Start to afval: 5-12 kg

vrijdag 30 december 2016 om 15:16
Hey dames,
Komend jaar wil ik echt serieus voor een slank en fit lijf gaan. Op zich ben ik best sportief maar ben sinds de geboorte van de kinderen altijd standaard 5 tot 10 kg te zwaar.
Lekker eten en drinken is dus bij mij het probleem. Ik ben nu 39 dus het zou mooi zijn als dit voor m'n veertigste lukt, haha dus ik heb tot eind mei de tijd.
Ik weeg 73 kilo bij een lengte van 1.68 en wil graag 8 kilo afvallen. Naast cardio, ik fiets en loop graag hard wil ik daarbij iets van krachttraining gaan doen. Ik heb al begrepen dat dit het beste werkt naast natuurlijk mijn eetgewoonten aanpassen.
Het lijkt me leuk om elkaar hier op de hoogte te houden met een stuk of 10 dames. Net als in een eerder geopend topic hier maar daarvoor was ik net te laat. Het zou ook fijn zijn als je net als ik tot een kilootje of 12 kwijt wilt dan heb je ook ongeveer hetzelfde doel.
Wie doet er mee?
Komend jaar wil ik echt serieus voor een slank en fit lijf gaan. Op zich ben ik best sportief maar ben sinds de geboorte van de kinderen altijd standaard 5 tot 10 kg te zwaar.
Lekker eten en drinken is dus bij mij het probleem. Ik ben nu 39 dus het zou mooi zijn als dit voor m'n veertigste lukt, haha dus ik heb tot eind mei de tijd.
Ik weeg 73 kilo bij een lengte van 1.68 en wil graag 8 kilo afvallen. Naast cardio, ik fiets en loop graag hard wil ik daarbij iets van krachttraining gaan doen. Ik heb al begrepen dat dit het beste werkt naast natuurlijk mijn eetgewoonten aanpassen.
Het lijkt me leuk om elkaar hier op de hoogte te houden met een stuk of 10 dames. Net als in een eerder geopend topic hier maar daarvoor was ik net te laat. Het zou ook fijn zijn als je net als ik tot een kilootje of 12 kwijt wilt dan heb je ook ongeveer hetzelfde doel.
Wie doet er mee?
vrijdag 6 januari 2017 om 11:40
Ik vind het heel knap dat jij maar 1x per week kunt wegen Strandbal. Ik heb het nodig om mezelf iedere dag te wegen want anders gaat mij bij gewoon de focus eraf. Dan denk ik op maandag rustig: 'Oh, ik hoef toch pas zaterdag weer te wegen, dan kan ik nu wel dat gebakje nemen.' Maar het zal inderdaad wel heel anders zijn als je net bevallen bent. Geef je borstvoeding? Dat scheelt ook in wat je kunt eten toch?
Ik had vanochtend even een raar moment. Ik had net ontbeten, gewoon hetzelfde ontbijt als iedere doordeweekse dag: muesli met yoghurt en een eetlepel honing. Maar direct nadat ik gegeten had, had ik nog zo'n honger! Dus ik heb nog een boterham (met pindakaas ) gegeten want ik weet zeker dat ik anders heel erg was gaan snaaien. Maar ik heb dit nog nooit gehad, zo direct na een maaltijd weer behoefte om te eten. Iemand ervaring?
Ik had vanochtend even een raar moment. Ik had net ontbeten, gewoon hetzelfde ontbijt als iedere doordeweekse dag: muesli met yoghurt en een eetlepel honing. Maar direct nadat ik gegeten had, had ik nog zo'n honger! Dus ik heb nog een boterham (met pindakaas ) gegeten want ik weet zeker dat ik anders heel erg was gaan snaaien. Maar ik heb dit nog nooit gehad, zo direct na een maaltijd weer behoefte om te eten. Iemand ervaring?

vrijdag 6 januari 2017 om 21:43
Strandbal je salade klinkt heerlijk!!
Borboletas, je hebt het volgens mij perfect opgelost! Ik heb dat soms ook wel eens, dat ik juist honger krijg na het eten haha.
Vandaag toch gezondigd....... Een klein toetje gepakt bij de wok
Wel vanmorgen bodypump gedaan en daarna de hele dag geshopt! Dus wel veel bewogen.
O: banaan, cracker met oude kaas
L: dikke plak zuurdesem brood met sla, kaas en zongedroogde tomaatjes (uit lunchen)
D: wok: 2x wat stukjes sushi, gamba's/zalm met een paar aardappeltjes en als toetje 5 fruit stukjes onder de chocolade fontijn gehouden. Daarbij 2 kleine glaasjes wijn.
Morgen nog een buffet............ Toch lastig al die etentjes en borrels hoor!
Borboletas, je hebt het volgens mij perfect opgelost! Ik heb dat soms ook wel eens, dat ik juist honger krijg na het eten haha.
Vandaag toch gezondigd....... Een klein toetje gepakt bij de wok
Wel vanmorgen bodypump gedaan en daarna de hele dag geshopt! Dus wel veel bewogen.
O: banaan, cracker met oude kaas
L: dikke plak zuurdesem brood met sla, kaas en zongedroogde tomaatjes (uit lunchen)
D: wok: 2x wat stukjes sushi, gamba's/zalm met een paar aardappeltjes en als toetje 5 fruit stukjes onder de chocolade fontijn gehouden. Daarbij 2 kleine glaasjes wijn.
Morgen nog een buffet............ Toch lastig al die etentjes en borrels hoor!
zaterdag 7 januari 2017 om 15:37
Goed bezig flower! Dat motiveert zeker!
Iedereen aan het genieten van het weekend?
Hier een goede dag tot nu toe, maar er komt nog een feestje aan
O: smoothie van sinasappel, frambozen, blauwe bessen en banaan
L: cracker met notenpasta, gekookt ei en tomaatjes
T: ei met rookvlees
D: Wordt dus buffet met een aantal wijntjes
Vandaag wel een flink stuk gewandeld door de sneeuw (hardlopen was hier geen optie, dus wandelen).
Iedereen aan het genieten van het weekend?
Hier een goede dag tot nu toe, maar er komt nog een feestje aan
O: smoothie van sinasappel, frambozen, blauwe bessen en banaan
L: cracker met notenpasta, gekookt ei en tomaatjes
T: ei met rookvlees
D: Wordt dus buffet met een aantal wijntjes
Vandaag wel een flink stuk gewandeld door de sneeuw (hardlopen was hier geen optie, dus wandelen).
zondag 8 januari 2017 om 16:22
Wat een rust hier. Hoe gaat het zo in het weekend met jullie?
Hier gisteren wel wat wijn gehad . Qua buffet het wel rustig gehouden.
Vanmorgen vroege dienst gehad en het goed opgepakt.
O: smoothie (restje van gisteren)
T: klein bakje griekse yoghurt
L: 2 speltbeschuiten met gerookte zalm, gekookt ei
T: paar stukjes komkommer, 4 kleine blokjes kaas, 2 plakjes kipfilet met augurk
Op de planning:
D: een pannenkoek met paprika, ui, rauwe ham en geraspte kaas (30+)
Morgen wegen..... Ben heeeel benieuwd na dit weekend.
Heb vandaag trouwens nog wel heel eind gewandeld met cliënten. Bijna anderhalf uur (en dan ook wel doorgestapt)
Hier gisteren wel wat wijn gehad . Qua buffet het wel rustig gehouden.
Vanmorgen vroege dienst gehad en het goed opgepakt.
O: smoothie (restje van gisteren)
T: klein bakje griekse yoghurt
L: 2 speltbeschuiten met gerookte zalm, gekookt ei
T: paar stukjes komkommer, 4 kleine blokjes kaas, 2 plakjes kipfilet met augurk
Op de planning:
D: een pannenkoek met paprika, ui, rauwe ham en geraspte kaas (30+)
Morgen wegen..... Ben heeeel benieuwd na dit weekend.
Heb vandaag trouwens nog wel heel eind gewandeld met cliënten. Bijna anderhalf uur (en dan ook wel doorgestapt)
maandag 9 januari 2017 om 07:33
Ahh froezel, niet opgeven hoor. Kan van alles zijn... vocht, stoelgang, periode. Als je goed bezig bent blijft de weegschaal wel dalen!
Hier mijn doel precies bereikt haha. Het weekend gelijk gebleven ondanks de toch wel vele wijntjes van zaterdag en de 3 etentjes.
Vanmorgen dus net als vrijdag 68.0. 0.9 ons afgevallen deze week. Ik ben tevreden.
Ik kan deze week niet heel veel sporten, maar heb geen feestjes oid op de planning staan.
Dames, een hele fijne week!
Hier mijn doel precies bereikt haha. Het weekend gelijk gebleven ondanks de toch wel vele wijntjes van zaterdag en de 3 etentjes.
Vanmorgen dus net als vrijdag 68.0. 0.9 ons afgevallen deze week. Ik ben tevreden.
Ik kan deze week niet heel veel sporten, maar heb geen feestjes oid op de planning staan.
Dames, een hele fijne week!

maandag 9 januari 2017 om 10:06

maandag 9 januari 2017 om 12:39
Zo, ik heb een druk weekend achter de rug waarin ik mezelf ook wat meer vrij heb gelaten. Vrijdagavond had ik een verjaardag tot laat. Ik heb 2 biertjes gedronken, verder cola light, en geen hapjes genomen. Hopelijk biertjes enigszins gecompenseerd door fietsen naar de verjaardag en dansen. Zaterdag kraamvisite en daarna een etentje. Ik had bewust niet geluncht zodat ik lekker beschuit met muisjes kon nemen en een 3-gangenmenu. Zondag gesport en bios.
Al met al ben ik dit weekend 200 gram aangekomen. Dat levert een resultaat op van -900 gram deze week. Ik vind het prima.
Al met al ben ik dit weekend 200 gram aangekomen. Dat levert een resultaat op van -900 gram deze week. Ik vind het prima.

maandag 9 januari 2017 om 21:36
Nou vetgedrukt lukt hier even niet. Ik ben uiteindelijk hetzelfde gebleven qua gewicht. Te veel lekkers, etentjes, borrel, slaaptekort en ongesteld. Hopelijk nu weer ritme met vakantie voorbij.
Dus huidige gewicht: 72 kg
Totaal: -1 ( vanaf 26 dec.)
Bijna een kilo Barboletas, goed zeg! En strandbal, wauw! Flower 21 ook al zo super. Ik weet niet of ik iemand gemist heb.
Ik heb vandaag weer krachttraining gedaan. Voelt goed. Wel een volle dag weer. Werken, sportende kids halen brengen, sportschool , eten koken en man ziek. Negen uur op de bank, netjes. Wel wat hyper.
En na zo n drukke dag heb ik s avonds nog zo n honger. Dat ik soms de verkeerde dingen eet. Nu heb ik vandaag nog geen appel gehad dus die ga ik nu maar heel langzaam opknabbelen. En deze week meer water drinken. Wat drinken doe ik ook veel te weinig.
Dus huidige gewicht: 72 kg
Totaal: -1 ( vanaf 26 dec.)
Bijna een kilo Barboletas, goed zeg! En strandbal, wauw! Flower 21 ook al zo super. Ik weet niet of ik iemand gemist heb.
Ik heb vandaag weer krachttraining gedaan. Voelt goed. Wel een volle dag weer. Werken, sportende kids halen brengen, sportschool , eten koken en man ziek. Negen uur op de bank, netjes. Wel wat hyper.
En na zo n drukke dag heb ik s avonds nog zo n honger. Dat ik soms de verkeerde dingen eet. Nu heb ik vandaag nog geen appel gehad dus die ga ik nu maar heel langzaam opknabbelen. En deze week meer water drinken. Wat drinken doe ik ook veel te weinig.
maandag 9 januari 2017 om 21:43
Woordzoekster je dag klinkt erg druk. Knap dat je dan nog goede keuzes maakt!
Borboletos ik vind dat je de verjaardag prima hebt doorstaan hoor!
Hexx ook goed bezig met de fiets naar het werk. Goede compensatie toch. Is het ver?
Strandbal je gaat als een speer! Knap dat je het dan daar bij kan laten op een verjaardag. Balans zoeken is voor mij ook nog wel een doel haha.
Wat zijn we allemaal goed bezig! Ondanks de toch vele etentjes, borrels en feestjes. Fijn hoor . En froezel, positief blijven hoor!
Vandaag weer een goede dag gehad.
O: cracker met notenpasta, 2 kiwi's
T: paar stukjes rauwe paprika
L: 2 crackers met oude kaas, bakje optimel yoghurt
T: komkommerstukjes
D: bij schoonouders: beetje lasagne met sla/tomaat
Sporten: uur bodypump
Borboletos ik vind dat je de verjaardag prima hebt doorstaan hoor!
Hexx ook goed bezig met de fiets naar het werk. Goede compensatie toch. Is het ver?
Strandbal je gaat als een speer! Knap dat je het dan daar bij kan laten op een verjaardag. Balans zoeken is voor mij ook nog wel een doel haha.
Wat zijn we allemaal goed bezig! Ondanks de toch vele etentjes, borrels en feestjes. Fijn hoor . En froezel, positief blijven hoor!
Vandaag weer een goede dag gehad.
O: cracker met notenpasta, 2 kiwi's
T: paar stukjes rauwe paprika
L: 2 crackers met oude kaas, bakje optimel yoghurt
T: komkommerstukjes
D: bij schoonouders: beetje lasagne met sla/tomaat
Sporten: uur bodypump
maandag 9 januari 2017 om 23:06
Hoi dames,
Is er nog een plekkie vrij voor mij?
Ik ben 25 jaar en altijd een prima figuur, maar merk dat ik nu echt kledingstukken niet meer pas enzo. Schrok me echt hélemaal kapot vorige week haha.
Ik weeg op het moment 75 kg bij een lengte van 1.65, zoveel heb ik echt nog nooit gewogen. Ik wil terug naar de 60kg.
Ondanks dat ik een lopend beroep heb etc, toch zoveel aangekomen. Maar ik at de laatste maanden ook wel alles wat ik lekker vond moet ik zeggen. ook amper gesport.
Mijn doel is weer 2 a 3 x gaan sporten in de week en gezonder en bewuster gaan eten. En doordeweeks niet meer zo snaaien. En in het weekend met mate.
Nou ik hoop dat ik mee kan schrijven!
Komt er een tabel eigenlijk? Ik weet zelf alleen niet hoe dit moet helaas haha.
Succes dames!
Is er nog een plekkie vrij voor mij?
Ik ben 25 jaar en altijd een prima figuur, maar merk dat ik nu echt kledingstukken niet meer pas enzo. Schrok me echt hélemaal kapot vorige week haha.
Ik weeg op het moment 75 kg bij een lengte van 1.65, zoveel heb ik echt nog nooit gewogen. Ik wil terug naar de 60kg.
Ondanks dat ik een lopend beroep heb etc, toch zoveel aangekomen. Maar ik at de laatste maanden ook wel alles wat ik lekker vond moet ik zeggen. ook amper gesport.
Mijn doel is weer 2 a 3 x gaan sporten in de week en gezonder en bewuster gaan eten. En doordeweeks niet meer zo snaaien. En in het weekend met mate.
Nou ik hoop dat ik mee kan schrijven!
Komt er een tabel eigenlijk? Ik weet zelf alleen niet hoe dit moet helaas haha.
Succes dames!

dinsdag 10 januari 2017 om 22:54
Idd rustig. Welkom chocoladerijstwafel! Je hebt goede doelen hoor.
Je lijstje ziet er goed uit strandbad. Ik vind een paar blokjes kaas met komkommer ook lekker als tussendoortje, ei met rookvlees, bananenbrood, bakje yoghurt....
O: speltbeschuit met notenpasta
L: 2 volkeren boterhammen met kaas en kipfilet en een smoothie van fruit (had honger na het sporten)
T: 3 blokjes kaas, snack tomaatjes
D: zoete aardappel friet met een hamburger en sla
S: uur flink gefitnesst!
Je lijstje ziet er goed uit strandbad. Ik vind een paar blokjes kaas met komkommer ook lekker als tussendoortje, ei met rookvlees, bananenbrood, bakje yoghurt....
O: speltbeschuit met notenpasta
L: 2 volkeren boterhammen met kaas en kipfilet en een smoothie van fruit (had honger na het sporten)
T: 3 blokjes kaas, snack tomaatjes
D: zoete aardappel friet met een hamburger en sla
S: uur flink gefitnesst!

woensdag 11 januari 2017 om 09:23
Ik vind eetlijstjes ook leuk om te lezen strandbal! Dus blijf het vooral doen haha.
Notenpasta maak ik idd zelf. Receptje gekregen van iemand van het forum! Gewoon noten (kan van alles zijn, ik gebruik meestal ongebrande notenmix) 10min roosteren in de oven op 180gr en dan heeeeeeel lang in de keukenmachine tot het een smeuïge pasta is. Echt heerlijk!
Gisteren heb ik ook zelf crackers gemaakt van zonnebloempitten, pompoempitten, sesam zaadjes en gebroken lijnzaad. Ben heel benieuwd hoe dat gaat smaken.
Ben ook gek op kaas haha. Vooral hele oude kaas! Jummm.. Gelukkig 'mag' dat met mijn soort van 'PCOS proof eten'. Al hou ik me daar niet altijd aan hoor.
Ik hoop ook dat je groen licht krijgt! Duim voor je.
Wij hebben vandaag een intensieve dag. We zitten de hele dag in het radboud voor onderzoeken e.d. ivm onze kinderwens.
Half 6 eruit. 8u eerste afspraak. Nu vooral veel wachten tussendoor.....
Notenpasta maak ik idd zelf. Receptje gekregen van iemand van het forum! Gewoon noten (kan van alles zijn, ik gebruik meestal ongebrande notenmix) 10min roosteren in de oven op 180gr en dan heeeeeeel lang in de keukenmachine tot het een smeuïge pasta is. Echt heerlijk!
Gisteren heb ik ook zelf crackers gemaakt van zonnebloempitten, pompoempitten, sesam zaadjes en gebroken lijnzaad. Ben heel benieuwd hoe dat gaat smaken.
Ben ook gek op kaas haha. Vooral hele oude kaas! Jummm.. Gelukkig 'mag' dat met mijn soort van 'PCOS proof eten'. Al hou ik me daar niet altijd aan hoor.
Ik hoop ook dat je groen licht krijgt! Duim voor je.
Wij hebben vandaag een intensieve dag. We zitten de hele dag in het radboud voor onderzoeken e.d. ivm onze kinderwens.
Half 6 eruit. 8u eerste afspraak. Nu vooral veel wachten tussendoor.....
woensdag 11 januari 2017 om 11:12
Oh wat een spannende dag voor je Pollewop! Begrijp ik dat je PCOS hebt? En is dat ook de reden dat je wilt afvallen (sorry als je dat eerder gemeld hebt, dan heb ik dat even gemist)?
Ik sta de laatste dagen een beetje stil in gewicht. Wel weer terug op het niveau van voor het weekend (-1,1 kg) maar verder nog geen resultaat. Volhouden is lastig!
Ik sta de laatste dagen een beetje stil in gewicht. Wel weer terug op het niveau van voor het weekend (-1,1 kg) maar verder nog geen resultaat. Volhouden is lastig!

woensdag 11 januari 2017 om 13:10
Pollewop succes vandaag!! Idd spannend.
Borboletas, heerlijk toch die 1.1 kg eraf.
Hier gaat het nog steeds niet goed. Maar ik geef niet op! Ik was erg aangekomen na een etentje.....
Ik heb een boek met koolhydraatarme recepten, daar staan ook wel echt lekkere dingen in! . Daar wil ik wat inspiratie uit halen.
Borboletas, heerlijk toch die 1.1 kg eraf.
Hier gaat het nog steeds niet goed. Maar ik geef niet op! Ik was erg aangekomen na een etentje.....
Ik heb een boek met koolhydraatarme recepten, daar staan ook wel echt lekkere dingen in! . Daar wil ik wat inspiratie uit halen.