Lijf & Lijn alle pijlers

Personal body plan 4 januari

31-12-2015 07:36 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers!

Zijn er meerdere dames die 4 januari gaan starten met personal body plan?

Lijkt me leuk om hier ervaringen uit te delen (en misschien motiveren )

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt goed. Is dat gratis via internet/ app?

Ik wil vanaf januari nog een paar kilo's afvallen, dus wil in ieder geval meedoen met gezonder eten!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is niet gratis. Het kost 79 euro per maand en je blijft minimaal 6 maanden lid. Omdat de oefeningen in de sportschool gedaan moeten worden, komt daar ook nog een sportschoolabonnement bij.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Tel daarbij nog maar diverse shakes bij op.

Maar de resultaten die ik gezien heb zijn wel 'beest' zoals ze hier in huis zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 31 december 2015 @ 08:18:

Nee, het is niet gratis. Het kost 79 euro per maand en je blijft minimaal 6 maanden lid. Omdat de oefeningen in de sportschool gedaan moeten worden, komt daar ook nog een sportschoolabonnement bij.Hè?!? En wat krijg je dan wel voor de ¤79?
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 31 december 2015 @ 08:39:

[...]Hè?!? En wat krijg je dan wel voor de ¤79?

Je krijgt met een online personal trainer, lifestyle coach en een voedingsdeskundige te maken (volgens mij is dat 1 persoon). Je krijgt een persoonlijk plan gebaseerd op de kerntaken voeding, gedrag, herstel en training.

Je krijgt dagelijkse oefeningen voor gedragsveranderingen, je krijgt geen vaste voedingsplannen, maar suggesties gebaseerd op je activiteiten van zo'n dag.

Mbv een app krijg je je trainingen opgegeven (incl video's) en geef je aan hoe deze gingen, daarnaast moet je je voedingspatroon bijhouden, aangeven of je spierpijn hebt, je hartslag op bepaalde momenten. Ook is er elke maand een meet moment waarbij je allerlei lichaamsdelen op moet meten en je moet foto's versturen.



Het doel is een gedrag/lifestyle verandering te ondergaan, ipv gewoon een dieet, daarom moet je 6 maanden er gebruik van maken.



bron: website.



Ik vraag mij wel af hoe veel ervaring zo'n coach heeft. Want als je zelf zo'n programma hebt doorgelopen, kun je in principe solliciteren voor de functie. Er staan geen aanvullende eisen bij qua opleiding of ervaring.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:jules schreef op 31 december 2015 @ 08:39:

[...]

Hè?!? En wat krijg je dan wel voor de ¤79?



Persoonlijke begeleiding op verschillende leefgebieden (gedrag, voeding, training, herstel). Eerlijk gezegd vind ik het een aardige prijs, er worden goede resultaten mee geboekt. Het vraagt natuurlijk wel een investering van jezelf, naast het geld dan Als je daarmee echt de basis kan leren om je lifestyle duurzaam te veranderen is het zeker het geld waard. En voor de meeste mensen lukt dat toch een stuk moeizamer (of niet) alleen.



Ik doe overigens niet mee.
quote:dianaf schreef op 31 december 2015 @ 08:55:

[...]

Ik vraag mij wel af hoe veel ervaring zo'n coach heeft. Want als je zelf zo'n programma hebt doorgelopen, kun je in principe solliciteren voor de functie. Er staan geen aanvullende eisen bij qua opleiding of ervaring.



Die coaches volgen een interne opleiding volgens mij, het zijn geen sport deskundigen, vaak ook studenten en mensen uit een heel ander vakgebied. Er is wel aardig wat deskundigheid in huis op sportgebied in ieder geval. Het is wel een 'wereldje' vind ik. Maar ik denk wel dat je er zelf gewoon goede resultaten mee kan boeken. Als het je zelf (net) niet lukt om je doelen op dit gebied te bereiken, je hebt een stok achter de deur nodig en wat extra motivatie vind ik ¤500 niet eens zo veel geld om dat te bereiken. Als je het toch over hebt is het een prima investering in jezelf en je gezondheid.



Je zou bijna denken dat ik wél mee deed haha, maar ik ben tevreden met mijn eigen sportprogramma. Ik ben overigens wel geïnteresseerd in hoe het TO (en anderen) afgaat. Op hun site staan natuurlijk alleen de mooiste succesverhalen.
Alle reacties Link kopieren
Okay, dat is inderdaad nog wel een schappelijk bedrag voor wat je krijgt. Het is dan natuurlijk wel afhankelijk van het niveau van de begeleiding en de frequentie. Als je alleen wat app contact hebt met je coach, dan vind ik het nogal minimaal. Heb je echt een aantal weeg en meet momenten en kun je ook persoonlijk spreken met coach, dan wordt het al een ander verhaal.



Maar is dit niet te realiseren in een sportschool zelf? Die bieden toch ook vaak voedingsadviezen en leefstijl adviezen aan? Meestal zit dit dan in je abonnement in.
Alle reacties Link kopieren
En wat jij zegt tinypotato! Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het over een half jaar met to en alle andere starters is.



Het is inderdaad een goede stok achter de deur, maar volgens mij is het vooral belangrijk dat er bij jezelf een knop om gaat. De manier waarop je deze knop omzet is voor iedereen anders.
Volgens mij is het alleen app contact Jules. Ik heb net ook op de site gekeken bij 'team' en daar kan je zien wie de coaches zijn. Het zijn echt geen topsporters ofzo. Vaak lijkt het of ze het als bijbaan doen naast werk of studie. Al zit er wel een team achter die wel verstand heeft van sport en training



En je kan dit zelf ook realiseren, maar ik geloof dat de toegevoegde waarde is dat het (app) contact veel intensiever is dan wat je in de sportschool krijgt en meer afgestemd op elkaar. Je moet wel investeren, want het is volgens mij wel 'streng'. De bedoeling is geloof ik dat je, naast het leren trainen en herstellen ook leert je eigen patronen herkennen en doorbreken op gebied van voeding, motivatie, gedrag enz. Ze gaan voor duurzame verandering bij jezelf.
Alle reacties Link kopieren
De insteek van het geheel klinkt wel goed. Ik denk dat het realiseren van een duurzame verandering bij jezelf een hele goede filosofie is. Ik vraag me alleen af of het haalbaar is met alleen maar app contact. Dan vind ik mijn myfitnesspal of andere soortgelijke apps net zo goed werken. Daar zie ik ook wanneer ik te veel eet of te weinig beweeg. Bij mij zou de meerwaarde er dan echt in zitten dat ik veel persoonlijk contact heb. En dan geen foto's mailen/appen, maar laten maken door mijn coach.

Qua sporten zou ik dan liever 50 euro per maand investeren in een Crossfit abonnement.
Alle reacties Link kopieren
Dus niemand die naast je staat en je wijst op fouten? Online raad geven kan iedereen. Of zien ze voortdurend op een video hoe je traint?
Ik tel op de site zo'n 125 coaches dus ik weet niet wat dat zegt of de kwaliteit van de coaching. Allemaal mensen die het 'erbij' doen. Het zal vast voldoende zijn, daar niet van, maar echt heel inhoudelijk zal het niet zijn, ik denk meer aan 'positieve oppeppers', schop onder je kont, beetje cheerleaden , spiegel voorhouden enz. enz. Daarnaast heb je dus een 'dieet' (zo mag je het niet noemen volgens mij, maar goed....voeding die bij je doelen past of zoiets) en een trainer die de workout samenstelt.



Maar goed, de enige manier om het uit te vinden is het te proberen, dus ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen van onze TO



@Groll, geen idee hoe ze dat oplossen...? Ohja, wacht er staat "Om ervoor te zorgen dat je niet radeloos in de gym rondloopt voorzien wij je van duidelijke instructies bij elke training. Een uitgeschreven uitleg en instructievideo's bij elke oefening vertellen jou precies wat je moet doen."
Alle reacties Link kopieren
Het zijn dus eigenlijk, om in viva-termen te blijven: toetsenbord-cheerleaders!
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook eens kunnen kijken of een sportschool niet iets dergelijjs aanbied. Vaak starten zij in januari ook met dit soort cursussen die én goedkoper zijn én vaste contactmomenten hebben. Veel sportscholen werken ook met diplan, hierbij krijg je een weekmenu en sport je onder begeleiding.



Ik ben zelf in september gestart met een conditiecursus van een sportschool (niet gericht op afvallen overigens) waarbij wij 2 keer per week gezamenlijk sporten. De opbouw van de training gaat behoorlijk snel en nu na 4 maanden is iedereen heel erg gemotiveerd en zie je dat er echt zelden lessen overgeslagen worden door mensen. Wij hebben ook een groepsapp en een facebookgroep waarin we bijvoorbeeld gezonde recepten en sporttips delen. Ook hebben we een aantal keer een seminar over voeding gehad en regelmatig coachingsgesprekken waarbij we naar sport maar ook voeding, rust en motivatie kijken. Sommigen mensen uit mijn groep zijn behoorlijk afgevallen. Zelf merk ik de laatste maand dat ik nu echt spieren begin te ontwikkelen waardoor ik ook weer wat strakker word.
madamecannibale wijzigde dit bericht op 31-12-2015 09:36
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het zou beter werken als je de eerste weken heel intensief persoonlijk begeleid wordt en dat je gaande weg dat half jaar steeds wat meer wordt losgelaten. Dan leer je eerst samen wat bij je past en wat voor jou haalbaar is om het vervolgens steeds meer alleen in de praktijk te brengen.
quote:jules schreef op 31 december 2015 @ 09:26:

Het zijn dus eigenlijk, om in viva-termen te blijven: toetsenbord-cheerleaders! Ik denk dat dat de lading van de coaches wel dekt, ja
Alle reacties Link kopieren
quote:madamecannibale schreef op 31 december 2015 @ 09:26:

Je zou ook eens kunnen kijken of een sportschool niet iets dergelijjs aanbied. Vaak starten zij in januari ook met dit soort cursussen die én goedkoper zijn én vaste contactmomenten hebben. Veel sportscholen werken ook met diplan, hierbij krijg je een weekmenu en sport je onder begeleiding.



Ik ben zelf in september gestart met een conditiecursus van een sportschool (niet gericht op afvallen overigens) waarbij wij 2 keer per week gezamenlijk sporten. De opbouw van de training gaat behoorlijk snel en nu na 4 maanden is iedereen heel erg gemotiveerd en zie je dat er echt zelden lessen overgeslagen worden door mensen. Wij hebben ook een groepsapp en een facebookgroep waarin we bijvoorbeeld gezonde recepten en sporttips delen. Ook hebben we 3 keer een seminar over voeding gehad en regelmatig coachingsgesprekken waarbij we naar sport maar ook voeding, rust en motivatie kijken. Sommigen mensen uit mijn groep zijn behoorlijk afgevallen. Zelf merk ik de laatste maand dat ik nu echt spieren begin te ontwikkelen waardoor ik ook weer wat strakker word.Dit!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig ken ik iemand die gaat beginnen als coach.

Hij heeft best wel veel theorie gehad waar hij ook voor moet slagen. Praktijkervaring weet ik niet precies hoe dat zit maar hij is al jaren allerbeste vrienden met de sportschool.

Hij heeft zelf ook PBP gedaan en ik moet wel eerlijk zeggen dat het echt wel aanzienlijk hielp. Maar ik denk ook dat het te maken heeft met wat je wilt bereiken.

Op de facebookpagina zie ik namelijk wel alleen maar heel slanke dames op de 'voor' foto en dan diezelfde slanke dames met wat meer spiermassa op de 'na' foto.
She needed a hero. So that's what she became.
Klinkt ook goed madamecannibale! Blijft er nog wat van je groepsgenoten over?
Ik doe zelf de guides van Kayla Itsines en dat werkt ook als een trein. Dus ik bespaar me ook de ¤500
Alle reacties Link kopieren
Een Online Personal Trainer: De nieuwe fitnesstrend!quote:Het grootste nadeel is dat er niemand naast je staat om je te corrigeren als je een oefening verkeerd uitvoert. Hierdoor is de kans op blessures vele malen groter. Je dient dus bekend te zijn met fitness en het uitvoeren van bepaalde oefeningen als je besluit een Online Personal Trainer aan te schaffen. Ik adviseer beginners om deze reden niet te beginnen met een Online Coach, maar een real life Personal Trainer om je niveau te verhogen. Beginners kunnen een Online Personal Trainer daar in tegen wél inhuren voor alleen het volgen van een voedingsschema op maat. Een ander nadeel is dat er niemand naast je staat die je zo af en toe een schop onder de kont geeft, je aanmoedigt en motiveert. Dit brengt het ‘gevaar’ met zich mee dat je het eerder opgeeft en dus minder snel je doelen bereikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:tinypotato schreef op 31 december 2015 @ 09:32:

Ik doe zelf de guides van Kayla Itsines en dat werkt ook als een trein. Dus ik bespaar me ook de ¤500 Is dat gratis?
Alle reacties Link kopieren
Groll, ik vind dat zo'n rare wending die pt maakt. Het hele principe van pt is dat hij/zij jou direct kan corrigeren en motiveren tijdens een oefening. Toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven