Lijf & Lijn alle pijlers

Project Lekker Wijf

30-07-2012 08:53 1185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandagochtend, kwart voor negen. Mijn vakantie is voorbij. Het regent. Achter mij een jaar vol drank en sigaretten en onbeperkt eten. Voor mij een kwabbig buikje. Het is tijd om iets te veranderen!

Ik wil weer een meisje zijn in plaats van de lompe boer die ik nu soms lijk. Ik wil naar de kapper, ik wil van dat nieuwe laagje spek af, ik wil godbetert misschien wel helemaal stoppen met roken. Ik wil dat die beginnende onderkin er niet meer is én ik wil weer leuke kleren aan. Maar ik wil de vooral nog wat beter voelen over mezelf. Want heel veel is er niet mis mee, maar een beetje aandacht kan dit lijf wel gebruiken.

Moet dat online? Nou nee, niet echt. Maar het kan natuurlijk wel Heeft er zin om iemand mee te doen?
Ik ben inderdaad ook niet aan he diëten, maar ook beter aan het letten op de hoeveelheden suiker, wit meel en andere boosdoeners die ik binnen krijg.

Nu dus aan de lunchsalade! Heb gister met opzet teveel gemaakt, kan ik er nu mooi van genieten.

Ik ben trouwens 23 voor de geïnteresseerden. Ben aan het afstuderen, maar loop vertraging op door mijn operatie en nu de zomervakantie.
eh, omdat patat eigenlijk helemaal niet zo heeeeel lekker is? Omdat niks zo lekker smaakt als slank zijn voelt? Misschien kun je zorgen dat je al eet vóór ze vertrekken of iig terugkomen van de snackbar, dan zit je al vol. En zorgen dat je iets lekkers mee hebt. Lekkere wraps, gezonde versie (met zelfgemaakte saus) van lasagne, lekkere salade, toetje, zorg goed voor jezelf. En misschien kun je wel eens in de week een klein patatje inbouwen, door dat dan als onderdeel van je verder gezonde maaltijd te zien, en er geen majo bij te nemen maar ketchup of zo iets. En zeg ook tegen je collega's dat ze jou niet hoeven vragen omdat je deze week geen patat wilt eten. Op een tijdstip dat je maag nog niet knort. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk.

Ik heb het probleem hier ook met taart, dan heeft mijn collega weer uren in de keuken gestaan en een enorme, lekkere, mooie taart geproduceerd. Dan is ze echt beledigd als ik daar neit een stuk van neem. Ik denk dat ik als dat weer gebeurt maar gewoon een heeeeel klein stukje neem.
Jata, ik zou van mezelf 1x mogen afhalen, de rest gewoon eigen eten meenemen. Moet je eens kijken wat het kost als je elke dag wat ophaalt. Het geld wat je bespaart zou je op kunnen sparen en als beloning iets voor jezelf kopen?
Allis, het is natuurlijk sneu dat ze heel erg sneu reageert als jij geen stukje taart wil. Maar jij hoeft daar niet de dupe van te worden toch? Jij hebt haar niet gevraagd om zo lang te zwoegen in de keuken. En als jij haar vertelt waarom je geen stukje wilt mag ik hopen dat ze daar wel begrip voor heeft.
vanavond géén buikspieren... Opeens heb ik spierpijn van gister, ik had nergens last van de hele dag tot een uur of 3. Toen kwam het opeens opzetten. Dus als ik morgen wil hardlopen (en dat wil ik, gek genoeg) moet ik maar even rustig aan doen. Vandaag goed gegeten, alleen een klein ijsje toe, een half glaasje wijn en één kop koffie van de lijst "beter van niet" Dat valt best mee voor iemand met spierpijn.
Allis ik heb ergens gelezen dat je om de dag je spieren moet trainen. Bijvoorbeeld de ene dag je buikspieren andere dag de spieren van je benen. Je spieren moeten namelijk een dag rust hebben om zich weer te herstellen. Dus je kunt het beste om de dag je buikspieren trainen
Ik viel me zo enorm geen lekker wijf....

Ongesteldheid is bijna voorbij, dus ben ook niet meer opgezwollen. Maar ben erg moe, heb me net weer uit bed gesleept om zo te gaan sporten. En ook al ben ik 5 kilo afgevallen, ik blijf me dik voelen. Mijn haar doet al helemaal niet wat ik wil....dus als ik in de spiegel kijk zie ik niet het lekkere wijf dat ik zou willen zien.

Ff een LW-dip dus hier, zucht....
kom op gigi! keep up the good work! geniet lekker van de zon, daar knap ik altijd van op!

ik heb moeite opnieuw met mijn voeding, dit vanwege de afgelopen dagen, moet echt mezelf weet aanzetten. Wie kan mijn knop ff indrukken?
Hey LW'ven!

Bij mij gaat het slecht qua gewicht, ik jo-jo vreselijk en er gaat niets structureel af

Voor de rest ben ik wel goed bezig: gezond eten, meer water drinken en gisteren heb ik mijn voeten eens goed verzorgd.

Maar wat baal ik er van dat er niets af gaat...
Ahhh arme Gigi en Camry, we voelen ons allemaal wel eens zo! Ook ik baal dat ik geen gram echt af val terwijl ik nu al een maand gezond eet en beweeg, terwijl ik voorheen de hele dag op mijn kont zat en at waar ik zin in had.

Maar ja, voel me wel beter nu ik niet meer leef op chocola en andere vette troep

Ik ga vandaag een dag winkelen in Amsterdam. Genieten van de zon!
Dank lieve meiden voor de steun! Helpt :)!

Heb me net een uur in het zweet gewerkt in de sportschool, ook dat heeft geholpen. Dus voel me al ietsie beter. Heb lekker mijn nieuwe pumps aangedaan, alweer een puntje extra op de 'ik-voel-me-een-lekker-wijf-schaal'!

Ga zo inderdaad maar even in de zon zitten, kijken of ik daar nog verder van opknap.

MeFunny: ik druk bij deze die knop in! Kom op, geen excuses meer en vanaf nu weer gewoon gezond eten!

Camry: wat vervelend dat je niet afvalt! Sport je ook erbij?
Kom op gigi!! Ook op mindere dagen zijn we het waard!

Ik heb een beetje een dilemma: Ik wil in ieder geval rond de 78/79 wegen als ik op vakantie ga (ik wil ECHT de 80 niet meer zien, heb ik hard voor gewerkt). Alleen vanavond ga ik wokken, vrijdag eten met mijn werk, zaterdag een BBQ. En ik ben te slap om écht te sporten. Nu probeer ik wel te wandelen en overdag te compenseren, maar aangezien ik ook nog steeds worstel met eetbuien is het voor mij heel tricky om daar weer in te schieten. Ben nu al bang voor vanavond met wokken: onbeperkt eten en drinken. Nu braaf aan cracottes en meloen, en probeer sowieso nog even te wandelen maar aiii ben wel bang dat het weer mis gaat vanavond.

Hoef tot september niet meer af te vallen, maar wil zeker onder de 79 blijven voordat ik wegga. Ik weet van mezelf dat als ik mezelf dingen ontzeg (zoals 'neee géén patat') ik daar zo erg aan ga denken en op een zwak moment door kan slaan. Maar goed, met wokken eet je vaak toch al meer dan anders (net als BBQ) en vind ik het juist leuk om dan van alles wat te proeven. Wie kan even wat sense in mij praten wat wijs is? Ben wel van plan sowieso te compenseren met sporten, of dat nu thuis rondjes rennen is of heul hard schoonmaken, bewegen zal ik. Snotterig of niet.
Oja even aanvulling: Op vakantie ga ik veel wandelen, circa 8 - 10 km per dag dus ik verwacht niet dat ik daar heel veel aan ga komen Als ik op let met eten tenminste.
@elastiekje: je hebt helemaal gelijk dat we het op mindere dagen ook waard zijn! Gaat ook al weer ietsie beter hier .

Is het voor jou een idee om thuis al iets te eten voordat je uit eten gaat? Vaak als je echt trek hebt ga je vanalles achter elkaar naar binnen werken. Met een wat gevulde maag eet je vaak rustiger en dat is sowieso beter. En vervolgens stoppen als je genoeg hebt! Makkelijk gezegd, maar het is wel een belangrijke. Neem van alles een heel klein beetje en eet elke hap met aandacht! Zo proef je toch alles en eet je niet te wel. Je kunt het!
Hhmz ik weeg opeens 1 kilo meer dan vorige week. Zal wel vocht zijn, moet bijna ongesteld worden. Nou ja, ik hoop van niet maar goed. Ik denk dat ik de weegschaal maar weer weg doe, ik was zo lekker bezig en dit werkt averechts. Nee, niet, ik ben evengoed goed bezig, sporten en gezond eten kan nooit kwaad!

Ik heb mooie sportBH's gezien, nu nog even sparen om ze te kunnen betalen. Nou jja eentje dan. Ik wil een Freya bh met beugels, die ziet er erg comfortabel uit. Nu nog een winkel vinden waar ik kan passen. Ik baal er zo van dat ons geld op is, maar goed, eigen schuld. Gewoon te veel uitgegeven. Volgende maand beter opletten.

Vanochtend weer gerend trouwens, en sindsdien is de spierpijn weg
Gaat lekker hier. Net weer hard gelopen en mijn work out gedaan. qua eten gaat het ook prima. Ben echt trots op mezelf. En voor diegene die in een dipje zitten. Gewoon doorgaan, hoe moeilijk dat ook is. Denk is aan het resultaat wat er straks is, lekker goed in je vel. Een lijf waar je trots op kunt zijn!
Vandaag geen LW gevoel. Ik heb last van mij heup.

Ongelukje uit mijn pubertijd. Een vrouw van 90 loop kwieker dan ik. Ik hoop dat het morgen beter is.
Elastiekje, ik dacht inderdaad ook aan thuis nog even iets eten voordat je weggaat naar de Wok/BBQ/Waar dan ook.

Verder een voor iedereen die een LW-dip heeft op dit moment.

Ik krijg volgende week salaris dus dan ga ik sportschoenen kopen. Heb op vakantie nog gekeken maar ik kon niets vinden wat ik leuk vond dus ik heb mijn geld aan andere dingen uitgegeven daar, haha.

Deze week of volgende week dus inschrijven voor sporten en dan kan ik los. De rest van mijn sport outfit heb ik al compleet.

Ben nu even een rondje aan het Googelen over ontbijt, wat is gezond, wat vult goed etc etc.
Gisteren begonnen met hardlopen, ben zo trots! Het ging best aardig! En zit nu bij de kapper, even de haren weer fris na de bevalling!
Sterkte en een Waterhoofd! Weet er helaas alles van, ik heb ook veel heupklachten. En een voor iedereen met een dip.

Ik had gisteren een dip. Ik had een hema hotdog gegeten en kwam er thuis pas achter dat daar 885 (!!!) calorieën in zitten. 24 weight watchers punten (voor het idee; Ik mag er 26 op een dag). Oooh wat baalde ik en SPIJT! Maar vanmorgen viel de weegschaal heel erg mee, ik was zelfs 200 gram afgevallen! Dus heb het nu wel redelijk van me af kunnen zetten.
Jezus, wat voor super hot dog is dat? Ik dacht dat hot dogs nog wel mee vielen... Geloof dat een big mac of quarter pounder tussen de 500 en 600 zit. Dat kan toch niet meer zijn?
Die hema hotdogs schijnen heeel erg vet te zijn. Ik vind het ook echt te bizar voor woorden, maar heb de voedingswaarde op meerdere sites gecheckt, dus het zal wel kloppen denk ik dan.
In het kader van de nieuwe plannen heb ik als ontbijt gekocht: Puur en eerlijk Vanille yoghurt. Puur en eerlijk vezelrijk ontbijtgranen, een doosje aardbeien en een doosje frambozen.

Morgen direct aan de slag, ben benieuwd!
Nooit geweten van die hema hotdog, in mijn eerste zwangerschap at ik iedere week wel zo'n ding of nog vaker.. Had dus beter naar de macac kunnen gaan haha ..

Hier een redelijke dag, we hebben wel pannenkoeken gegeten maar met een fruitsalade en het waren meergranen pannenkoeken.. Verder niet gesnoept en veel water gedronken! Vanmorgen woog ik trouwens ineens 91,1 dat is 0,5 lichter dan vorige week woensdag! yeah!!
Ach, dat is toch niet te geloven? 885 kcal?! Pfff, gelukkig at ik die dingen al niet!

Vandaag best netjes geweest. Gewinkeld in de hoofdstad, veel gelopen, weinig vets gegeten.

Stand van vandaag:

2 boterhammen

Cafe latte

Aardbeien en een appel

Een stukje kipfilet

Volkoren pasta met zalm en groente

Pizzabrood met kruidenboter.

Best netjes, vind ik zelf!

Nu lekker met de benen hoog, heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven