Lijf & Lijn alle pijlers

Slank VS curvy

19-07-2018 16:21 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn tienertijd was ik er zo één, terwijl ik iedereen om mij heen hoorden zeggen dat ik zo slank ben. Keek in in de spiegel en dacht: mijn bovenbenen zijn te dik, me billen te dik eigenlijk zag ik overal wel plekken waar wat vanaf moest.

Nu al tijden blij met mezelf, ik heb mezelf geleerd dat niet slechts één lichaamstype mooi is, dat hoe ik nu ben ook mooi is. Het stukje zelfvertrouwen dat het mij geeft zal ook wel bijdragen aan dat stukje aantrekkelijkheid. Zou het veel vrouwen willen meegeven. Wel heb ik door die ervaring een soort afkeer naar het media-schoonheidsideaal, vind het treurig om te zien hoe vrouwen hier hun eigenwaarde aan kunnen ophangen.

Dan komt ineens de opkomst van Curvy vrouwen en wordt de term curvy verbonden aan echt vrouwelijk zijn en gezondheid.

Vind het wederom treurig dat er nu weer vrouwen zijn die zich onzeker voelen over hun lichaam, vrouwen die in mijn tijd geprezen zouden worden om hun mooie lichaam en nu naar hun hoofd krijgen dat ze niet vrouwelijk zijn, ongezond en beschuldigd worden van te weinig eten.

Wat denken jullie hiervan? :)
viva-amber schreef:
19-07-2018 18:10
Er gaat zeker weer niemand voor een functioneel sterk en gezond lichaam?
We laten ons weer leiden door de media en of het neukbaar is?

Afbeelding
Ik ben ook voor sterk en gezond, maar dan zonder het lichaam op het plaatje. Is volgens mij ook geen vereiste om sterk en gezond te zijn.
Cateautje schreef:
19-07-2018 17:17
Ik las slank VS curry. Nou, dan weet ik het wel...
Ik ook :facepalm:
Mij stoort het niet wat de media als mooi wenst voor te schotelen.
Ik heb daar altijd mijn eigen visie op gehad en ben daar redelijk consequent in, zou nooit een platte ass willen hebben bijvoorbeeld en ben dol op mijn brede heupen.
Vraag mij dan ook af waar het bij de meeste meiden tegenwoordig misgaat die zich zo laten meeslepen en vaak al op jonge leeftijd allerlei issues hebben betreffende hun uiterlijk.
Ja de media heeft er zeker een hand in maar daar prik je op een gegeven moment toch ook wel doorheen en de mensen in hun omgeving lijken toch ook niet allemaal op Instagrammodellen.
En ondanks je vetrollen wordt je toch nog steeds wel nagefloten op straat en zijn er kerels in je geïnteresseerd?
Zou dus niet weten waarom ik mijn uiterlijk zo intens zou moeten haten.
Wanneer gaan mensen zich realiseren dat de waarde van een mens niet afhangt van hoe het lichaam eruit ziet?

Ik ben het aardig zat: je 'moet'in het ene decennium dun zijn, in het volgende dun én gespierd, en nu blijkbaar weer curvy. En komt er een tegenbeweging, de body positivity, gaat wéér over het lichaam. Kappen met die focus op het lichaam.

Als we nou eens de tijd en energie die we nu inzetten voor het piekeren over, en het verkrijgen van, een 'perfect lichaam' alsook het veroordelen van onszelf en anderen op datzelfde lichaam, gebruiken voor andere dingen, zou de wereld, e wijzelf, een stuk gezelliger zijn.
Soulsista schreef:
19-07-2018 18:41
Mij stoort het niet wat de media als mooi wenst voor te schotelen.
Ik heb daar altijd mijn eigen visie op gehad en ben daar redelijk consequent in, zou nooit een platte ass willen hebben bijvoorbeeld en ben dol op mijn brede heupen.
Vraag mij dan ook af waar het bij de meeste meiden tegenwoordig misgaat die zich zo laten meeslepen en vaak al op jonge leeftijd allerlei issues hebben betreffende hun uiterlijk.
Ja de media heeft er zeker een hand in maar daar prik je op een gegeven moment toch ook wel doorheen en de mensen in hun omgeving lijken toch ook niet allemaal op Instagrammodellen.
En ondanks je vetrollen wordt je toch nog steeds wel nagefloten op straat en zijn er kerels in je geïnteresseerd?
Zou dus niet weten waarom ik mijn uiterlijk zo intens zou moeten haten.
En voila, weer een oordeel over 'een platte ass'. Want die zou je nooit willen hebben. Waarom niet? Het maakt uiteindelijk toch geen reet, pun intended, uit, zoals je zelf ook zegt.
Alle reacties Link kopieren
[quote=MwTheelepel post_id=28775121 time=1532011375 user_id=303817]
Curvy was altijd al geliefd, wat nu aan de gang is is dat de fat acceptance beweging dik wil laten doorgaan als curvy. Maar goed dat is sowieso een gevaarlijke club. Het is helemaal prima om ervoor te strijden dat mensen niet veroordeelt worden om hun overgewicht maar doen alsof overgewicht niet ongezond is is gevaarlijk. Obesitas brengt enorme risico's op een heleboel ziektes met zich mee en daar is zoveel onderzoek naar gedaan daar is niet over te discuseieren al proberen ze het toch. Ze adviseren mensen die al ziek zijn ook tegen het advies van hun arts in te gaan en dik te blijven. Het ligt aan de arts die is vetfobisch is en health at every size zou moeten toepassen.. Health at every size wil zeggen dat ze hun kop in het zand steken en gewoon ontkennen dat er een verband bestaat tussen obesitas en bepaalde ziektes en aandoeningen..


Jep
Piratesse schreef:
19-07-2018 18:52
En voila, weer een oordeel over 'een platte ass'. Want die zou je nooit willen hebben. Waarom niet? Het maakt uiteindelijk toch geen reet, pun intended, uit, zoals je zelf ook zegt.
Ik vind een platte ass inderdaad niet mooi. Dat is mijn persoonlijke smaak. En wat ik uitleg in mijn post is dat ik het ook niet opeens mooi ga vinden als ik ermee doodgegooid wordt op Instagram. De media is voor mij dus niet leidend zoals dat voor een hoop mensen het geval schijnt te zijn met allerlei complexen tot gevolg.
Soulsista schreef:
19-07-2018 18:59
Ik vind een platte ass inderdaad niet mooi. Dat is mijn persoonlijke smaak. En wat ik uitleg in mijn post is dat ik het ook niet opeens mooi ga vinden als ik ermee doodgegooid wordt op Instagram. De media is voor mij dus niet leidend zoals dat voor een hoop mensen het geval schijnt te zijn met allerlei complexen tot gevolg.
Dan had ik je in eerste instantie niet goed begrepen. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Universeinmotion schreef:
19-07-2018 17:15
Maar dat is vaak ook zo voor slanke vrouwen. Die willen ook graag een paar kilo aankomen, en hoe veel ze ook eten, hebben ze vaal de aanleg er niet voor, en niet zoveel eetlust, ongeacht alle pogingen. Is ook frustrerend. Vooral omdat jan en alle man maar denkt het recht te hebben om "even mede te delen" dat je wat meer mc donalds moet eten. Alsof je ineens collectief het recht hebt om iemand te behandelen als voorwerp in plaats van een mens met gevoelens. Want slanke vrouwen die kunnen dat wel hebben want die hebben niets te klagen? Zoiets? Het is niet zo zwart/wit zoals jij het hier schrijft. Slanke vrouwen zijn ook onzeker, ook nie altijd blij met zichzelf, en krijgen ook bakken stront over zich heen. Bij dikke mensen wordt dat vaak achter hun rug om gedaan. Wanneer je slank bent, wordt het gewoon tegen je gezegd.
Nee het is ongetwijfeld niet zwart/wit. Het was misschien ook een beetje mijn frustratie die sprak.

Maar eigenlijk sluit wat jij schrijft juist wel aan bij hoe ik het voel. Iedereen heeft het recht om zelf iets van zijn lichaam te vinden, dik of dun, groot of klein, paars of geel. Enerzijds om er tevreden mee te zijn zoals het is. In dat geval: geen kritiek. Anderzijds om er niet tevreden mee te zijn. In dat geval: stop met dat stomme geneuzel over jezelf accepteren.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
19-07-2018 17:43
Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik ben volgens "de regels" niet te dik, zou waarschijnlijk onder curvy vallen, maar heb flink moeite met mijn gewicht en figuur. Het kan dus voor iedereen ontzettend verschillend zijn.
Ik snap je. Zelfs toen ik slanker was kon ik mezelf ook niet accepteren. Misschien zit dat gewoon in ons hoofd ofzo.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Cateautje schreef:
19-07-2018 17:17
Ik las slank VS curry. Nou, dan weet ik het wel...
Haha ik ook
Soulsista schreef:
19-07-2018 18:41
Mij stoort het niet wat de media als mooi wenst voor te schotelen.
Ik heb daar altijd mijn eigen visie op gehad en ben daar redelijk consequent in, zou nooit een platte ass willen hebben bijvoorbeeld en ben dol op mijn brede heupen.
Vraag mij dan ook af waar het bij de meeste meiden tegenwoordig misgaat die zich zo laten meeslepen en vaak al op jonge leeftijd allerlei issues hebben betreffende hun uiterlijk.
Ja de media heeft er zeker een hand in maar daar prik je op een gegeven moment toch ook wel doorheen en de mensen in hun omgeving lijken toch ook niet allemaal op Instagrammodellen.
En ondanks je vetrollen wordt je toch nog steeds wel nagefloten op straat en zijn er kerels in je geïnteresseerd?
Zou dus niet weten waarom ik mijn uiterlijk zo intens zou moeten haten.

Bij types zoals jij die respectloos spreken over een platte ass.
Alle reacties Link kopieren
Soulsista schreef:
19-07-2018 18:41
Mij stoort het niet wat de media als mooi wenst voor te schotelen.
Ik heb daar altijd mijn eigen visie op gehad en ben daar redelijk consequent in, zou nooit een platte ass willen hebben bijvoorbeeld en ben dol op mijn brede heupen.
Vraag mij dan ook af waar het bij de meeste meiden tegenwoordig misgaat die zich zo laten meeslepen en vaak al op jonge leeftijd allerlei issues hebben betreffende hun uiterlijk.
Ja de media heeft er zeker een hand in maar daar prik je op een gegeven moment toch ook wel doorheen en de mensen in hun omgeving lijken toch ook niet allemaal op Instagrammodellen.
En ondanks je vetrollen wordt je toch nog steeds wel nagefloten op straat en zijn er kerels in je geïnteresseerd?
Zou dus niet weten waarom ik mijn uiterlijk zo intens zou moeten haten.
let maar niet op youwish hoor.

Als je kijkt wat youwish soms allemaal uitkraamt...

Ze is wel goed in virtueel kopschoppen zo gauw ze iets van vinden.
Oh gezellig, we gaan stoken.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-07-2018 12:41
Oh gezellig, we gaan stoken.

Mag ik meedoen ?
Gregie, dat is nou een man die zich altijd zo respectvol en ingehouden presenteert !

En altijd bereid een ander op haar fouten te wijzen, zoals een echt christen betaamt.
nounou
zazamaenade schreef:
20-07-2018 12:57
Mag ik meedoen ?
Gregie, dat is nou een man die zich altijd zo respectvol en ingehouden presenteert !

En altijd bereid een ander op haar fouten te wijzen, zoals een echt christen betaamt.

Deze kerel is gewoon geobsedeerd door me :rofl: volgt me overal als een stalker om me te herinneren aan het feit dat ik het ooit niet met hem eens was. Die spoort echt niet en ik negeer hem dus ook al tijden. Engerd.
Mij interesseert het niet veel of iemand iets dikker of iets dunner is.
Wat mij wel irriteert is dat het lijkt alsof iedereen perfect moet zijn.
Op instagram staat het vol met bewerkte foto's..Ik kom zulke mensen nooit tegen in het echt.
Wat mij nog meer irriteert is de nepheid tegenwoordig.
En dat allemaal op social media want ook die mensen kom ik bijna niet tegen in het echt.
Vind je het gek dat pubers en jonge meiden/ jongens onzeker raken?
Op tv/ sociaal media wordt je dood gegooid met silliconen, pruiken, haarstukken, kontvergroting, fashing tanden.

Persoonlijk vind ik een lijf waar niet aan gesleuteld is het mooist en of dat nou iets te dik of iets te dun is, lekker boeiend.
YouWish schreef:
20-07-2018 12:11
Bij types zoals jij die respectloos spreken over een platte ass.
Vreemde opmerking.
Ik heb naar mijn weten nergens respectloos gesproken over een platte ass. Ik geef aan het niet mooi te vinden mijn persoonlijke smaak dus..
Dat jij daar meteen een complex aan overhoudt ligt geheel aan jezelf.
Misschien ook een idee voor jou om een eigen smaak te ontwikkelen.
En een ruggegraat.
Dan raak je niet zo snel van je apro.
diaanopviva schreef:
20-07-2018 13:24
Mij interesseert het niet veel of iemand iets dikker of iets dunner is.
Wat mij wel irriteert is dat het lijkt alsof iedereen perfect moet zijn.
Op instagram staat het vol met bewerkte foto's..Ik kom zulke mensen nooit tegen in het echt.
Wat mij nog meer irriteert is de nepheid tegenwoordig.
En dat allemaal op social media want ook die mensen kom ik bijna niet tegen in het echt.
Vind je het gek dat pubers en jonge meiden/ jongens onzeker raken?
Op tv/ sociaal media wordt je dood gegooid met silliconen, pruiken, haarstukken, kontvergroting, fashing tanden.

Persoonlijk vind ik een lijf waar niet aan gesleuteld is het mooist en of dat nou iets te dik of iets te dun is, lekker boeiend.
Mee eens hoor, die vreselijke nepkonten zijn wel het dieptepunt. En die enorme volgespoten eendenlippen.
Niet te geloven dat er mensen zijn die dat mooi vinden.
O ja was de " te " volgespoten eendenlippen nog vergeten.
Afschuwelijk.
Ik vraag me echt af wat over een paar jaar weer de trend is.
Soulsista schreef:
20-07-2018 13:27
Vreemde opmerking.
Ik heb naar mijn weten nergens respectloos gesproken over een platte ass. Ik geef aan het niet mooi te vinden mijn persoonlijke smaak dus..
Dat jij daar meteen een complex aan overhoudt ligt geheel aan jezelf.
Misschien ook een idee voor jou om een eigen smaak te ontwikkelen.
En een ruggegraat.
Dan raak je niet zo snel van je apro.

Ga even ergens naar binnen waar de airco aanstaat :there:
diaanopviva schreef:
20-07-2018 13:30
O ja was de " te " volgespoten eendenlippen nog vergeten.
Afschuwelijk.
Ik vraag me echt af wat over een paar jaar weer de trend is.

Erger kan haast niet, toch. Toch?? ;)
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-07-2018 18:10
Er gaat zeker weer niemand voor een functioneel sterk en gezond lichaam?
We laten ons weer leiden door de media en of het neukbaar is?

Afbeelding


Gezond ga ik zeker voor.

Maar ik vind curvy of slank toch mooier dan gespierd.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
19-07-2018 17:51
Als alles maar op de goede plek zit en er geen lichaamsdelen zijn die me enorm afleiden ben ik al een gezegend mens visueel gezien. Maar objectief gezien zal het me natuurlijk aan mijn reet roesten hoe iemands curves erbij hangen.
Man, ooit was Marilyn Monroe curvy en met de 'kennis' van nu zijn de supermodellen uit de jaren 90 (denk Cindy Crawford en Claudia Shiffer) ook curvy.
Als alles erop en eraan zit en er geen rare dingen op of aan een lichaam zitten, en verder alles op zijn plek zit, dan kan ik het er wel op. Maar dan nog: alles staat of valt met iemands iq voor mij. Niks zo onaantrekkelijk als domheid. Dan nog liever een pens!


Dan kan ik het er wel op?

Wat bedoel je daarmee?
Alle reacties Link kopieren
Het is allemaal zo trendgevoelig.
Toen ik jonger was lieten vrouwen massaal hun borsten vergroten want dat was toen in, grote borsten en verder dun. Nu zie je dat grote billen in de mode zijn en ‘mogen’ kleine borsten weer.

Anyway, ik voldoe sowieso niet aan de heersende modebeelden. Ik ben redelijk slank en ik moet echt mijn best doen om zo te blijven. Ik word nooit mooi curvy met een slanke taille en ronde billen. Als ik aankom gaat het direct op mijn buik plakken en ik krijg een dikker hoofd. Nergens anders. Dus tja. Fijn dat ‘men’ vindt dat curvy mooi is en dat mannen graag rondingen zien. Mijn bouw is dat niet en zal het ook nooit worden.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven