Lijf & Lijn alle pijlers

Prodimed

19-02-2016 10:44 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de oude topics behoorlijk gedateerd zijn probeer ik het met een nieuwe.

Binnenkort ga ik starten met dit dieet. Zijn er meer mensen die gaan starten of bezig zijn? Mogelijk dat we hier tips kunnen uitwisselen, elkaar kunnen helpen en uiteraard steunen

Ik hoop 25 kilo kwijt te raken, maar met 20 kilo zou mijn bmi al op een gezond niveau zitten, ben dus met dit aantal ook tevreden.

Nb; prima als dit niet jouw dieet is, maar reacties dat dit slecht is, niet werkt etc mag je plaatsen, maar ga ik niet op in. Ik zoek juist mensen die dit ook gebruiken of gaan gebruiken.
Welkom Jolijn, 7 kilo is prima te overzien. Misschien dat jij zelfs wel gelijk al in fase 2 kunt beginnen. Succes in ieder geval.
Jullie gaan zo te lezen hartstikke goed! Vergeet niet jezelf af en toe te belonen met een iets leuks
...
Hoe gaat het met jullie? Ik ben nog steeds goed bezig, volgende week wel pas weer wegen, ben zo benieuwd.

Sinds ik in fase 2 zit eet ik hemelse gerechtjes, lijkt net of we gevarieerder koken hier thuis.

Leuk als je mee blijft schrijven lilith. Op gewicht blijven lijkt me inderdaad veel lastiger dan nu dit afvallen met zakjes.
Ja dat brengt het wel met zich mee inderdaad dat je gevarieerder gaat koken. Hier nog steeds wisselend, heb moeite om het vol te houden, weet niet waar het aan ligt. Maar per saldo blijft er een licht dalende lijn in zitten. Mensen zien het ook wel aan me, dat is erg leuk.
Vanochtend nog maar eens gewogen, was gister niet helemaal tevreden, dus kon het niet laten. Was 80,4 kg, dus bijna onder die magische 80. Dan weeg ik maandag weer, want heb zondag een etentje met een vast menu, dus kan weinig schipperen. Ik laat alleen de koolhydraten zoveel mogelijk liggen op mijn bord dan. Dan hoop ik dat ik maandag gemiddeld net onder de 80 uit kom en in fase 3 kan beginnen.
Dat wordt maandag spannend Latte! Ik voel me deze week dikkig. Dat ben ik ook, maar de eerste weken voelde ik me slank door het lijnen. Ben niet ongesteld, dus waar het nou aan ligt...

Andere dames, zijn jullie er nog? Hoe gaan jullie?
Soms houd je om andere redenen vocht vast , is geen touw aan vast te knopen. Ik reageer zelf altijd erg op het weer en buitentemperatuur ook. Op dit moment zit mijn trouwring ook muurvast, terwijl ik hem een paar dagen geleden bijna verloor en ik overwoog om hem kleiner te laten maken.
Wel frustrerend hoor. Juist als je helemaal niks geks doet
Hi Claudia en Latte, jullie houden dit topic gelukkig in de lucht . Hoe ga jij Wentelteefje? Jenny en Jolijn, zijn jullie al gestart? Het bericht van Lilith heb ik even gemist.

Vandaag weer het wekelijkse weegmoment, een luttele 3 ons eraf maar dat heeft een reden. Vrijdagavond een etentje, zat in een super restaurant en dacht: ik ga dus nu mooi niet aan de groente met een steak of vis. Een heerlijk 3-gangenmenu zitten eten en de rest van het weekend heb ik dit doorgevoerd; gewoon gegeten en gedronken waar ik zin in had. Het fijne is dat ik me ook niet schuldig voel. Begin vandaag weer met de shakes, nieuwe ronde nieuwe kansen. Heb nog 3,5 kg te gaan en ga dit ook afmaken maar dan ben ik er eigenlijk ook wel klaar mee. Het gaat me nu na 5 weken te eenzijdig worden en een beetje tegenstaan. Doordeweeks is het prima te doen, we eten hier toch 's avonds op verschillende tijdstippen vanwege de sportende pubers. In het weekend merk ik dat mijn sociale leven, met elkaar eten als familie of met vrienden, een beetje op z'n gat ligt.
quote:Claudia2010 schreef op 19 februari 2016 @ 11:04:

(Bericht aangepast; correctie op de kilo's)

Ik ben een paar jaar geleden 15 kilo kwijt geraakt met dit dieet. Ik heb het dieet toen niet afgemaakt.

Na te zijn gestopt met roken en een knieblessure + operatie en te veel van het goede leven genoten zit er weer 20 kilo bij. Ik heb echt heel ongezond geleefd en amper bewogen.

Ik weet dat eten volgens de schrijf van 5, de snoep, koek en snacks laten staan en sporten beter is. Echter dat lukt me niet. Dit heb ik het afgelopen jaar geprobeerd en ik val snel terug in oude gewoontes. Met prodimed mag je naast groente (tijdelijk) niks anders en dat werkt voor mij.Maar dan lukt het na dit "dieet" dus ook niet. En dan kom je dubbel weer aan (spaarstand) Je moet eerst zo leren eten dat je niet aankomt. Daarna is het een kleinere stap naar eten zodat je afvalt.
Nina, misschien dat je ook nog even mijn andere berichtjes leest.

En dit dieet lukt zeker.
Jenneke, laatste kilo's gaat vast lukken. Het is wel waar dat ik momenteel ook niet echt "afsprekerig" ben. Laatste keren met visite ging het me wel goed af, maar zou ook geen half jaar moeten duren.
quote:nina1966 schreef op 14 maart 2016 @ 11:07:

[...]

Maar dan lukt het na dit "dieet" dus ook niet. En dan kom je dubbel weer aan (spaarstand) Je moet eerst zo leren eten dat je niet aankomt. Daarna is het een kleinere stap naar eten zodat je afvalt.Prodimed is een eiwitrijk dieet waarmee je in korte tijd veel kunt afvallen en waarbij je lichaam NIET in de spaarstand gaat. Het voordeel is dat je hongergevoel snel weg is, en je vooral snel vet kunt verbranden. Uiteraard is het wel de bedoeling om na dit dieet normaal te eten en te voorkomen dat je weer in je verkeerde oude voedingspatroon valt. Vandaar dat dit dieet alleen onder begeleiding van een diëtiste kunt volgen die vooral NA het weken afzien en drinken van shakes je helpt en adviezen geeft om niet in de oude voedingsgewoontes terug te vallen.
Latte, hoe ga jij nu? Heeft je diëtiste een verklaring?

Claudia, dank voor de opbeurende woorden!
KOm net bij de dietiste vandaan, 79,5 kg joehoe. Morgen dus een heerlijk ontbijtje met fruit, dat mis ik echt. Van het weekend was er toch weer teveel aan gekomen, dus paar daagjes later beginnen in fase 3 dan verwacht, maar het gaat om het resultaat. Eigenlijk ben ik op zich best tevreden al, ik kan eigenlijk alles wel weer dragen en glijd makkelijk in een maat 40. Dus nu gewoon rustig op mijn gemak verder, alles wat er nog af gaat is mee genomen en als ik uiteindelijk op 75,5 kg uit kom zou dat mooi zijn, dan is mijn bmi weer goed.

Ik had even een paar dagen geen zin om te reageren na de zoveelste aanval. Er loopt al een 5e draad ofzo over Cambridge dieet, niemand haalt het in zijn hoofd om daar weer even te gaan vertellen dat je "gewoon" meer moet eten. Waarom bij ons dan continu dan wel.
Hi Latte, goed bericht! Je bent er bijna! Mijn bacchanaal van afgelopen weekend is ook weer keurig weggewerkt dus ik hoop ook volgende week met fase 3 te kunnen starten.

Tja, en wat die aanvallen betreft: er zijn altijd mensen die het voor een ander beter weten. Prodimed is gewoon een prima dieet, je moet er zelfs veel groenten naast eten (wat bij Cambridge niet het geval is). Als dit dieet werkelijk zo waardeloos is dan zouden ze het niet voorschrijven in de AMC's in Nederland denk ik dan maar. Dat mensen überhaupt zin en tijd hebben en zich geroepen voelen om zich als 'ervaringsdeskundige' op te werpen terwijl wij duidelijk aangeven alleen positieve ervaringen willen delen zegt in mijn optiek toch ook wel iets
quote:ingelise schreef op 08 maart 2016 @ 15:23:

Jullie gaan zo te lezen hartstikke goed! Vergeet niet jezelf af en toe te belonen met een iets leuks O, en deze goede tip van Ingelise heb ik opgevolgd. Zit nu op de Zalando man te wachten, hij komt tussen 11:00 en 13:00 uur
Tja iedereen heeft ervaring met zijn eigen lijf en bij sommige mensen werkt het inderdaad om "gewoon" gezond te eten. Zo heb ik wel eens het advies gekregen om gewoon geen suiker meer in koffie en thee te doen, iemand was daar 10 kilo mee afgevallen, nou daar ben ik dus gewoon mijn hele leven nooit aan begonnen. Vanochtend kwam hier een kennisje langs en die was sinds maandag een beetje op gaan letten en was nu 3 kilo kwijt, tja. Dus ervaringsdeskundige zegt niks, niet bij iedereen gaat het zo makkelijk. Ik kan ook wel overal rond gaan roepen, dat je gewoon even door moet zetten met borstvoeding en dat het dan vanzelf gaat (om maar even een gevoelig onderwerp als voorbeeld te nemen). Want ja zo was het bij mij, maar ik weet ook dat elk lichaam anders is, dus dat mijn ervaring van n=2 niet representatief is voor alle Nederlandse vrouwen.

Is de Zalando man geweest? Dat zijn leuke dingen. Ik ga straks naar de sample sale van La Dress.
Ik zag net dat er nog een Lattemachiato (met hoofdletter, ik zonder) actief is. Zij heeft het topic PND en relatieproblemen gestart. Even voor de duidelijkheid, dat ben ik dus niet. Mijn kinderen zijn al een stuk ouder.
Hi latte, ben jaloers.... sample sale van La Dress! Iets gevonden tussen alle graaiende dames? Zalando man was een feestje, ondanks dat ik een paar dingen moest terugsturen. Moet er toch even aan wennen om een kleinere maat te bestellen, bloesjes en broeken waren te groot . Nieuwe gympen staan wel in de kast.

In ieder geval nu exact 6 weken verder en 9 kilo er af! In vergelijking met mijn gewicht vorige week is er 1,5 kilo afgegaan. Gaat rap ineens... nog 2 kilo's te gaan en dan zit ik op m'n streefgewicht. Had wellicht iets meer kunnen afvallen maar ik kon me afgelopen weekend wederom niet beheersen: wijn gedronken, truffelbrie en morbier kaas gegeten en die gebakken aardappels gisteravond kon ik ook niet weerstaan.

Begin nu met fase 3 en als ik deze week goed afval mag ik volgende week naar fase 4.
Zo jij gaat lekker zeg Jenneke.

Toch wel leuk dat je een paar dingen moet terug sturen, meestal is dat balen, maar nu moet het wel goed voelen. Ik heb 2 leuke jurkjes gescoord bij La Dress. Het was vrij strak georganiseerd moet ik zeggen, dus niet zo chaotisch als ik verwacht had en veel keus in alle maten wel. Ik heb 1 jurkje in maat L en eentje in maat M gekocht, scheelt toch wel per model en stofsoort welke maat je moet hebben. Maar het merk valt redelijk klein heb ik begrepen dus ik mag niet mopperen volgens mij.
Ik heb het erg zwaar. Zat ik tot begin van de week in een sterke positieve flow, nu heb ik trek en val weinig tot niets af. Door de supermarkt lopen is een hel

Ik las net ergens dat het ook kan komen door te weinig eten. Is het misschien verstandig dat ik een maaltijd extra neem?
Helaas wat stilletjes hier.. Ik ben gelukkig weer over mijn dip heen. Met Pasen me redelijk ingehouden, alleen net een onsje meer vlees genomen en vandaag als extra een gekookt eitje.

Ik voel me wel dikkig vreemd genoeg.

Hoe gaat het met jullie? Jenneke deze week mogelijk starten met fase 3? Latte nog goed de paasdagen doorgekomen? En de rest?
Ik was het weekend weg, daarom wat stilletjes. Hoeveel maaltijden neem jij op een dag Claudia? Ik neem in principe 5, maar mijn dietiste zegt dat ik ook wel een 6e mag nemen als ik het echt niet red. Als ik er 4 neem val ik in ieder geval niet af. Let ook vooral op dat er minimaal 2 en maximaal 4 uur tussen zit, als je je daar niet aan houdt val je ook minder af valt mij op, en genoeg water drinken.

Ik weet nog niet hoe ik de paasdagen ben door gekomen. Ik heb een soort van in fase 4 gebivakkeerd met een hoop creativiteit (was een sportief weekend, dus ik vond dat ik mijn kh tussen de middag ook nodig had), maar ik heb vanochtend maar niet gewogen. Laat gegeten gisteravond en te weinig water gedronken, dus geheid een kilo zwaarder, geeft een vertekend beeld. Vanochtend een prodimed ontbijtje genomen, dus even fase 2 vandaag. Niet echt bewust, want ik had gewoon niet veel in huis (laat thuis gekomen), maar lijkt me voor vandaag wel even goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven