s nachts eten.....
donderdag 10 september 2015 om 10:16
Hoi allemaal,
Ik heb sinds een aantal maanden een serieus probleem ontwikkeld. Ik wordt 's nachts wakker en ga dan (vr)eten. Vaak een halve of hele zak rozijnen (ongeveer 300 gram) en hagelslag/vlokken zo uit het pak. Het lijkt alsof ik het in een soort roes doe. Telkens neem ik me voor om er mee te stoppen, maar wat ik al schreef, ik ben in een soort roes, het l ijkt alsof het onbewust gaat. Ik ben hierdoor in het afgelopen half jaar zo'n 6 kilo aangekomen en schaam me dood. Overdag eet ik wel gezond. Help!!
Ik heb sinds een aantal maanden een serieus probleem ontwikkeld. Ik wordt 's nachts wakker en ga dan (vr)eten. Vaak een halve of hele zak rozijnen (ongeveer 300 gram) en hagelslag/vlokken zo uit het pak. Het lijkt alsof ik het in een soort roes doe. Telkens neem ik me voor om er mee te stoppen, maar wat ik al schreef, ik ben in een soort roes, het l ijkt alsof het onbewust gaat. Ik ben hierdoor in het afgelopen half jaar zo'n 6 kilo aangekomen en schaam me dood. Overdag eet ik wel gezond. Help!!
donderdag 10 september 2015 om 10:26
Ja, ik eet overdag wel genoeg. Juist voordat ik ga slapen vaak nog 3 appels ofzo, vooral als ik een late dienst heb gehad heb ik echt nog trek. Eet dan wel gezond. Dus daar kan het niet aan liggen. Soms slaap ik een nacht door en is het ook niet gebeurd. Ik heb ook geen hongergevoel dan hoor 's nachts. Ik denk zelf dat mijn lichaam er op de een of andere manier aan gewend is geraakt omdat het nu zo vaak is gebeurd. Alleen hoe draai ik dat weer terug.....
donderdag 10 september 2015 om 10:37
Misschien iets eten dat wat meer vult? Banaan of yoghurt of een boterham?
Ik krijg namelijk altijd honger van appels en dat schijnt niet abnormaal te zijn:
http://eet.inaandacht.nl/appeltje-tegen-de-honger/
Cijferslot op de kast met snacks doen? Dan heb je al iets meer bewustzijn nodig tijdens je nachtelijke zoektocht naar eten.
Of gewoon helemaal geen snacks in huis hebben?
Ik krijg namelijk altijd honger van appels en dat schijnt niet abnormaal te zijn:
http://eet.inaandacht.nl/appeltje-tegen-de-honger/
Cijferslot op de kast met snacks doen? Dan heb je al iets meer bewustzijn nodig tijdens je nachtelijke zoektocht naar eten.
Of gewoon helemaal geen snacks in huis hebben?
donderdag 10 september 2015 om 10:44
Ik heb dat vaker gehoord dus ik weet van het bestaan maar toch vind ik het heel apart, hoe kan je nou in een roes eten???
En weet je het dan nog wel altijd de volgende dag?
Je zou haast de dingen die je dus eet in de nacht opruimen verstoppen voor je naar bed gaat.
Begrijp wel dat je ervan baalt, zo kan je op de dag gezond eten wat je wil maar je eet het er snachts weer aan.
En weet je het dan nog wel altijd de volgende dag?
Je zou haast de dingen die je dus eet in de nacht opruimen verstoppen voor je naar bed gaat.
Begrijp wel dat je ervan baalt, zo kan je op de dag gezond eten wat je wil maar je eet het er snachts weer aan.
donderdag 10 september 2015 om 11:05
Ik heb dat ook een poos gedaan. Overdag at ik gezond en genoeg, maar 's nachts, als ik wakker werd, móest ik eruit om te gaan snoepen. Ik baalde er enorm van en nam me elke dag voor er niet meer uit te gaan 's nachts. Maar 's nachts kwam de drang en ik had het gevoel alleen verder te kunnen slapen als ik gesnoept had.
Op een gegeven moment was ik op vakantie en daar gebeurde het niet (er was geen snoep en dus geen aanleiding meer om eruit te gaan). Dat maakte dat ik me realiseerde dat ik 'gewoon' een patroon ontwikkeld had en dat ik die gewoonte moest doorbreken.
Ik heb mezelf voor het slapen gaan toegesproken: ik ga er niet uit, wat er ook gebeurt! Dit wil ik niet.
's Nachts werd ik weer wakker en móest ik naar beneden om te snoepen zodat ik verder kon slapen. Dat heb ik niet gedaan: iedere keer gezegd: ik ga er niet uit, dan maar wakker, het gebeurt gewoon niet, ik wil het echt niet hebben!
Dat heeft me best energie gekost, maar door consequent te zijn, was het wel over en kon ik weer doorslapen.
Nog steeds heb ik wel eens dat ik wakker wordt en heul erg veel zin/trek in chocola heb, maar ik weet inmiddels dat dan het hek van de dam is en het weer iedere nacht terug komt dus ik doe het niet meer. Geef er nooit meer aan toe want voor mijn gevoel is dat het begin van het einde.
Op een gegeven moment was ik op vakantie en daar gebeurde het niet (er was geen snoep en dus geen aanleiding meer om eruit te gaan). Dat maakte dat ik me realiseerde dat ik 'gewoon' een patroon ontwikkeld had en dat ik die gewoonte moest doorbreken.
Ik heb mezelf voor het slapen gaan toegesproken: ik ga er niet uit, wat er ook gebeurt! Dit wil ik niet.
's Nachts werd ik weer wakker en móest ik naar beneden om te snoepen zodat ik verder kon slapen. Dat heb ik niet gedaan: iedere keer gezegd: ik ga er niet uit, dan maar wakker, het gebeurt gewoon niet, ik wil het echt niet hebben!
Dat heeft me best energie gekost, maar door consequent te zijn, was het wel over en kon ik weer doorslapen.
Nog steeds heb ik wel eens dat ik wakker wordt en heul erg veel zin/trek in chocola heb, maar ik weet inmiddels dat dan het hek van de dam is en het weer iedere nacht terug komt dus ik doe het niet meer. Geef er nooit meer aan toe want voor mijn gevoel is dat het begin van het einde.
donderdag 10 september 2015 om 12:14
Rozijnen, hagelslag... Ik zou eerder denken dat je lijf ijzer nodig heeft. Ik heb regelmatig ijzertekort gehad en al die keren heel erg zin in chocolade, rozijnen, appelstroop en dat soort voedsel gehad. Misschien is het een gewoonte bij jou, maar het kan geen kwaad om na te denken over de voeding die je binnen krijgt. Je kan wel veel eten, maar dat betekent niet altijd dat je de juiste dingen eet.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
donderdag 10 september 2015 om 14:41
Als het onbewust gaat dan is het je natuurlijk niet aan te rekenen en is de gewichtstoename een noodzakelijk gevolg. Pech gehad!
Als je een boterham met lever zou hebben geschransd dan was ijzertekort geloofwaardiger geweest.
Mocht je overigens 's nachts vaker honger hebben dan zou ik iets uit mijn dagrantsoen bewaren tot voor het slapengaan.
Als je een boterham met lever zou hebben geschransd dan was ijzertekort geloofwaardiger geweest.
Mocht je overigens 's nachts vaker honger hebben dan zou ik iets uit mijn dagrantsoen bewaren tot voor het slapengaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 12 september 2015 om 18:24
http://time.com/4025163/foods-overeating/
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
zondag 13 september 2015 om 21:11
Het is idd een eetstoornis zoals al genoemd is, ik weet alleen de naam niet meer. Knap van zakdoek dat je er zelf afgekomen bent! Dat is erg lastig bij eetstoornissen!
Als het niet lukt om er zelf af te komen en je hebt voor je gevoel alles geprobeerd, kan je altijd via je huisarts kijken of je er ondersteuning bij kan krijgen..
Als het niet lukt om er zelf af te komen en je hebt voor je gevoel alles geprobeerd, kan je altijd via je huisarts kijken of je er ondersteuning bij kan krijgen..