Lijf & Lijn alle pijlers

Slanker de lente in! >15 kg afvallen - Schrijf mee!

20-03-2024 09:20 163 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Wil jij net als ik meer dan 15 kg kwijt en ben je ein-de-lijk gemotiveerd om er ook écht mee aan de slag te gaan?
Schrijf gezellig mee!
Hoe je het doet, wat je situatie ook is, je bent welkom. We starten een nieuw schrijfclubje vers van de pers.

Laten we elkaar inspireren, aanmoedigen, troosten en bewieroken ;-D op ons pad naar een slanker en gezonder lijf.

:cheer2:

Veel liefs,
HobbeltVerder
Alle reacties Link kopieren Quote
Werkt dat echt van de worteltjes? Ik ben heel bleek dus als het werkt dan wil ik ook wel gaan knagen ;-D

Leuk om te gaan tennissen peertje! Is een goede sport.

HobbeltVerder, hoe is het nu met je long covid?

Ik ben weer aangekomen! Had ik niet verwacht. Nou ja, en weer door.

Ik maak vanmorgen een groentesap, en eet yogurt met banaan en zaden en paar noten voor ontbijt.

Vanmiddag twee boterhammen met twee gekookte eitjes en spinazie en sla.

Tussendoor sinaasappel en worteltjes, eventueel met hummus.

Vanavond een wrap met kip en groenten. M'n weegschaal heeft me laten weten, géén ander soort tussendoortjes :)

M'n springtouw is er. Zodra ik kan wil ik weer de workouts van Grow with Jo doen, met gewichten dit keer, en eens kijken of ik m'n conditie verder kan opbouwen met touwtje springen, naast wandelen. Heb een hond en baby en woon in bosrijk gebied en de kust (buitenland) dus ben sowieso regelmatig buiten en die stappen die ik zet helpen niet bij afvallen, maar wel mentaal.

Fijn weekend iedereen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kayla, ik vind eetlijstjes wel leuk. Vooral voor de inspiratie. Ik merk dat wanneer ik wat meer liefde en tijd in m'n eten stop en ik het écht lekker vind, mijn hoofdhonger ook beter verzadigd raakt. Ik las ooit in een boek (hamster in je brein oid?) ergens dat wanneer je bijvoorbeeld je eten klaarmaakt, je brein al een soort van gerustgesteld dat er eten aan gaat komen en dat helpt ook met die eeuwige strijd in je hoofd. Maar soms raak ik in een soort van sleur en maak ik gedachtenloos steeds hetzelfde klaar. Vooral met het ontbijt, dus kom maar op met die eetlijstjes. Hoe maak je de overnight oats klaar?

Ik heb gisteren trouwens een ouderwets cafetaria diner gehad. Het was heerlijk. Mijn 20% van deze week is meteen helemaal op haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
He balen dat aankomen, KaylaJerry maar idd zoals je zegt, hup weer door!! Wil je (mag ook in PB evt) vertellen in welk buitenland je woont? Ik vind het altijd leuk om er een soort van beeld bij te kunnen krijgen. Ik ben wel jaloers trouwens dat je zowel bij kust als bij bos woont! De kust is voor mij helaas echt ver weg. Bos is er hier dan weer meer dan genoeg. En ik hou er ook van om er te zijn, tegenwoordig dan wel met scootmobiel ipv wandelend of fietsend, maar ook dat is fijn.
Succes met je springtouw oefeningen!

Met mijn long covid is het .... zoals het is. Lief dat je ernaar vraagt.
Ik ben inmiddels ruim drie jaar ziek met ook echt hele slechte periodes, dat ik wekenlang amper uit bed /bank kan. Momenteel lijk ik in een betere periode te zitten, maar het blijft altijd maar weer afwachten wat de volgende dag brengt. Over mijn grenzen gaan wordt enorm hard afgestraft. Het is dus leven met passen en meten en plannen en vooral direct rust pakken als je ook maar het kleinste signaaltje voelt. Mijn man ziet het soms zelfs eerder dan ik, maar dan is het meestal omdat ik het niet wil zien of voelen, dat ik aan de max zit. Vaak is dat met vrienden erbij. Een uur (met rustige mensen) is gewoon echt de max maarja wie wil er nu altijd alweer na een uur moeten afhaken of als enige de kamer uit moeten om in bed te gaan liggen?
@eetlijstjes, leuk voor de inspiratie zoals Fati ook al zegt, ik ben er zelf nooit zo van geweest maar wie weet ga ik het leuk vinden dus wie het leuk vindt om te delen, voel je welkom.


Fati, wat goed dat je hebt kunnen genieten van je snackdiner!!! Ik ben zojuist gezwicht en naar de mac gereden, in de auto twee burgers op. Alleen thuis, hele middag in bed moeten liggen wegens gisteren en vanochtend flink de grenzen opgezocht (en vooruit ook er overheen gegaan maar het was gezellig!!)
Dus ik ga morgen weer vrolijk met nieuwe moed verder. Gisteren en vandaag waren dan mijn twee weekenddagen met lossere teugels en dat is helemaal oke, mits het daarbij blijft dan.

Hoe is het met de rest? Zijn jullie ook allemaal fijn van het weekend aan het genieten?
:hello:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat wat lossere teugels in het weekend herken ik wel. Al moet ik wel uitkijken dat het niet té losjes wordt.

Jeetje heftig meiden die long covid, dat de vermoeidheid zo ernstig is dat je je moet wenden tot hulpmiddelen als een rollator of scootmobiel. Ik ben door mijn hersenaandoening (en nah daardoor) ook wel heel gevoelig voor overprikkeling en heb perioden met flinke vermoeidheid gekend. Maar poeh, als ik jullie zo hoor is het bij jullie nog wel heel wat erger. Hebben jullie een beetje een fijne dagindeling? In de perioden van vermoeidheid at ik soms ook uit vervelend. Ik kan me ook voorstellen dat ik dan toch onbewust suikerrijk zou eten voor die snelle energiekick. Hebben jullie daar last van?

Iemand vroeg laatst naar bikini's, ik weet even niet meer wie. Wat ik vaak doe/deed is vanalles bestellen bij wehkamp en thuis op mijn gemak passen. Beachwave omslagbroekjes hebben wel een fijne pasvorm voor een buikje/stevige heupen en billen. Tegenwoordig moet je wel betalen voor ieder item dat retour gaat en dat loopt wel op bij losse bovenstukjes en broekjes. Dat is in dit geval wel jammer...
Alle reacties Link kopieren Quote
HobbeltVerder schreef:
21-03-2024 09:29
Wat goed dat je bijna van de medicatie af bent Meisjeviva, en wauw >20 kg in een jaar ---> Goed Bezig!!!
Ja het is helaas vastgesteld ja door de internist, het befaamde nuchter testen en het drankje.
Het was net onder het randje maar ik kreeg wel het advies om iets aan mijn gewicht te doen...
Ik hoop dat als ik over een jaar ofzo weer eens dat onderzoek mag doen dat ik dan binnen normaalwaarden val.
Ik slik momenteel bloeddrukverlagers om mijn vaten te beschermen. Ook daarvan hoop ik dat ik het kan afbouwen en wie weet ooit helemaal stoppen, maar ik heb er niet zo'n moeite mee deze te slikken, ik merk er eigenlijk niets van, dus als ik het moet blijven nemen, geen probleem.
Wat mij goed heeft geholpen is wandelen, nou gaat dat bij mij vrij makkelijk ik heb 2 grote honden en daar ben ik grotere afstanden mee gaan lopen. 2 keer krachttraining erbij per week en met eten geen strafkamp er van maken. Ik eet wel gewoon koolhydraten maar met mate en 1 keer per week is het hier nog steeds frietdag, wel uit de airfreyer dat dan wel.

Het beste is kijken waar jij je fijn bij voelt en wat in jouw leven past. Ga niet dramatisch in je calorieën snijden want dan ga je zoeken, 200 tot 300 onder wat je nodig hebt kom je een heel end mee. Eiwitten toevoegen is iets wat goed werkt want dan zit je langer vol.

Hopelijk krijg je het onder controle en hoef je niet aan de medicatie. :)
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Meisjeviva, fijn dat bij jou het wandelen zo veel heeft geholpen!
Bij mij is dat helaas geen optie, wegens mijn ziekte.
Ik moet het gewichtsverlies echt halen uit een ander voedingspatroon.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Fati,
NAH oh jee dat is ook niet best, ik weet dat dat je ook drastisch kan beperken. Helaas had ik ook al NAH voordat ik LC kreeg, dus ik weet hoe het kan zijn, maar idd dit is wel echt next level aanpassen zeg maar. Ik heb idd heel v eel last van het snaaien voor de snelle suikerkick, en dat is ook mijn grootste probleem. Ik moet het mezelf nu echt makkelijker maken om iets gezonds te nemen ipv iets ongezonds. Vandaag het mealpreppen en de dieet producten, daar moet nog een mooie balans in komen en bij voorkeur kan ik straks zodanig mealpreppen dat ook de snaai dingen ( gezonde repen, muffins enzo) zelf gemaakt zijn. Wegens mijn beperkte energie kan ik die dingen niet aanpakken zoals een verder gezond mens dat doet, dus ik moet scherpe keuzes maken. Daarom ook mijn keuze te beginnen met dieetboxen.

Omdat ik nog een jong kind heb is mijn dagindeling doordeweeks wel aanwezig, en ik heb natuurlijk ook geregeld allerlei medische afspraken. Mijn agenda is nu eenmaal snel 'vol'. Ik rust niet op hele strikte tijden maar wel standaard 2 a 3 keer per dag, en vaak nog wel een 4e en of 5e keer. Dus de dingen die je daar tussenin kunt doen zijn klein en afgebakend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,
Hoe is het met jullie?

Gisteravond heb ik een heerlijke maaltijd gegeten van verse courghetti, gemarineerde kipfilet uit de oven, broccoli en champignons.
Voor vandaag staat een salade met rosbief en (een beetje) roomkaas op het menu, de rest hier eet pasta (ik houd een bakje saus apart voor mezelf zodat ik morgen of overmorgen de rest van de courgette in slierten kan schaven om weer courghetti te eten)

Het deels dubbel koken is wel vermoeiend, merk ik. Ik hoop dus dat ik het goed vol kan houden.

Vandaag geen al te fitte dag en ik heb nog een afspraak bij een arts vanmiddag, dus ik houd me maar koest. Die dagen zijn het lastigst, omdat je dan geneigd bent naar de snelle suikers te grijpen. Ik heb gelukkig een bakje bleekselderij en snoeptomaatjes klaar staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinken als heerlijke maaltijden Hobbelt! Heb je daar een receptenboek voor of kan/mag je dit zelf bedenken bij dit dieet? En blijven de cijfers naar beneden gaan op de weegschaal? Vast wel!

Ik ga ook maar met de billen bloot en mezelf wegen deze week. Nog wel even nadenken over de frequentie van het wegen. Sowieso niet vaker dan wekelijks. Misschien maak ik er wel maandelijks van. Dit deed ik ook toen ik begeleid werd door de diëtist.

Mijn ontbijt was de eiwitshake met banaan en pindakaas. Voor lunch had ik m'n 'romeinse' bordje met deze keer komkommer, handje noten, 2 mandarijnen, cherrytomaten, een plakje serranoham en een wasa cracker met kaas. Vanavond eten we een pasta ovenschotel met lekker veel groenten. Geen tussendoortjes verder. Vanavond naar de sportschool voor krachttraining en als ik er zin in heb 'mag' ik daarna nog een bakje kwark.

Succes bij de arts vanmiddag!
Alle reacties Link kopieren Quote
HobbeltVerder schreef:
26-03-2024 10:27
Goedemorgen,
Hoe is het met jullie?

Gisteravond heb ik een heerlijke maaltijd gegeten van verse courghetti, gemarineerde kipfilet uit de oven, broccoli en champignons.
Voor vandaag staat een salade met rosbief en (een beetje) roomkaas op het menu, de rest hier eet pasta (ik houd een bakje saus apart voor mezelf zodat ik morgen of overmorgen de rest van de courgette in slierten kan schaven om weer courghetti te eten)

Het deels dubbel koken is wel vermoeiend, merk ik. Ik hoop dus dat ik het goed vol kan houden.

Vandaag geen al te fitte dag en ik heb nog een afspraak bij een arts vanmiddag, dus ik houd me maar koest. Die dagen zijn het lastigst, omdat je dan geneigd bent naar de snelle suikers te grijpen. Ik heb gelukkig een bakje bleekselderij en snoeptomaatjes klaar staan.
Goed bezig! Dat dubbel koken klinkt inderdaad best wel inspannend. Wil de rest niet ook gezond eten zoals jij doet? Of zijn ze daar niet voor in. Is bleekselderij nou echt lekker om op te knagen? Want ik zie dat altijd in van die films als cliché beeld van vrouwen die willen afvallen. Het lijkt mij nogal bitter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heftig van de long covid zeg.. Echt naadje. Heb je veel support? Medisch ook? Ik hoop voor je dat het steeds een beetje beter wordt. Lastig zeker wel met je grenzen aanvoelen en doen? Ik heb een medische aandoening en periodes waar ik bijna niet in te stellen ben qua medicatie. Dan ben ik zo lamlendig, dat zelfs de was in de wasmachine teveel kan zijn. Zeg niet dat het hetzelfde is hoor, maar kan me een klein beetje inleven en vind het erg vervelend voor je. Ik snap ook helemaal dat je voor die suikerkicks gaat dan. Herkenbaar. Behoefte aan koolhydraten en geen puf hebben. Geen goede combi! Je maaltijd van courgette met kip en groenten klinkt lekker. Waarin had je de kip gemarineerd? Hoe was de afspraak bij de arts?

Fati, leuk idee zo'n bordje. Ga ik ook doen. Gebruik je eiwitpoeder voor je shake?

Ik ben weer aangekomen. Ik was zo lekker bezig maar na ziek zien en de blindedarmontsteking. Was het even kwijt. Gisteravond even goed mezelf toegesproken en naar m'n aanpak gekeken. In juli ben ik drie weken alleen thuis omdat man weg moet voor werk. Met twee kleintjes waarvan 1 een baby zie ik daar toch wel tegenop. Maar ik kan de situatie een stuk verbeteren door aan mezelf te werken en te werken aan het gedrag dat mijn energie doet afnemen ipv toe :cheer2:

Vandaag heb ik ontbeten met twee boterhammen en kip die ik zelf heb gekookt plus tomaat en sla.

Straks een salade met vega gehakt oosters gemarineerd. Tussendoor een eiwityoghurt gebeuren en een banaan.

Vanavond pasta met pesto. Laatste niet mager maar is mijn man's lievelings. Ik doe half pasta half wortel en sla.

En ik zal moeten herhalen: ik zal niet snaaien! Als ik echt nog trek heb pak ik een boterham met mager beleg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon trouwens in Schotland! Verliefd geworden op hem tijdens een weekendje weg :)
Alle reacties Link kopieren Quote
HobbeltVerder schreef:
26-03-2024 10:27
Goedemorgen,
Hoe is het met jullie?

Gisteravond heb ik een heerlijke maaltijd gegeten van verse courghetti, gemarineerde kipfilet uit de oven, broccoli en champignons.
Voor vandaag staat een salade met rosbief en (een beetje) roomkaas op het menu, de rest hier eet pasta (ik houd een bakje saus apart voor mezelf zodat ik morgen of overmorgen de rest van de courgette in slierten kan schaven om weer courghetti te eten)

Het deels dubbel koken is wel vermoeiend, merk ik. Ik hoop dus dat ik het goed vol kan houden.

Vandaag geen al te fitte dag en ik heb nog een afspraak bij een arts vanmiddag, dus ik houd me maar koest. Die dagen zijn het lastigst, omdat je dan geneigd bent naar de snelle suikers te grijpen. Ik heb gelukkig een bakje bleekselderij en snoeptomaatjes klaar staan.
Die maaltijden klinken lekker en dat klaarzetten van een bakje met gezonde dingen vind ik ook een goed idee.

Hoe het hier gaat? Het is dubbel. Het aantal stappen halen/bewegen gaat goed, net als het drinken maar de weegschaal gaf vanmorgen weer een plus aan. 77,8 stond er vanochtend op. Nou ben ik gisteren ook weer ongesteld geworden (anderhalve week geleden ook al) maar denk dat dit nog de naweeën van de antibiotica en het ziek geweest zijn zijn. Het werkt demotiverend, maar ik heb nog wel genoeg wilskracht om toch op deze manier door te gaan omdat het goed voelt.

Ondertussen hebben wij hier enorm hectische weken. We zijn aan het verhuizen, en de verhuizing is ineens een maand vervroegd. Op zich gunstig maar daardoor is het ook wel extra druk de afgelopen weken. Bijna elke avond zijn wij na werktijd nog aan het klussen, bezoeken we een bouwmarkt of zijn we spullen aan het inpakken. Daarnaast zijn vriend en ik beide voor het werk weggeweest de afgelopen week dus dat kost ook tijd. Gelukkig komt het einde wel in zicht... Helaas lukt het me door de drukte nog niet echt om hier goed mee te schrijven, maar hopelijk is er snel iets meer tijd over om wat meer te reageren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herken veel dingen van jullie! Zoals die weegschaal, dat werkt voor mij ook demotiverend. Ik had het nog niet gekoppeld in m’n hoofd maar zodat ik woog en t viel tegen, dan gaf ik snel op.

Springtouw wil ik ook!

Verder ging het de eerste week goed en deze week weer even oppakken, weekend ging oké alleen net iets teveel wijntjes ( wat ik wou voorkomen maar lukte dus niet ;-) )
Alle reacties Link kopieren Quote
Emilyinparijs, succes komende tijd! Moet er veel gebeuren? Leuk een nieuw thuis :)

Weekend, lekker, wijn ;-D Flauw dat dat ook calorieën zijn, haha. Weegschalen zijn ook gewoon krengen. Ik weet niet hoe dat werkt in het hoofd, maar gewoon niet fijn. Maar goed, het lijf is geen machine dus fluctuaties zijn normaal sowieso. Fijn dat het verder goed ging!

M'n schoonmoeder kwam langs met een punt worteltaart van een plaatselijk café. Speciaal voor mij meegenomen. Ik had moeten zeggen, ik heb geen trek oid, maar vind ik dan moeilijk. Maar nu baal ik natuurlijk. Een beetje. Want het was wel weer te lekker :hamer: :P Ik beschouw het maar als Bijzonder genietmomentje (lazy fitgirl).
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het hier?

Ik heb wat dingetjes voor de vakantie in mei binnen gekregen, en auw. Auw auw auw. Helft paste niet en wat wel paste.. Vooral de bikini's waren niet leuk. Even over nadenken.

Vanmorgen heb ik een ontbijtsmoothie gemaakte met proteïne yogurt, spinazie en mango en banaan. Hopelijk blijft het vullen tot de lunch.

Ik heb een wrap met gekookte kip en een gekookt eitje en salade klaarliggen.

Vanavond weet ik het nog niet, moet boodschappen doen. Jullie inspiratie?

Fijn weekend allemaal, en Pasen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal!

Gaat goed hier. Ik houd elke dag op papier een soort eetdagboek bij, en sinds ik dat doe ben ik veel bewuster van wat ik allemaal in mijn mond stop. Ook makkelijker in nee zeggen tegen dingen, omdat ik dan niet mijn calorieën hieraan wil opofferen haha!

@Kayla mmm confronterend wel. Hoe voel je je eronder? Kan ook weer als extra motivatie dienen natuurlijk. Maar, ieder lichaam is mooi, vergeet dat niet. (:

Ik heb gisteren een heerlijke pastasalade gemaakt met volkoren penne, zongedroogde tomaatjes, gegrilde paprika, gerookte kip, mozzarella, rode ui en bos-ui en rucola sla. Heeeerlijk!

Fijn Pasen allemaal - vergeet niet te genieten!
Alle reacties Link kopieren Quote
KaylaJerry schreef:
27-03-2024 11:30

Ik snap ook helemaal dat je voor die suikerkicks gaat dan. Herkenbaar. Behoefte aan koolhydraten en geen puf hebben. Geen goede combi!
Echt zo herkenbaar en frustrerend dit, maar bij mij wordt het dan dus getriggerd door een opkomende migraine aanval. :(
Maar buiten die aanvallen heb ik gelukkig wel meer energie om te bewegen dan de dames met longcovid hier. Lijkt me heel heftig en ook totaal niet helpend bij het afvallen helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal!

Slechte dagen achter de rug energie-wise, ik had al veel eerder hier willen schrijven maa rhet lukt me niet helaas.

@Emily, suces met verhuizen! Heftige tijd is dat, knap dat je ook nog op je voeding let ondertussen.

@Peertje, ja biologische bleekselderij is juist zoet en fris, alles behalve bitter! Jouiw salade klinkt heerlijk, ik onthoud hem als inspiratie.

@Fati jouw eten klinkt ook lekker, ja ik weeg nu ook max 2 x per week anders sta ik er dagelijks op en dat is niet motiverend. Ik heb na 2 weken ook mijn cms' weer opgenomen en zowaar is er al 4 cm af bij buik en taille. ook bij de rest maar niet zoveel, dat kan ook niet zo snel uiteraard. Ik meet de volgende omtrekken; nek, borst, taille, buik, heupen, bovenbeen, bovenarm.
En dan gewicht. Ik houd het bij in een notitie in mn iphone.
Eten let ik zelf goed op qua koolhydraten en vetten, zo min mogelijk van beiden en dat betekent veel gestoomde groenten, kipfilet gebakken in weinig vet, iets van rundergehakt en champginons eveneens gebakken of gegrild in amper vet.
Lekkere kruiden en specerijen.
Van de week bijv als diner gestoomde asperges (stuk of 6 flinke) met 2 gestoomde (gekookte dus) eieren, paar flinterdunne plakjes ham, een theelepeltje gesmolten roomboter als saus en wat bieslook en peper er overheen. Was heerlijk.

Afgelopen 2 avonden zitten snaaien op de bank, maar pasen dus ik mocht het van mezelf en wellicht vandaag gewoon weer, ik zie wel.


@happyapple wat vervelend dat je ook migraine hebt. Ja ik heb ook enorme suikerzucht bij zo'n aanval.

@Kayla, jammer van de bikini's maar dat ligt niet aan jouw lichaam maar aan de bikini's! Overigens ik ben overgestapt op badpakken, ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat fijn vindt maar ik heb een tijdje veel baantjes getrokken en dan is een badpak echt fijner.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben deze week 100 gr erbij maar ben ook ongesteld
Dus ik ben tevreden voor deze week
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, pasen zit erop, terug naar het strakkere regime. Hoe hebben jullie het paasweekend beleefd?
Ik heb me oa tegoed gedaan aan paaseitjes en gisteravond hebben we friet met snacks gegeten uit de airfryer.
Wel heb ik de jus d'orange laten staan en gisteren geluncht met een shake.
Ik ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt, ik denk dat ik ben bijgekomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren niet gewogen, vanmorgen wel. Weer anderhalve kilo minder dan een week eerder, joehoe! En dat zelfs na drie dagen min of meer eten wat ik wilde, incl. vette hap.
Ik dacht dat ik bij zou zijn gekomen, maar dat was gelukkig dus niet zo. Ben benieuwd wanneer m'n kleding te groot wordt, ik voel nu al sommige dingen echt losser zitten, en volgens meetlint zijn er ook al wat cm's af dus dat is mooi.


Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw Hobbelt! Wat fijn dat het zo lekker gaat! Hier vorige week voor het eerst in lange tijd weer gewogen. Het viel me niet mee en niet tegen +1,1 sinds mijn lichtste gewicht zomer vorig jaar. Dus dat de teugels even weer wat strakker moeten, is wel bevestigd. Ik ben er nog niet over uit hoe vaak ik ga wegen.

Helaas merk ik wel dat regelmatig meeschrijven met het topic toch wat teveel van mij vraagt momenteel. Ik ga nog wel regelmatig spieken hoe het jullie vergaat, maar zal geen hele actieve bijdrage meer leveren. Ik ben wel superblij met alle tips van hier, het heeft me dat zetje in de goede richting gegeven. Dank jullie wel daarvoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fati85 schreef:
04-04-2024 15:41
Wauw Hobbelt! Wat fijn dat het zo lekker gaat! Hier vorige week voor het eerst in lange tijd weer gewogen. Het viel me niet mee en niet tegen +1,1 sinds mijn lichtste gewicht zomer vorig jaar. Dus dat de teugels even weer wat strakker moeten, is wel bevestigd. Ik ben er nog niet over uit hoe vaak ik ga wegen.

Helaas merk ik wel dat regelmatig meeschrijven met het topic toch wat teveel van mij vraagt momenteel. Ik ga nog wel regelmatig spieken hoe het jullie vergaat, maar zal geen hele actieve bijdrage meer leveren. Ik ben wel superblij met alle tips van hier, het heeft me dat zetje in de goede richting gegeven. Dank jullie wel daarvoor!
Dat is jammer, maar ik snap het wel, je bent niet de enige het is hier helaas best stil.
Wel fijn dat je veel hebt gehad aan de tips hier, en gewoonweer komen binnenvallen als je daar behoefte aan hebt hoor of even aanmoedig- of troostende woorden nodig hebt.


Voor mij is het gisteren een moeilijke dag geweest, ik ben moeten overstappen van medicijn merk en ben daar altijd enorm gevoelig voor, zo ook nu weer. Dat besef kwam eigenlijk gisteren pas. Mijn buik en darmen doen al de hele week raar, sinds de switch, en ik ga de huisarts bellen om te kijken of ik niet toch naar het juiste merk terug kan, want dit is geen doen zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fati, hoop dat het goed gaat en succes ook met afvallen, nu of later :)

HobbeltVerder, wat vervelend! Ik herken dat overstappen. Het is zo vervelend! Heb je je huisarts te pakken gekregen? Waar ik woon is ook continue een tekort aan mijn merk, en hoewel het in m'n notities staat NIET te wisselen, word ik daar soms toch toe gedwongen. En dan zeggen ze, het is hetzelfde hoor. Ik hoop van harte dat je je vertrouwde merk weer krijgt. Was er een reden waarom er werd gewisseld? Hoop dat je je vandaag wat beter voelt.
Gaat het verder wel oké? Echt superlekker dat je zoveel kwijt was in een week! Dat motiveert.

Ik ben gelukkig weer wat afgevallen, nu terug naar wat ik een paar weken geleden was, voor ik van de wagen viel. Dat is toch jammer, maar hopelijk pak ik nu door. 83.1 kilo nu, ik hoop de 7 aan te tikken in mei. Liefst ruim natuurlijk maar te streng doen, dat doen we niet meer he.

Heb ingevuld wat ik wil eten vandaag. Heb twee geroosterde boterhammen met salami (wilde peuter maar toen niet meer, voel me soms net de afvalbak van alles wat m'n kids niet meer willen) op voor ontbijt, straks bakje druiven. Ze zijn mierzoet, heerlijk.

Lunch salade van blikje tonijn met komkommer en een gekookt eitje. Ik maak het aan met fijngesneden ui, augurk en tomaat plus een mosterddressing. Liefst kwak ik er lekker mayo bij, maar ik vind de light variant niet lekker genoeg, en 100 calorieën voor een lepeltje is het me niet waard dan.

Avondeten twee wraps met gekookte kip en gewokte groenten. Gisteren burritos gemaakt en de overgebleven wraps moeten op. Niet super voedzaam, maar wel smakelijk.

Hoe gaat het met bewegen bij jullie? Mij niet best eigenlijk. Man heeft de kinderen een uurtje naar de speeltuin voor hij weer aan het werk gaat, dus ik ga als een wervelwind door het huis en daarna is het weer entertainen geblazen. Fijn weekend allemaal!
kaylajerry wijzigde dit bericht op 05-04-2024 17:40
Reden: Aanvulling
0.30% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven