Lijf & Lijn alle pijlers

Project Lekker Wijf

30-07-2012 08:53 1185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandagochtend, kwart voor negen. Mijn vakantie is voorbij. Het regent. Achter mij een jaar vol drank en sigaretten en onbeperkt eten. Voor mij een kwabbig buikje. Het is tijd om iets te veranderen!

Ik wil weer een meisje zijn in plaats van de lompe boer die ik nu soms lijk. Ik wil naar de kapper, ik wil van dat nieuwe laagje spek af, ik wil godbetert misschien wel helemaal stoppen met roken. Ik wil dat die beginnende onderkin er niet meer is én ik wil weer leuke kleren aan. Maar ik wil de vooral nog wat beter voelen over mezelf. Want heel veel is er niet mis mee, maar een beetje aandacht kan dit lijf wel gebruiken.

Moet dat online? Nou nee, niet echt. Maar het kan natuurlijk wel Heeft er zin om iemand mee te doen?
Ik lees al sinds het begin van dit topic af en toe mee. Mag ik ook mee schrijven?

Voor mij geldt het heel letterlijk. Mijn haar laatst geverfd en ik trek wat vaker een rokje uit de kast. Gewoon omdat het kan

Laatst paste ik bij H&M een rokje en had daarbij mijn nieuwe laarzen aan. Haar pas geverfd en ik keek in de spiegel: What the fuck, ben ík dat?

(Ja daar stond best een lekker wijf)

Verder focus ik me op bewegen en sporten. Bewust NIET op afvallen en eten nu. Ben mede door medicijnen aangekomen en paar keer geprobeerd dat er weer af te krijgen maar het lukt niet en ik voel me slap als ik weinig eet.

Ben nu ruim een jaar op een stabiel gewicht van 85 kg (bij 1,78) en ik vind dat een stabiel gewicht ook heel wat waard is. (overigens nog steeds met medicijnen)

Voor mij geen topic met tabel dus... maar dit vind ik wel wat
Gezellig moonlight en succes!

Hmmm krijg zin om naar kapper te gaan (beter dan trek in chocolade maar wel stuk duurder hahahaha).
Hahahah. Nou als je het geld hebt, lekker doen hoor!

Pfff net even wat basic shirtjes gehaald. Had ik nog nodig en was aanbieding. Handig voor onder een jasje etc.

Daar werd ik niet echt vrolijk van, ik had eerst een te kleine maat gepakt en dan die rollen bij mijn buik...

Ik ga niet naar mijn buik kijken, alleen naar mijn benen. Doel is om deze zomer echte bruine gespierde wielrennersbenen te kweken
Heb mijn dagje weg v vandaag maar laten schieten omdat ik me echt niet fit voel. Maar dan kan ik morgen misschien de fietstocht wel doen.

(Er zijn al genoeg mensen dus dan ben ik evt extra).

Ik zag dat het startpunt bij mij om de hoek is. Ik had gedacht dat het 10 km verderop was waardoor de tocht dus 20 km extra zou zijn voor mij. Dat valt weer mee.

Allemaal een beetje te druk dus Misschien wordt het tijd voor Project Ontspannen Wijf
Heb al een tijdje niet meer geschreven. Heb wel alles zitten meelezen en met iedereen gaat het zo goed! Met mij eigenlijk niet echt. Ik ben vorige week verhuisd en dat was behoorlijk vermoeiend. Ik heb in één à twee dagen alles moeten inpakken en was naderhand ook echt kapot. Daardoor zijn oude gewoontes er weer een beetje ingeslopen. Ik heb sindsdien niet meer gesport en gezond eten gaat ook totaal niet goed. Baal hier echt van, vooral als ik al die goede verhalen hier lees. Ik ga het morgen maar weer proberen, denk eigenlijk ook wel dat ik het rustiger aan moet doen. Morgen even naar de supermarkt op lekkere gezonde dingen te halen. Dank voor jullie goede verhalen, het geeft met inspiratie en laat zien dat het wel kan en ik gewoon even moet doorzetten. Slaap lekker!
heej jata! als het ff niet gaatr geeft het toch niet? Morgen weer een nieuwe dag!

Ik ben nu ook niet echt het voorbeeld van gezond eten. Wel van genieten

Het zou zomaar kunnen dat het hebben van een vriendje dat het ook wat uit balans wordt geschopt. We zijn veel samen (wat errug leuk is). Wel geef ik mijn grenzen aan van "oke en NU moet ik echt ff dit of dat of zus" en dan gaat hij gewoon rustig zijn eigen gang. Dus het is niet dat we moeilijk zijn ofzo. Ik ben gewoon druk.

Het is wel dat echt al mijn weekenden tot aan augustus al gevuld zijn met of werken of afspraken. En dat irriteert me ook wel. kan weinig spontane dingen doen. Augustus ga ik een maand op vakantie.

En tot die tijd doorbikkelen met school en werk.

Fijne dag vandaag!
Jata ik vind verhuizen anders ook topsport! Nouja ik snap iig zeker dat je dan even uit je ritme bent, dat geeft toch niks?

MEF dat denk ik wel hoor! Ook omdat de momenten die je normaal voor jezelf had, waarschijnlijk nu worden opgevuld met 'vriend'.

Maar je mag ook best aangeven als het te druk is. Of als je nachtje alleen wil slapen. Het zet toch je leven even op zijn kop, zo'n lover.
Hej ML,

Het zet zeker mijn leven een beetje op zijn kop.

Iedereen wilt hem zien, en zijn omgeving wilt mij zien.

Prima natuurlijk. Positief allemaal, maar heb er niet altijd de tijd (en zin) voor om als parade paardje rond te hobbelen :-)

Achja, ik klaag niet. Kijk er naar uit om hem weer te zien.
Je mag best je eigen tempo bepalen, daarin. Of juist zeggen: Als iedereen die me wil zien nou die en die avond komt, dan is het in één keer klaar.

Anders moet je straks van twee kanten alle verjaardagen langs omdat iedereen zo nieuwsgierig is, bla bla.

Had vanochtend trouwens de Rabobank Sponsortocht gefietst. Geen topprestatie want het gaat best langzaam, maar was toch leuk Ik was op de mountainbike, dus met stang.... maar we moesten zó vaak op en afstappen wegens de drukte, dat ik niet erg blij was met mijn stang...

Er fietste iemand mee die altijd heel sportief is, meerdere sporten. Is leuk want hij weet precies waar leuke evenementen zijn, vooral met de fiets. Ik word er helemaal enthousiast van. Die hele familie is heel sportief, ik vind dat wel gaaf. Ben zelf meer opgegroeid met het idee dat je in je vrije tijd thuis blijft en gaat lezen oid. Maar het kan dus ook anders
Misschien kun je wel mee gaan met die kennis naar sportevenementen?

Meffunny, wat leuk dat het zo lekker loopt met je nieuwe vlam! En inderdaad, soms ook gewoon even tot rust komen als het nodig is.

Hier heb ik de laaste dagen niet zo veel bewogen, maar wel veel aan de bbq gezeten. Lekker! Maar vooral écht te veel gegeten. Gister nog wel wezen zwemmen, maar niet zo veel. Was wel superrelaxed,in het openluchtbad en met een lekker zonnetje. Vanavond maar proberen om weer een rondje te rennen, maar ik heb alleen nogal last van mijn voet, dus hopelijk gaat het lukken.
Ja ik hoop het, dat ik met die kennis mee kan! Wel gaan ze soms met een groepje mannen, dus dan moet ik wel zorgen dat ik die een beetje bij kan houden.

En hij doet een vrij ruig mountainbikeparcours in het bos. Of dat echt iets voor mij is weet ik niet, maar ik kan het eens voorzichtig proberen.

Vind het ook al heel handig als ik met technische vragen over mijn fiets bij hem terecht kan.

Lekker zeg, BBQ. Ik reed door een bos waar ze ook lekker bezig waren (nou ja een park was het meer). Succes vanavond!
Ik weet nog niet of ik wel ga rennen, heb eigenlijk nog niet zo veel zin en vind de pijn in mijn voet stiekum wel een leuk smoesje om niet te gaan. En verder ook moe want ik slaap slecht omdat de zon zo laat pas onder gaat en het om half vier al weer helemaal licht is. Dus genoeg smoesjes. Hopelijk sleurt mijn vriend me vanavond mee het parcours op.

Mountainbike klinkt leuk! Heb het ooit eens met school gedaan en toen dacht ik, ik kan wel een moeilijke route doen... Waarna ik vervolgens tegen een boom knal... Maarre, kreeg je geen rugpijn van je mountainbike? Of was het een meer gewenning?
Nou... het is gisteren en eergisteren goed gegaan. Ik had in april vaak dat ik - als ik toch op de fiets zat- meteen even de boodschappen deed. Dus dan zat ik met al die zware spullen in mijn rugzak en misschien was dat - mede - de oorzaak.

Heb het nu zaterdag voorzichtig weer geprobeerd, ging goed, en gisteren eigenlijk ook. Maar het klopt wel dat ik eerder mijn fiets ervan verdacht.

Balen dat je zo slecht slaapt. Al verduisterende gordijnen geprobeerd? Want het duurt nog een hele tijd voor het weer op een schappelijke tijd licht wordt (als in half 8)

Ik ben wel van mening dat als je echt niet fit bent, sporten geen verplichting moet zijn.
Fijn dat het nu weer beter gaat met de fiets! Kun je anders een fietstasje ofzo er bij aanschaffen zodat je het niet meer op je rug hoeft te doen?

Slecht slapen is een beetje vervelend maar het gaat wel weer over en liever langer licht dan vroeg donker. Ik kan nu tenminste mijn bed sochtend uit komen

tja, en met sporten is een beetje dubbel. Aan de ene kant is niet inderdaad niet goed om te sporten als je neit lekker bent, maar als ik er dan te veel aan toe geef en dan dus niet sport, dan werkt het ook niet en dan wordt de drempel weer hoger.
Ik wil vooral niet steeds meer spullen mee. Heb ook geen bagagedrager op die fiets.

Heb wel ergens nog een stuurtasje dat ik misschien kan gebruiken.

Nee je hebt gelijk. Ik ben al snel geneigd niet te gaan sporten/bewegen als ik moe ben. Maar soms is het juist beter.

Maar het schijnt dat mensen met een overvolle agenda die ook nog drie keer per week naar de sportschool moeten van zichzelf, soms meer baat hebben bij die drie avonden rust nemen. Heb ik eens gelezen. (maar dat zal dan ook echt rust zijn en niet poetsen in huis of bij vrienden langs oid)

Als het vanavond niet lekker gaat kun je anders misschien ook gewoon een stukje gaan lopen.
Dat hangt misschien af van de andere verplichtingen. Als ik zie hoeveel mijn collega's bewegen, dan word ik al bij voorbaat moe. Een collega begint s ochtend om 8:00, werkt tot 17:00, en gaat daarna nog een uurtje of twee trainen bij de fitness. Dat vind ik indrukwekkend, maar dat krijg ik nooit voor elkaar.

Ik zit nu op gemiddeld, een keer zwemmen, een keer rennen en een keer klimmen (als mijn buddies kunnen). Nog een keer extra rennen of zwemmen, zou leuk zijn, maar daar kom ik nooit aan toe. Als ik eenmaal op de bank plof heb ik er grote moeite mee om er weer vanaf te komen. Nu in de zomer, gaat het wel met actiever zijn (en het helpt ook dat ik hier kan schrijven dat ik gesport heb!), maar als het koud, donker en regenachtig is dan lig ik liever met een dekentje en een reep chocolade op de bank.

Vanavond gewoon een stukje wandelen is misschien wel een goed idee! Toch bewegen, maar niet te intensief.

Hoe is het eigenlijk met je kano-club? Ga je snel weer kanoën?
Ik heb ze gemaild dat ik lid word! Zij laten weten als er een beginnersgroepje gaat kanoën, maar ik heb ook aangegeven pas na 1 juli echt tijd te hebben.

Volgende week is de wandelvierdaagse. Weet niet hoe moe ik dan s avonds ben, maar houd de avonden liever vrij. Verder zijn we tot 1 juli druk met de voorbereidingen voor een jeugdkamp, vaak s avonds vergaderen.

Maar dat weet de kano-club nu, dus ze weten dat ik wel wil.

Poeh dat zijn lange dagen van je collega! Wanneer gaat hij/zij dan eten?

Jij doet ook al best veel toch, zo?

Ik probeer het een beetje in te bouwen. Ook als ik met een vriend/vriendin afspreek, dat we misschien even stukje lopen ipv op de bank zitten. Of als ik met de trein ga, een station verder fietsen en daar de trein pakken.

Ik ben echt al veel actiever dan een jaar geleden, gaat goed dus!
Klinkt leuk die wandelvierdaagse! Hoe lang ga je wandelen? Ik deed vroeguh altijd zwemvierdaagse. Kanoën gaat vast leuk worden! Zie echt zo'n ideaal plaatje voor me: Mooi weer, lekker op het water en dan op een lekker slootje met aan beide kanten riet en mooie natuur.

Tja, mijn collega's zijn nogal obsessief bezig met spieren kweken en trainen. Eten doen ze s avonds na he tsporten en eten heel veel tijdens de lunch. In het land waar ik woon, zijn mensen zo ie zo nogal druk bezig met trainen, fit en vooral slank zijn. En ik ben qua sporten toch wel meer een beetje van de gezelligheid, dus daarom is klimmen zo leuk. Toch tijd voor een praatje, maar toch bezig.

Ik doe ook al meer dan vorig jaar (toen was het een keer zwemmen denk ik en soms weken niets). En ook al meer dan een paar maanden geleden. Het sporten helpt wel om fitter te worden (en daardoor ook om mezelf meer te waarderen) en mijn lovehandjes zijn ook aan het wegtrekken. Dus er zit vooruitgang in. Vriend zei laatst dat ook mijn benen slanker aan het worden zijn van het rennen. En ik denk ook dat het me uit mijn lichte depressie aan het sleuren is.

Volgens mij ben je goed bezig hoor! Een treinstation verder is toch al gauw 10km verder, dus dat is toch al weer een uur extra fietsen!
Oja ik vergeet soms dat je in het buitenland woont. Dan zijn de etenstijden ook anders natuurlijk. Hier in NL lijkt men te verwachten dat je voor 19 uur gegeten hebt... dan beginnen weer de clubjes en cursussen en vergaderingen..

Ja het moet wel leuk blijven vind ik. Ik geloof dat er wel sporten zijn waar je sneller conditie mee opbouwt dan kanoën... maar een dag kanoën vind ik leuk en een dag touwtjespringen niet

Leuk dat je vriend dat zegt en leuk dat jij zelf je beter voelt hierdoor!

Eigenlijk was dat bij mij ook de aanzet, dat mijn arts (een psychiater, ik heb last van manisch depressiviteit) benadrukte dat sporten zo belangrijk was. Ik heb echt een tijd aan het idee moeten wennen want ik vond sporten nooit zo belangrijk en het kostte vooral geld, dacht ik. De knop ging langzaam om. maar nu vind ik het zelf ook belangrijk.

Btw de man met de bruine ogen, de vrijgezelle jonge vriend waar ik van droomde twee weken terug, negeerde me gisteren. Hij was in gesprek met iemand en ik kwam er even bij staan maar het was nogal een goed gesprek, kennelijk. Hij reageerde totaal niet op me en toen ben ik maar weer weggegaan. Wilde niet storen verder. Maar t was beetje raar, normaal doet ie niet zo
Misschien was hij gewoon even met wat anders bezig in z'n hoofd en hoeft het helemaal niet aan jou te liggen ofzo. Volgende keer beter! Waren er verder nog leuke mensen?

Oej, dat klinkt lastig als je extreme stemmingswisselingen hebt. Krijg je fijne hulp om er mee om te gaan?

En wat goed dat je nu meer aan het bewegen bent gegaan. Denk ook dat bewegen niet altijd superintensief hoeft te zijn. Beter rustig met iets buiten bezig zijn dan thuis op de bank hangen!

Gister ben ik uiteindelijk niet meer wezen rennen. Ik had geen zin, en mijn vriend had ook geen zin. Dus hebben we lekker gebankhangt. Vandaag verder ook geen sport op de planning. En verder een saai dagje op het werk (heb last van een bore-out dus ben extra blij met het viva forum).
anoniem_145671 wijzigde dit bericht op 18-06-2013 15:53
Reden: privacy
% gewijzigd
Nou, wat een actieve dames weer, ML en hallon :-)

Ik ben super druk met werk en school en eigenlijk zou ik nu een verslag moeten tikken. Maar kan me er niet aan toe zetten......

Ik ben te moe, slecht slapen betekend bij mij dat mijn hersens sneller opgeven dan normaal. Terwijl er nu van alles wordt verwacht.

Maarja..... Ik geef mijn grenzen ook wel aan aan mijn omgeving. Aantal dingen zeg ik af of doe ik telefonisch. Dat is voor mij iets nieuws. Dingen loslaten en overhevelen aan anderen. Doe het graag liever zelf. Maar langzaam aan gaat dit steeds beter.

En met mn vriend beland ik dan op de bank of het balkon. Hij is echt super lief. Laat het dan een beetje aan mij over hoe actief we zijn :-) en gaat dan voor me zorgen. Uiteraard ga ik nog met regelmaat de deur uit. Dat blijf ik doen. Maar het hoeft niet meer altijd van mezelf.

En verder niet vergeten te sporten en te fietsen!
Wat goed MeF dat je dat zo aanpakt. Ik heb wel eens het idee dat mensen van onze leeftijd, als ze hun grenzen niet aangeven, rustig 24 uur per dag bezig kunnen zijn. Je wordt soms zo overvraagd door van alles. Dus idd: Doe er wat aan.

'Gewoon in Zweden' Hallon... wat fantastisch! Lijkt me zo'n mooi land. Ben er nooit geweest, een ander land is altijd goedkoper dus valt de keus altijd uiteindelijk op een ander land dan Zweden. Zonde eigenlijk.

Ben je zelf daar gaan wonen of vroeger met je ouders al?

Ja de man met de bruine ogen had gewoon even geen tijd voor me. t Is eigenlijk zo dat iedereen altijd aan zijn kop zeurt omdat hij in 300.000 commissies zit in zijn vrije tijd. Volgens mij heeft ie gewoon iets van: één tegelijk.

Ik heb gisteren de routes gekregen van de wandelvierdaagse. Wel echt leuk! Alleen zo op het kaartje is 15 km net niks als je ziet dat er ook routes zijn van 40 Die gaan echt ergens heen, wij lopen altijd een rondje. Maargoed, het is een begin.

Ik zat wel te denken of ik misschien eens langs de dokter moet gaan. Ik ben op mijn tweede aan mijn heupen geopereerd. Laatste controle was toen ik 12 was en toen zag het er goed uit.

Maar ik vraag me af of het verstandig is om van lang wandelen en bergwandelen mijn hobby te maken. Of het dan niet sneller slijt. Zou zonde zijn als ik dat nu fanatiek ga doen en over 5 jaar een kunstheup moet...

Maar misschien kan het ook geen kwaad. Dit is ook geen vraag om advies hoor, kan alleen een orthopeed beoordelen.
Hoi! Beetje van de aardbodem gevallen deze week! Na een druk weekend had ik weer eens een keelontsteking te pakken waardoor ik na m'n werk vaak snel m'n bed in dook! Vandaag weer wat opgeknapt en net weer een heerlijke bootcamples achter de rug in de stromende regen!

Volgens mij is de rest allemaal lekker bezig! Hoop dat je volgende week goed weer hebt met de vierdaagse moon! Misschien wel verstandig om even langs de dokter te gaan! Kan nooit kwaad in ieder geval..

Ik word volgende week geopereerd, na eindeloze keelontstekingen gaan m'n amandelen er eindelijk uit.. Zie er wel tegenop want ik hoor overal horrorverhalen maaar ach! Het is voor een goed doel!
He bah, onder het mes. Ken wel meerdere mensen die het op volwassen leeftijd nog hebben laten doen en die zijn er wel van opgeknapt. Succes alvast!

Ja idd. Zal het eerst ook eens met mijn ouders bespreken, van de dokter. Zij weten beter het technische verhaal. Ik was nog te klein en heb het daarna ook nooit heel interessant gevonden omdat ik nooit ergens last van had.

Ik wil sowieso wel die wandelvakantie gaan doen maar het gaat er meer om of het verstandig is om ieder jaar een stapje zwaarder te gaan en heel veel te lopen, of dat ik na de vakantie beter een andere hobby kan zoeken.

(Mijn moeder is nu bijv geopereerd aan haar knie en hoe meer ze die gebruikt, hoe harder die ook weer achteruit zal gaan)

Zo ik heb net een eind gefietst wat niet helemaal de bedoeling was, ik was weer eens de weg kwijt

Wel op het laatst nog jonge eendjes gezien dus mijn dag is weer goed
Jjis, hopelijk voel je weer beter! Keelamandelen knippen, hopelijk valt het allemaal mee. En daarna lekker waterijsjes eten! En bootcamples in de regen: RESPECT! Goed bezig!

Als je wandelvakantie echt goed bevalt, dan moet je maar eens naar Zweden gaan. Kungsleden in Lapland is echt supermooi om te lopen. Niet zo zwaar ook omdat er regelmatig hutten staan. Ff een impressiefoto'tje:

Oh ja, een beetje pijn hoort denk ik wel bij een trektocht hoor. Heb altijd last van mijn tas en een blaar krijg ik ook altijd wel. Maar ja, de natuur is vaak wel echt supermooi! En na afloop voel ik me altijd heel trots op mezelf.

Heb je goed materiaal? En ga je in een tentje slapen of in een hut? Dat scheelt misschien ook allemaal wel qua rugpijn en zo.

Leuk jonge eendjes!!! Dat mis ik wel van NL hoor, een sloot vol met jonge eendjes. Zo schattig!
anoniem_145671 wijzigde dit bericht op 18-06-2013 15:54
Reden: te veel info
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven