Lijf & Lijn alle pijlers

Slanker de lente in! >15 kg afvallen - Schrijf mee!

20-03-2024 09:20 163 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Wil jij net als ik meer dan 15 kg kwijt en ben je ein-de-lijk gemotiveerd om er ook écht mee aan de slag te gaan?
Schrijf gezellig mee!
Hoe je het doet, wat je situatie ook is, je bent welkom. We starten een nieuw schrijfclubje vers van de pers.

Laten we elkaar inspireren, aanmoedigen, troosten en bewieroken ;-D op ons pad naar een slanker en gezonder lijf.

:cheer2:

Veel liefs,
HobbeltVerder
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, hoi, een paar dagen van de radar geweest op de camping en ik kwam zowaar ruim een kilo lichter thuis. Dat vond ik een leuke verrassing.
Net thuis wel een paar wijntjes op tijdens de race (we zijn dol op F1), dus vanaf morgen weer braaf op rantsoen.

Kayla, die kwark met banaan en noten van een paar dagen geleden mogen dan wel calorierijk zijn, dat zijn wel allemaal heel voedzame producten, volgens mij dus helemaal niet zo slecht (want lang vullend).
Volgens mij ben je dus ook heel goed bezig geweest!

Dat boek heb ik niet gelezen, Moneypenny, maar de samenvatting klinkt logisch, en ik denk ook dat het een haalbaar streven is om te compenseren. Mijn valkuil was altijd wel om snel het bijltje erbij neer te gooien als ik dan een keer gezondigd had (want: het heeft toch geen zin meer). Nu probeer ik het meer dag voor dag te bekijken en dat is veel positiever en levert meer op (in totaal nu dus toch al mooi 2 1/2 kilo lichter dan een paar maanden geleden :-D ).

Ik hoop dat iedereen een goede week heeft. Ik ga morgen nog een week richting camping, maar probeer ook daar mijn best te blijven doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed bezig allemaal! Hier heel erg druk dus sorry dat ik niet zo actief meer meeschrijf. Het gaat hier allemaal tergend langzaam. Ik doe goed mijn best, maar als het getal op de weegschaal dan nauwelijks naar beneden gaat, is dat nogal demotiverend. Maar we geven niet op!

Ik probeer zo goed op te letten en veel te wandelen, maar toch gaat het niet snel. :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Mee eens Peertje, af en toe frustrerend dat het niet snel gaat.
Maar goed, het is er ook niet in twee weken aangekomen natuurlijk ;-)
En eigenlijk wellicht ook goed! Als je nu een levensstijl aanmeet die vol te houden is, is het straks ook beter vol te houden om de kilo's er vanaf te houden.
Maar goed, ik vind het ook wel frustrerend dat ik voor mijn gevoel veel tijd en energie besteed aan het gezond leven en dat de weegschaal me daar niet echt voor beloont :lol:

Maar we doen het wel gewoon!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi dames, ook hier even geen verbetering te zien op de weegschaal, ik heb meer koolhydraten gegeten en dat merk ik dus meteen, helaas. Mijn buik en darmen protesteren er ook tegen. Duidelijk signaal dat het gezonder eetpatroon beter is voor mijn lijf, maar mijn hoofd wil even helemaal niet mee en maakt dat ik toch weer naar ongezonde snaai grijp.
Verder heb ik best een turbulente tijd achter de rug, en nu het vaarwater weer wat rustiger gaat worden denk en hoop ik dat de reis van gewichtsverlies mag gaan voortzetten.

Voor jullie niet leuk, maar ik ben ergens 'blij' dat ik niet de enige ben die struggelt en dan soms ook echt even gefrustreerd en gedemotiveerd kan raken.

@Tulipa wat lekker dat jullie al zoveel van de seizoensplek hebben kunnen genieten! Het weer werkt ook echt wel mee deze week he.

@Kayla jouw eetlijstjes zien er lekker en gezond uit!

@ Peertje snap het helemaal, meeschrijven lukt mij ook ff niet zo, maar dat gaat bij mij altijd in periodes, dus dat komt ook wel weer een keertje.
Alle reacties Link kopieren Quote
bb14 schreef:
26-04-2024 13:37
Hi allemaal, ik was dit topic helemaal kwijt! Leuk om te lezen hoe het iedereen vergaat. Hier was ik bij het laatste weeg- en meetmoment de eerste 2 kilo kwijt en overal ook de eerste cm's. Inmiddels ben ik ziek geweest, heb ik een off week gehad waarbij het totaal niet wilde en ben ik inmiddels weer lekker back on track met sport en voeding. Na de meivakantie heb ik m'n volgende meetmoment, dus ik ga er vanuit dat dat motiveert om de komende 2 weken weer goed door te gaan, ook al gaan we ook een weekje op vakantie.

Heel veel succes allemaal! 💪🏻💪🏻
Succes met jouw meetmoment van komende (?) week! Hoe was je vakantie? En hoe is dat gegaan met op je voeding letten? Ik hoop dat je inmiddels weer helemaal goed hersteld bent en in een fijn ritme zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadinexxx schreef:
28-04-2024 11:44
Hoi, leuk om van iedereen te lezen hoe het gaat! Ik zit even in de meeleesstand. Het hobbelt hier wat. Ik ben vrij gestresst vanwege een aantal zaken en moet echt weer goed voor mezelf gaan zorgen. Ik ben te makkelijk. Gisteren Koningsdag was top, maar dan gaan we toch weer biertjes in met een pizza na afloop. Ik neem me telkens voor te gaan sporten, maar mijn hoofd is zo vol dat het een opgave is. Ik moet echt weer in een ritme komen. Denk dat ik vandaag dus maar een lekkere wandeling ga maken en deze week mezelf als doel stel 7000 stappen per dag te lopen.
Inmiddels weer een aantal dagen verder, ik hoop dat je iets beter in je vel zit nu en dat er licht daagt aan het eind van de tunnel. Het is niet makkelijk en zoals KaylaJ ook al zei, het is helemaal niet zo gek dat dan je hoofd er ff niet naar staat en je makkelijke en niet de meest gezonde keuzes maakt. Wees maar niet te streng voor jezelf. De wil is er, dat is het belangrijkst. De rest gaat ook lukken, op zijn tijd. Prioriteiten eerst... Niet makkelijk maar houd vertrouwen dat heel veel kleine stapje op een gegeven moment ook een hele afstand hebben gemaakt!
Alle reacties Link kopieren Quote
KaylaJerry schreef:
05-05-2024 09:10
Wat jammer dat het hier zo stil is!

Hopelijk heeft iedereen een fijne zondag. Ik sta stil op 81 deze week, maar weet dat ik teveel hapjes tussendoor neem, zoals gezegd. Probeer er nu op te letten. Ontbijt vandaag met twee gekookte eitjes en glutenvrij broodje. Lunch zal een smoothie zijn van mango en banaan met zaden en nootjes. Vanavond een barbecue bij vrienden, maar ik zal wegblijven van de sausjes en kan niet drinken omdat ik borstvoeding geef, dat scheelt!

Hopelijk gaat het goed met jullie! :)
Helemaal eens hoor! En zoals je al zei, gewoon lekker blijven posten haha. Ik vind het fijn om je eet lijstjes te lezen.
Hoe gaat het met babytje? Is wel lekker dat het eindelijk goed weer is en je meer naar buiten kunt samen denk ik?
Ik hoop dat het verder ook goed, of in elk geval, oke, met je gaat :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Moneypenny36 schreef:
05-05-2024 11:08
Goedemorgen!

Ik was een weekje op vakantie en heb mij proberen te houden aan mijn ‘nieuwe’ leefstijl. Dat betekende dat ik soms bewust minder gegeten heb, soms een lunch overgeslagen heb en heel weinig alcohol heb gehad.
Ik heb het boek “ het geheim van slanke mensen” gelezen en probeer die tips in mijn achterhoofd te houden. Slanke mensen compenseren veel meer om hun slanke lijf te behouden.
En het werkt, want toen ik thuis kwam, was ik niet aangekomen. Qua beweging heb ik wel veel minder intensief bewogen, dus dat pak ik vanaf nu weer op.

Hoe gaat het met de rest?

@kayla: veel plezier bij de bbq. Hopelijk kan je er van genieten.

Wauw wat enorm knap hoe je dit op vakantie hebt gedaan!!! Dat verdient echt een hoeraatje hoor!!! :cheer: :cheer:
Hoe is het inmiddels na weer een weekje thuis?

Dat compenseren, interessant dat je het zegt. Ik zie dat ook bij mijn man en zijn ouders, die denken dus standaard al veel beter na over wanneer wat in de mond te steken. Ik ben veel te veel gewend aan het veel (mogen - en dus ook willen - en doen) snoepen... enorme mind shift is er voor nodig en dat kost energie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat ik op zo'n beetje iedereen de laatste tijd gepost heeft, jheb gereageerd, maar als dat niet is, sorry sorry, het is ook alweer veel te laat voor me en ik ging eigenlijk 1 berichtje typen maar dat worden er dan toch weer (te veel) meer.... :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Stilletjes hier, hopelijk betekent het dat iedereen lekker bezig is :sun:

Gisteren weegdag, en waar er vorige week iets bij was gekomen, is het deze week precies gelijk aan vorige week. En dat tijdens begin menstruatie. Dus ik vind het positief.

Verder lukt het minder snoepen nog altijd niet goed. Er spelen veel andere dingen momenteel en ik merk dat ik toch echt een emotie-eter ben.

Ik laat het maar even voor wat het is en wacht tot de motivatie zich weer aandient....
Alle reacties Link kopieren Quote
De vakantie zit er (al weer een paar dagen op) en in week twee vond ik het lastiger me in te houden en heb ik ook niet veel bewogen. Dat voelde toch niet helemaal goed, dus deze week ben ik weer enthousiast bezig (en ga ik ook zo nog even sporten).
De weegschaal op sportschool gaf 2,5 kilo minder aan dan vijf weken geleden en dat viel niet tegen met die twee weken vakantie erbij.
Er lijkt dus echt wat te gebeuren.

Ik kreeg overigens wel de tip juist iets meer te eten (en dan met name proteïne) om sneller spiermassa op te bouwen. Meer eten vind ik niet vervelend, dus ik heb een bak kwark met fruit aan mijn dagelijkse routine toegevoegd.

Hobbelt, vervelend dat het niet lukt om die snoepjes te laten staan! Hopelijk snel weer motivatie. Gelijk blijven qua gewicht dan ook een mooi resultaat.
Herkenbaar wel, dat emotie-eten. Wat misschien wel helpt dan is om het niet meer in huis te halen en wel dingen in huis te halen die je ook heel lekker vindt maar die beter voor je zijn (ik verwen mezelf met verse blauwe bessen en frambozen, die zijn op het moment zo lekker).
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen! Hier ook weer een berichtje van mij!

Vanmorgen op de weegschaal-2,1 kg vergeleken met toen ik een maand geleden begon. Gaat de goede kant op. Merk wel dat ik deze week een mindere week heb qua beweging. Door de warmte voel ik mij minder comfortabel, dus ben blij dat het weer wat koeler lijkt te worden.
Verder pas ik elke dag ook iets lekkers in en me daar dan ook niet schuldig over te voelen. Op insta volg ik nu Lot Beukers en zij geeft wel goede tips. Ook haar podcasts zijn heel duidelijk. Dus misschien ook een tip voor jullie, mocht je haar nog niet kennen.

Wat jammer Hobbelt dat het even niet zo lekker gaat. Hopelijk vindt je gauw de motivatie weer!

En Tulipa, jij bent lekker bezig! 2,5 kg is een mooi resultaat en toch mooi een halve kilo per week!

Geniet van deze mooie dag en het pinksterweekend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jongens, dat gaat goed! Allemaal kilootjes eraf, jeuj :high5:

Ben zelf gigantisch ziek geweest (ik krijg het voor m'n kiezen dit jaar) maar nu zie ik eindelijk de 7. 79.7. Ben nog steeds niet opgeknapt, dus rustig aan en niet veel online.

Lot Beukers is inderdaad vrij helder. Maar eigenlijk weten we het wel toch..

Hobbelt Verder, rustig aan. Ik denk dat daar veel winst in zit. Ook als we willen afvallen hoeven we niet steeds minder te eten of niet meer te snoepen. Beter nu focussen op voedzaam met hier en daar dingetjes die je lekker vindt. Emotie eten is een ding, ik heb er ook last van en soms moet je het aangaan en soms even laten. Geen schuldgevoel, gewoon even rust. En dan komt het weer, zoals je zegt :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven