Stackers
woensdag 16 mei 2012 om 19:26
Hee allemaal.
Ik was even benieuwd naar het volgende:
Zelf gebruik ik eens in het half jaar ongeveer voor de periode van 6 weken Stackers. Ik gebruik dan variant 4.
Ik boek hier altijd heel goede resultaten mee en door dit eens per half jaar 6 weken te doen blijf ik altijd zo rond BMI 20-21.
Van bijwerkingen heb ik nauwelijks last. De eerste dagen van zo'n 'kuurtje' voel ik me iets opgefokter en soms een klein beetje raar in mijn hoofd. Dit verdwijnt meestal na een dag of 4.
Ik neem de eerste week altijd 1 stacker per dag bij mijn ontbijt, vanaf de tweede week neem ik er ook een bij de lunch.
Voor mij persoonlijk werkt dit echt heel goed. Geen honger waardoor ik niet snoep maar gewoon drie gezonde maaltijden eet. En je vetverbranding gaat natuurlijk sneller.
Nu zijn er een heleboel mensen die net als ik over deze pillen denken. Maar ook een heleboel dieet erg negatief tegen over staan. Bijvoorbeeld door negatieve eigen ervaringen, verhalen van anderen, of gewoon dat ze vinden dat je afvallen uit eigen kracht moet doen.
Ik vind voor alle argumenten wat te zeggen:)
Maar ben dus heel benieuwd wat jullie ervaringen met deze stackers zijn. Of jullie mening. Staan jullie er heel negatief tegenover. Of juist positief?
Ben heel benieuwd!
Groetjes, Noah.
Ik was even benieuwd naar het volgende:
Zelf gebruik ik eens in het half jaar ongeveer voor de periode van 6 weken Stackers. Ik gebruik dan variant 4.
Ik boek hier altijd heel goede resultaten mee en door dit eens per half jaar 6 weken te doen blijf ik altijd zo rond BMI 20-21.
Van bijwerkingen heb ik nauwelijks last. De eerste dagen van zo'n 'kuurtje' voel ik me iets opgefokter en soms een klein beetje raar in mijn hoofd. Dit verdwijnt meestal na een dag of 4.
Ik neem de eerste week altijd 1 stacker per dag bij mijn ontbijt, vanaf de tweede week neem ik er ook een bij de lunch.
Voor mij persoonlijk werkt dit echt heel goed. Geen honger waardoor ik niet snoep maar gewoon drie gezonde maaltijden eet. En je vetverbranding gaat natuurlijk sneller.
Nu zijn er een heleboel mensen die net als ik over deze pillen denken. Maar ook een heleboel dieet erg negatief tegen over staan. Bijvoorbeeld door negatieve eigen ervaringen, verhalen van anderen, of gewoon dat ze vinden dat je afvallen uit eigen kracht moet doen.
Ik vind voor alle argumenten wat te zeggen:)
Maar ben dus heel benieuwd wat jullie ervaringen met deze stackers zijn. Of jullie mening. Staan jullie er heel negatief tegenover. Of juist positief?
Ben heel benieuwd!
Groetjes, Noah.
maandag 21 mei 2012 om 14:32
quote:rosanna08 schreef op 21 mei 2012 @ 09:26:
Gamayun, Schouderklopje heeft ook AD en dat lijkt me een hele slechte combi met efedra om zomaar op eigen houtje te gaan slikken
De AD heb ik inderdaad en ik besef me wel degelijk welke risico's ik loop, omdat ik ook weet wat voor mij de reden is van AD. In mjin geval wil ik dus extra alert zijn op opgefoktheid en geirriteerdheid (agressie), omdat dat mn de reden is van AD. Die gevoelens worden nu afgezwakt en niemand heeft er baat bij als ik weer als een opgefokt geirriteerd baasje rond ga lopen.
Maar daar ben ik (en mijn man die daar net zo min op zit te wachten) zelf bij en zal dat ook heus wel aan mezelf merken.
Gamayun, Schouderklopje heeft ook AD en dat lijkt me een hele slechte combi met efedra om zomaar op eigen houtje te gaan slikken
De AD heb ik inderdaad en ik besef me wel degelijk welke risico's ik loop, omdat ik ook weet wat voor mij de reden is van AD. In mjin geval wil ik dus extra alert zijn op opgefoktheid en geirriteerdheid (agressie), omdat dat mn de reden is van AD. Die gevoelens worden nu afgezwakt en niemand heeft er baat bij als ik weer als een opgefokt geirriteerd baasje rond ga lopen.
Maar daar ben ik (en mijn man die daar net zo min op zit te wachten) zelf bij en zal dat ook heus wel aan mezelf merken.
maandag 21 mei 2012 om 15:32
quote:schouderklopje schreef op 21 mei 2012 @ 14:27:
[...]
Ik denk dat elke ouder bang is dat zijn/haar kind iets overkomt. Maar voor mij hangt het voor een groot deel wel af hoe mijn dochter zich ontwikkeld en hoeveel realiteitsbesef ze heeft. Ik bedoel, mijn eigen moeder heeft me bijkans ooit op willen geven voor afkicken van drugs,omdat ze een keertje een zakje wiet vond van mij toen ik 16 was (ik bedoel, ik blowde misschien eens in de 2 maanden een keer een jointje, omdat ik graag de controle over mezelf hou.). Ik vond dat echt een zwaar overdreven paniekerige reactie. Ik denk dat ik mijn dochter liever realistische gevaren leer. Experimenteren doen de meeste pubers toch wel, dus dan liever verstandig!En verstandig is voor jou een ongecontroleerde drug van een ongecontroleerde site kopen?
[...]
Ik denk dat elke ouder bang is dat zijn/haar kind iets overkomt. Maar voor mij hangt het voor een groot deel wel af hoe mijn dochter zich ontwikkeld en hoeveel realiteitsbesef ze heeft. Ik bedoel, mijn eigen moeder heeft me bijkans ooit op willen geven voor afkicken van drugs,omdat ze een keertje een zakje wiet vond van mij toen ik 16 was (ik bedoel, ik blowde misschien eens in de 2 maanden een keer een jointje, omdat ik graag de controle over mezelf hou.). Ik vond dat echt een zwaar overdreven paniekerige reactie. Ik denk dat ik mijn dochter liever realistische gevaren leer. Experimenteren doen de meeste pubers toch wel, dus dan liever verstandig!En verstandig is voor jou een ongecontroleerde drug van een ongecontroleerde site kopen?
maandag 21 mei 2012 om 16:20
maandag 21 mei 2012 om 16:23
quote:Andj schreef op 20 mei 2012 @ 22:24:
Hee Schouderklopje wel dapper dat je zo open durft te zijn. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het gaat lopen en of je het beoogde resultaat zal voelen!
Ik hoop dat je dat hier durft te vertellen maar ik begrijp het wel als dat niet zo is gezien de reacties.
Wees voorzichtig.......Hoi Andj, ik vind het geen punt om te vertellen wat ik allemaal wel of niet voel. Het maakt mij persoonlijk niet zo veel uit wat anderen daar van vinden nl. Maar ik weet niet of dat mag op dit forum, want dan ben ik persoonlijke ervaringen met drugs aan het beschrijven en misschien is dat hier wel verboden?
Hee Schouderklopje wel dapper dat je zo open durft te zijn. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het gaat lopen en of je het beoogde resultaat zal voelen!
Ik hoop dat je dat hier durft te vertellen maar ik begrijp het wel als dat niet zo is gezien de reacties.
Wees voorzichtig.......Hoi Andj, ik vind het geen punt om te vertellen wat ik allemaal wel of niet voel. Het maakt mij persoonlijk niet zo veel uit wat anderen daar van vinden nl. Maar ik weet niet of dat mag op dit forum, want dan ben ik persoonlijke ervaringen met drugs aan het beschrijven en misschien is dat hier wel verboden?
maandag 21 mei 2012 om 19:45
Dayspring, dat is nog wel een goede aanvulling.
De antidepressiva die tegenwoordig meestal worden voorgeschreven zijn SSRI's daarvoor geldt die bijwerking van een stijgende bloeddruk etc. niet. Maar het is zeker een goede tip om even te checken in welke groep de antidepressiva valt!
MAO-remmers in combinatie met uppers (welke uppers dan ook) zijn inderdaad erg gevaarlijk.
De antidepressiva die tegenwoordig meestal worden voorgeschreven zijn SSRI's daarvoor geldt die bijwerking van een stijgende bloeddruk etc. niet. Maar het is zeker een goede tip om even te checken in welke groep de antidepressiva valt!
MAO-remmers in combinatie met uppers (welke uppers dan ook) zijn inderdaad erg gevaarlijk.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
maandag 21 mei 2012 om 19:46
Blijft staan dat er geen onderzoek is gedaan naar het combineren van anti-depressiva met efedra, en daarom alleen al levert het combineren een verhoogd risico op en wordt het afgeraden.
Maar schouderklopje is volwassen en in staat om haar eigen keuzes te maken, ook al valt zo'n keus niet onder het label 'zo verstandig mogelijk drugsgebruik'.
Maar schouderklopje is volwassen en in staat om haar eigen keuzes te maken, ook al valt zo'n keus niet onder het label 'zo verstandig mogelijk drugsgebruik'.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
maandag 21 mei 2012 om 20:36
quote:Gamayun schreef op 21 mei 2012 @ 19:45:
MAO-remmers in combinatie met uppers (welke uppers dan ook) zijn inderdaad erg gevaarlijk.Ik heb inderdaad een soort die onder SSRI valt.
MAO-remmers in combinatie met uppers (welke uppers dan ook) zijn inderdaad erg gevaarlijk.Ik heb inderdaad een soort die onder SSRI valt.
maandag 21 mei 2012 om 20:55
Ik heb idd. contact gelegd met het drugs info team.Maar zij konden mij helaas niet veel vertellen over de combinatie van mijn AD met efedra. Ik kan wel versterking verwachten van de bijwerkingen, maar welke bijwerkingen dat zijn is dus niet duidelijk. Ook is onduidelijk wat het doet als je een aantal weken een bepaalde dosis wil slikken. Zij kennen het alleen als een nachtje voor partydrug en dat gaf geen bezwaren. Maar mijn gebruik zal anders liggen. Daarom ga ik nog contact zoeken met Jellinek om daarachter te komen.
maandag 21 mei 2012 om 21:05
17. Wat is Ephedra of efreda
Ephedra is een plantaardig product met een stimulerende werking. De werkzame stof is efedrine. Producten die ephedra bevatten werden een tijdlang in smartshops totdat het in april 2004 verboden werd. Ephedra valt nu onder de wet op de Geneesmiddelenvoorziening en mag niet meer verkocht worden.
Producten in de smartshop die ephedra bevatten waren o.a: Stargate, Herbal Dynamite, Super Cap, E-booster, Cloud 9, Explore, Herbal Ecstacy, K2, Fast forward. Het werd als tabletten, poeders of als energiedrankje verkocht. Ook in stackers dat vroeger vooral in sportscholen verkocht werd zat ephedra. Ephedra houdende producten werden in sommige winkels ook als voedingsupplement verkocht.
Wat is het?
Ephedra is een plant. De plant groeit in de woestijn in China en in Zuid-West Amerika. De takjes van de ephedraplant bevatten de werkzame stof efedrine. Zo bevat de Ephedra helvetica 1% efedrine (1) Efedrine is een stimulerend middel. De werking lijkt op die van amfetamine.
Geschiedenis
De Chinezen noemen de ephedraplant Ma Huang en gebruikten het 3000 jaar voor Christus al tegen astma, reuma en gewrichtspijnen. In de jaren '30 was men in staat om de werkzame stof -efedrine- uit de ephedraplant te isoleren. Deze stof werd toen gebruikt tegen astma. Efedrine verwijdt de bronchiën in de longen.
De ephedraplant als grondstof voor efedrine was echter maar beperkt voorradig. Men ging op zoek naar stoffen die aan efedrine verwant waren en zo ontdekte men amfetamine.
In het Zuidwesten van de Verenigde Staten drinken de Mormonen nog steeds een van ephedra gezette thee als alternatief voor koffie en echte thee. Koffie en thee zijn voor de leden van deze christelijk religieuze beweging verboden.
Wat doet het
De werkzame stof in de ephedraplant is efedrine. Na gebruik voel je je alert, helder, klaarwakker en actief. Gebruikers klagen ook over hartkloppingen, een trillerig gevoel en slapeloosheid.
In de hersenen stimuleert efedrine vooral de afgifte van noradrenaline waardoor het sympatische zenuwstelsel gestimuleerd wordt. Dit deel van het zenuwstelsel, stelt het lichaam in staat tot activiteit. Hartslag, bloeddruk en lichaamstemperatuur gaan omhoog, de bronchiën verwijden zich en extra energie wordt vrijgemaakt. Deze effecten kunnen lang aanhouden.
Efedrine stimuleert in tegenstelling tot amfetamine in veel mindere mate de afgifte van dopamine. Het beloningscentrum in de hersenen wordt door efedrine nauwelijks geprikkeld. Effecten als je opgewekt en gelukzalig voelen komen bij efedrine dus minder voor dan bij amfetamine. De effecten van efedrine zijn vooral lichamelijk terwijl amfetamine ook psychische effecten heeft.
Efedrine heeft een halfwaardetijd van 5 tot 8 uur. Dat wil zeggen dat na 5 tot 8 uur de helft van de efedrine uit het bloed verdwenen is. Na 24 uur is het nier meer aantoonbaar.
Verslavingskans
Je kunt geestelijk afhankelijk raken van ephedra/efedrine. Dat kan gebeuren als je het middel systematisch gaat gebruiken om beter te presteren of om langer door te gaan. Lichamelijke afhankelijkheid is er nauwelijks. Onthoudingsverschijnselen treden niet op (je wordt niet ziek bij stoppen). Wel is er sprake van tolerantieontwikkeling. Tolerantie wil zeggen, dat je lichaam went aan de stof en dat je op den duur meer nodig hebt om nog effect te voelen.
Dat kan riskant zijn als ephedra gebruikt wordt als eetlustremmer. Aanvankelijk zal het helpen maar door de gewenning moet al snel meer geslikt worden waardoor het risico op hoge bloeddruk toeneemt.
Risico's
Het idee bestaat dat alles wat natuurlijk is niet schadelijk is.
Dat is onzin. Er zijn ook bij ephedra risico's op de korte en lange teremijn.
Korte termijn risico's
De effecten van ephedra kunnen soms onplezierig zijn. Gebruikers klagen over: hartkloppingen, onrust, slapeloosheid, hoofdpijn, tintelingen ,duizeligheid en transpireren. Als ephedra gecombineerd wordt met andere stimulerende stoffen zoals guarana en cafeïne kunnen deze effecten worden versterkt.
Oververhitting is een risico bij amfetamine en XTC maar kan ook bij ephedra optreden. Dat risico wordt groter bij hoge omgevingstemperaturen, vochtige ruimten en lichamelijke inspanning.
Lange termijn risico's
Ephedra kan de bloeddruk verhogen. Verder is ephedra bij overmatig en continu gebruik ook een belasting voor hart- en bloedvaten.
Ephedra/efedrine kan tot uitputting leiden. Je voelt je natuurlijke grenzen niet meer. Je gaat maar door terwijl je lichaam op is. Buitensporig gebruik kan ook leiden tot psychose.
Risico's verminderen
Ephedra is in Nederland niet meer te koop. Als het in het buitenland te koop wordt aangeboden moet je je goed laten voorlichten. De hoeveelheid werkzame stof die op de verpakking staat varieert. Probleem is ook dat de gehalten en dosissen op het etiket zijn niet altijd betrouwbaar zullen zijn. Slik daarom bij aankoop nooit teveel in één keer. Begin met een halve aanbevolen dosis en wacht het effect af.
Let erop dat de verkochte producten naast ephedra vaak ook cafeïne en guarana bevatten.
Gevaarlijk wordt ephedra bij een hoge omgevingstemperatuur en bovenmatige inspanning. Het hart kan te zwaar belast worden en je kunt oververhit raken. In de Verenigde Staten zijn gevallen bekend van mensen die tijdens sport overleden.
Mensen met lichamelijke klachten zoals bijvoorbeeld hartklachten of hoge bloeddruk mogen geen ephedra nemen. Uiteraard mag dat ook niet als je zwanger bent.
Ephedra kan niet gecombineerd worden met medicijnen of andere drugs als amfetamine, cocaïne en alcohol.
Gebruik geen ephedra om af te vallen. Het eetlustremmende effect is tijdelijk en je loopt het risico op een hoge bloeddruk.
Gebruik geen ephedra in het verkeer. Door ephedra kan pupilverwijding optreden wat negatieve effecten heeft voor je kijkvermogen.
Gebruik geen ephedra als je antidepressiva slikt. Antidepressiva zijn zogenaamde MAO-remmers. MAO is een enzym in de hersenen dat verantwoordelijk is voor de afbraak van bepaalde overdrachtstoffen. De afgifte van deze stoffen kunnen ook door druggebruik gestimuleerd worden. Als de stoffen door de MAO remmer niet afgebroken worden en daarbovenop door druggebruik nog eens gestimuleerd worden kan er ophoping plaats vinden. Dit kan gevaarlijk en zelfs dodelijk zijn. MAO-remmers kunnen bepaalde drugs ook giftig maken. Gevolg: misselijkheid & hoofdpijn.
De wet
Ephedra valt onder de Wet op de Geneesmiddelenvoorziening (WOG). Het mag dus niet meer vrijelijk worden verkocht sinds april 2004. Efedrine als zuivere stof valt onder de wet Voorkoming Misbruik Chemicaliën.
Valt te lezen op de site van Jellinek:
http://www.jellinek.nl/informatie_en_ad ... -of-efreda
maandag 21 mei 2012 om 21:19
Als partydrug ken ik het ook als goedje met lage risico's.
Bij jou blijft het geval dat de wisselwerking met je medicatie niet bekend is, en dat je, doordat je al last hebt van psychische problemen (dat klinkt zo zwaar, maar goed), gevoeliger bent voor de psychische bijwerkingen die het kan hebben.
Ik blijf het niet enorm verstandig vinden in dit geval, maar zoals gezegd, je bent volwassen en kan je eigen afweging maken.
Je gaf eerder aan dat jouw problemen onder andere zitten richting agressie, speed kan agressie opwekken, ik weet niet hoe dat bij efedra zit, aangezien het een upper is zou ik me kunnen voorstellen dat je daar ook een wat groter risico op loopt.
Bij jou blijft het geval dat de wisselwerking met je medicatie niet bekend is, en dat je, doordat je al last hebt van psychische problemen (dat klinkt zo zwaar, maar goed), gevoeliger bent voor de psychische bijwerkingen die het kan hebben.
Ik blijf het niet enorm verstandig vinden in dit geval, maar zoals gezegd, je bent volwassen en kan je eigen afweging maken.
Je gaf eerder aan dat jouw problemen onder andere zitten richting agressie, speed kan agressie opwekken, ik weet niet hoe dat bij efedra zit, aangezien het een upper is zou ik me kunnen voorstellen dat je daar ook een wat groter risico op loopt.
maandag 21 mei 2012 om 21:24
Gamayun, ik denk dat hierin voor mij qua psychische bijwerking inderdaad de grootste risico's zitten. Dus zal goed in de gaten moeten houden of ik er niet veel te opgefokt van rond ga lopen. Want dat is een no go voor mij.
En verder ga ik Jellinek contacten of zij wat meer kennis in huis hebben als efedra als stacker gebruikt wordt (dus wat langduriger, ook al wil ik er zeer lange stopperioden inlassen). En dan ook nog in combinatie met cipramil (cytalopram). Kan daar nl. niks over terugvinden.
En verder ga ik Jellinek contacten of zij wat meer kennis in huis hebben als efedra als stacker gebruikt wordt (dus wat langduriger, ook al wil ik er zeer lange stopperioden inlassen). En dan ook nog in combinatie met cipramil (cytalopram). Kan daar nl. niks over terugvinden.
maandag 21 mei 2012 om 21:24
maandag 21 mei 2012 om 21:41
@Isis, mag ik vragen hoe jij het destijds gebruikt hebt? Ging jij maar door en door met dat spul of gaf je je lijf er ook perioden een break van? Ik vind dat wel ongezond veel afvallen in zo'n korte tijd trouwens. Nam jij een hele hoge dossering en ging jij met sporten tot het gaatje?
Mag ik vragen hoe het met je energienivo gesteld was?
Mag ik vragen hoe het met je energienivo gesteld was?
maandag 21 mei 2012 om 22:32
Ik ga mijn voorgangers niet herhalen hoe dom je bent als je het gaat gebruiken. Snap je echt niet.
Gister was er een item over hoe gevaarlijk het is bij dun-dik op tv. In het midden van het programma.
En als je hier googled is er nog een topic die heet Stacker, lees daar ook eens voordat je zulke domme dingen gaat doen. Het is niet voor niets verboden. En dan nog het risico met je eigen med. en evt. kans lopen op psychoses, hartproblemen end, nee lekker slim bezig.
Veel
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 23 mei 2012 om 16:32
Ik roep niet zomaar ff ''nee dat is eng'' (heb daar mijn redenen voor)of ben ongenuanceerd.Die verhalen die meds heeft geplaatst in een van haar postingen,ik neem aan dat die niet overdreven zijn?Als een stacker dan (blijkbaar) niet zo erg is dan vraag ik me af waarom zoiets op de lijst van verboden middelen staat?Ik heb deze vraag namelijk nog eens aan mijn fitnesstrainer gesteld...dan weet ik het namelijk ook niet meer.
woensdag 23 mei 2012 om 16:55
Kijk,ik vind dit eerlijk gezegd nogal lastig:
Ik ben namelijk niet van plan dingen tegen mijn zin gewoon te proberen of ervaringen te maken om achteraf vast te stellen dat iets niet goed voor me is en ja dat vind ik eng (dat zijn die reden waar ik het over had in mijn vorige stukje).Sommige dingen weet je vaak ook van tevoren.Men hoeft niet 2-3 meter naar beneden te springen om vast te stellen dat je iets breekt of coma te gaan zuipen om vast te stellen dat het slecht voor je is.Ik weet dan ook ff geen andere voorbeelden.
Ik denk dat als het hier erom was gegaan dat iemand een jointje of
cigaretje zou gaan proberen dat de reacties waarschijnlijk wel anders waren geweest.Joints staan namelijk niet op de lijst van verboden middelen (als ik het goed heb onthouden).Dat vind ik
ergens dan iets anders.
Ik zal dan wel een burgertrutje zijn omdat ik niet alles heb geprobeerd (alleen een cigaretje dan)...
Sta alsnog achter mijn mening zonder het lullig te bedoelen.
En ja,natuurlijk moet iedereen het zelf weten of hij/zij iets probeert.Mensen waarschuwen hier alleen maar voor.Je kunt sowieso niemand ervan weerhouden.Het is alleen zo dat als er een bepaald topic wordt geopend dat er ook verschillende reacties komen en men daar rekening mee moet gaan houden dat iedereen een andere mening heeft.Als iedereen het met elkaar eens zou zijn dan zou dit forum een saaie bedoeling worden.Ik
respecteer dan ook iedereens mening.Iedereen is anders.
Ik laat het hier dan ook bij.Meer heb ik ook niet toe te voegen.
Ik ben namelijk niet van plan dingen tegen mijn zin gewoon te proberen of ervaringen te maken om achteraf vast te stellen dat iets niet goed voor me is en ja dat vind ik eng (dat zijn die reden waar ik het over had in mijn vorige stukje).Sommige dingen weet je vaak ook van tevoren.Men hoeft niet 2-3 meter naar beneden te springen om vast te stellen dat je iets breekt of coma te gaan zuipen om vast te stellen dat het slecht voor je is.Ik weet dan ook ff geen andere voorbeelden.
Ik denk dat als het hier erom was gegaan dat iemand een jointje of
cigaretje zou gaan proberen dat de reacties waarschijnlijk wel anders waren geweest.Joints staan namelijk niet op de lijst van verboden middelen (als ik het goed heb onthouden).Dat vind ik
ergens dan iets anders.
Ik zal dan wel een burgertrutje zijn omdat ik niet alles heb geprobeerd (alleen een cigaretje dan)...
En ja,natuurlijk moet iedereen het zelf weten of hij/zij iets probeert.Mensen waarschuwen hier alleen maar voor.Je kunt sowieso niemand ervan weerhouden.Het is alleen zo dat als er een bepaald topic wordt geopend dat er ook verschillende reacties komen en men daar rekening mee moet gaan houden dat iedereen een andere mening heeft.Als iedereen het met elkaar eens zou zijn dan zou dit forum een saaie bedoeling worden.Ik
respecteer dan ook iedereens mening.Iedereen is anders.
Ik laat het hier dan ook bij.Meer heb ik ook niet toe te voegen.
maandag 14 januari 2013 om 09:53
quote:ennaej schreef op 14 januari 2013 @ 09:43:
Hallo,
Ik zou graag gewoon het adres willen hebben waar ik IOMAX kan kopen.
Ben met het gebruik bekend u kunt mij gewoon rechtsteeks een
SMS sturen op [...]
Of een verkooppunt naar mij mailen.
Vr Gr ennaej
Hallo! Je zet hier je privetel neer met het verzoek om een een drugsdeal met je te sluiten.???? In IOMAX zit amfetamine.
Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd. Als je drugs wil kopen dan moet je dat zelf weten, maar dat doe je toch niet op deze manier op het vivaforum?
Hallo,
Ik zou graag gewoon het adres willen hebben waar ik IOMAX kan kopen.
Ben met het gebruik bekend u kunt mij gewoon rechtsteeks een
SMS sturen op [...]
Of een verkooppunt naar mij mailen.
Vr Gr ennaej
Hallo! Je zet hier je privetel neer met het verzoek om een een drugsdeal met je te sluiten.???? In IOMAX zit amfetamine.
Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd. Als je drugs wil kopen dan moet je dat zelf weten, maar dat doe je toch niet op deze manier op het vivaforum?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 14 januari 2013 om 12:38
Ik heb ze ook gebruikt een jaar of 10 geleden, werkte als een trein en ik had geen trek meer en viel kilo's af.
Ik was dun! Dat ik totaal geen spiermassa had en al buiten adem was als ik de trap opgelopen had was maar een bijzaak.
Nu wil ik een sportief lichaam en echt kunnen zeggen dat ik wat bereikt heb! Daarom eet ik gezonder en minder en sport ik, zal nooit meer 55 kilo wegen maar 65 is ook prima.
Efedra is gewoon speed joh, doe normaal en zorg goed voor je lichaam...
Ik was dun! Dat ik totaal geen spiermassa had en al buiten adem was als ik de trap opgelopen had was maar een bijzaak.
Nu wil ik een sportief lichaam en echt kunnen zeggen dat ik wat bereikt heb! Daarom eet ik gezonder en minder en sport ik, zal nooit meer 55 kilo wegen maar 65 is ook prima.
Efedra is gewoon speed joh, doe normaal en zorg goed voor je lichaam...
maandag 14 januari 2013 om 19:56