Sonja Bakker

dinsdag 7 februari 2017 om 00:42
Tijdens de decembermaand ben ik zo'n 5 kilo aangekomen en die wil ik graag kwijt. Al winkelend door de lidl zag ik het boek van Sonja, even doorgebladerd en zo op het oog leken me die weekmenu's best goed te doen.
Heeft iemand het boek al gekocht of een van haar andere boeken en wat is jullie ervaring?
Heeft iemand het boek al gekocht of een van haar andere boeken en wat is jullie ervaring?

dinsdag 7 februari 2017 om 00:55

dinsdag 7 februari 2017 om 01:12
quote:doornroosje9 schreef op 07 februari 2017 @ 00:59:
Niet doen. Minder snoepen en gewoon normaal eten, dat is het beste.Natuurlijk is gezond eten en niet snoepen het beste. Ik eet gezond, maar waarschijnlijk te veel om af te vallen. Ik zag dat boek en dacht hey dat is eigenlijk makkelijk, geen calorieën tellen, volgen en volhouden. Zo ongezond leek het me niet.
Niet doen. Minder snoepen en gewoon normaal eten, dat is het beste.Natuurlijk is gezond eten en niet snoepen het beste. Ik eet gezond, maar waarschijnlijk te veel om af te vallen. Ik zag dat boek en dacht hey dat is eigenlijk makkelijk, geen calorieën tellen, volgen en volhouden. Zo ongezond leek het me niet.

dinsdag 7 februari 2017 om 01:14
quote:SpringDing schreef op 07 februari 2017 @ 01:04:
Als je 5 kilo in een maand aankomt door puur teveel en ongezond eten, lijkt het me raadzaam om eens naar een diëtist te gaan.
Zoveel in zo'n korte tijd is bijna knap.Ik had het moeten omschrijven als feestmaanden, ik heb goed gefeest zeg maar. Met als resultaat een feest op de weegschaal
Als je 5 kilo in een maand aankomt door puur teveel en ongezond eten, lijkt het me raadzaam om eens naar een diëtist te gaan.
Zoveel in zo'n korte tijd is bijna knap.Ik had het moeten omschrijven als feestmaanden, ik heb goed gefeest zeg maar. Met als resultaat een feest op de weegschaal
dinsdag 7 februari 2017 om 01:15

dinsdag 7 februari 2017 om 01:39
quote:doornroosje9 schreef op 07 februari 2017 @ 01:20:
Het is een crashdieet en ideaal als je je stofwisseling wil verpesten.
Waarom zou je daarmee je stofwisseling verpesten?
Ik heb zojuist een weekmenu van haar eens goed bekeken en volgens mij is het geen crashdieet. Veel volkorenproducten, groenten, fruit en zuivel. Ongeveer 1250 cal per dag.
Het is een crashdieet en ideaal als je je stofwisseling wil verpesten.
Waarom zou je daarmee je stofwisseling verpesten?
Ik heb zojuist een weekmenu van haar eens goed bekeken en volgens mij is het geen crashdieet. Veel volkorenproducten, groenten, fruit en zuivel. Ongeveer 1250 cal per dag.
dinsdag 7 februari 2017 om 01:46
Denk niet dat het uitmaakt wat ik zeg, je bent ervan overtuigd dat het een goed dieet is. Ik kan je garanderen dat de verloren kilo's er naderhand weer terug aankomen. Als je aangekomen bent door teveel te snoepen de afgelopen maanden, is het toch niet moeilijk om te bedenken wat je moet doen om die kilo's weer kwijt te geraken? Waarom dan meteen zo extreem doen?
Life is short. Eat dessert first.

dinsdag 7 februari 2017 om 01:51
quote:doornroosje9 schreef op 07 februari 2017 @ 01:46:
Denk niet dat het uitmaakt wat ik zeg, je bent ervan overtuigd dat het een goed dieet is. Ik kan je garanderen dat de verloren kilo's er naderhand weer terug aankomen. Als je aangekomen bent door teveel te snoepen de afgelopen maanden, is het toch niet moeilijk om te bedenken wat je moet doen om die kilo's weer kwijt te geraken? Waarom dan meteen zo extreem doen?
Nee hoor ik ben zeker niet overtuigd, anders vroeg ik het hier niet.
Ik vind het noujuist fijn om meningen te horen, en ik begrijp je reactie. Bedankt
En ik heb het boek ook nog niet gekocht he, laat staan dat ik ga beginnen
Nee hoor ik ben zeker niet overtuigd, anders vroeg ik het hier niet.
Ik vind het noujuist fijn om meningen te horen, en ik begrijp je reactie. Bedankt
En ik heb het boek ook nog niet gekocht he, laat staan dat ik ga beginnen
dinsdag 7 februari 2017 om 06:58
Ik heb het nieuwste boek en ik vind hem fijn! Ik gebruik hem meer als leidraad voor de hoeveelheden. Want ik ben het inderdaad niet altijd met haar eens. Zo smeer ik een dun laagje roomboter op m'n brood ipv halvarine en neem ik zelfgemaakte koekjes zonder troep als tussendoortje ipv een eierkoek of kruidkoek. En karnemelk ipv Optimel drink.
De recepten zijn heerlijk!
Ik ben nu in 4 weken bijna 5 kilo kwijt. En geen drang naar ongezond.
De recepten zijn heerlijk!
Ik ben nu in 4 weken bijna 5 kilo kwijt. En geen drang naar ongezond.
dinsdag 7 februari 2017 om 07:19
Sonja Bakker is niet gezond afvallen. Omdat ze veel ongezonde producten gebruikt met suiker/suikervervangers en weinig echt voedzame dingen. Daarnaast is het wel een crashdieet met 1250 calorieën op een dag. Net als dat van Fayah trouwens, alleen gebruikt die nog fatsoenlijke calorieën.
Je wilt niet nadenken over calorieën. Dat snap ik en ik snap ook dat je niet dagelijks vanalles en nog wat wilt berekenent.
Maar als je blijvend wilt afvallen helpt maar 1 ding, eigenlijk 2: gezond en voedzaam eten, iets minder dan je nu doet en sporten.
Liever eenn bak volle yoghurt met noten en fruit die s ochtends goed vult en waarvan je suikerspiegel redelijk stabiel blijft, dan een bakje optimel met een eierkoek.
Meer eiwitten eten, minder koolhydraten en meer groenten en meer goede vetten. En kijken wat jij met jouw beweegpatroon, leeftijd en lengte aan calorieën nodig hebt en daar iets onder gaan zitten qua calorieën. Iets, geen 700-1200 calorieën op een dag.
Je wilt niet nadenken over calorieën. Dat snap ik en ik snap ook dat je niet dagelijks vanalles en nog wat wilt berekenent.
Maar als je blijvend wilt afvallen helpt maar 1 ding, eigenlijk 2: gezond en voedzaam eten, iets minder dan je nu doet en sporten.
Liever eenn bak volle yoghurt met noten en fruit die s ochtends goed vult en waarvan je suikerspiegel redelijk stabiel blijft, dan een bakje optimel met een eierkoek.
Meer eiwitten eten, minder koolhydraten en meer groenten en meer goede vetten. En kijken wat jij met jouw beweegpatroon, leeftijd en lengte aan calorieën nodig hebt en daar iets onder gaan zitten qua calorieën. Iets, geen 700-1200 calorieën op een dag.
dinsdag 7 februari 2017 om 07:27
Iemand die eierkoeken promoot als 'gezond' tussendoortje zou ik nooit meer vertrouwen. Optimel en al die andere suikervrije shit, geven lege calorieën. Gewoon normaal eten en drinken en geen ongezonde tussendoortjes. Pak eens een zakje peentjes ipv chips, pure chocolade met meer dan 74% cacao of een grafefruit met kaneel erop. Geen alcohol en iedere dag bewegen.
Instagram staat bomvol met gezonde gerechten, daar hoef je mw. Bakker niet voor te sponsoren.
Instagram staat bomvol met gezonde gerechten, daar hoef je mw. Bakker niet voor te sponsoren.
dinsdag 7 februari 2017 om 07:33
Er is een lange tijd geweest dat veel van mijn collegas haar dieet volgden. Allemaal zijn zij jaren gigantisch aan het jojo-en geweest. Dan weer een tijdje het dieet volgen en dan vielen ze af, maar stopten ze, dan zat het er zo weer aan. Ik geloof dat ze allemaal minstens 6 keer opnieuw begonnen zijn en weer aangekomen zijn.
Probeer gewoon wat bewustere keuzes te maken. Geen frisdrank, weinig snoep en kleinere porties. Dan duurt het afvallen misschien wat langer, maar het resultaal blijft ook.
Probeer gewoon wat bewustere keuzes te maken. Geen frisdrank, weinig snoep en kleinere porties. Dan duurt het afvallen misschien wat langer, maar het resultaal blijft ook.