Sonja bakker juli 2015
maandag 6 juli 2015 om 10:08
Hallo! Aangezien de andere topics oud waren of niet gericht op SB doe ik het zo. Ik ben vandaag begonnen met mijn dieet met het doel om uiteindelijk toch 30 kilo kwijt te raken. Nu vind ik het moeilijk om dit alleen te doen (mijn vriend is topsporter en moet verplicht lekker pasta eten etc.) dus zoek ik zo mijn steun.
Vallen & opstaan
dinsdag 7 juli 2015 om 13:00
In een gezond leefpatroon kun je ook zo af en toe snaaien. Pas wanneer dat snaaien, of dat stuk taart, of al die extra's aan lekkere zoete dingen een gewoonte wordt die echt meerdere keren per week voorkomt zonder compensatie, dan ben je structureel meer energie aan het opnemen dan verbruiken waardoor het opgeslagen gaat worden als vet. Je wordt echt niet dik als je een keer dat gebakje neemt, maar wel als dat elke dag gebeurd naast je normale leef en eetpatroon.
Dat houdt ook in dat wanneer je voor wat voor een rede eens minder sport, je ook wat minder zou moeten eten wil je in balans blijven. En zelfs dan, een fluctuatie in gewicht zo door de maand heen is ook afhankelijk van de hoeveelheid vocht die je vasthoudt. Met deze warmte wil je lichaam ook al snel meer vocht vasthouden wat tot gevolg heeft dat er zo anderhalve kilo aan zit, puur vocht.
Dat houdt ook in dat wanneer je voor wat voor een rede eens minder sport, je ook wat minder zou moeten eten wil je in balans blijven. En zelfs dan, een fluctuatie in gewicht zo door de maand heen is ook afhankelijk van de hoeveelheid vocht die je vasthoudt. Met deze warmte wil je lichaam ook al snel meer vocht vasthouden wat tot gevolg heeft dat er zo anderhalve kilo aan zit, puur vocht.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.