Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen april 2018

11-04-2018 08:23 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve mensen,

Wie wil er meeschrijven?? Fijn om elkaar te motiveren en stimuleren. Ik ben 32 jaar en wil graag zo’n 15 kilo kwijt 💪🏻
Alle reacties Link kopieren
Het lichaam is een raar iets.... Ik heb een week zo ongeveer op hetzelfde gewicht gehangen terwijl ik best aardig mijn best deed volgens mij. En in t weekend 2 dagen niet streng geweest en rond de 2000 caloriën gegeten. Nu opeens 2 dagen hard minder geworden (en dat na 3 avonden pure chocola). Ben er blij mee. Vanochtend opeens 68.3 op de weegschaal. Heel apart. Ik had wel meer gelezen over 'plateaus' van stilstand in je afvallen en dan opeens gaat het weer hard verder.

Of het heeft wat met vocht vasthouden/verliezen te maken.

Strange....
Hier een belabberd weekend gehad, maar vol goede moed begonnen. Gister en vandaag niet al te slecht.
Wel iets gecheat maar geen vreetfestijnen zoals vorige week.

@grob hoe herkenbaar ! Elke dag is een nieuwe dag met nieuwe kansen !

@ Sophie, knap. Ik vind 24u werken 2 kids net een huishouden en een hbo studie toch best pittig hoor. Wel fijn dat je zo het lopen kunt combineren zonder er echt aparte tijd in te investeren.
Alle reacties Link kopieren
@Sophie, inderdaad, dat moet behoorlijk wat energie kosten!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik zou graag met jullie mee schrijven.
Herken zoveel van jullie verhalen.
Hier ook altijd wel een reden om iets lekkers te eten en/of te drinken.
Bij mij was het afgelopen weekend ook raak met de wijntjes, radlers, bbq en allerlei hapjes.
Gisteren toch maar weer op de weegschaal gaan staan en mijn buikomvang gemeten.
Schrok er toch wel flink van, 73 kilo en een buikomvang van 93 cm O_O , en dat terwijl ik maar 1,63 ben.
Dus moet echt weer flink aan de bak.
Gisteren toevallig ook maar weer eens de eetmeter geopened (laatste keer dat ik daarin heb gekeken was in 2015 :-$ )
Ik probeer 2 a 3 x per week naar de sportschool te gaan.
Meestal 10 min. fietsen, kracht oefeningen en ben het hardlopen weer aan het opbouwen (zit nu op 30 min rennen)
De dagen dat ik niet ga, wil ik voortaan weer gaan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Moet eerlijk zeggen, 40pnt is wel crashen hoor. Je kunt wellicht beter voor wat meer punten gaan maar voor mij is er nooit een middenweg, ik lijn of ik lijn niet :roll:
Denk dat t wat lijkt op de weightwatchers, alle producten hebben een bepaald aantal punten en 40 punten staat gelijk aan 1000 calorieen.
Vandaag dag 5, so far so good!
Hebben jullie trouwens ook een dag waarop je van jezelf wel mag zondigen? Ik doe dat altijd 1 dag in het weekend, kijk er de hele week naar uit :biggrin:
Ik bekijk aan het begin van de week wat er zo'n beetje op de planning staat, waar de valkuilen zijn en hoe ik die aan ga pakken. Maar ik kijk inderdaad dan ook naar momenten dat ik wel mag cheaten. Ik vind drank al lang niet meer zo moeilijk als in het begin, komt ook dat ik nu na 2 wijntjes gewoon aangeschoten ben.
@Neilra. Mijn gewicht gaat ook met horten en stoten naar beneden. Soms heb ik een verklaring waarom ik blijf hangen en soms ook niet.
Maar vanochtend 67,8kg! Voor het eerst een gezond bmi :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil ook graag mee schrijven. Vorig jaar 20 kilo afgevallen met behulp van een diëtiste. Helaas door veel stress iets van 5 kilo aangekomen (misschien ondertussen wel meer :whoops: , ga morgen wegen). Maar nu is het klaar: tijd om de draad weer op te pakken. Ik ben een emotie eter en de stress van afgelopen maanden heeft niet echt zijn vruchten afgeworpen. Inmiddels hebben we een huis gekocht en in juni is de overdracht. Op deze manier voel ik me niet fit genoeg om deze drukke periode door te komen. Dus dat is mijn motivatie! Hopelijk kunnen we hier elkaar wat steunen: we can do it!
Alle reacties Link kopieren
@Rugzakje, goed streven!

Ik heb vandaag weer wat ruimer gegeten. Gisteravond volleybaltoernooi gehad en vanochtend stond de teller op 67,8. Heel fijn natuurlijk, maar ik vond het wel aardig hard gaan de laatste 3 dagen. Zaterdag en zondag zat ik nog op 69,2, De hele vorige week eigenlijk. En ik wil niet dat ik mijn spieren af ga breken voor energie, dus vandaag ben ik van plan om weer rond de 1800 te gaan zitten, net iets onder wat ik nodig heb. Morgen weer door en met Koningsdag weer iets minder streng.
Alle reacties Link kopieren
Nou, het gaat hier fantastisch (ahum). Net 14km gelopen (ik had Pokemon Go weer eens opgestart (ik ben 22 dan mag dat nog toch???)), en toen thuisgekomen en een heerlijke chrispy chicken burger met de meeste lekkere patat van de hele stad besteld. Ach ja, het is vakantie laten we maar zeggen, goede smoes.

Vrijdag ga ik écht op vakantie. Mijn doel is niet meer dan 1kg aankomen, maar aangezien ik met 23 studiegenootjes ga naar Dutchweek Val Thorens zal de alcohol elke dag wel rijkelijk vloeien, ik ben benieuwd hoe het gaat!

Zet hem op kanjers! Oranje tompoezen zijn er volgend jaar ook nog :).
Alle reacties Link kopieren
SophiaR schreef:
25-04-2018 19:44
Nou, het gaat hier fantastisch (ahum). Net 14km gelopen (ik had Pokemon Go weer eens opgestart (ik ben 22 dan mag dat nog toch???)), en toen thuisgekomen en een heerlijke chrispy chicken burger met de meeste lekkere patat van de hele stad besteld. Ach ja, het is vakantie laten we maar zeggen, goede smoes.

Vrijdag ga ik écht op vakantie. Mijn doel is niet meer dan 1kg aankomen, maar aangezien ik met 23 studiegenootjes ga naar Dutchweek Val Thorens zal de alcohol elke dag wel rijkelijk vloeien, ik ben benieuwd hoe het gaat!

Zet hem op kanjers! Oranje tompoezen zijn er volgend jaar ook nog :).
Wat super tof! Wil ik ook nog graag eens heen. Flink veel skiën, misschien beperkt het de schade 😂
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Neilra schreef:
24-04-2018 17:05
Het lichaam is een raar iets.... Ik heb een week zo ongeveer op hetzelfde gewicht gehangen terwijl ik best aardig mijn best deed volgens mij. En in t weekend 2 dagen niet streng geweest en rond de 2000 caloriën gegeten. Nu opeens 2 dagen hard minder geworden (en dat na 3 avonden pure chocola). Ben er blij mee. Vanochtend opeens 68.3 op de weegschaal. Heel apart. Ik had wel meer gelezen over 'plateaus' van stilstand in je afvallen en dan opeens gaat het weer hard verder.

Of het heeft wat met vocht vasthouden/verliezen te maken.

Strange....
Neilra, dit herken ik ook heel erg!
Dat je een paar dagen goed je best doet en de weesgchaal totaal geen verschil aangeeft. En dan heb je een dag waarop je de strenge restricties laat vieren en dan is er ineesn 1.5 kilo af. Ik heb altijd het idee dat dat een soort cumulitief effect is. Dat dat verloren gewicht dan nog het gevolg is van de goede dagen die je een paar dagen eerder hebt gehad. Maar echte logica kan ik er ook niet in vinden.
Welkom aan de nieuwelingen. Ik denk dat het toch echt eens tijd wordt voor een tabel, dan kan ik makkelijker bihouden wie wie is :biggrin:

Hier gaat het weer goed. Bijgekomen van de buikgriep, maar dus 2 dagen niets binnen kunnen houden. GIsteren voor het eerst weer normaal gegeten. Ik had flinke honger, maar mijn maag was nog wat krampachtig. Al met al voel ik me vandaag weer goed en ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel ik nu weeg. Snel weer eens wegen dus!

Ik heb een tas met zwemspullen in de auto gelegd, dus mijn goede zwemvoornemens worden hopelijk snel voldaan! :thumbsup:

Byblis, 100 kcal, kun je dan nog wel functioneren? Dat klinkt mij echt heel weinig in de oren. Heb je dan wel 3 maaltijden, maar gewoon hele kleine?
Een hele cheatdag per week vind ik eerlijk gezegd wel als heel veel klinken. Kun je niet beter 1 of 2 cheatmaaltijden doen? Want ik zou op een cheatdag zo het goede werk van een hele week teniet kunnen doen. Maar dat zegt misschien meer over wat ik allemaal weg zou kunnen stouwen op een cheatdag :whistle:

Sophia 14 km lopen is echt heel goed! en als je daar pokemon voor nodig hebt, dan mag dat hoor :P
trikkie, welkom, klinkt alsof je toch al best veel sport! Waar komt die buikomvang van, is dat allemaal vet? Ik zie soms bij vrouwen (en mannen) dat het ook best veel aan de houding kan liggen. Dat vrouwen zeg maar hun buikspieren verkeerd/niet aanspannen in rust en dan bulkt je buik ook veel meer uit dan wanneer je goed recht op staat. Ik zeg niet dat dat bij jou zo is hoor, maar toen ik dat bij mezelf doorkreeg maakte het een wereld van verschil. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
@Tiramisuusje, een cheatday die alles van de hele week tenietdoet, lukt mij ook makkelijk. Als ik gewoon echt zou eten wat ik wil/op kan, zit ik zo aan 3200 calorieën...
Tja, en als 2000 mijn basis is wat ik nodig heb, dan moet ik de andere dagen dus al zo'n 200 calorieën minder eten dan mijn basis om alleen al op hetzelfde gewicht te blijven.

@Sophia, compliment ja! 14 km lopen!
Alle reacties Link kopieren
Best veel nieuwe dames zo, met uitdagende doelen. Succes allemaal! Een tabel zou inderdaad wel handig zijn, maar volgens mij is TO gevlogen...

Ik doe niet aan cheatdagen, maar cheat elke dag een keer. Als de kinderen op bed liggen en ik met een kopje thee op de bank zit, dan mag ik twee koekjes. Dat werkt heel goed voor mij. En het helpt ook dat er weer zomerfruit in de winkels komt. Een bakje frambozen voelt toch meer als een traktatie dan een appel!

Ik heb trouwens een mijlpaal bereikt gisteren: terug onder de 60! Na mijn laatste zwangerschap heb ik dat al een keer gewogen, maar toen door omstandigheden gestopt met lijnen. Nu komt dus de volgende uitdaging: verder naar beneden én vasthouden. Ik ben in elk geval al gaan sporten gisteren terwijl ik écht geen zin had. Voelde heel goed achteraf!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben we inderdaad geen TO meer, dus dan wordt een tabel erg lastig.
Vind ik niet erg, kan ik mijn startgewicht nog 'even' omlaag krijgen... :rofl:

Zo herkenbaar, in een cheatday je hele week verpesten. En dan de volgende dag extra moeite om terug in het zadel te komen. Voor mij is het dan ook vaak 'alles of niets'. Zeker als er alcohol in het spel is vind ik het onwijs lastig om me in te houden.

Morgen Koningsdag, dat wordt ook weer wat. Wij gaan de hele dag op pad dus gezonde keuzes maken is nogal een uitdaging.
Wat gaan jullie doen?
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ook ik zou graag meeschrijven.
Maandag galblaas laten verwijderen en nu maandje thuis dus tijd genoeg.
Ik moest mijn gewicht noteren voor de verdoving en help dat was weer schrikken...
110kg :(

Gisterenmorgen terug thuis me eens gewogen. 112! Maar vanmorgen gelukkig weer 110 dus was gewoon vocht.

Ik mag even niet heel vettig eten dus ik hoop dat dit nieuwe start kan zijn.
Anderzijds mag ik niks van beweging dus ja mag niet veel eten.

Bij mij loopt het echter vaak mis qua tijd. 's morgens te weinig tijd om te ontbijten, smiddags snel een broodje...
En dat is nu geen uitvlucht meer e.

Moet zeggen dat gisteren en vandaag heel vlot gingen. Geen zin in zoet, geen honger en genoeg groentjes en fruit.

Mijn doel is tegen augustus 12kg kwijt. Ik wil onder de 100 tegen een trouw van een vriendin.

Veeeel succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
SophiaR: wat goed zeg 14 km, en natuurlijk mag pokemon go nog ;-)
Veel plezier dit weekend, hopelijk valt de schade straks mee.

Tiramisuusje: bewegen/sporten gaat mij idd best goed af.
Mijn grootste probleem ligt toch echt bij het eten en drinken, en dan vooral in de weekenden.
Ik kom helaas altijd snel aan aan mijn buik, en gaat ook het langzaamste eraf.
De eerste cm gaan nog wel (nu al 3 cm eraf) maar dat komt vooral door de vocht die ik kwijt raak.
Ik zal er eens beter opletten of de houding bij mij ook een boosdoener is, bedankt voor je tip.

Henkelien: goed hoor, altijd fijn z'n eerste mijlpaal bereiken.
Tot hoever wil jij afvallen?

Grob: ik moet morgen werken, dus voor mij geen gevaar hihi.
Daarna wel een hele week vrij, dus dat wordt mijn uitdaging om dan niet teveel te snoepen/drinken/ snacken (smoesje "ik heb vakantie, dus dan moet het kunnen")

Titin: zo dat is niet niks.
Hoe gaat het met je, heb je veel pijn?
Succes alvast, en sterkte met het herstel.

Cheatday: hier probeer ik vooral in het begin nog niet aan toe te geven.
Ik mag van mezelf wel 1 flesje wijn in het weekend (als ik vrij ben), en in mijn vakantie mag ik 2 flesjes.
Wil hier iig niet bij snacken.
Later als ik op een gezond gewicht zit, wil ik proberen alleen in mijn vrije weekend 1 avondje snacken (met mate)
Sophia ik ben gewoon afgevallen op wintersport. Ik heb zo fanatiek geskied, dat ik 's avonds iedere keer er na 2 bier al af lag en geen behoefte had aan meer. Ik had dan ook daarvoor al maanden maar amper gedronken, misschien dat dat ook mee speelde.
Ik kan mezelf dan ook geen flesje wijn in het weekend permitteren plus met alcohol op kan ik mijn snaaitrek moeilijker beheersen.
Alle reacties Link kopieren
Trikkie, bedankt maar de pijn valt goed mee zolang ik me rustig houd. :)

Fenne, das het voordeel van wintersportvakantie. Zo actief bezig dat je meestal minder snel bijkomt. Maar zelfs afgevallen, knap!

Alcohol is hier ook wel een gevaarlijke. Drink al eens graag een biertje en een wijntje en eentje is geentje. :)
Zal thuis nooit drinken maar spreek vaak af met mensen en dan kan ik de alcohol moeilijker weerstaan.
henkelien, gefeliciteerd! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: mooie mijlpaal!

en welkom titin, dat is niet niks. Lijkt me inderdaad een goed moment om met een nieuw doel te beginnen!

Alcohol heb ik niet zo veel moeite mee: ik vind het de calorien niet waard, dan eet ik liever nog wat lekkers voor die calorien :-9
Mijn grootste valkuilen zijn zoetigheid, geen koekjes of zo, maar echt lekker taart, dus dat hakt er meteen flink in als je cheat. En gewoon lekker eten, ik kan gewoon te veel eten. Een lekkere porkbelly roast, gerookte zalm, pasta's, kazen, comfort food zeg maar.

Hier geen probleem met koningsdag. Ik woon in het buitenland, dus ik ben de enige die er iets aan doet :'( Dus ik en de kinderen in het oranje vandaag en een bos oranje tulpen op tafel, dat is het wel. Voor vanavond heb ik wel lekker een dozijn oesters om van te smullen. Maar dat is gezond, dus dat tel ik niet mee als cheaten :$
-
anoniem_64fadf0e01a24 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 18:42
99.78% gewijzigd
Dag dames!

Ik waarvan kwijt omdat ik een vreemde week had met drie doktersafspraken maar ik ben er weer hoor. Ik heb alles gelezen maar het is nu wat veel om overal op te reageren. Nieuwe dames welkom en ‘oude’ dames :bye:

Ik ben gefrustreerd. Ik heb me behoorlijk goed aan mijn calorieën gehouden maar weeg nog exact hetzelfde. De afgelopen twee dagen heb ik er dan ook met de pet naar gegooid en vandaag zal ook geen hele beste dag worden. Ik overweeg om naar een diëtiste te gaan; wie heeft hier ervaring mee?

@grob: O sorry! Ik ga uitzoeken hoe ik het aan moet zetten dan.
Alle reacties Link kopieren
Hey

Stepperdestep, waarom wordt vandaag geen goede dag? Het is nog vroeg. :) Ik heb altijd gedacht van als het smorgens fout liep, och deze dag is verloren. Maar niets is minder waar toch. Dus komaan. ;)

En ja ik heb ervaring met verschillende diëtistes, met proteinedieet, met weight watchers,... Met wat niet.. :roll:
Voor mij hielp het wel als stok achter de deur, maar inhoudelijk denk ik dat ik op dit moment best goed weet wat ik mag of niet mag eten.
Dus dan vind ik dat het geld niet waard. Ik wil afvallen voor mezelf en niet omdat het anders genant is op de afspraak bij de dietiste.

Nu ze hebben me wel goede inzichten gegeven hoor. Ik kon dan soms erg fanatiek gaan ineens. 's morgens alleen fruit, 's middags alleen slaatje.
En dan in de namiddag plots heel pak koeken.
En als ze dat dan zag in mijn eetdagboek dan zei ze echt van ja dat is heel normaal, je had nog niks van koolhydraten en dan ben je veel vatbaarder voor vreetbui. :) En zo heeft ze me wel geholpen met wat evenwicht te vinden.
Maar ik ben enorme emo-eter. Als er even iets niet goed gaat dan vliegt de chocolade in het rond. :( Of dan vind ik het niet de moeite om te koken en eet ik constant boterhammen...

Momenteel zeer goede periode emotioneel, want beetje vlinders in buik. :love:
En dat helpt serieus qua motivatie. Wil mooie dingen kunnen aandoen als ik met hem op date ga. :D

Maak er nog een fijne dag van!
Alle reacties Link kopieren
@Stepperdestep en Titin, hier wordt het ook geen goede dag. Zal toch een patatje worden tussen de middag enzo.
Goede week gehad, dus dan 'mag' dat ook wel van mezelf.

@ Stepperdestep, wat frustrerend als je geen effect ziet. Maar ik zei volgens mij in een van mijn vorige posten ook dat ik een week mijn best had gedaan en op hetzelfde gewicht bleef hangen en opeens in de week erna ging het er alsnog af. Kan dus nog
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle welkomberichtjes.

De afgelopen dagen was het een al taart was op het werk. Ik ben nieuw op de afdeling en wilde niet steeds ongezellig afslaan. En eerlijk is eerlijk, het was Dudoktaart. Resultaat: bijna elke dag taart, sommige dagen zelfs twee keer op een dag.

Ik vond het echt te zot voor woorden, meld ik mij aan op de site met allerlei goede voornemens en dat meteen 'losgaan'. Anyway, nieuwe week nieuwe kansen :-)

Hoe gaan jullie om met traktaties op het werk?

@Skippybal: goed gedaan. Klinkt alsof je aardig op weg bent. Succes met de komende maanden.

@Grob: Koningsdag heb ik maar opgegeven. En jij? Dat lijkt me zo'n dag dat je beter niet te streng kunt zijn. Het belangrijkste is wat je op de gewone dagen doet.

ZIjn er mensen die ook sporten om af te vallen? Ik ga vandaag voor het eerst in tijden een stukje hardlopen (lees joggen met wandelpauzes ertussen).

fijne zaterdag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven