Lijf & Lijn alle pijlers

Sonja Bakker

07-02-2017 00:42 59 berichten
Tijdens de decembermaand ben ik zo'n 5 kilo aangekomen en die wil ik graag kwijt. Al winkelend door de lidl zag ik het boek van Sonja, even doorgebladerd en zo op het oog leken me die weekmenu's best goed te doen.

Heeft iemand het boek al gekocht of een van haar andere boeken en wat is jullie ervaring?
quote:pejeka schreef op 08 februari 2017 @ 22:58:

Gewoon, lekker dat soort boeken in de winkel laten staan, en van het geld dat je daardoor in je zak houdt verse groenten en fruit kopen, regelmatig gaan bewegen en niet teveel snoepen (wat ook weer geld uitspaart). Moet je eens zien hoe je daarvan opknapt. En je houdt ook nog geld over. Dacht je nou echt dat het die Sonja Bakker ook maar ene syllabe kan schelen of jij afvalt of niet? Die wacht gewoon tot de kassa weer een keer "k-tsjing" zegt omdat er weer een nitwit haar boek heeft gekocht...

Ik sponsor Sonja graag als ik daarmee die 5kg kwijt raak hoor

Maar je hebt natuurlijk gelijk, zoals al vele hier aangegeven hebben. Niet snoepen en gezond eten. En daarbij ook nog eens de calorieën in de gaten houden. Ik weet het. Maar ik ben gewoon geen ster in het verzinnen van maaltijden metzonder al te veel calorieën. Ik pin me ook niet vast op Sonja. Wat ik al eerder aangaf, overdag is voor mij geen probleem maar die avondmaaltijd.. Ik hou van koken en lekker eten en dan gaat er bij mijn vaak wat roomboter bij, of wat olijfolie, wat kaas erbij enz enz.. tja en daar word ik dan ook weer niet slanker van.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een kookboek kopen met recepten voor skinny dinners? Ik heb er 1 thuis en die heeft heerlijke recepten. Of googelen of zulke recepten.
quote:pejeka schreef op 08 februari 2017 @ 22:58:

Gewoon, lekker dat soort boeken in de winkel laten staan, en van het geld dat je daardoor in je zak houdt verse groenten en fruit kopen, regelmatig gaan bewegen en niet teveel snoepen (wat ook weer geld uitspaart). Moet je eens zien hoe je daarvan opknapt. En je houdt ook nog geld over. Dacht je nou echt dat het die Sonja Bakker ook maar ene syllabe kan schelen of jij afvalt of niet? Die wacht gewoon tot de kassa weer een keer "k-tsjing" zegt omdat er weer een nitwit haar boek heeft gekocht...Ben het hier helemaal mee eens.
quote:grootepan schreef op 08 februari 2017 @ 23:42:

Misschien een kookboek kopen met recepten voor skinny dinners? Ik heb er 1 thuis en die heeft heerlijke recepten. Of googelen of zulke recepten.Mag ik weten welke, alle tips zijn welkom! Ik ben ook een drama in de keuken. Niet echt een drama maar caloriewijs wel. Een beetje roomboter maakt alles lekker is mijn motto, euh was.
quote:TJB schreef op 07 februari 2017 @ 11:15:

Oh by the way: Fajah is ronduit ongezond. Heel, heel, heel ongezond. Ze vertelt gewoonweg leugens op tv. Zo beweerde ze dat er zoveel mensen te dik zijn omdat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid kcal 2000 is. Dat is bullshit. Dat is het gemiddelde voor vrouwen van 31-50 jaar oud met een inactieve leefstijl die niet zo lang zijn (idk, zo uit mijn hoofd dacht ik 1.67m, maar pin me er niet op vast). Wat dus betekent dat de helft van de inactieve mensen uit die leeftijdscategorie nog meer moet eten om in hun lichaamsonderhoud te voorzien. Bij vitaminen, mineralen en andere voedingsstoffen gaat de wetenschap uit van de hoeveelheid die genoeg is voor twee standaarddeviaties van het gemiddelde, dus zo'n 98% van de bevolking. Anders zou de helft van de bevolking een tekort krijgen. Enkel voor energie(kcal) houdt men het gemiddelde aan. Om af te vallen moet je inderdaad onder je onderhoud gaan zitten. Mijn behoefte ligt zo rond de 2300 kcal, als ik af zou willen vallen zou ik rond de 1800-2000kcal gaan zitten.

(Ben voedingswetenschapper in opleiding)Lucky you. Als ik 1800-2000 kcal per dag eet dan zou ik geen grammetje afvallen en zelfs wat aankomen. Toen ik trainde voor een marathon ben ik niet eens afgevallen en toen zat ik zo rond de 1900-2000, wat voor mij redelijk normaal is. Echt drama. Om af te vallen moet ik zeker onder de 1500 blijven.
quote:Lenalie schreef op 09 februari 2017 @ 00:35:

[...]

Mag ik weten welke, alle tips zijn welkom! Ik ben ook een drama in de keuken. Niet echt een drama maar caloriewijs wel. Een beetje roomboter maakt alles lekker is mijn motto, euh was.Ken je de site 'chicks love food'? Daar heb je de 'skinny six'. Dat zijn slanke recepten met maar 6 ingrediënten. Ik vind ze erg lekker. Sowieso leuke site.
quote:jules schreef op 09 februari 2017 @ 07:28:

[...]

Ken je de site 'chicks love food'? Daar heb je de 'skinny six'. Dat zijn slanke recepten met maar 6 ingrediënten. Ik vind ze erg lekker. Sowieso leuke site.en wanneer je het liever in boekvorm hebt, dit boek is ook bij Bol te koop.
quote:Coco87 schreef op 09 februari 2017 @ 03:05:

[...]

Lucky you. Als ik 1800-2000 kcal per dag eet dan zou ik geen grammetje afvallen en zelfs wat aankomen. Toen ik trainde voor een marathon ben ik niet eens afgevallen en toen zat ik zo rond de 1900-2000, wat voor mij redelijk normaal is. Echt drama. Om af te vallen moet ik zeker onder de 1500 blijven.Wow, apart! Maar anderzijds misschien ook niet zo heel gek, het zijn allemaal gemiddelde waardes, dus de helft van de mensen zit eronder. Ik zit vandaag al over de 3000 kcal en het is pas half zeven....
quote:jules schreef op 09 februari 2017 @ 07:28:

[...]

Ken je de site 'chicks love food'? Daar heb je de 'skinny six'. Dat zijn slanke recepten met maar 6 ingrediënten. Ik vind ze erg lekker. Sowieso leuke site.Gevonden, dat is precies wat ik zocht, bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven