Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen april 2018

11-04-2018 08:23 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve mensen,

Wie wil er meeschrijven?? Fijn om elkaar te motiveren en stimuleren. Ik ben 32 jaar en wil graag zo’n 15 kilo kwijt 💪🏻
Gefeliciteerd grob! Heb je wel van het lekkers genoten? Gewoon vandaag weer de draad oppakken. Er zullen waarschijnlijk altijd zwakke momenten zijn maar als je die niet te lang laat duren komt het wel goed toch? Ik probeer ook te loggen op mfp en dan inderdaad óók de slechte dagen. Zullen we elkaar daar toevoegen?

Hoe gaat het weekend bij de rest tot nu toe? Ik heb gisteren veel te veel vegan boterkoek gegeten, waarom maak ik dat dan ook hè? Vandaag ga ik er weer voor!
Gefeliciteerd Grob! Gisteren ook een feestje gehad! Heel gezellig! Paar glazen alcohol op en ook iets te veel genoten van de hapjes, maar ik had er met het avondeten al rekening mee gehouden. Als ik vandaag dan nog een beetje balans, valt de schade hopelijk mee.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Grob! Door de week gaat het goed, maar vind het in het weekend lastig om de chips te laten staan. Ik gebrui de app FatSecret om te kijken wat ik nu daadwerkelijk heet. Ik ben sinds kort begonnen met start tot run. Tot nu gaat het goed.
Leuk dat er nu meer mensen meeschrijven. Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaties!

Ik wil je wel toevoegen stepperdestep. Maar mijn inlognaam is mijn echte naam dus die plaats ik liever hier niet.
Hoe pakken we dat aan?
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me wonderwel ingehouden vandaag (en dat terwijl ik ongesteld ben geworden!) en ben zelfs bezig om lunchsalades te maken voor morgen en overmorgen. Applaus voor mezelf :cheer:

Ik merk wel dat de knop nog niet echt om is. Ik wil wel graag een paar kilo's kwijt, maar ben nog niet toe aan een radicaal dieet met maaltijden vervangen en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Grob!
Ik begin weer op maandag 😉.
Weekend is ook mijn valkuil. Donderdag en vrijdag ging prima, daarna toch weer losser geweest. En als mijn dag dan al 'fout' gaat, kan ik dat niet goed weer normaal oppakken.
Nou goed. Maar niet voor donderdag op de weegschaal... eerst maar weer een paar goede en gezonde dagen volhouden...
tsja.....
Hi,
Ik zou ook graag meeschrijven. Zoo herkenbaar die "ik begin maandagen" ik moet er echt 10 kwijt voor de zomer... liefst 15 o_o

Ik zal morgen mijn actueel gewicht doorgeven... op maandag haha.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Als het mag zou ik ook graag mee willen schrijven! Ik ben een paar maanden terug ook al begonnen in een ander topic, maar begon toen net met een nieuwe baan. Dit viel me erg tegen en ik moet bekennen dat ik me toen nogal getroost heb met lekker en veel eten, dus van het van gezond leven is het niet meer gekomen :-$ Maar nu met het mooie weer en de zomerjurkjes weer in aantocht, zou ik zo graag eindelijk eens op mijn streefgewicht komen. En ik merk dat ik zelf moeilijk de motivatie kan vinden om door te zetten, dus meeschrijven lijkt me een goede stok achter de deur.

Ik woog een paar maanden terug 61 kilo, daar was ik een heel aantal van kwijt, nu hang ik helaas weer op 59 kilo. Ik ben overigens ook erg klein, en helaas gaat alles bij mij in benen/billen/buik zitten dus helaas niet mooi verdeeld. Zou graag terug naar 52 kilo wegen, dat was mijn gewicht nadat mijn zwangerschapskilo’s eraf waren en ik het meest happy in m’n vel zat.

Morgen ga ik weer vol goede moed van start, aangezien we vanavond lekker hebben gebarbecued :-D dit mocht nog even van mezelf. Zelf eet ik koolhydraatarm, zijn er nog meer mensen die dit doen hier? En ik ben deze week weer met tennis begonnen sinds lange tijd, was echt heerlijk, maar conditie van niks!

Morgen reageer ik wat meer op jullie allemaal, maar duik nu snel m’n bed in, morgen weer vroeg op om te werken... maar wel blij dat ik dit topic gevonden heb! Slaap lekker alvast iedereen!
“I hope to arrive to my death, late, in love, and a little drunk”
Alle reacties Link kopieren
Succes! Ik haak nu al af :facepalm:
anoniem_172618 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 23:16
92.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, en nog net op de valreep: gefeliciteerd Grob! Hopelijk had je een geweldig feestje :cheer:
“I hope to arrive to my death, late, in love, and a little drunk”
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond! Wat herkenbaar wat ik hier lees. Ik zou graag meeschrijven om een stok achter de deur te hebben! :-) Begin is voor mij altijd makkelijk maar na 4 dagen (meestal vrijdag dus :facepalm: ben ik er weer klaar mee.

Hopelijk kunnen we elkaar motiveren!

Hier moet er het liefst 15 kilo af... Maar eens beginnen met 5!

Mocht er interesse zijn in een tabel ik kan eventueel een opzet maken. :)
Gefeliciteerd Grob. Gewoon weer verder met je goed eeetpatroon. Een slechte dag verpest je resultaat vast niet hoor!
Welkom voor de andere nieuwkomers!
Ik zou wel interesse hebben in een tabel Saar, ook omdat me dat helpt om te onthouden wie er allemaal meeschrijven ;-).

Hier is het de afgelopen week wel goed gegaan. Ik zal morgen eens op de weegschaal gaan staan om te kijken hoe het er voor staat. Sporten gaat een beetje lastig op het moment om dat mijn man op dit moment even heel veel werkt (7 dagen per week en de avonden ook). Dus ik kan lastig even gaan hardlopen. Als man's drukke periode over is hoop ik weer meer tijd te hebben om te sporten. Tot die tijd ga ik thuis in de avond af en toe een HIIT doen.
@grob: ik heet op mfp ook stepperdestep
@henkelien: goed bezig! Wat voor lunchsalades maak je? Nu het weer lekker weer wordt wil ik dat ook meer gaan doen maar inspiratie is altijd welkom natuurlijk
@ famke en Zoë: ja de maandagen, heel herkenbaar. Na de verjaardag van- ook altijd de perfecte startdatum hè? Haha. 😉
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Fijn altijd die maandag. Nieuwe week nieuwe kansen. Hahaha.
Ook ik heb vanmorgen de weegschaal geskipt. Heb me gisteren redelijk in kunnen houden. Was best trots op mezelf. Bedankt trouwens allemaal voor de felicitaties!

Nieuwkomers (zijn we eigenlijk allemaal in een nieuw topic) welkom. Hopelijk kunnen we elkaar gemotiveerd krijgen houden.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik eet ook kh beperkt. En eiwitrijk, Ik houd in MFP mijn macro's bij. Dit is voor mij een fijne manier van afvallen, door de eiwitten zit ik goed vol en door het KH beperken gaat mijn bloedsuikerspiegel minder op de loop.

Ik heb ook chroomtabletten besteld, ik las in een ander topic dat dat de drang naar zoet zou moeten kunnen onderdrukken. Moeite van het proberen waard vond ik.

Tabel vind ik prima, als ik hem maar niet bij hoef te houden :$

Stepperdestep, ik heb een uitnodiging verzonden. Leuk!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
@stepperdestep: ik had een salade gemaakt van gegrilde paprika, courgette, champignon met tomaat en spinazie. Ik had er avocado bij willen doen, maar die was nog niet rijp. Bij elkaar toch behoorlijk voedzaam, ik zat er tot mijn eigen verrassing wel een paar uur van vol. Avondeten was iets minder gezond, als man en ik allebei werken, warmen we meestal iets op uit de vriezer. Iets te veel koolhydraten en vlees naar mijn zin...
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die een app gebruiken: is dat veel werk om in te vullen? Weeg je dan ook echt eten af? Ik ben met koken altijd nogal van een handje van dit, een handje van dat... En dan heb ik weinig zin om 10 ingrediënten af te wegen en in te voeren...

@Grob: wat zijn macro's?
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond iedereen, allemaal een goede maandag-afval-start gehad? ;-) Ik ben in ieder geval goed begonnen met yoghurt met vers fruit als ontbijt en lunch met thee! En nu juist aan het uitbuiken op de bank na een lekker stukje vis met een enorme bak salade erbij dus ik zit goed vol :-D Voordeel van een werkdag bij mij, heb enkel een half uur pauze tussen de middag en that’s it, dus kan niet gaan snacken tussendoor! Daar ligt bij mij echt de valkuil, loze momentjes die je graag wilt vullen en dan lekker de provisiekast induiken naar wat lekkers...

Ik vroeg trouwens naar wie er ook KHA eet Grob. Mag ik vragen wat jij dan snackt zo in de avond bijvoorbeeld? Want heb vaker groenten ik huis die ik rauw kan opeten of wat noten, echter geeft tot nu toe niks me de voldoening die een enorme zak chips me wel geeft :-( dat maakt het dat ik het moeilijk vol te houden vind, terwijl ik het gewone KHA eten wel gewoon lekker vind en er ook goed de dag op doorkom! Maar die ellendige avonden!!!

Overigens heb ik vanochtend wel nog op de weegschaal gestaan, meestal de maandag ochtend even een weegmomentje: 58,8 dus het vált me nog mee! Maar nu ik weer van start ben hoop ik snel terugloop van de cijfers te zien :-) samen met jullie allemaal natuurlijk!

Een tabel zou wel fijn zijn, om het overzicht te houden en natuurlijk de motiverende resultaten te zien van iedereen! Maar ik heb zelf geen idee hoe zo’n ding gemaakt moet worden...

Fijne avond iedereen, ik ga weer even wat vlijtige huishoudelijke activiteiten verrichten! Ook dat is beweging natuurlijk :biggrin:
“I hope to arrive to my death, late, in love, and a little drunk”
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, zou ik me ook bij jullie groepje mogen aansluiten? Ziet er gezellig uit en iedereen is pas mee gaan schrijven. Dat lijkt me ook leuk ;-)

Ik ben 31 jaar. Mijn gewicht is nog niet heel dramatisch, maar het was in de wintermaanden wel mooi 6 kg omhoog gekropen. Lekker op de bank bij de houtkachel, Netflix en natuurlijk een paar koekjes erbij en ach ja dan ook maar wat chips... enz. En geen sport.

Na mijn derde kindje ben ik een keer weer afgevallen naar 65 kg. Dat vond ik precies goed staan bij mijn lengte. Midden in het groene gedeelte van BMI. Maar na de 4e is dat weer versloft. Nu zat ik tegen oranje aan.

Ik ben nu bezig sinds 5 weken bezig ongeveer. Ik kom van 72 kg op mijn hoogtepunt (dieptepunt, net hoe je het bekijkt :-D ). Zit inmiddels rond de 69,3. BMI was 25 en nu weer 24. Lengte 1.70 m.
Ik probeer elke dag de Eetmeter van voedingscentrum in te vullen. Dit helpt me wel. Ik ben een echte broodeter. At er veel te veel van. En het zoete broodbeleg heb ik vervangen door kipfilet, Tosti Quick en dat soort dingen. Worteltje tussendoor in plaats van een koekje.
Dus op zich gaat het langzaam, maar wel de goede kant op.

Elke week ga ik een uur zwermmen (of een andere sport, deze week staat een avond volleybal op de planning). Maar een beetje gezellige steun van een forum helpt vast ook :)
Nefertari, ik eet zelf dan wel niet koolhydraatarm, maar ik weet wel wat koolhydraatarme snacks. Bij mij is het dan vooral de umami smaak van belang, dus iets wat je smaakpapillen veel voldoening geeft, zonder dat je de voldoening van koolhydraten krijgt. Dus bijvoorbeeld een sterke (schimmel) kaas, of geroosterde tomaten of champignons met balsamico azijn, noten etc. Of anders de voldoening van iets heel romigs-vullend, bijvoorbeeld groenten met een smeuige avocado dip, een yogurt-mayo dip, of iets met gekookte eieren.

welkom Neira: 1 uur zwemmen, wat goed! Dat houd ik echt niet zo lang vol! Ik doe meestal maar 20 minuten baantjes en dan ben ik al bek af ;-) een uur zal je echt helpen met veel calorien verbranden denk ik. Ik wil ook graag weer gaan zwemmen; dat vind ik echt een fijne manier van sporten. Daar ga ik binnenkort weer eens tijd voor vrijmaken!

Ik heb me vanochtend even gewogen en een mooie mijlpaal bereikt: voor het eerst weer onder de 60! 59.5, dus het is maar net, maar toch. Hiep hiep hoera!
Alle reacties Link kopieren
@Teramisuusje, correctie: 50 minuten. Voelt als een uur haha. Ja, voordeel is dat je niet snel last hebt van blessures met zwemmen. En in mijn eentje hou ik het ook niet vol. Maar we gaan met zn vieren. Dat helpt enorm.

@Nefertari: overdag gaat inderdaad prima, maar die avonden! Alles roept vanuit de kast :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
henkelien schreef:
16-04-2018 20:14
Voor degenen die een app gebruiken: is dat veel werk om in te vullen? Weeg je dan ook echt eten af? Ik ben met koken altijd nogal van een handje van dit, een handje van dat... En dan heb ik weinig zin om 10 ingrediënten af te wegen en in te voeren...

@Grob: wat zijn macro's?
De eerste week is het veel werk om in te vullen. En inderdaad alles wegen. Maar na een tijdje staan je vaste voedingsmiddelen er wel in en kun je ze aanvinken, dat is echt eenvoudig.
Ik doe het vaak de avond van te voren al. Dan weet ik waar ik de volgende dag aan toe ben, wanneer ik nog wat over heb etc.

Macro's zijn dat je bijhoudt hoeveel gram koolhydraten, eiwitten en vetten je eet. Google maar eens, veel over te vinden.
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Nefertari schreef:
16-04-2018 20:17


Ik vroeg trouwens naar wie er ook KHA eet Grob. Mag ik vragen wat jij dan snackt zo in de avond bijvoorbeeld? Want heb vaker groenten ik huis die ik rauw kan opeten of wat noten, echter geeft tot nu toe niks me de voldoening die een enorme zak chips me wel geeft :-( dat maakt het dat ik het moeilijk vol te houden vind, terwijl ik het gewone KHA eten wel gewoon lekker vind en er ook goed de dag op doorkom! Maar die ellendige avonden!!!
Ik eet 's avonds bijna altijd kwark met eiwitpoeder oid erin.
Dat romige vind ik fijn en ik krijg er een enorme volle buik van, ook fijn.
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik meld mij hier ook maar, want tijd voor actie. Door veel eten en niet meer sporten (wel een huis verbouwen), ben ik nu zwaarder dan mij lief is. Schrok van mijn brede dijen in mijn nieuwe passpiegel. o_o :-[ Schommel tussen 66-67 kg en ben 1.72 m. Wil voor juli mijn oude gewicht (62/63 kg) terug. Minder brood en maar weer terug naar kh-arm dus, dat werkte voor mij perfect.
Alle reacties Link kopieren
@Grob: dat klinkt toch wel als veel werk :mrgreen: ik probeer het nog even zonder...

De lunchsalades waren een succes de afgelopen dagen! Veel minder honger in de middag dan na mijn boterhammen. De weegschaal gaf vanochtend 60,4 aan, dus een kilo onder mijn hoogste gewicht. Nu heel snel naar die 5 vooraan! Vanavond weer sporten ook.

@Neilra: stoer dat je vier kinderen hebt! Was ooit ook mijn droom, maar na drie dramatische zwangerschappen durf ik niet meer. En dan ook nog tijd om te lijnen en te sporten :cheer:
Alle reacties Link kopieren
@Henkelien, gelukkig kost lijnen op zich niet veel tijd. Het bespaart zelfs tijd want je hoeft niet zo snel weer naar de winkel omdat de chips toch niet op komt :-D En sporten komt er niet altijd van. Nu half jaar niks aan gedaan, maar moet nu toch maar weer eens een gewoonte worden...

En over dat invullen: je kunt ook kiezen voor opscheplepels, theelepels of stuks (bijv. 1 kiwi). Dan moet je eerst even goed lezen wat ze daarmee exact bedoelen. Dan hoef je dan niet te wegen. Maar MFP ken ik niet, alleen Eetmeter. Als je daarvoor kiest is het misschien net ietsje onnauwkeuriger, maar ik denk niet dat je er snel meer dan 50 calorieën naast zit per dag. Ik vind het wel prettig werken. Het is even wat invulwerk, maar als ik zie dat ik al aan de 1700 calorieën zit bijvoorbeeld dan kan ik makkelijker van wat lekkers afblijven dan dat ik dat niet weet en denk dat het allemaal nog wel meevalt. Onlangs met de Pasen zat ik een dagje op 2700 calorieën o_o Viel me tegen. Maar ja, lekkere salades met frietjes en kippenpoten en een appelgebakje bij de koffie tikt hard aan. Toen snapte ik goed dat ik die week dus niets afviel, want ik had nog 4 dagen nodig om dat weer te compenseren.

Vandaag beetje flutdagje qua lijnen. Niet echt verpest nog, maar na het sporten van gisteravond zo'n trek in koolhydraten deze dag! Ging eigenlijk al heel lang goed met minder zoet op brood enzo, maar vandaag niet...
Morgen weer nieuwe dag :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven