Lijf & Lijn alle pijlers

Slank VS curvy

19-07-2018 16:21 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn tienertijd was ik er zo één, terwijl ik iedereen om mij heen hoorden zeggen dat ik zo slank ben. Keek in in de spiegel en dacht: mijn bovenbenen zijn te dik, me billen te dik eigenlijk zag ik overal wel plekken waar wat vanaf moest.

Nu al tijden blij met mezelf, ik heb mezelf geleerd dat niet slechts één lichaamstype mooi is, dat hoe ik nu ben ook mooi is. Het stukje zelfvertrouwen dat het mij geeft zal ook wel bijdragen aan dat stukje aantrekkelijkheid. Zou het veel vrouwen willen meegeven. Wel heb ik door die ervaring een soort afkeer naar het media-schoonheidsideaal, vind het treurig om te zien hoe vrouwen hier hun eigenwaarde aan kunnen ophangen.

Dan komt ineens de opkomst van Curvy vrouwen en wordt de term curvy verbonden aan echt vrouwelijk zijn en gezondheid.

Vind het wederom treurig dat er nu weer vrouwen zijn die zich onzeker voelen over hun lichaam, vrouwen die in mijn tijd geprezen zouden worden om hun mooie lichaam en nu naar hun hoofd krijgen dat ze niet vrouwelijk zijn, ongezond en beschuldigd worden van te weinig eten.

Wat denken jullie hiervan? :)
Maleficent schreef:
20-07-2018 13:41
Het is allemaal zo trendgevoelig.
Toen ik jonger was lieten vrouwen massaal hun borsten vergroten want dat was toen in, grote borsten en verder dun. Nu zie je dat grote billen in de mode zijn en ‘mogen’ kleine borsten weer.

Anyway, ik voldoe sowieso niet aan de heersende modebeelden. Ik ben redelijk slank en ik moet echt mijn best doen om zo te blijven. Ik word nooit mooi curvy met een slanke taille en ronde billen. Als ik aankom gaat het direct op mijn buik plakken en ik krijg een dikker hoofd. Nergens anders. Dus tja. Fijn dat ‘men’ vindt dat curvy mooi is en dat mannen graag rondingen zien. Mijn bouw is dat niet en zal het ook nooit worden.

Zoveel mannen zoveel smaken hoor. Mijn ex hield van zeer slank en Paris Hilton was zijn perfecte vrouw. Geen ronding te bekennen bij haar en toch vinden heel veel mannen haar woest aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
20-07-2018 13:44
Zoveel mannen zoveel smaken hoor.

Eens. Maar de huidige tendens is toch dat voller vrouwelijker is en ik zie op FB regelmatig postings over ‘echte mannen houden van vlees, botten zijn voor de honden’ dat soort.

Als ik me dus aan zou willen passen aan deze smaak (wat ik niet wil hoor) dan zou ik ook naar de plastisch chirurg moeten want zo’n lijf heb ik de bouw niet voor.
Stressed is just desserts spelled backwards
YouWish, mijn man vindt Paris Hilton verre van aantrekkelijk en wordt juist blij van Kate Upton. Nog blijer zou hij zijn als ze een brunette was. :)

Ik ben zo blij dat ik wat ouder ben. Vroeger, toen ik een jong onschuldig eendenkuiken was, kon ik me behoorlijk druk maken om mijn lichaam. Kont te groot (was niet waar), buik te dik (ik had geen buik), neus te lelijk (onzin), ik wilde bruine ogen (ze zijn lichtblauw) en zo kon ik uren miepen om hoe ik eruit zag.

Destijds was ik veel meer gefocust op het 'perfecte' lichaam. Nu ik de veertig voorbij ben vind ik de diversiteit onder mensen juist mooi. De een is blond, de ander donker, de een heeft sproeten, de ander niet, de een is slank, de ander curvy, de een heeft een beste kont, de ander juist een platte.

Nu ik wat meer belegen ben, ben ik juist blij met mijn lichaam. Het werkt, doet wat het moet doen en is objectief gezien niet meer zo mooi, maar het past bij mij. Iets kleiner dan gemiddeld, vrij recht en het zwabbert her en der, maar dat is een mooie herinnering aan de zwangerschappen.

Echt, wat een nutteloze tijdsbesteding was dat gemekker over mijn lijf. Er was en is niets mis mee. Net zoals dat van anderen.
Male, ik ook niet hoor. Gelukkig houdt mijn man van petite. :) (al is hij ook van de billen. Goede ronde billen vindt hij prachtig. Heeft ie pech met mij.)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-07-2018 16:26
Reden: provoceren
96.93% gewijzigd
Ah dat stafje werkt dus. Top. :biggrin:
Het heeft vaak ook te maken met hoe een man of vrouw het 'draagt'. Een soort zekerheid en comfort in je eigen lichaam is erg prettig, het maakt niet echt uit hou zo'n lichaam er uitziet.
-
Alle reacties Link kopieren
Dik ---> volslank ---> plus size ----> maatje meer ----> curvy

Het lijkt toch verdacht veel op steeds een nieuwe politiek correcte naam bedenken voor dezelfde verschijning?
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
20-07-2018 13:55
Eens. Maar de huidige tendens is toch dat voller vrouwelijker is en ik zie op FB regelmatig postings over ‘echte mannen houden van vlees, botten zijn voor de honden’ dat soort.

Als ik me dus aan zou willen passen aan deze smaak (wat ik niet wil hoor) dan zou ik ook naar de plastisch chirurg moeten want zo’n lijf heb ik de bouw niet voor.

Ik word altijd zo kwaad van zo'n plaatje. "Echte vrouwen... " en dan komt er wat achteraan. "Echte mannen.. " en dan komt er wéér wat over vrouwen...

Alle vrouwen zijn echte vrouwen (als ze dat zo voelen) en alle mannen zijn echte mannen (als ze dat zo voelen) ongeacht hoe ze eruit zien of wat ze mooi vinden. Die plaatjes zorgen voor stemmingmakerij en een vals gevoel van 'kijk mij eens aantrekkelijk zijn, wánt een echte vrouw' .. Nou.. WOW O_o

Wat mijn dan weer verbaast is dat iemand zegt dat meisjes/vrouwen hier 'tegenwoordig' last van hebben. Je denkt echt dat dit 40 jaar terug niet speelde? Dat er toen géén anorexia was? Geen fatshaming? Think again.

btw
ik ben dik. EN ja, voelde me dik toen ik tiener was, nu weet ik dat ik hartstikke dun was. 40 jaar terug dus. Heb er nooit écht problemen mee gehad of van gemaakt. Loop ook in bikini (las in ander topic dat dat echt vréselijk is, zo'n dik mens in bikini op een camping, hoe durven we)

Wat mij betreft is er geen slank vs curvy. (curry misschien.. ;-) ) Waarom zouden we?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
15-08-2018 17:48
Dik ---> volslank ---> plus size ----> maatje meer ----> curvy

Het lijkt toch verdacht veel op steeds een nieuwe politiek correcte naam bedenken voor dezelfde verschijning?

Nou, "maatje meer" is in de modellenwereld maat 38. Dat is echt niet plussize (al willen ze je dat wel doen geloven) of dik hoor. Curvy misschien wel.

Overigens: als je dun bent wordt je kennelijk verteld dat je naar de Mc moet gaan. Als je dik bent wordt je verteld dat je whatever je aan 't eten bent, niet moet eten (tenzij het een bleekselderijstengel is) Niets van aantrekken dus.

Dik is ongezond. Maar als jij je fijn kunt voelen in je dikke lichaam: goed van je!
En daar gaat de bodypositivity beweging over. Dat het niet uitmaakt hoe je eruit ziet en je je al zeker niet door anderen moet laten vertellen hoe je eruit zou moeten zien. Of je nu slank of dik bent.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lichaamsvormen zijn inderdaad aan mode onderhevig. Ben allang blij dat ik niet in de victoriaanse tijd leef. Niets voor mij, die korsetten.

Over het uiterlijke aspect van mijn lijf ben ik tevreden. Wil echter nu een paar kilogrammen kwijt, die ik er langzamerhand heb aan gegeten. Niet omdat ik zichtbare vetrollen of iets dergelijks heb, maar omdat ik mij dan prettiger voel. Met mijn oude gewicht zit ik beter in mijn vel, mijn lichaam 'zit' beter en ik voel mij fitter. Voor mij is het gevoel dat ik heb bij mijn lichaam belangrijker dan wat ik in de spiegel zie. En het zal mij echt een worst wezen wat iemand vindt van mijn gebrek aan billen of grootte van mijn borsten. Heb gelukkig beter dingen te doen dan daar over na te denken. :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven