Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
woensdag 25 januari 2012 om 18:44
Terug van (lang) weggeweest, ik ga straks even bijlezen.
Mijn knie ging niet goed met als absoluut dieptepunt afgelopen dinsdag. Ik kwam geen centimeter meer vooruit. Het 'schoot' er echt in. Net bij de Fysio geweest en waarschijnlijk toch door de zevenheuvelenloop. Maar heb nu oefeningen gekregen en volgens mijn Fysio moet ik over 6 weken makkelijk de 10km van de 20 van alphen moeten kunnen lopen. Ik hoop er maar het beste van!
Mijn knie ging niet goed met als absoluut dieptepunt afgelopen dinsdag. Ik kwam geen centimeter meer vooruit. Het 'schoot' er echt in. Net bij de Fysio geweest en waarschijnlijk toch door de zevenheuvelenloop. Maar heb nu oefeningen gekregen en volgens mijn Fysio moet ik over 6 weken makkelijk de 10km van de 20 van alphen moeten kunnen lopen. Ik hoop er maar het beste van!
woensdag 25 januari 2012 om 20:59
Tomaatje, goed van je hoor 13.5 km, geen last van spierpijn gehad de volgende dag ??
Linda, het blijft al weer iets langer licht s avonds, nog even en dan hoef je de stoepen niet meer op en af als je later ga lopen.
Max, ik ben er nog wel hoor, kijk elke dag even hier.
Nyam, als je een les van Evy mee neem is het dan niet makkelijker om je daar aan te houden en niet verder te rennen. Zodat je niet te veel doe.
Ik kleed me standaard te warm aan, dan ben je buiten in de kou geweest en trek je lekker wat kleding aan maar na 1 km hardlopen heb ik het al weer te warm. Ik heb alleen maar een shirt aan met windjack eroverheen, die kan ik dan makkelijk uit trekken. Dinsdag had ik wel een hemt aan maar dat was al weer te warm. Verder alleen als het vriest handschoenen en een band voor over mijn oren.
Kipkerrie, 6 weken, dat duurt nog wel even , maar hopen dat je knie dan over is.
Ik heb zaterdag mee gedaan aan een loopje in Garderen, was best zwaar door de blubber heen, maar wel erg leuk.
Die 10 km in Deventer liep ik met gemak, maar nu in het bos met vals plat ging het een stuk zwaarder. Heb er 57 min over gedaan maar het was geen 10 km, ietsje minder. Zaterdag een duurloop met de loopgroep van 15 km als voorbereiding op de 18 van Apeldoorn.
Jan 51 km
Linda, het blijft al weer iets langer licht s avonds, nog even en dan hoef je de stoepen niet meer op en af als je later ga lopen.
Max, ik ben er nog wel hoor, kijk elke dag even hier.
Nyam, als je een les van Evy mee neem is het dan niet makkelijker om je daar aan te houden en niet verder te rennen. Zodat je niet te veel doe.
Ik kleed me standaard te warm aan, dan ben je buiten in de kou geweest en trek je lekker wat kleding aan maar na 1 km hardlopen heb ik het al weer te warm. Ik heb alleen maar een shirt aan met windjack eroverheen, die kan ik dan makkelijk uit trekken. Dinsdag had ik wel een hemt aan maar dat was al weer te warm. Verder alleen als het vriest handschoenen en een band voor over mijn oren.
Kipkerrie, 6 weken, dat duurt nog wel even , maar hopen dat je knie dan over is.
Ik heb zaterdag mee gedaan aan een loopje in Garderen, was best zwaar door de blubber heen, maar wel erg leuk.
Die 10 km in Deventer liep ik met gemak, maar nu in het bos met vals plat ging het een stuk zwaarder. Heb er 57 min over gedaan maar het was geen 10 km, ietsje minder. Zaterdag een duurloop met de loopgroep van 15 km als voorbereiding op de 18 van Apeldoorn.
Jan 51 km
woensdag 25 januari 2012 om 21:17
@bibianne, ik doe dat ook steeds, te warm aankleden. Kan het nog altijd niet goed inschatten. Trouwens, bikkel hoor, door de modder!!
@tomaatje: wooowww, onwijs goed zeg, 13.5 km! Je kan heel trots zijn op jezelf!
@nyam: buiten lopen is ook echt het allerfijnst! Rustig aan en idd een goede tip van bibianne. Les aan evy mee en vooral niet meer doen dan dat.
@linda, inderdaad goed opletten met die stoepjes. Ik neem altijd mijn telefoon maar mee. Stel dat er iets gebeurt
gelukkig worden de dagen weer langer
@vuurtje, dat heb ik ook eens ontdekt (tijdens de 10km van de marathon van Gent). Sindsdien loop ok niet meer als ik alcohol gedronken heb. In elk geval niet meer als ik een loopwedstrijd heb. Pff
Wat hebben jullie allemaal al veel kilometers gemaakt in januari!! Top!!
@tomaatje: wooowww, onwijs goed zeg, 13.5 km! Je kan heel trots zijn op jezelf!
@nyam: buiten lopen is ook echt het allerfijnst! Rustig aan en idd een goede tip van bibianne. Les aan evy mee en vooral niet meer doen dan dat.
@linda, inderdaad goed opletten met die stoepjes. Ik neem altijd mijn telefoon maar mee. Stel dat er iets gebeurt
@vuurtje, dat heb ik ook eens ontdekt (tijdens de 10km van de marathon van Gent). Sindsdien loop ok niet meer als ik alcohol gedronken heb. In elk geval niet meer als ik een loopwedstrijd heb. Pff
Wat hebben jullie allemaal al veel kilometers gemaakt in januari!! Top!!
donderdag 26 januari 2012 om 18:29
@ nyam: je bent snel te warm gekleed. Zorg vooral dat buik en rug warm zijn. Eventueel laagjes, maar niet te warm!
@ bibianne: klinkt goed! Je gaat dus lekker, fijn. Nergens meer last van dus? wanneer is apeldoorn?
@ kipkerrie: balen zeg van die knie Voorzichtig aan
Heb net lekker rondje gedaan (21,5 km). Was fijn weer, alleen het laatste stukje wind tegen, dat was minder. Maar al met al wel lekker
@ bibianne: klinkt goed! Je gaat dus lekker, fijn. Nergens meer last van dus? wanneer is apeldoorn?
@ kipkerrie: balen zeg van die knie Voorzichtig aan
Heb net lekker rondje gedaan (21,5 km). Was fijn weer, alleen het laatste stukje wind tegen, dat was minder. Maar al met al wel lekker
donderdag 26 januari 2012 om 18:36
@ kipkerrie: o ja ronDE bedoel ik 2 weken geleden liep ik hier ook ruim 20 km en dit was wel gepland maar het rare is dat het voelt en voelde als een rondje. Ik was gewoon lekker aan het lopen en aan het genieten. Het idee alleen al dat ik ergens halverwege kan stoppen en niet hoef te vertrekken met het idee dat ik >20 MOET lopen, is voor mij altijd erg fijn zag sneeuwklokjes bloeien. bij jullie ook al?
donderdag 26 januari 2012 om 19:33
@kipkerrie, jeetje wat balen van je knie! Doe je wel rustig aan?
@Nyam, ik kleed me eigenlijk altijd alsof het een graad of 5 warmer is. Als ik nu 's avonds zou moeten lopen heb ik wel een hoofdband (anders krijg ik hoofdpijn) en handschoenen aan, maar die gaan na een minuut of 10 uit. Verder draag ik een warme tight, een hemdje en een runningshirt met lange mouwen. Als het dus erg koud is is dat een thermoshirt.
@ Bibianne, gaat lekker dus bij jou. Mooie tijd hoor!
@ Max, blijf je nog lang in de UK?
Ik ben net terug van Runnersworld. Ik had begin december nieuwe schoenen gekocht, maar nog steeds het gevoel dat het niet "mijn" schoenen waren. De fysio raadde me ook aan ermee terug te gaan. Dus weer opnieuw filmpje gemaakt en blijkt dat ik nog steeds wat naar binnen zwik met m'n voet. M'n hak bleef keurig staan, maar er kwam heel veel druk op de bal van m'n voet, waar dus waarschijnlijk ook mijn kuitklachten vandaan komen....Ik kon m'n oude schoenen zo inruilen en kreeg de nieuwe (duurdere ) schoenen zo mee. Ik heb nog steeds Saucony maar dan met versteviging aan de hele binnenkant. Het leuke is dat het ook nog eens hele mooie schoenen zijn
Echt een topservice!!
Morgen ga ik ze gelijk uitproberen. Ben er nu weer aan toe. M'n laatste training was vorige week donderdag. Afgelopen week stond m'n hoofd (en lichaam) er echt niet naar, maar heb er nu weer zin in!
@Nyam, ik kleed me eigenlijk altijd alsof het een graad of 5 warmer is. Als ik nu 's avonds zou moeten lopen heb ik wel een hoofdband (anders krijg ik hoofdpijn) en handschoenen aan, maar die gaan na een minuut of 10 uit. Verder draag ik een warme tight, een hemdje en een runningshirt met lange mouwen. Als het dus erg koud is is dat een thermoshirt.
@ Bibianne, gaat lekker dus bij jou. Mooie tijd hoor!
@ Max, blijf je nog lang in de UK?
Ik ben net terug van Runnersworld. Ik had begin december nieuwe schoenen gekocht, maar nog steeds het gevoel dat het niet "mijn" schoenen waren. De fysio raadde me ook aan ermee terug te gaan. Dus weer opnieuw filmpje gemaakt en blijkt dat ik nog steeds wat naar binnen zwik met m'n voet. M'n hak bleef keurig staan, maar er kwam heel veel druk op de bal van m'n voet, waar dus waarschijnlijk ook mijn kuitklachten vandaan komen....Ik kon m'n oude schoenen zo inruilen en kreeg de nieuwe (duurdere ) schoenen zo mee. Ik heb nog steeds Saucony maar dan met versteviging aan de hele binnenkant. Het leuke is dat het ook nog eens hele mooie schoenen zijn
Echt een topservice!!
Morgen ga ik ze gelijk uitproberen. Ben er nu weer aan toe. M'n laatste training was vorige week donderdag. Afgelopen week stond m'n hoofd (en lichaam) er echt niet naar, maar heb er nu weer zin in!
donderdag 26 januari 2012 om 19:38
Wauw dat vind ik inderdaad wel super goede service Judith! Echt top dat je gewoon je schoenen kon ruilen. Hopelijk lopen je nieuwe schoenen beter!
Ik doe rustig aan, ga pas dinsdag weer lopen en dan niet de hele training. Ondertussen doe ik braaf de oefeningen als ik op het werk bij de printer of koffiemachine moet wachten
Ik doe rustig aan, ga pas dinsdag weer lopen en dan niet de hele training. Ondertussen doe ik braaf de oefeningen als ik op het werk bij de printer of koffiemachine moet wachten
donderdag 26 januari 2012 om 21:56
@kipkerrie; balen van je blessure! Goed dat je rustig aan doet. Vervelende bijkomstigheid van het hardlopen, volgens mij heeft iedereen hier al wel eens iets gehad.
@Max: ik ga in april de 10 km van de marathon van Rotterdam lopen. Maar vooralsnog train ik vooral voor de conditie en de grenzen verleggen. Ik loop 1 keer in de week 10 km en 1 keer een langere afstand die ik naar 15 km wil opbouwen, iedere week 500m erbij. Morgen ga ik voor de 14 km. Ik denk dat ik morgen best ook al die 15 km zou halen maar het is vooral het idee om zo'n lang stuk te rennen waar ik mezelf even aan laat wennen met die langzame opbouw
Weet alleen even niet waar ik naartoe ga werken als ik die 15 gehaald heb, want dat vind ik eigenlijk wel ver genoeg. Misschien wat meer aan snelheid werken. Wat is trouwens de langste afstand die jij ooit hebt gelopen?
@Bibianne, ik had vaak last van spierpijn en vooral een heel stijf gevoel na het lopen, vooral op de dag zelf (loop meestal 's ochtends), maar de laatste paar runs geen enkele last van gehad. Hopelijk blijft dat zo! En jij?
@Judith: Fijn dat het beter gaat en wat een goede service van Runnersworld! Je hebt trouwens al best wat kilometers gemaakt deze maand ondanks dat je geen hele grote afstanden nog mag.
@Linda: Qua uitbreiden van de afstand zou ik gewoon doen wat zelf goed voelt. Een kilometer per 2 weken lijkt me sowieso verantwoord.
@Max: ik ga in april de 10 km van de marathon van Rotterdam lopen. Maar vooralsnog train ik vooral voor de conditie en de grenzen verleggen. Ik loop 1 keer in de week 10 km en 1 keer een langere afstand die ik naar 15 km wil opbouwen, iedere week 500m erbij. Morgen ga ik voor de 14 km. Ik denk dat ik morgen best ook al die 15 km zou halen maar het is vooral het idee om zo'n lang stuk te rennen waar ik mezelf even aan laat wennen met die langzame opbouw
@Bibianne, ik had vaak last van spierpijn en vooral een heel stijf gevoel na het lopen, vooral op de dag zelf (loop meestal 's ochtends), maar de laatste paar runs geen enkele last van gehad. Hopelijk blijft dat zo! En jij?
@Judith: Fijn dat het beter gaat en wat een goede service van Runnersworld! Je hebt trouwens al best wat kilometers gemaakt deze maand ondanks dat je geen hele grote afstanden nog mag.
@Linda: Qua uitbreiden van de afstand zou ik gewoon doen wat zelf goed voelt. Een kilometer per 2 weken lijkt me sowieso verantwoord.
donderdag 26 januari 2012 om 21:59
O ja en over kleding: ik loop de laatste tijd in een t-shirtje met een hardloopjack en moet bekennen dat het hardloopjack af en toe zelfs even uitgaat. Wel alleen als de zon schijnt en een graad of 8-10. Maar gek idee dat ik in januari in een t-shirtje rondren. Ben nog niet verkouden geworden trouwens
Volgende week schijnt het kouder te worden. Ik heb nog geen ervaring met rennen in echte kou, dus ben benieuwd.
vrijdag 27 januari 2012 om 06:33
@ Max, ik loop mn eigen schema. Iedere week probeer ik minimaal 2, maximaal 3 keer te lopen. En per week verleng ik de looptijd met 3 minuten. Aangezien ik tegenwoordig ook minimaal 3x per week fiets, lijkt het me wel verstandig niet te snel omhoog te gaan qua afstand. Nog geen kerstklokjes gezien hier! Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar je langste run ooit.
@ Nyam: op je eigen verzoek: doe rustig aan dan vanmiddag he!
@ Kipkerrie, wat naar! Hopen dat de fysio gelijk heeft!
@ Judith, dat is zeker een heel goede service! En nog mooie schoenen ook, wat wil een hardloopster nog meer
Qua kleding: ik draag mn 3kwart tight, of als het vriest een lange trainingsbroek.Verder een hemdje, shirtje & vest. Als het regent mn regenjack erover aan. Geen handschoenen en muts hier.
@ Nyam: op je eigen verzoek: doe rustig aan dan vanmiddag he!
@ Kipkerrie, wat naar! Hopen dat de fysio gelijk heeft!
@ Judith, dat is zeker een heel goede service! En nog mooie schoenen ook, wat wil een hardloopster nog meer
Qua kleding: ik draag mn 3kwart tight, of als het vriest een lange trainingsbroek.Verder een hemdje, shirtje & vest. Als het regent mn regenjack erover aan. Geen handschoenen en muts hier.
vrijdag 27 januari 2012 om 10:44
@ judith: hoop dat de nieuwe schoenen lekkerder zitten. Goed dat je kon ruilen
@ tomaatje: leuk in april! dat was vorig jaar mijn allereerste loopje! ik geloof dat ik op terschelling iets meer dan 26 km liep
@ linda: in stukken de duur verlengen kan ook natuurlijk maar als je een schema hebt dan moet je dat gewoon rustig volgen ik schreef al dat het volgens mij 26 km was op terschelling. is niet zo belangrijk denk ik .. afstanden tijd, seconden... blergh
@ tomaatje: leuk in april! dat was vorig jaar mijn allereerste loopje! ik geloof dat ik op terschelling iets meer dan 26 km liep
@ linda: in stukken de duur verlengen kan ook natuurlijk maar als je een schema hebt dan moet je dat gewoon rustig volgen ik schreef al dat het volgens mij 26 km was op terschelling. is niet zo belangrijk denk ik .. afstanden tijd, seconden... blergh
vrijdag 27 januari 2012 om 16:23
Briljant! Het idee om gewoon een Evy-les te pakken, ongelooflijk dat ik daar zelf niet op kwam.. Ben dus net terug en heb me dankzij Evy rustig gehouden. Alleen op het einde ben ik een paar minuutjes langer doorgegaan omdat ik bijna bij mn eindpunt was, maar nog net niet helemaal. Lekker gelopen, ging soepel, geen pijntjes, dus hopen dat dat zo blijft! Wel gelijk weer verslaafd aan dat heerlijke buitenloopgevoel, al zal vast ook meetellen dat het heerlijk weer was, met zo'n geweldig winterzonnetje. Niks geen warme mutsen, handschoenen of truien nodig... Hoop dat ik t gelijk ook weer kan oppakken om weer naar 3x lopen per week te gaan.
@ bibianne en kipkerrie, nogmaals dank voor het lumineuze idee om een Evy-les te lopen
@ Linda, dank voor de rustig aan aanmoediging!
@ bibianne en kipkerrie, nogmaals dank voor het lumineuze idee om een Evy-les te lopen
@ Linda, dank voor de rustig aan aanmoediging!
zaterdag 28 januari 2012 om 09:56
zaterdag 28 januari 2012 om 19:07
Judiths, wat goed dat je de schoenen zo om kon ruilen, en bevallen deze beter ??
Tomaatje, bij jou gaat het dus ook beter met de spierpijn,
Nyam, soms zijn de meest simpele oplossingen de beste haha
Max. ik heb jou antwoorden in een verhaaltje verwerkt haha
Vandaag een duurloopje met de loopgroep, we waren met een aardig clubje bij elkaar. Zelfs lopers van loopgroep Barneveld.
In hoog Soeren gestart voor een loop van 15 km. Een stuk gedaan van de Asselt route die sommige zondag gaan lopen. Lekker mijn eigen tempo gelopen zodat ik niet moe word. Maar na 12 km begon ik toch wel mijn benen te voelen. Het laatste stuk was nog best glooiend , maar we hebben het weer gehaald. 16 km , zover had ik nog nooit gelopen.
Voel mijn kuiten wel wat maar verder gaat het best goed. Had de laatste paar keer geen last meer van spierpijn dus het gaat beter. Dat ik nu spierpijn heb is normaal en ook niet erg. Zal maandag wel weer over zijn.
De rest van de week loop ik niet meer zodat ik zondag helemaal fris aan de start kan verschijnen. Ik weet nu wat mij volgende week te wachten staat want dan moet ik ook 17.5 km lopen. Met een wedstrijd loop het altijd makkelijker omdat er zoveel lopen waar je achter aan kan, dus dat komt best goed.
Na volgende week zondag doe ik wel weer een stapje terug.
Tomaatje, bij jou gaat het dus ook beter met de spierpijn,
Nyam, soms zijn de meest simpele oplossingen de beste haha
Max. ik heb jou antwoorden in een verhaaltje verwerkt haha
Vandaag een duurloopje met de loopgroep, we waren met een aardig clubje bij elkaar. Zelfs lopers van loopgroep Barneveld.
In hoog Soeren gestart voor een loop van 15 km. Een stuk gedaan van de Asselt route die sommige zondag gaan lopen. Lekker mijn eigen tempo gelopen zodat ik niet moe word. Maar na 12 km begon ik toch wel mijn benen te voelen. Het laatste stuk was nog best glooiend , maar we hebben het weer gehaald. 16 km , zover had ik nog nooit gelopen.
Voel mijn kuiten wel wat maar verder gaat het best goed. Had de laatste paar keer geen last meer van spierpijn dus het gaat beter. Dat ik nu spierpijn heb is normaal en ook niet erg. Zal maandag wel weer over zijn.
De rest van de week loop ik niet meer zodat ik zondag helemaal fris aan de start kan verschijnen. Ik weet nu wat mij volgende week te wachten staat want dan moet ik ook 17.5 km lopen. Met een wedstrijd loop het altijd makkelijker omdat er zoveel lopen waar je achter aan kan, dus dat komt best goed.
Na volgende week zondag doe ik wel weer een stapje terug.
zondag 29 januari 2012 om 10:49
@Max, wauw 26 km. Wat fijn dat jij zo kan genieten van het hardlopen op zich dat het km en tijd tellen voor jou niet nodig is. Ik heb dat echt nodig als motivatie. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het lopen wel ok en na afloop voel ik me heel voldaan, maar om mezelf er toe te zetten om te gaan heb ik zoiets nodig.
@Bibianne, nog een keer wauw, 16 km, mooie afstand. Ik had niet moeten zeggen dat ik de laatste tijd geen spierpijn meer heb want vrijdag had ik het weer wel. Succes met je 17,5 km!
@Vuurtje: dat maakt een verschil he, alcolholvrij!
Ik had vandaag eigenlijk 10 km gepland maar sta mezelf toe 1 keer te laten schieten. Ik heb een kater en dat werkt nooit zo goed. Stom, ik was van plan nog een paar glazen water te drinken voor ik ging slapen maar dat ben ik vergeten. Ik ga morgenavond 5 km doen als compensatie. Vrijdag 14 km gedaan, het ging niet zo makkelijk, had niet helemaal mijn dag denk ik, maar toch gered.
Januari 87,5 km
@Bibianne, nog een keer wauw, 16 km, mooie afstand. Ik had niet moeten zeggen dat ik de laatste tijd geen spierpijn meer heb want vrijdag had ik het weer wel. Succes met je 17,5 km!
@Vuurtje: dat maakt een verschil he, alcolholvrij!
Ik had vandaag eigenlijk 10 km gepland maar sta mezelf toe 1 keer te laten schieten. Ik heb een kater en dat werkt nooit zo goed. Stom, ik was van plan nog een paar glazen water te drinken voor ik ging slapen maar dat ben ik vergeten. Ik ga morgenavond 5 km doen als compensatie. Vrijdag 14 km gedaan, het ging niet zo makkelijk, had niet helemaal mijn dag denk ik, maar toch gered.
Januari 87,5 km
zondag 29 januari 2012 om 11:05
@ tomaatje: ik vind het wel heel leuk, ook om terug te kijken naar alles waar ik liep enzo. Daar kan ik erg van genieten dus wat dat betreft motiveert mij dat ook, net zoals jou denk ik. Ik hou het verder ook bij allemaal en dan is het natuurlijk leuk om te zien hoeveel, hoe ver, hoe snel etc. Maar mijn eerste drijfveer is dat niet denk ik Ik heb vorig jaar vrij veel loopjes gedaan en heb me toen ook laten meeslepen wat betreft tijden etc. Maar ik geloof dat ik het gewoon fijn vind om te lopen, en wat verder, zodat ik dingen kan zien zoals hier in de UK. Natuurlijk ben ik best benieuwd of ik uiteindelijk wat sneller zou kunnen lopen, al was het maar om minder lang onderweg te zijn op de afstanden. Beetje dubbel gevoel wat dat betreft. Enerzijds wel leuk die snelheid, anderzijds niet. Misschien heb ik wel gewoon geen discipline Ik vind het erg knap dat mensen snel lopen en steeds met schema's werken om wéér sneller te worden etc. Maar ik durf toch niet heel snel te lopen of alles te geven, dus what the heck. Ben niet echt en schema mens. Vorig jaar volgde ik voor de ladies run een schema. En dat hielp ook nog Vind het wel leuk om met loopjes mee te doen en zal dat ook wel blijven doen denk ik. Maar blessurevrij is denk ik voor mij nummer 1 (en tot nu toe lukt dat ook nog). We zullen zien. Voorlopig geniet ik van het lopen en ben ik gewoon 'trots' op wat ik bereikt heb. Natuurlijk is het leuk om te zien hoeveel km's het zijn maar ik zal geen extra rondje lopen om nou net wat meer km's te maken. Ik stop net zo gemakkelijk. Wat zijn jouw plannen dan voor 2012? heb je echt een doel nu?
@ bibianne: wat een afstanden he! Goed hoor, lekker dat het zo goed gaat. Endan volgende week die loop. Moeilijke afstand denk ik. Ik leer steeds bij, hoe de 15 te lopen, hoe de halve etc. Voor mij echt een leerproces van energie verdelen etc. Dit is voor jou ook de eerste keer die afstand denk ik? Ga je weg met een bepaalde tijd in gedachten? Of juist niet? Hoop dat het lekker weer is. Niet teveel wind, want dat is altijd extra vermoeiend.
@ vuurtje: hahaha helemaal helder dus gelopen
@ bibianne: wat een afstanden he! Goed hoor, lekker dat het zo goed gaat. Endan volgende week die loop. Moeilijke afstand denk ik. Ik leer steeds bij, hoe de 15 te lopen, hoe de halve etc. Voor mij echt een leerproces van energie verdelen etc. Dit is voor jou ook de eerste keer die afstand denk ik? Ga je weg met een bepaalde tijd in gedachten? Of juist niet? Hoop dat het lekker weer is. Niet teveel wind, want dat is altijd extra vermoeiend.
@ vuurtje: hahaha helemaal helder dus gelopen
zondag 29 januari 2012 om 13:12
Max. ik heb geen tijd in gedachten voor zondag, zie wel hoe lang ik er over doe. Gisteren was ik ook helemaal niet moe, kon gewoon praten onder het lopen. Ik loop op een tempo dat ik niet moe word. Als ik ooit een halve marathon ga lopen wil ik dat wel in 10 km p/u lopen maar nu vind ik dat nog niet belangrijk.
Om zo`n afstand te lopen vind ik al stoer genoeg haha
Ik zit ook wel eens naar schema s te kijken maar dan moet je altijd 3 of zelf 4 keer per week lopen. Ik vind 2x in de week prima gaan nu, misschien als ik niet meer vooruit ga dat ik wat moet veranderen, maar nu ga ik nog steeds vooruit.
Zit alleen te twijfelen wat ik van de week zal lopen.
Was van plan de rest van de week niet meer te lopen voor het herstel maar heb eigenlijk helemaal geen spierpijn. Wat is wijsheid.
Om zo`n afstand te lopen vind ik al stoer genoeg haha
Ik zit ook wel eens naar schema s te kijken maar dan moet je altijd 3 of zelf 4 keer per week lopen. Ik vind 2x in de week prima gaan nu, misschien als ik niet meer vooruit ga dat ik wat moet veranderen, maar nu ga ik nog steeds vooruit.
Zit alleen te twijfelen wat ik van de week zal lopen.
Was van plan de rest van de week niet meer te lopen voor het herstel maar heb eigenlijk helemaal geen spierpijn. Wat is wijsheid.
zondag 29 januari 2012 om 13:19
@ bibianne: je zult zien dat het lekker gaat volgende week. Als je geen spierpijn hebt zou ik wel wat doen komende week denk ik, want een week is anders best lang. Wat doe je normaal? Ik bedoel als je een loopje hebt? Ik ben maar een beginner die ook wat aanrommelt, maar persoonlijk zou ik denk ik nog wel wat doen, maar rustig aan, misschien een loopje rustig tempo met helemaal aan het einde even kort versnellen? Ik durf nauwelijks wat op te schrijven hoor, want er komt vast weer commentaar of advies, maar ik zou doen wat vooor jou zelf goed voelt en wat je al eerder deed voor een loopje en wat goed uitpakte. In de hardloopbijbel staan immers ook twee versies van trainingen vóór een evenement. Totaal tegengesteld en beide ideeen hebben pro en cons. Mmmmm de halve op 6 min/km is best snel hoor Ik heb erg veel geleerd de afgelopen maanden van al die loopjes en dingetjes. Vooral dat 10 km geen 2x5 is en een halve geen 2x10 enzo;-)
Hoe is het weer bij jullie inmiddels? Het wordt hier heel typisch grijs. Wel mooi zo over de zee (ik zie de zee voor mijn neus na het weiland). ben benieuwd of het elders regent of misschien zelfs sneeuwt, hier niks. Droog, koud en geen wind dus dat is lekker.
Hoe is het weer bij jullie inmiddels? Het wordt hier heel typisch grijs. Wel mooi zo over de zee (ik zie de zee voor mijn neus na het weiland). ben benieuwd of het elders regent of misschien zelfs sneeuwt, hier niks. Droog, koud en geen wind dus dat is lekker.
zondag 29 januari 2012 om 17:36
Max, normaal loop ik op dinsdag avond altijd, als ik fit ben loop ik in 3a en als ik zondags een wedstrijd heb gehad en niet helemaal 100% ben loop ik in 3b , iets rustiger.
Misschien dat ik dinsdag ook in 3b kan lopen.
Ik vind een week niet lopen ook best lang, maar weet niet hoe een grote belasting het is om dinsdag te lopen. Ben nog steeds erg bang om weer een blessure te krijgen.
Ik vind het nu moeilijk omdat ik nog nooit zover gelopen hebt en om dat dan 2 weken achter elkaar te doen , snap je
Verder geen idee of dat haalbaar is hoor de halve in dat tempo, ik ga er vanzelf achter komen. haha
16 in 9,3 km p/u met wandelen tussen door of ruim 20 in 10 km p/u zit wel een groot verschil tussen, heb je wel gelijk in
Hier word het kouder, gaat vriezen en iets sneeuwen maar geen regen meer, dat is wel fijn.
Misschien dat ik dinsdag ook in 3b kan lopen.
Ik vind een week niet lopen ook best lang, maar weet niet hoe een grote belasting het is om dinsdag te lopen. Ben nog steeds erg bang om weer een blessure te krijgen.
Ik vind het nu moeilijk omdat ik nog nooit zover gelopen hebt en om dat dan 2 weken achter elkaar te doen , snap je
Verder geen idee of dat haalbaar is hoor de halve in dat tempo, ik ga er vanzelf achter komen. haha
16 in 9,3 km p/u met wandelen tussen door of ruim 20 in 10 km p/u zit wel een groot verschil tussen, heb je wel gelijk in
Hier word het kouder, gaat vriezen en iets sneeuwen maar geen regen meer, dat is wel fijn.
maandag 30 januari 2012 om 12:04
@ bibianne: ja de afstanden zitten nu erg dicht op elkaar. Dat zou je een volgende keer misschien niet doen. Zeker als je die afstanden normaal niet vaak loopt, is het best een 'aanslag' en dan kan er beter wat meer tijd tussen zitten als je een wedstrijd wit doen denk ik. Maar voelt het allemaal nog goed?
Hier koud maar droog gelukkig. Ligt er sneeuw bij jullie nu?
Hier koud maar droog gelukkig. Ligt er sneeuw bij jullie nu?
maandag 30 januari 2012 om 16:10
Hier sneeuwt het! Maar het vriest niet meer. Vreemd, vanochtend vroor het ook niet, later op de dag wel, nu weer niet. Hoop eigenlijk dat de sneeuw niet blijft liggen/dat het glad wordt.
@ Bbibianne, lastig wat nu slim is. Misschien deze week een klein rondje op rustig tempo? Dat je toch iets hebt gedaan maar niet iets dat belastend is voor je?
@ Vuurtje, haha. Fijn dat alcoholvrij beter gaat Het zou maar andersom zijn!
@ Max, ik zou iets meer van jouw 'genieten' moeten hebben denk ik. Ik ben soms teveel dan goed is bezig met snelheid/afstand/enz.
@ Judith, hoe zijn je nieuwe schoenen?
Ik heb ook eindelijk nieuwe schoenen gekost. Heb ze daarnet 'ingelopen' op de crosstrainer. Zitten tot dusver prima & zijn oerlelijk, zoals het hoort . Morgen ga ik weer met mijn loopmaatje lopen. Het plan is 30 minuten lopen, dus zou weer langzaamaan richting de 5 km moeten gaan
@ Bbibianne, lastig wat nu slim is. Misschien deze week een klein rondje op rustig tempo? Dat je toch iets hebt gedaan maar niet iets dat belastend is voor je?
@ Vuurtje, haha. Fijn dat alcoholvrij beter gaat Het zou maar andersom zijn!
@ Max, ik zou iets meer van jouw 'genieten' moeten hebben denk ik. Ik ben soms teveel dan goed is bezig met snelheid/afstand/enz.
@ Judith, hoe zijn je nieuwe schoenen?
Ik heb ook eindelijk nieuwe schoenen gekost. Heb ze daarnet 'ingelopen' op de crosstrainer. Zitten tot dusver prima & zijn oerlelijk, zoals het hoort . Morgen ga ik weer met mijn loopmaatje lopen. Het plan is 30 minuten lopen, dus zou weer langzaamaan richting de 5 km moeten gaan
maandag 30 januari 2012 om 17:46
Ja hoor, heb de smaak weer te pakken! Net een volgende Evy-les gelopen in de kou, het vriest hier net aan.. Dit keer wel muts op en thermo-shirt met lange mouwen. Bizar hoor, je voelt dat het koud is, maar toch ook aan het zweten. Hier een soort miezersneeuw, blijft liggen op de daken en auto's, maar nog niet echt op de straat. Denk ook dat ik het lopen anders nog niet aan had gedurfd.