouwens wel light zijn, dat maakt het natuurlijk niet minder ongezond.

Ja absoluut te weinig.

Misschien best wat in calorieen maar het levert geen energie op.
quote:MadameQetesh schreef op 10 juni 2015 @ 12:29:

[...]

Nee het zijn meestal van die kleffe vaak nog witte "harde" broodjes.

Met een dikke dot mosterd en een vette worst.Ah, dat is idd iets anders, dat wist ik niet.
De eerste stap is gezet eerst naar de huisarts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven