Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen; wie doet er mee?

08-03-2018 18:38 915 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vorig jaar begon als -10 voor de zomer, is later -10 voor de herfst geworden. Inmiddels zijn we met een paar leden van het eerste uur over, en beginnen we opnieuw of gaan we verder waar we gebleven waren.

Wie doet er mee??
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtTotaal afgevallen
Mintien29 jaar173 cm... kg... kg... kg... kg
OkkiePetite31 jaar158 cm83 kgeerst maar 70 kg74,5 kg-8,5 kg
Neilra32 jaar (voelt als 25 :D) 169 cm72 kg... kg 71,6 kg-0,4 kg
Phloxx28 jaar :cheer2: 168 cm72 kg62 kg 66,0 kg-6,0 kg
anoniem_365914 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 08:51
84.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,
Al een tijdje niet zoveel geschreven. Heb erge last van de warmte gehad en een weekje wat ongezonder gegeten. Vandaag weer begonnen!
-
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Zou ik hier aan mogen haken?
Ik ben Jeetjemina, 31 jaar oud, en ik wil graag wat kilo's kwijt. Ik ben gisteren begonnen met beter op m'n eten letten. Ontbijt, lunch en avondeten zijn niet zo'n probleem, ik hou van groente etc en die eet ik dan ook voldoende.
Mijn valkuil is het snoepen, en dan vooral s'avonds voor de tv. Nu ik nog vakantie heb merk ik dat het ook verleidelijk is om overdag niet "normaal" te lunchen maar in plaats daarvan een luxe broodje of iets dergelijks te nemen.

Ik woog gisteren 71 kg en ik wil graag naar de 66. Ik ben 173 cm.
Alle reacties Link kopieren
@Jeetjemina: Leuk dat je mee wilt schrijven! Welkom :D

Ik zal je zo in de tabel gaan zetten. Je begint in een dappere periode; de vakantie. Wij hebben er allemaal een beetje 'last' van. Net even wat minder streng, her en der een ijsje, enz.

Maar goed, het past ook in een gezondere manier van afvallen, om je algemene eetpatroon aan te passen en op te letten hoeveel je dan snoept.

Heb je al een idee hoe je het avond snacken wilt aanpakken? Het is lastig, hoor. Ik herken het wel. Ik heb voor mezelf een vaster eetritme gemaak.

Ontbijt, lunch en avondeten zijn hier ook dik in orde. En ik neem dan in de ochtend iets tussendoor, in de middag, en in de avond bij de koffie/thee nog iets. Ik ben geen fan van grote koeken, etc. Maar chocola gaat er hier goed in (afhankelijk van tijd van de maand, is het iets meer of minder chocola :P)

Wat ik zelf fijn vind, zijn kleinere koekjes. En dan 2 of 3, dan lijkt het alsof je 'super veel' pakt, maar dat valt erg mee. Froufrou vind ik lekker, en daar zit ook niet zoveel in. Maar twee kaakjes (biscuitjes) kan ook, of iets als café noir, etc. Dan kun je toch wat snoepen (zonder dat je meteen aan de wortel/komkommer moet) maar het is niet meteen super slecht, of zo.

Nou, welkom in de groep en we horen graag meer van je!

Het is trouwens momenteel wat rustiger hier. Sommigen zijn (denk ik) met vakantie, en wat Phloxx ook schrijft; last van de warmte. Maar we waren tot voor kort erg actief, dus hopelijk komt dat weer op gang!
Alle reacties Link kopieren
@Phloxx; welkom terug!

Vervelend dat je er zoveel last van had, zeg! Ik moet zeggen dat ik het vorige week goed heb uitgehouden. Ik merk dat ik eraan begin te wennen (net nu het einde in zicht komt... :P)

Ik sta vroeg op, en ik doe in de vroege ochtend wat huishoudelijke dingen, en daarna werk ik tot 12 uur of half 1. En in de middag doe ik vrij weinig. Wat lezen, wat taaloefeningen, heel soms een dutje.

M'n gewicht ging vorige week ook weer langzaam richting de 82,0. Maar met dat etentje en de tijd van de maand ga ik nu even niet wegen. Vrijdag weer eens officieel kijken. Dan is het ook iets koeler, hopelijk helpt dat ook een beetje.

PS net twee heerlijke soort eierkoek-achtige koeken geschreven van de buren die op vakantie waren op Terschelling. Super lekker. M'n man vindt het ook heel lekker, dus die mag morgen lekker een stuk meenemen naar z'n werk. Houd ik een klein stukje voor mezelf... en de andere heb ik in de vriezer gestopt. Voelt veiliger dan in het zicht laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
@Mintien: Dank je wel :-)

Doordat ik in het basisonderwijs werk, is mijn vakantie relatief lang (officieel 6 weken, maar in de praktijk zijn het er 5). Volgende week ga ik weer op school aan de slag om de voorbereidingen voor het nieuwe jaar te treffen.
En om nu pas na de vakantie te beginnen... ik voel me nu niet zo prettig in m'n vel vanwege m'n "zwembandje". En daarom begin ik gewoon nu ;-). En ik heb een paar (herfst/winter) jurkjes, die ik graag over een paar maanden weer aan wil, en die staan mooier als er wat kilo vanaf is.

Het minder snacken 's avonds heb ik de afgelopen dagen opgelost door een beschuit met iets zoets erop te nemen. Toch de zoet smaak, maar geen kans om een half pak koekjes op te eten.
Voor mij helpt het om bijna niets te snacken in huis te hebben. Voor mijn vriend koop ik dan meestal iets wat ik zelf toch niet zo heel lekker vind, dan is het makkelijker om eraf te blijven.

Ik weet niet of jullie het gewend zijn, maar wat mij in het verleden goed hielp, is een eetlijstje bijhouden. En dan ook vooraf al plannen wat ik ga eten. Heb ik op een dag een etentje, dan kies ik er bijvoorbeeld voor die dag geen tussendoortjes te eten.

Eetlijstje van vandaag:
O - kersen, magere kwark, muesli
T - kiwi
L - omelet van 2 eieren, champignons, sjalotje, broccoli, tomaat, 3 plakjes runderrookvlees, plakje kaas
D - gebakken aardappels, yogonaise, salade: sla, broccoli, tomaatjes, uitje, komkommer en caesar dressing.
T - 2 volkoren beschuiten: eentje met boter en hagelslag en eentje met abrikozenjam
Alle reacties Link kopieren
Ohja mintien: Dat receptje voor "bananenijs" lijkt me lekker! Heb gelijk een banaan in plakjes ingevroren.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er af en toe nog iemand extra aanhaakt! Welkom!

@Mintien, dat van die banaan/pindakaas ijs heb ik ook wel eens gemaakt. Is zeker lekker!
Vanavond sorbetijs na het eten gehad, lekker met de kinderen buiten.

Vandaag een best aardig dagje tot nu toe. Vanavond aardappelen met bloemkool en wat kerriesaus gegeten en een halve hamburger i.p.v. een hele. Geen saus op de aardappelen.
Alle reacties Link kopieren
@Jeetjemina welkom! En inderdaad. Eetlijstjes doen het goed. Ik doe het elke dag op mijn telefoon.

Wat mij ook erg helpt is dat ik tegenwoordig de boodschappen maar eens per week doe. Ik maak het eet-lijstje voor een week. Zo weet ik precies wanneer ik wat eet en haal ik tussendoor ook niet slechte dingen wanneer ik na een dag werk bijv, met flinke trek nog langs de winkel moet voor avondeten.

@Mintien, goede tip van die ijsjes. Ik heb afgelopen week wat fruit in de blender gedaan. Vervolgens het mengsel en yoghurt om en om in een ijsvormpje. Viel goed in de smaak thuis en ook heerlijk mager.

Mijn gewicht in de tabel mag trouwens 0,5 naar beneden. Resultaat van vorige keer en nu. Het gaat met kleine beetjes met dit weer, maar het gaat er in elk geval af :yes:

Ik zeg mijn nieuwe doel = mintienvoordekerst :idee:
Ik geloof nog een 20 weken. Zou dus voor 10 kilo vanaf nu 0,5 per week zijn. Lijkt mij een goed steven. Moet de temperatuur wel iets gaan zakken hoor haha.


Eetlijstje vandaag:

O; Yoghurt en Volvezel
T; rode besjes en appel
L; 2 boterhammen (eet ze amper meer, maar had zo'n zin in een pan-tosti) met ham, 20+ kaas en uien.
D; Bloemkool en kipfilet

T; straks nog een handje mais tot popcorn ploffen denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het warme welkom ;-)

@Sansi: boodschappen doen voor de hele week is een goeie tip! Heel herkenbaar dat wanneer je na het werk na de supermarkt gaat, je dan toch ongezonde dingen meeneemt... dat wil ik ook veranderen.

Wat mij verder helpt, is mijn doel voor ogen houden. Dus... als ik lekkere trek heb, probeer ik bij mezelf na te gaan: heb ik hier nu echt zin in? of zoek ik gewoon iets om te knabbelen? En vind ik dit de calorieën waard?
@Minien; goede tip van de soep. Ik ga dat denk ik wel meer doen, kan je ook invriezen en scheelt weer keertje koken als je laat thuis bent. :)

@Phlox; welkom terug! En succes deze week.

@Jeetjemina; welkom! Leuk dat je meekomt schrijven. Ik vind het snoepen ‘s avonds ook lastig... maar probeer dan vooral te bedenken dat ik ‘maar’ hersenloos eten naar binnen wil schuiven... ik neem dan meestal ‘s avonds nog een bakje soya yoghurt. Ik probeer ook na het werk niet in de supermarkt te zijn, gaat zovaak fout als ik honger heb.

@Sansi; zo is het, als het er maar afgaat. Beter langzamer en blijvend, dan heel snel en niet. Lijkt mij een mooi doel voor je, en gelukkig daalt de temperatuur ooit. ;)

@Neilra; fijn dat je dag goed ging. En wat een beheersing met een halve hamburger. :)

Mijn dag ging gister niet zo, toch gezwicht voor slecht eten. Ik moet weer even in het werk rhytm komen merk ik... en genoeg gezonde dingen meenemen zodat ik niet ga snacken. Maar goed, een dag, so be it. Nu weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo! @Sansi, fijn dat er iets af is!

Ik maak ook altijd een planning voor de week. Ik doe nu wel een paar keer boodschappen ipv 1x, maar ik kan mezelf in de supermarkt wel aardig beheersen. Gewoon een lijstje maken en dát kopen.

Ik ga vanavond weer iets nieuws uitproberen, met kokosmelk en kerrie. Heb een tof kookboek gekregen voor m'n verjaardag. Als het een succes is, zal ik 'm weer delen!
Alle reacties Link kopieren
@okkie een gezond tussendoortje is bijv bananabread. En dan de gezonde versie: https://uitpaulineskeuken.nl/2014/01/he ... bread.html

Ik gebruik ipv amandelmeel havermeel, want dat is veel goedkoper (maak je zelf door haver fijn te malen).

Of deze: https://www.zoetrecepten.nl/recepten/ch ... ctosevrij/
Alle reacties Link kopieren
@Tweeling: Herkenbaar dat "gedachteloos eten". Ik probeer nu echt na te gaan voordat ik iets wil gaan eten (van tussendoortjes) of ik wel echt trek heb, of gewoon zin om op iets te kauwen.

@Mintien: was het gerecht lekker? Wat heb je gemaakt?

Hier gaat het op zich prima, alleen vandaag iets te veel tussendoortjes gegeten. Vanmiddag op visite geweest en een muffin en stukje brownie gehad. Daarentegen wel ruim anderhalf uur gefietst.
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwelingen!
Vorige week woog ik weer 70kg (zucht), dus weer even goed streng geweest voor mezelf en het laat zich zien: 68.9kg vandaag.
Volgende week wil ik graag 68.5 zien!
Gisteren lekker recept gemaakt, kip met mango en cashew in kokos.
Ik ga er nu weer vol voor.
Ook hebben wij een airco aangeschaft voor in huis, heeeerlijk, want zondag en volgende week wordt het weer 30 graden hier.
Ik zie dat jullie allemaal nog goed bezig zijn, top!!
Al gaan de gewichten langzaam omlaag geen probleem zolang ze maar gaan :)
Fijne dag allen!
-
Alle reacties Link kopieren
Helemaal waar Phloxx! Fijn dat het bij jou nu ook weer goed naar beneden gaat. Vriend wou ook graag een airco. Hadden eergisteren de energierekening van het afgelopen jaar (oud huis, moet echt geisoleerd worden) en werden we niet blij van. Vriend wil spontaan geen airco meer :rofl:

Maar dat gedachtenloos ken ik ook wel ja en daarom probeer ik ook stil te staan bij wat ik eet en plan ik mijn eten ook echt in.

Wil ik nu iets lekkers wat eigenlijk slecht(er) voor mij is? Dan bedenk ik voor mijzelf hoe lekker ik het nou echt vind. Wat voor cijfer zou ik het geven? Voor minder dan een 9 of 10 moet ik het niet doen. Al is dat vallen en opstaan. Paar weken terug een MC Flurry gehad. Zo ongelovelijk zin in.... En dan eet je het en besef je dat dit dus absoluut geen dikke 9 of 10 krijgt.... Zat daarna ook echt te balen haha.
Alle reacties Link kopieren
@Sansi: Oeh dat is schrikken dan zo'n rekening. Airco kost inderdaad veel stroom, maar lekker koel is het wel!
Je vooraf verheugen op iets te eten, en dat het dan achteraf tegenvalt herken ik wel. Vorige week had ik ineens zo'n zin in een kersen-slagroom-flap van de Jumbo, dat ik ze gekocht heb. Bij het eten ervan realiseerde ik me weer hoe zoet die kersenvulling ook alweer was en dat ik dat eigenlijk niet zo lekker vond. Te zoet! Zonde van de calorieën, want ja, ik heb het wel opgegeten.

Bij mij gaat het best goed. In een ander topic las ik over iemand die dagelijks alleen 3 maaltijden at en geen tussendoortjes. Groente en fruit zaten dan bij de maaltijden in zeg maar. Misschien is dat ook wel iets voor mij. Nu merk ik dat ik na een maaltijd alweer aan het bedenken ben wat ik straks voor tussendoortje ga eten. 3 maaltijden per dag geeft wel rust en duidelijkheid; dat is het en meer niet.

Eetlijstje vandaag:
O - blauwe bessen, magere kwark, muesli
T - 2 volkoren puntjes met kip kerrie salade (niet de meest magere keuze, maar wel lekker), mini komkommer
D - pompoensoep, vegaburger, rode kool
En ik denk dat ik vanavond nog een cornetto neem of een beschuitje met iets zoets (toch een tussendoortje dus ;-))

Is er eigenlijk een vaste dag waarop jullie het gewicht hier doorgeven voor de tabel?
Alle reacties Link kopieren
@Jeetjemina:

Iedereen weegt gewoon wanneer het uitkomt. Op dit moment is het regelmaat er bij iedereen wel een beetje uit geloof ik. Ikzelf hield altijd vrijdag/zaterdag aan, maar ik had van de week een keer wat thais op en dat zie ik altijd wel tijdelijk terug op de weegschaal. En afgelopen donderdag had ik onverwacht ook eiernoodles bij iemand (gewoon een kleine bak van zo'n wok-to go achtig iets). Maar dat was echt veel te veel voor mij, dus ik eet straks nog een deel op en de rest doe ik weg. Maar ook dat zie ik wel terug op de weegschaal.

Dus in dat soort gevallen wacht ik met 'officieel' wegen. En joh, sowieso met die warmte de laatste tijd. Er gebeurt hier werkelijk niets.... :| Van de week was 't 82.0 vanmorgen opeens weer 82.5... nou en ik heb donderdag (behalve dat beetje noodles) echt weinig gegeten en gister en vandaag ook.

Dus ik snap het even niet zo goed. Ik hoop dat het na de zomer weer stabiliseert. M'n hoofd is ook een beetje 'in de war' of zo.. ik vind het heerlijk dat de balkondeuren open staan en ik buiten kan zitten, maar toen het gisteren zo lekker stormde en ik aan m'n bureau zat te rommelen, verlangde ik wel weer naar het najaar. Najaar en winter zijn voor mij echt de periodes dat ik hele dagen aan m'n bureau kan werken. Volledig geconcentreerd. Nu lukt dat ook niet. Dus ach, we rommelen wat aan nu, en als de herfst straks invalt komt alles vast weer goed :)

Lang verhaal kort: weeg wanneer je wilt. Tussendoor blijdschap en frustratie uiten icm een gewicht mag altijd, maar als je hem doorgeeft voor de tabel; zet het er dan even duidelijk bij :) Dan weet ik dat ik de tabel voor je kan aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
O ja, en wat ik nog wilde zeggen:

3 maaltijden, meer niet. Ik vind dat echt knap! Het zou echt niets voor mij zijn, want ik heb echt behoefte aan diverse maaltijden/porties per dag. Maar voor anderen kan het zeker werken. Gewoon uitproberen en voelen hoe je er op gaat! Als je maar wel gezond blijft eten. Niet gaan leven op 3x een boterham per dag, hoor...!

En houd in je achterhoofd het idee of het op langer termijn vol te houden is. Kun je het 'de rest van je leven' zo volhouden? Anders kan het een jojo-effect geven. En dat willen we niet :)
Alle reacties Link kopieren
@mintien
Ik hou ook van de herfst! Van de week toen het stormde en donker werd, heb ik zelf de kaarsjes alweer aan gehad :-).
Komt vast goed met je gewicht. Kan van alles zijn waardoor het nu even stilstaat. Maar je bent wel al 7 kg kwijt, netjes hoor!

Eetlijstje van vandaag:
O - banaan, kwark, kaneel, walnoten en daarna een mandarijntje
T - 2 kleine koekjes (op bezoek)
L - 3 volkoren sneetjes, 2 met kaas en tomaat en 1 met speculoospasta
D - kip pilav

Voor in de tabel:
Gisteren woog ik 69,9 kg. Ik ben 1,1 kg afgevallen ;)
Alle reacties Link kopieren
Netjes Jeetjemina!

Ik herken het helemaal. Ik hou van kaarsjes en vind de herfst altijd zo knus. Lekker in huis met het geluid van de wind en regen op de ramen. Het is alleen zo jammer wanneer je naar buiten moet :rofl:

Ik ben over een dikke week jarig en zit na te denken over de hapjes. Ik wil graag wat bewustere hapjes neerzetten. Ik kom op tomaatjes, schaaltje druiven, blokjes 20 + kaas, wat wraps, rookvlees met ei, komkommer.. lekker, maar standaard. Weten jullie nog andere lekkere hapjes? :idee:
Alle reacties Link kopieren
@Jeetjemina: netjes, hoor! Tabel is aangepast :)

@Sansi: misschien wat stokbrood en humus?
Wat olijven?
Wat falafelballetjes?
Rijstzoutjes?

Uhmmmmm, ja, dat, zoiets haha
Alle reacties Link kopieren
Nou, eindelijk weer de 81,8! Gisterenochtend zelfs 81,7, maar ik had een soort buikgriep de dag ervoor.

Maar alsnog is het vanmorgen dus redelijk gelijk gebleven :) Eindelijk! Nu verder doorpakken. M'n eetlust/trek is over het algemeen ook weer een stuk minder. Ik heb minder behoefte om te snaaien, en ik eet weer op vastere momenten.

Misschien dat ik volgende week meega naar mijn schoonouders in het buitenland. Daar is nooit echt iets lekkers in huis, maar dat is nu misschien wel even goed :P

Hoe gaat het bij jullie?? Het is zo stil! :(
Alle reacties Link kopieren
Oh rijstzoutjes doe ik inderdaad wel. Heel veel dingen hoef ik ook niet te proberen. Zitten een paar hele moeilijke eters tussen en wil niet te veel maken.

Is hier inderdaad stil!

Maar mooi Mintien! En misschien op vakantie dan?


Ik heb gisteren voor het eerst body combat gedaan. Na een kwartier dacht ik waar ben ik aan begonnen? Ik was al kapot haha. Gelukkig de 55 minuten volgehouden en wat voelde ik mij voldaan! Heb gisteren incl. sport 17.000 stappen gezet.. vermoed mijn record haha.
Alle reacties Link kopieren
Haha, wow!! @Sansi :D Wat super goed dat je het zo lang hebt volgehouden ook, zeg!

Vakantie is zo goed als zeker alweer van de baan. Het is altijd nogal gespannen tussen schoonmoeder en mij, en klaarblijkelijk was ze totaal niet enthousiast dat ik toch mee wilde komen. M.a.w ik ben niet bepaald welkom... Voelt niet heel fijn, dit :(
Alle reacties Link kopieren
Och @Mintien. Wat balen zeg. Jammer dat de band zo gespannen is... Is ook niets aan zo. Kan me goed voorstellen dat sit niet fijn voelt. Je hoopt toch dat de omgang soepeler is met je schoonfamilie.


En ja, best wel he? Ik was ook best een beetje trots haha. Vanavond gewone fitness. Morgen weegdag. Supergoed gegeten, maar op een of andere manier was de weegschaal woensdag goed voor me en vandaag ineens veel slechter. Spierpijn de oorzaak??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven