Lijf & Lijn alle pijlers

Slank(er) 2019 uit!

01-09-2019 17:07 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Het afgelopen jaar ben ik (heel) veel afgevallen. Ik merk nu dat ik een beetje stilsta, en ik weet precies hoe het komt: langzaamaan sluipen de handjes chips en de dropjes toch weer mijn mond in. Ik weeg nog altijd 96 kilo, en hoewel ik van 150+ kom, wil ik dolgraag naar de 80 kilo. Ik ben 1,82 lang, dus dat is een prachtig gewicht voor mij.

De kinderen zijn weer naar school, dus vanaf morgen wil ik er vol voor gaan en een poging doen om dichtbij mijn streefgewicht te komen voor het eind van het jaar.

Ik ga geen speciaal dieet volgen, maar gewoon, een beetje minder koolhydraten en nauwelijks snoepen. Daarnaast sport ik drie keer per week.

Zijn er hier mensen die mee willen doen? Misschien kan ik een tabel aanmaken en kunnen we wekelijks op maandag ons gewicht doorgeven. Ik ga alvast dromen over die mooie jurk waar ik met de kerst nu eindelijk wél in pas :proud:

Als je ook in de tabel wil, laat me dan even weten wat je huidige gewicht is en evt je streefgewicht. Als het kan dikgedrukt, dan kijk ik er niet zo makkelijk overheen. We wegen iedere maandag, ook dan is het fijn om in dikgedrukte letters je gewicht door te geven.
We zijn al met veel mensen, en daarom: als je 2 keer je gewicht niet doorgeeft dan haal ik je uit de tabel. Tenzij je op vakantie bent of een andere reden hebt natuurlijk!

⭐︎⭐︎⭐︎Nog 12 weken tot 2020!⭐︎⭐︎⭐︎
NaamStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Reiwa2-9-201995,18088,76,4
Tomatenplukker9-9-2019948089,84,2
Duizel23-9-201980,17079,60,5
Gevuldekoek2-9-2019112,985109,83,1
Aliana2-9-2019726869,22,8
MaggyMay2-9-201986,668851,6
Roanna19912-9-2019877885,91,1
Karl Marx2-9-201971,56569,81,7
Melondaan2-9-2019716765,45,6
Being ANL23-9-201967,558661,5
Snoepje2-9-201982,57280,52
Newbornlady7-10-201980,480,4-
Luuntje7-10-201910285102-
Schorpioentje2-9-201986,681824,6
Pina Colada2-9-201970,16267,72,4
MorganBowie2-9-2019113,199112,60,5
reiwa wijzigde dit bericht op 10-10-2019 21:33
56.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het moest er een keer van komen. Manlief is 5 dagen weg en ik ben op dag 3 voor de bijl gegaan en heb een reep chocolade net opgegeten. Schade: zo'n 500 calorieën. Zonde! Balen! Stom...

Maargoed.. knop weer meteen om en hopen dat de schade meevalt morgenochtend (en maandag)!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook nog graag bij willen. Ik was voor mijn zwangerschap al te zwaar. Zwanger ook nog veel aangekomen. Inmiddels is de zwangerschap twee maanden geleden dus ik vind het tijd om er weer eens voor te gaan maar nu echt. Ik wil ook zonder diëten maar mezelf een ander eetpatroon aanleren.

Kan ik nog aansluiten dan geef ik maandag mijn gewicht door al vind ik het wel spannend om weer op de weegschaal te gaan. Zal niet blok worden van wat erop staat..
Alle reacties Link kopieren
@duizel, natuurlijk, welkom! Goed dat je de draad weer oppakt,
Alle reacties Link kopieren
Melondaan schreef:
20-09-2019 21:17
Het moest er een keer van komen. Manlief is 5 dagen weg en ik ben op dag 3 voor de bijl gegaan en heb een reep chocolade net opgegeten. Schade: zo'n 500 calorieën. Zonde! Balen! Stom...

Maargoed.. knop weer meteen om en hopen dat de schade meevalt morgenochtend (en maandag)!
Ach, een reep chocolade is niet het eind van de wereld. Nu niet jezelf straffen maar lekker van genieten, die 500 calorieën heb je er met een flinke wandeling morgen met het mooie weer zo weer af!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al vanaf 6 uur wakker, en heb ook al best wat gegeten, maar het is weer zo’n dag: hongerrrrrrr. Ben onverzadigbaar. Tot nu toe alleen maar gezonde dingen gegeten maar wel te veel. Iemand tips? Hoe ga ik deze dag doorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk ben je de dag goed doorgekomen reiwa.

Hier niet zo goed. Had een verjaardag en ondanks goede voornemens teveel gesneukeld. Iemand tips voor dit soort dingen? Ik ga vandaag morgen mijn eten weer bijhouden in een app. Eerder hielp me dat wel.

Morgen geef ik mijn startgegevens door. Is jullie streefgewicht het gewicht wat je op 1 januari wil hebben of een doel op langere termijn. Als het tot 1 januari is wil ik het wel wat realistisch houden (20 kilo in 3 maanden vind ik wat veel).
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat soort dagen dat je eigenlijk alleen maar wilt eten.. Super goed dat je dan alleen gezonde dingen pakt!

Mij hielp het inderdaad om mijn eten bij te houden in de food app. Als ik dan overdag wat te veel had gegeten (naar mijn zin), dan pakte ik als avondeten wat kwark met fruit of maakte ik een salade zonder dressing en dan met kip of spekjes voor de bite.

Dat zou ook mijn tip voor wen verjaardag zijn. Inderdaad vooraf bedenken wat je graag wilt nemen. Dus niet én taart én snacks maar kiezen. De rest van de dag doe ik dan wat rustiger en strenger en dan is het eigenlijk wel prima.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven? Ik hoef nog niet in het tabel, omdat ik behoorlijk onregelmatig kan posten soms, maar ik vind dit wel een fijn topic. Ik ben 21 jaar, 162 centimeter en ik weeg nu 78 kilo. Ik hoop een kilo per maand kwijt te raken in ieder geval. Ik beweeg meer (2 a 3 keer in de week sportschoolgroepslessen) en voor de rest doe ik alles op de fiets of lopend. Verder eet ik een stuk minder en alles wat ik eet is zo min mogelijk bewerkt, dus vol vitamines, vezels etc. All the good stuff. Ik merk soms wel dat ik moeite heb met de honger, maar ik verhonger mezelf niet. Eet op vaste momenten en een juiste hoeveelheid. Mijn maag is grote hoeveelheden gewend.
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Mijn dag is redelijk goed verlopen uiteindelijk.
Ontbeten met grote bak yoghurt en muesli. Uur later weer trek: 6 dadels met 3 schijfjes geitenkaas gegeten.

Tussendoor nog een paar suikervrije dropjes.

Met de lunch weer trek: een hele gepofte aubergine (aanrader!) met een beetje feta en granaatappelpitjes.

Daarna nog wat dropjes.
In de avond een stukje kip met pijnboompitten en mozzarella, aardappels uit de oven en worteltjes. Als toetje 2 hapjes tiramisu, de rest hebben de kinderen opgegeten.

Al met al wel een hele goede week, ben best wat afgevallen. Komende week wordt lastig, ik ga 3 keer uit eten, een keer verjaardag (met gebak) en nog een borrel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben maarliefst 2,2 kilo afgevallen deze week! Superblij mee. Ik weeg nu 90,5. Ik ga mijn stinkende best doen om, ondanks alle etentjes en feestjes volgende week, onder de 90 te komen. Een magische grens voor mij!
Alle reacties Link kopieren
@sadsloth: welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, mag ik ook regelmatig meeschrijven?
Door omstandigheden heb ik afgelopen 3 maanden heel slecht gegeten.
Toen ik dit topic zag moest ik lang twijfelen of ik mee wil schrijven/ afvallen want dat kost weer energie, bleh.
Maar de knop is om, ik wil graag afvallen en regelmatig meeschrijven.

Als jullie nog niet vol zitten geef ik over 2 uurtjes mijn gegevens door.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Reiwa schreef:
23-09-2019 07:58
Ik ben maarliefst 2,2 kilo afgevallen deze week! Superblij mee. Ik weeg nu 90,5. Ik ga mijn stinkende best doen om, ondanks alle etentjes en feestjes volgende week, onder de 90 te komen. Een magische grens voor mij!
Supergoed!! :cheer2:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg nu 66.6 kg. In totaal 4.4 kg kwijt in 3 weken! Streefgewicht was tussen de 66 en 67 kg. Echt bizar dat dit zo snel is gegaan.. Nu volhouden!
Alle reacties Link kopieren
Wow Melondaan, wat ben jij snel gegaan zeg! Lekker hoor en idd het volhouden is zo lastig.

@Reiwa, die halve kilo moet lukken toch!!

Bij mij is het deze week erg slecht gegaan. Kermis in het dorp (veel drank en veels teveel eten) en in het weekend weer een feestje (taart, drank, snacks en chips). Resultaat 68,2.
Had de hele week het gevoel onverzadigbaar te zijn.

Deze week wordt een rustige. Straks boodschappen doen voor de nieuwe week en weer vol goede moed verder!
Alle reacties Link kopieren
Mijn startgewicht is 80.1. Mijn streefgewicht wordt 70. uiteindelijk wil ik met afvallen maar dit lijkt me een goede start.
Alle reacties Link kopieren
Het is minimaal, maar het is er af. Mijn gewicht is nu 112,6 dus 3 ons afgevallen. Het wil nog niet zo heel goed lukken, maar ik ben in ieder geval blij dat er nog iets af gaat en het er niet bij komt.
De komende twee weken kan ik mijn gewicht niet doorgeven omdat ik op vakantie ben, maar daarna schrijf ik graag weer verder mee.
Succes allemaal deze week !
Music is what feelings sound like <3
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
23-09-2019 09:00
Goedemorgen, mag ik ook regelmatig meeschrijven?
Door omstandigheden heb ik afgelopen 3 maanden heel slecht gegeten.
Toen ik dit topic zag moest ik lang twijfelen of ik mee wil schrijven/ afvallen want dat kost weer energie, bleh.
Maar de knop is om, ik wil graag afvallen en regelmatig meeschrijven.

Als jullie nog niet vol zitten geef ik over 2 uurtjes mijn gegevens door.
Natuurlijk, welkom!! Goed dat de knop om is!
Alle reacties Link kopieren
MorganBowie schreef:
23-09-2019 10:17
Het is minimaal, maar het is er af. Mijn gewicht is nu 112,6 dus 3 ons afgevallen. Het wil nog niet zo heel goed lukken, maar ik ben in ieder geval blij dat er nog iets af gaat en het er niet bij komt.
De komende twee weken kan ik mijn gewicht niet doorgeven omdat ik op vakantie ben, maar daarna schrijf ik graag weer verder mee.
Succes allemaal deze week !

Ieder onsje is er een! Fijne vakantie!!
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
23-09-2019 09:55
Mijn startgewicht is 80.1. Mijn streefgewicht wordt 70. uiteindelijk wil ik met afvallen maar dit lijkt me een goede start.
Leuk dat je meedoet, 10 kilo is inderdaad een hele goede start maar ook te overzien vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer dames (of heren).

Die 69.8 was van korte duur want duur is het weer gewoon 70.5;) wel verlies ik veel centimeters gezien het feit dat ik ook aan krachttraining doe. De weegschaal is voor mij daarom niet 'betrouwbaar'. Vanavond weer lekker sporten na een weekend waar ik toch ook wel ongezond heb gegeven.

Ik zie dat iedereen een beetje gewicht verliest, wat goed van jullie!
Alle reacties Link kopieren
Reiwa schreef:
23-09-2019 11:07
Ieder onsje is er een! Fijne vakantie!!
Dankjewel :-)
Music is what feelings sound like <3
Alle reacties Link kopieren
Ik zat op 69.8 vanochtend, dan is er dus maar 1 ons af! Geen goede week volgens de weegschaal. Wel heb ik het gevoel dat kleren al losser zitten en complimenten gehad over hoe ik er uit zie, dus het gaat wel degelijk de goede kant op.

Ik weet ook wat het probleem nog is: De wijn 's avonds. Hoewel ik me voor had genomen om echt alleen in het weekend een beetje te drinken, was het deze week te vaak gezellig.

Ik las in de krant (NRC) over duurzaam afvallen, en het feit dat je nieuwe, langdurige gewoonten moet aanleren (ipv dieten en dan weer 'normaal'). Ik heb dus besloten na te denken welke nieuwe gewoonten voor mij moeten gaan werken. Een nieuwe gewoonte moet je tenminste 6 weken volhouden (en dan als 'normaal' gaan zien). Volgens mij moet je proberen op maximaal 3 nieuwe gewoonten echt te focussen, en als er 1 'normaal' is, dan voeg je een nieuwe toe. De beste gewoontes zijn niet alleen voor de lijn, maar ook voor de algehele gezondheid, je wordt er blij van of het is goed voor de portemonnee of milieu.

Gewoontes die al goed gaan:
- Ontbijt van 2 boterhammen met hagelslag vervangen door kwark, fruit en een beetje noten / muesli. (uitzondering: in het weekend als we vers brood gehaald hebben eet ik wel brood, maar zonder hagelslag).
- Helemaal geen hagelsag in huis hebben die ik lust. In een slechte periode at ik hagelslag direct uit het pak (schaam), bijvoorbeeld bij een kopje koffie. Ik heb nu van die gekleurde hagelsag met jammies, de kids vinden het heerlijk en ik lust het niet.
- Maximaal 2 cappuccino per dag (en dan alleen 'goede', nooit van de automaat), daarna en vooral op het werk alleen zwarte koffie. (is niet heel veel, maar 'sluipcalorien')

Gewoontes waar ik me nu op wil focussen:
- Vrijdags naar spinning op de sportschool (ik ben al 3 keer geweest, nog 3x en ik zit aan de 6 weken).
- Nog tenminste 1x per week sporten, in principe hardlopen in het weekend en/of 1x doordeweeks 's avonds sporten in de sportschool of hardlopen. (dat heb ik afgelopen weekend niet gedaan)
- Vaker de fiets pakken ipv de auto. De gedachte moet erin van: "als je niet de snelweg opgaat, moet je met de fiets". Nog te vaak zit ik met mijn man en kids in de auto en dan denk ik achteraf: waarom hebben we de fiets eigenlijk niet gepakt?
(Ik weet dat bewegen niet direct leidt tot afvallen, maar het is wel goed voor de gezondheid, en daar gaat het uiteindelijk om voor mij)

Gewoontes waar ik nog een goede oplossing voor moet hebben:
- Hoe krijg ik het snoepen en drinken 's avonds eruit? Ik doe wel mijn best, maar dit is echt diëten en nog geen langdurige gewoonte. Daar moet ik over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uit de tabel zie ik. Had nog wel gezegd dat ik op vakantie was en daardoor niet zou wegen.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
23-09-2019 11:36
Ik ben uit de tabel zie ik. Had nog wel gezegd dat ik op vakantie was en daardoor niet zou wegen.
Oh excuus, had ik even gemist. Ik zet je er weer terug in als je wil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven