Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen april 2018

11-04-2018 08:23 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve mensen,

Wie wil er meeschrijven?? Fijn om elkaar te motiveren en stimuleren. Ik ben 32 jaar en wil graag zo’n 15 kilo kwijt 💪🏻
Alle reacties Link kopieren
@Henkelien, wat vervelend dat je zulke zware zwangerschappen had....
Wat een heerlijk weer. Maakt het wandelen met de hond nog leuker! Een paar lekkere dagen gehad. Nu een weekend voor de boeg met veel feestjes en borrels, ik ben benieuwd...
Lieve08 lees je z3lf ook nog mee?

Ik heb enorme dip!! Snoepen is wel te beperken nog, maar zou graag ook iets minder kh eten.

Ik heb begin dit jaar 2 weken volledig kh arm gegeten en kon op gegeven moment al 9 dan niet naar toilet. Dat heeft echt wel weken geduurd voordat dat weer normaal was. Ook met normaal eetpatroon, dus ik probeer nu beetje een middenweg te vinden... lastig wel. Maandag weer strenger nu lekker even bbq nog paar dagen met wijntje.
Alle reacties Link kopieren
@Zoë, ik heb vanmiddag bijvoorbeeld sojayoghurt met een eetlepel havermout er in gehad. Zijn wel koolhydraten maar zitten veel vezels in. Dat voorkomt verstopping. Ook eet ik regelmatig roggebrood. Zo probeer ik alleen goede koolhydraten te eten. Niet echt helemaal koolhydraatarm, maar gezondere keuzes dat witte pasta's of tarwebrood bijvoorbeeld.
Ik verban ook niet alle kh Zoë. Ik vind het gewoon makkelijker zo en dus beter vol te houden voor mezelf. Ik zie ook bij een vriendin dat haar lichaam zo gewend is aan heel weinig kh, dat ze nu vrijwel meteen aankomt als ze het even loslaat. Ik probeer echt mijn eetpatroon zo aan te passen dat ik het nog jaren vol kan houden :)
Ja dat is ook beter. Wat ik deed in januari van southbeach en dan begin je om te resetten 2 en met niks aan in geen brood er. Daarna ga je elke week iets toevoegen tot " gezond" en dan blijf je afvallen. Zodra op gewicht voeg je weer steeds meer toe tot "normaal"
Maar goed dat is dus niet voor mij weggelegd.

Gewoon snoepen, wijn, chips, tapas enzo laten dan komt t wel goed.
Sinds januari in de. Vorig jaar flinke burn-out en nu minder leuke nieuwe baan, dat alles zorgt voor te veel kilos erbij.... goeie smoes maar wel de werkelijkheid.
Ik heb gisteren even een iets-teveel eten dag gehad. Een erg drukke week op het werk en een dag vol met activiteiten waar het eten gecaterd was, dus ik had het gevoel het even nodig te hebben. En toen ik thuis kwam 's avonds op de bank heb ik voor de goede orde ook maar een stuk chocoladetaart met slagroom naar binnen gewerkt. Onder het mom van 'als we toch bezig zijn...'.. :sick:
Ook vandaag nog een activiteit met eten waarbij iedereen iets meeneemt, dus ik laat het eventjes los voor nu denk ik.
Vanaf zondag ga ik er weer vol tegenaan. Hopelijk kan ik vanaf die week ook gaan zwemmen 1 keer per week. Wel zonder kinderen, anders krijg ik alsnog geen een baantje gedaan. Ik denk dat ik me het doel ga stellen 1 km te zwemmen. Dat klinkt niet als heel veel, maar dat is het voor mij wel ;-D


Fenne, dat wat jij zegt herken ik wel. Als mensen heel streng dieten, dat ze dan giga aankomen zodra ze weer 'normaal' eten. Om die reden dieet ik ook niet echt. Tot voor kort was snoep en zoet laten staan genoeg voor mij om af te vallen, maar op de een of andere manier is dat niet genoeg meer nu. Vandaar dat ik ook op mijn eten moet letten. Misschien dat het makkelijker zou gaan als ik ook weer meer beweeg. EN dan voel ik me ook beter, dus daar hoop ik dan maar op.
Alle reacties Link kopieren
Zo... alweer een week verder, wel meegelezen maar niet geschreven. Viel ook niet veel te schrijven, want het gaat zoals het altijd gaat. Een halfslachtige poging (2 goede dagen en daarna weer uitstellen) en een kilo verder. Zucht...

Dus vandaag weer op de weegschaal: 74,4 stond er op de teller. Dit hou ik dan ook maar weer aan als startgewicht.
En niet uitstellen tot maandag. Ik start vandaag in elk geval met het opschrijven van alles wat ik eet en drink. Dat maakt dat ik beter oplet en minder 'onbewust' in mijn mond stop.

Ik merk dat ik meer baal van mijn kilo's omdat het nu mooi weer is. Maar als ik nu aanpak dan heb ik nog tijd voor de zomer. 5 Kilo moet toch wel te doen zijn?
famke76 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 06:58
0.57% gewijzigd
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
@ Tiramisuusje, voor mij werkt het wel om de baantjes te tellen en dan de week er op net iets meer baantjes in de zelfde tijd proberen te zwemmen en die week erna weer 2 extra...
@henkelien: het bijhouden kost zeker in het begin wel tijd. Maar op een gegeven moment weet je dat je bakje halfvol yoghurt 150 gram is, en een stuk komkommer van een bepaalde lengte 100 gram etc.

Met dat warme weer heb ik altijd wat moeite om normaal te eten jullie ook?
Geen zin om te koken en af te wassen enzo. Vooral de eerste dagen. Op zich heb ik het calorietecnisch wel oké gedaan maar ik heb wel een hele reep pure chocola in één keer opgegeten. Foei. Ik was ongesteld en de verleiding werd me toch echt te veel. Morgen weer eens op de weegschaal.

Wat leuk dat er een paar anderen ook zwemmen. Ik wil dat ook graag maar zit nog met wat praktische problemen zoals waar laat ik mijn kind (en ook hoe kom ik er, rijbewijs halen staat dit jaar op de planning).

Jullie nog leuke plannen dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
@Stepperdestep, ik dacht ook bakje yoghurt 150 gram, maar toch even eentje gewogen: ik krijg er 200 gram in :-D
Ik zwem 's avonds als mijn man thuis is en 3 van de 4 kids al op bed liggen. Ik zwem 50 minuten dus ben na 1,5 uur weer thuis . Dat is goed te doen. Heb je nog een klein stukje avond erna.

Kom net van een feestje in de familie weer. Heerlijke koude pastasalade gehad en patatjes en kreeg nog een kroket en halve frikandel in m'n handen gedrukt. Vandaag een zondig dagje dus. Maar was lekker :)
Morgen weer met goede moed verder.

Op hoeveel calorieën zitten jullie gemiddeld? Enig idee?
Volgens de Eetmeter heb ik de afgelopen 30 dagen rond de 1800 gezeten. Ik zou voor mijn lengte en activiteiten ongeveer 2000 moeten hebben om op hetzelfde gewicht te blijven. Doelstelling op een goede 'lijndag' is 1650 ongeveer. Af en toe een zondig dagje of een weekend zoals Pasen waarbij ik over de 2000 kom, maakt het gemiddelde dus weer 1800.
Alle reacties Link kopieren
Nou, na al jullie advies toch maar de eetmeter geïnstalleerd. Werkt inderdaad redelijk makkelijk en geeft al meteen wel inzicht. Dat ik meer ongezond snack dan ik denk, bijvoorbeeld. Weegschaal staat nog steeds op 60,5, maar het is op zich al fijn dat die eerste kilo er blijvend af is.
Alle reacties Link kopieren
Net een account aangemaakt om mee te kunnen schrijven. Zoveel herkenbaar verhalen. Ik heb steeds het voornemen om nu er echt voor te gaan en dan gebeurt er is. Iets leuks? Taart om te vieren. Iets vervelends? Dan iets lekkers als troost. Verzin jij een gelegenheid, ik vind iets lekkers voor erbij :lol: . En daarna weer het voornemen: maandag ga ik er echt voor.

Ik heb maanden/jaren gekend waarbij het wel lukte. Dus het is ook nog eens frustrerend. Hoe dan ook, wat ik niet eerder geprobeerd heb, is om het in groepsverband te proberen. Vandaar dat ik hier ben :-D
Alle reacties Link kopieren
Welkom praline, leuke naam heb je gekozen om mee te schrijven in een afvaltopic :hyper:

Bij mij ging het dit weekend redelijk. Ik had een lang weekend en iedere dag was er wel iets gepland met anderen, maar de uitspattingen qua eten heb ik redelijk kunnen beperken. Zoals ik eerder al schreef, ben ik begonnen met het invullen van de eetmeter en daarom heb ik nu de volgende voornemens:
- geen volvette kaas meer op brood
- doorgaan met lunchsalades
- meer noten eten
Ik merk namelijk dat ik steeds te veel verzadigd vet binnen krijg en te weinig onverzadigd vet. Als dit goed gaat, wil ik ook meer peulvruchten toe gaan voegen, want het grootste deel van mijn eiwitten haal ik uit dierlijke producten. En dat terwijl ik weinig vlees eet, maar wel veel ei, kaas, yoghurt... Nou ja, zoals ik al eerder zei: best veel eye-openers. Dus dank voor de tip!

Ik heb ook uitgerekend hoeveel calorieën ik mag en dat viel ook tegen. Tja, ik ben klein en heb een kantoorbaan, dus ik verbrand ook weinig. Op zich logisch, maar om het zwart op wit te zien is toch weer anders. Ik kwam uit op max 1500 calorieën als ik af wil vallen. Dat is de afgelopen dagen pas een keer gelukt. Genoeg om mee aan de slag te gaan dus! Ik wens jullie allemaal een goede week.
Alle reacties Link kopieren
@Henkelien, best handig, he? Zo zag ik dat ik veel te weinig calcium binnen kreeg. Ik dacht dat ik dat met wat sojayoghurt wel aardig opving, maar niet dus. Kan ik beter nu achter komen dan op mijn 60e als ik opeens alles breek :idee:
Je kunt zelf kiezen welke dingen je allemaal wilt zien in je overzichtje. Wist je dat ook?
Ik heb bijvoorbeeld calcium, B12 en magnesium toegevoegd omdat ik wel benieuwd was of ik daar genoeg van binnen kreeg. Meestal blijf ik met alles in het groen, alleen zout is te hoog en calcium te laag.

Vandaag visite gehad en onder het spelen van een spelletje toch opeens 5 paaseieren gehad. Hmm... was niet mijn voornemen.... Maar ja gezelligheid en een spannend spel...
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik zou ook graag meedoen. Ik ben een jaar geleden van 94kg naar 80kg afgevallen door gezond te eten en elke dag een uur te sporten. Daarna was ik helemaal op en heb ik alles weer laten varen.

Nu weeg ik 82.5 en mijn doel is om 10kg af te vallen. Ik studeer voltijd en werk daarnaast 40-60 uur per week, daardoor vind ik het lastig gezond en regelmatig te eten. Vaak eet ik koekjes als lunch of iets van de snackbar als avondeten en dat schiet natuurlijk niet op voor je gewicht.

Ik heb een plan voor de hele week gemaakt in de app van het voedingscentrum. Ik wandel iedere dag 5km, misschien ga ik dat nog een beetje proberen op te voeren.

Succes allemaal! Ik ga nu boodschappen doen :).
Alle reacties Link kopieren
@Neilra: zeker handig ja! Alleen jammer dat hij de zelf toegevoegde producten niet meerekent voor de schijf van vijf. Ik had vandaag een salade gekocht en die kon ik wel aanklikken, maar vervolgens stond er dat ik 0 gram groente had gegeten. En de tomatensoep van vanavond telde ook al niet mee :-( En hummus telt hij ook niet mee voor de (plantaardige) eiwitten. Dus ik houd mezelf maar voor dat ik nóg gezonder eet dan de eetmeter zegt :cheer: .
@Henkelien als ik wil afvallen moet ik ook vrij laag in de calorieën gaan zitten en ik beweeg erg veel op mijn werk en qua sport / wandelen. Ik probeer ook onder de 1400 te blijven. Ik denk dat toch ieder lichaam weer anders is.

Welkom Sophia. Wat een druk leven! Knap hoor dat je dan toch iedere dag nog 5km loopt.
Welkom praline! Ik herken dat wel van lekker eten voor iedere gelegenheid. Ik heb dat voor mij zelf een tijdje aangepakt door in plaats van iets lekkers een kopje koffie te nemen om toch iets van een verwennerij te hebben. Daarna wel overgestapt naar decaf om mijn caffeine-verslaving te doorbreken.

Sophia, jij ook welkom! Dat klinkt echt heel druk! Knap dat Je naast 80-100 uur werken/studeren nog de tijd vrijmaakt voor 5 km lopen per dag! Doe je dat dan vroeg in de ochtend?

Hier even niet met eten bezig, want we hebben ziekenboeg. Gezellig om de beurt buikgriep. Ik ben er goed ziek van geweest met hoge koorts en niks binnen kunnen houden. Ik hield mezelf maar voor dat het goed voor de lijn was, ieder nadeel heb z'n voordeel :nut:

Ik heb net mijn eerste broodkorstje in 36 uur op en doe nu hard mijn best het binnen te houden :sick:
Alle reacties Link kopieren
@Henkelien, bij mij telt hij ze wel mee qua voedingsstoffen dacht ik. Alleen staat er dat ze niet kunnen garanderen dat het bijbehorende advies klopt (omdat andere mensen de voedingswaarden van die producten ingevuld hebben). Dat grijze balkje van hoeveel procent binnen de schijf van 5 negeer ik, ook vanwege de producten die ik dus zelf toegevoegd heb. Maar ik vind het belangrijker dat het exact klopt qua voedingswaarde dan dat het in de schijf van 5 past.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik kom me ook weer even melden. Met het schaamrood op de kaken welteverstaan.
Wat een belabberd weekend heb ik gehad. Mooi weer+ alcohol+ restanten van mijn verjaardag= vreet- en zuipweekend.

Ik kan dan zo balen van mezelf, hoezo is dat eten sterker dan mijn wil om af te vallen? Voorlopig staat de teller nog steeds op aankomen. Zo kansloos. Volgende week ga ik op vakantie, weet nu al dat ik me kut voel in mijn bikini. En dat ga ik dan vast weer compenseren door nog meer te eten.

Positieve noot: gister was een goede dag.

Stepperdestep: Ik kan in MFP jouw logboek niet bekijken, dat heb je uitstaan denk ik.

De start van vandaag zit er weer op, ik ga voor net zo'n goede dag als gisteren :cheer2:
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Kom op, Grob, gewoon een heel goede week van maken!

Neilra, je hebt gelijk, ik keek naar de schijf van vijf, maar daar hou ik dus maar mee op.

Tiramisuusje: succes met je herstel!

@hier: ik zit in mijn eentje een lunchsalade weg te werken. Collega's hadden geen tijd voor lunch :cry: #tochtrotsopmezelf
Alle reacties Link kopieren
tiramisuusje schreef:
23-04-2018 22:53
Sophia, jij ook welkom! Dat klinkt echt heel druk! Knap dat Je naast 80-100 uur werken/studeren nog de tijd vrijmaakt voor 5 km lopen per dag! Doe je dat dan vroeg in de ochtend?
Bedankt! Ik werk in de zorg, ik doe 24 uurszorg bij mensen thuis (dan ben ik er dus 24, 48, ect uur achter elkaar), ik neem ze vaak mee in de rolstoel een stuk wandelen, goed voor ons allebei! Op schooldagen skip ik de metro maar loop ik het stuk van de trein naar school, helpt ook weer mee :).

Ben je alweer een beetje beter ondertussen?
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook! Misschien een goede stok achter de deurknop die wijntjes en kaasjes echt te laten staan :-|
20 jaar terug al eens bijna 30 kg afgevallen met het 40pnt dieet, van 84 naar 57 kg.
Nu na 3 kinderen, een drukke baan en een studie zit ik op 71 kg, op zich niet heel erg teveel maar als ik mezelf op foto’s zie zie ik bredere schouders en een bolle toet :twisted:
Dus sinds vrijdag weer aan het punten tellen en hopen dat er over 4 weken alvast wat af is. Heb een einddatum gesteld om het minimaal zo lang vol te houden, zien we daarna wel weer. Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
40 pnt dieet? Vertel! Soort weight watchers?
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven