Lijf & Lijn alle pijlers

Start to afval: 5-12 kg

30-12-2016 15:16 177 berichten
Hey dames,

Komend jaar wil ik echt serieus voor een slank en fit lijf gaan. Op zich ben ik best sportief maar ben sinds de geboorte van de kinderen altijd standaard 5 tot 10 kg te zwaar.

Lekker eten en drinken is dus bij mij het probleem. Ik ben nu 39 dus het zou mooi zijn als dit voor m'n veertigste lukt, haha dus ik heb tot eind mei de tijd.

Ik weeg 73 kilo bij een lengte van 1.68 en wil graag 8 kilo afvallen. Naast cardio, ik fiets en loop graag hard wil ik daarbij iets van krachttraining gaan doen. Ik heb al begrepen dat dit het beste werkt naast natuurlijk mijn eetgewoonten aanpassen.

Het lijkt me leuk om elkaar hier op de hoogte te houden met een stuk of 10 dames. Net als in een eerder geopend topic hier maar daarvoor was ik net te laat. Het zou ook fijn zijn als je net als ik tot een kilootje of 12 kwijt wilt dan heb je ook ongeveer hetzelfde doel.

Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Woordzoekster: noten zijn idd lekker, gezond maar wel veel calorieën. Ik maak zelf notenpasta en doe dat op crackers bijv. Erg lekker! Jammer van de bounty, maar bounty verpest niet alles he.....

Mooie tabel hexx! Mijn startgewicht is 68.9, streef is eerst maar eens 60.

En goed bezig met de salades hoor!

MFP is inderdaad wel een mooie app!

Strandbal ik vind je lijstje mooi, maar kan je zonder tussendoortjes? Ik zou tussendoor nog iets pakken. Is ook beter voor je bloedsuiker.

Evien wij zitten zo'n beetje op hetzelfde gewicht en lengte!

@havermout: dat vind ik ook echt niet te eten haha. Respect voor jullie.

Hier een goede dag gehad. Geen kantoordag, wel gewerkt, dus veel gelopen.

O: bakje optimel yoghurt met een kleine handje nootjes en blauwe bessen

L: 2 lijnzaad, spelt crackers met oude kaas en stukjes komkommer en tomaatjes

T: klein bakje griekse yoghurt met aardbei

D: gewokte courgette, paprika en lente ui met sojasaus en een stukje zalm uit de oven

T: denk een eitje met rookvlees

Vandaag niet sporten. Morgen weer!
quote:woordzoekster schreef op 03 januari 2017 @ 19:10:

Sorry, Beetje digibeet, maar wil het wel proberen hexx, dus doe maar met spatie ??? Weet alleen niet waarom met spatie?

Als ik geen foutje in de tabel maak dan kan ik hem niet in code plakken.

Dan staat er gewoon weer de tabel

Het lukte mij ook op de iPad, even flink inzoomen dan lukt selecteren van de dingen die je wil wijzigen wel.
[ table]

[tr]

[td]naam[/td]

[td]startgewicht[/td]

[td]streefgewicht[/td]

[td]huidig gewicht[/td]

[td]afgevallen[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Flower21[/td]

[td]77,7[/td]

[td]65[/td]

[td]77,7[/td]

[td]-[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Woordzoekster[/td]

[td]73[/td]

[td]65[/td]

[td]72[/td]

[td]-1[/td]

[/tr]

[tr]

[td]strandbal[/td]

[td]75,6[/td]

[td]65[/td]

[td]65[/td]

[td]-[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Fluttershy[/td]

[td]70[/td]

[td]65[/td]

[td]70[/td]

[td]-[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Borboletas[/td]

[td]-[/td]

[td]-[/td]

[td]-[/td]

[td]-[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Evien[/td]

[td]-[/td]

[td]-[/td]

[td]-[/td]

[td]-[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Froezel[/td]

[td]80,3[/td]

[td]72[/td]

[td]80,3[/td]

[td]-[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Disneyqueen[/td]

[td]-[/td]

[td]-[/td]

[td]-[/td]

[td]-[/td]

[/tr]

[tr]

[td]pollewop1989[/td]

[td]68,9[/td]

[td]60[/td]

[td]68,9[/td]

[td]-[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Hexx[/td]

[td]98,2[/td]

[td]88[/td]

[td]98,2[/td]

[td]-[/td]

[/tr]

[/table]
Er staat nu in de eerste regel een spatie voor het woord table.

Als je die weghaalt zie je de tabel nadat je de reactie hebt geplaatst.
Ik ga mfp installeren, eens kijken of ik er wijs uit kom!
....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 00:08
97.48% gewijzigd
Hahahaha oke, ik lees niet goed genoeg . Sorry!
Joehoe, vanochtend was er bij mij al 300 gram af! Het is niet veel en waarschijnlijk vooral vocht maar de kop is eraf!

Andere mensen die al resultaten hebben gezien op de weegschaal?
Goed bezig!! Ik ga proberen om 1x per week te wegen. Maar weet niet of ik dat vol hou haha.
quote:borboletas schreef op 04 januari 2017 @ 13:26:

Joehoe, vanochtend was er bij mij al 300 gram af! Het is niet veel en waarschijnlijk vooral vocht maar de kop is eraf!

Andere mensen die al resultaten hebben gezien op de weegschaal?jahhh ik was vanmorgen al een halve kilo lichter.
Ik ben helaas een weegschaal verslaafde en ik weeg me elke dag en hou al jaren een lijstje bij

Ik ben sinds gisteren ook een halve kilo kwijt. Afval gaat razendsnel bij mij..... aankomen trouwens ook
Net heel sterk en stoer de stroopwafel kraam voorbij gelopen
Trots op Froezel!
Goed bezig Froezel en Evien! Die stroopwafel kraam is wel heel stoer.

Hier weer een goede dag. Ben nu lekker verse pastasaus aan het maken van alleen maar groenten en kruiden. Heerlijk en super gezond!

O: bak optimel yoghurt met ananas en kiwi

L: 1 cracker met notenpasta (zelf gemaakt), een gekookt ei en stukjes komkommer en tomaat

T: ei met rookvlees

T: 3 stukjes kipfilet met augurk

D: volkoren spaghetti met verse pastasaus en gehakt.

Sporten: zo voor het eten een uurtje xco! Daarom ook een extra tussendoortje, want eet pas om 19.00u.
Goed bezig hoor allemaal. . Lukt me nog iet met die tabel. Heb een paar nachten slechts ht geslapen weer en dat komt mijn eetgewoon t en niet ten goede. Er kan wel weer een kilo bij

morgen maar wee f een nieuwe start.
Jammer woordzoeker kom op he. Je kan het...

Ik kon het niet laten vanmorgen te wegen. 68.0.. Dus al 0.9 kwijt . Zal veel vocht zijn, maar toch.. Nu ga ik vanavond en morgen uit eten en heb ik zaterdag een borrel met buffet...... Dus mijn doel voor maandag is gelijk blijven aan nu.
Mijn weegschaal is nogal van de leg.

Ik ben er nu 3 dagen op rij op gaan staan, en heb 3 totaal verschillende getallen gezien, met 2 kilo verschil van de ene op de andere dag.

Waarschijnlijk is mijn startgewicht dus niet wat ik dacht dat het was.

Maar wat het dan wel is?

Eerst maar eens de batterijen vervangen, en anders een andere weegschaal aanschaffen dus.
@woordzoekster: kom op, je kan het. Iedere dag dat je gezond eet is meegenomen.

@pollewop: supergoed zeg, al bijna een kilo eraf. Heb je al een idee hoe je de etentjes aan gaat pakken om je doel van gelijk blijven te halen? Ik heb zelf vrijdagavond een feestje en zaterdag kraamvisite + etentje dus ik ben er zelf ook mee bezig.

@hexx: is de ondergrond waar de weegschaal op staat wel stabiel? Onze badkamer heeft een vloer van enigszins ongelijke natuursteen. Dus als ik 'm 1 cm verzet dan ben ik meteen een kilo lichter of zwaarder. Overigens krijg ik sowieso wel vaak verschillende getallen als ik er meerdere keren achter elkaar op ga staan. Ik ga er gewoon net zo lang op staan tot ik 2x hetzelfde getal krijg en dat is het dan voor die dag.

Bij mij was er trouwens vanochtend alweer 0,8 kg af t.o.v. gisteren. Ik ben nu dus al 1,1 kg kwijt. Blij! Nu hopen dat het zo blijft!
Hexx, even over de tabel, ik kan toch niet in jou jou bericht knippen en plakken?

kun je me dat in jip en janne ke taal uitleggen?
Ik denk dat het de bedoeling is dat je de tekst van Hexx kopieert en in je OP plaatst. Dan krijgen we daar de tabel. En in jouw OP kun jij wel wijzigen.
Woordzoeker, wat vervelend van het slechte slapen!!!.

Borboletas en pollewop wat goed!!!!

Ik was er vanochtend maar 2 ons kwijt, komt omdat ik tussendoor teveelheb gegeten.

Vandaag een mager dagje..

O havermoutpap met een beetje honing

L 2 crackers (van de liddl die zijn lekker!!!) met kaas en water.

D macaroni + magere yoghurt
Wow Froezel, dat is wel een héél mager dagje! Red je het daarop zonder om te vallen?

En 2 ons kwijt is toch prima! Ik zou zeker niet mikken op meer dan 500 gram per week.
Wow dat is idd een heeeel mager dagje Froezel. Te weinig eten is ook niet goed he. Ik zou wel tussendoortjes nemen. En idd een kilo in de 2 weken is voor een blijvend resultaat het beste. Dat van mij is puur vocht. Ik weet dat ik altijd de eerste 2 weken wat meer af val en dat het daarna rustiger gaat.

Borboletas ik ga proberen overdag wat betere keuzes te maken, veel groente iig. Ook met uit eten alleen een hoofdgerecht. Waar ik vanavond heen ga aordt het sowieso een salade, die zijn namelijk heerlijk daar. En morgen nog geen idee waar we heen gaan.

Vandaag gewerkt. Sporten lukt tijd technisch niet, morgen weer. Sporten deed ik trouwens altijd al veel...

O: cracker met notenpasta (zelf gemaakt ) en 2 kiwi's

L: cracker met gerookte zalm en Griekse yoghurt met aarbei, half zakje geschrapte worteltjes

T: andere helft van de worteltjes

T: stukjes augurk met kipfilet

D: salade vis terayaki en 1 wijntje (uit eten)
En borboletas jij ook goed bezig!!

Mss ook proberen gelijk te blijven dit weekend? Genieten mag ook hoor. Je leeft maar 1x
....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 00:10
98.89% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven