Lijf & Lijn alle pijlers

Start to afval: 5-12 kg

30-12-2016 15:16 177 berichten
Hey dames,

Komend jaar wil ik echt serieus voor een slank en fit lijf gaan. Op zich ben ik best sportief maar ben sinds de geboorte van de kinderen altijd standaard 5 tot 10 kg te zwaar.

Lekker eten en drinken is dus bij mij het probleem. Ik ben nu 39 dus het zou mooi zijn als dit voor m'n veertigste lukt, haha dus ik heb tot eind mei de tijd.

Ik weeg 73 kilo bij een lengte van 1.68 en wil graag 8 kilo afvallen. Naast cardio, ik fiets en loop graag hard wil ik daarbij iets van krachttraining gaan doen. Ik heb al begrepen dat dit het beste werkt naast natuurlijk mijn eetgewoonten aanpassen.

Het lijkt me leuk om elkaar hier op de hoogte te houden met een stuk of 10 dames. Net als in een eerder geopend topic hier maar daarvoor was ik net te laat. Het zou ook fijn zijn als je net als ik tot een kilootje of 12 kwijt wilt dan heb je ook ongeveer hetzelfde doel.

Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meedoen maar nu heb ik er mentaal nog geen ruimte voor. Er mag hier wel tien kilo af, maar deze maand is/wordt voor mij al heel stressvol en dan wil ik niet ook nog het gepieker over mijn voeding en gewicht erbij hebben. In februari haak ik dus graag aan!

Overigens weet ik donders goed waar het misgaat (iedere dag chips en andere snacks - uit gewoonte, niet uit stress) dus zou het in theorie een eitje zijn om aan te pakken. Suikerverslaving..

Tot in februari!
quote:borboletas schreef op 11 januari 2017 @ 13:27:

Froezel, hoe kan het dat je zo was aangekomen van 1 etentje? Had je je ook echt laten gaan of had je het niet verwacht. Gewoon even nieuwsgierig.

De dag ervoor lasagne en die avond alleen maar bladerdeeg vettige maar heerlijk eten.

Het lastige (en nee absoluut geen smoes) is dat ik een stoma heb. Ik verteer slecht en raak het niet kwijt.

Ik heb gelijk niet meer gewogen van schrik en ellende .

Vandaag toch maar nieuwe kleren gekocht al baal ik van mn maat 40
Zou ook graag mee willen praten! Eigenlijk nog nooit eerder geprobeerd af te vallen, blijf (gelukkig) vrij makkelijk op gewicht.. maarja we worden dagje ouder, heb inmiddels paar jaar kantoorbaan.. en nu gaat t langzaam fout.. woog altijd netjes rond 60 kilo, en nu dus 65,5

Wil dus graag weer naar de 60 kilo. Helaas 2 weken geleden door mijn rug gegaan, ben nog herstellende.. maar kan wel gewoon wandelen en natuurlijk gezonder gaan eten! Morgen van start
Borboletas; ik heb inderdaad PCOS. Op zich is dat niet de reden dat ik wil afvallen, maar wil wel proberen mn cyclus weer 'normaal' te krijgen. Mijn PCOS is namelijk niet heel ernstig.

Daarentegen heeft mijn vriend non obstructieve azoospermie, wat in houdt dat hij geen zaadcellen aan maakt. We komen dus alleen nog in aanmerking voor een tese behandeling. Het is nog al een technisch verhaal. Door de mega emotionele rollercoaster waar we in zitten ben ik de afgelopen maanden wel aangekomen, dat moet er weer af!

Wat je zegt over gewicht, zo kan er ook opeens een dag heel veel af zijn he. Gewicht is afhankelijk van zoveel dingen en zegt ook niet altijd alles!

Strandbal hoe was het bij de fysio?

Meauve misschien kan je alvast 1 ding aanpakken? Dan is de stap straks niet zo groot. Hopelijk kom je deze maand goed door

Froezel vervelend dat je meteen zoveel schommelt met je gewicht. Misschien helpt het om dan de dag erna niet te gaan wegen? Maar pas als je niet meer 'verstopt' bent?

Charlotte welkom!! En heel veel sccs.

Vandaag dus een gekke dag. Wel redelijk gegeten. Om kwart over 5 al opgestaan, dus wel iets meer dan normaal.

O: optimel yoghurt met ananasstukjes

T: smoothie van mango, ananas en jus (niet echt heel gezond met de vele fruitsuikers, maar oke, wel veel vitamines)

L: 2 zelfgemaakte crackers met oude kaas, gekookt ei en komkommer stukjes

T: 4 blokjes kaas

D: pastasalade met: rucola melange, zonggedroogde tomaatjes, 100gr wokgarnalen, 2 theelepels pesto, handjevol verse pasta (was echt heel erg lekker!!)

S: geen, wel heeeeel veel gewandeld tussen de afspraken door. Heb 10.000 stappen gemaakt volgens mij telefoon (vraag me wel af of hij altijd klopt).

Over de notenpasta: ik gebruik vaak gewoon een heel zakje, je kan zoveel of zo weinig gebruiken als je zelf wil.

Ik ben ook geen keukenprinses, maar dit is echt makkelijk!
Chocowafel welkom hoor! En Charlotte en Meauvve!

Schrijf gezellig mee en eens per week je gegevens doorgeven. Wat dachten jullie vd zondag. De meesten hbn die dag wel even tijd om te wegen en te forummen Graag vetgedrukt als het lukt.

Pollewop, heftig hoor. Wat een weg moeten jullie bewandelen om evt zwanger te worden. Heel veel sterkte daarmee. Knap dat je nog daarbij een afvalpoging wilt doen.

Ik blijf maar snakken naar suikers en geef er te vaak aan toe. Hoezo verslaving......Het sporten gaat goed. Gaat niet zo goed dus maar ga zondag pas wegen. Heb nog wel wat sportplannen dus misschien helpt dat....
....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 00:16
99.33% gewijzigd
@ Froezel: heftig zo'n stoma, denk ik. Hoe werkt dat dan eigenlijk precies? Ik weet er niet zoveel van. En voor wat betreft die kleding, voor mij gaat afvallen altijd beter als ik goed in mijn vel zit. En dat betekent ook mooie, goed passende kleding.

@ Charlotte en anderen: jullie zijn van harte welkom om mee te schrijven.

@ Pollewop: lijkt me een enorm heftig traject waar jullie in zitten. Hoe lang zijn jullie al bezig met jullie kinderwens?

@ woordzoekster: lastig dat je zo naar suiker blijft verlangen! Succes daarmee!

Hier was er vandaag weer 400 gram vanaf. Daarmee is mijn eerste mijlpaal, onder de 80 kg, behaald! In totaal ben ik nu 1,5 kg kwijt.
Jaaaaa strandbal! Goed nieuws. Dat is fijn zeg.

Woordzoekster heb je geen gezonde alternatieven. Een appel met kaneel uit de oven is bijv. ook echt heerlijk! Net appeltaart.

Zondag wegen gaat mij niet altijd lukken ivm onregelmatige diensten en ik kan dus niet altijd in dezelfde situatie wegen. Maandag kan sowieso (dan werk ik altijd van 9tot5 gemiddeld).

Borboletas goed bezig hoor!!

Ik ben sinds september 2015 gestopt met de pil. In september 2016 werd PCOS vast gesteld en eind oktober de azoospermie. Het is een heel heftig en emotioneel traject. Het is nu wachten op 1 uitslag *die krijgen we over een week of 5/6* en als die slecht is, is het 'klaar'. Als de uitslag goed is, is begin maart de tese operatie. We krijgen dan binnen 2u te horen of er zaadcellen zijn gevonden of niet. Als er iets wordt gevonden kunnen we starten met ICSI. Als er niets wordt gevonden is het 'klaar'.

Dan moeten we gaan kijken naar een donor, adoptie of kinderloos blijven.

Qua eten vandaag gaat het goed:

O: 2 zelfgemaakte crackers met oude kaas

L: hele bak optimel kwark met verse ananas stukjes

T: wortels

Planning:

D: gepofte aardappel met een kipsnitzel en sla met cherrytomaatjes

T: ?

Vandaag niet gesport. Morgen weer.
....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 00:17
98.97% gewijzigd
Dankjewel voor je super lieve woorden strandbal. We zijn er vrij open over en ik kan er gelukkig goed over praten. Maar het is zeker heel heftig (en heb soms ook flinke huilbuien hoor). Ohh en ik slaap slecht haha, zoals nu! Mijn verkoudheid helpt dan ook niet echt mee.

Lekker eetlijstje! Had idd zo die van mij kunnen zijn haha (niet alleen je avondeten ;) ).

Ohh en geen sorry zeggen!! Ik zou die zwangerschapskilo's er ook af willen hebben. En daabij, jij kan er nx aan doen dan het bij ons niet lukt
Vandaag weer 0.6 kg lichter, dus 2,2 kg in totaal! #happy

Ben trots op hoe iedereen het doet hier.

Even een vraagje. Ik heb best wel veel "last" van cellulite op mijn benen en armen... Zou dit ook verminderen als ik afval? Iemand ervaring mee? Vind het er echt niet mooi uit zien :(
@strandbal klopt idd, tot nu toe gaat t goed. Maar ben ook nog maar net bezig natuurlijk

Gepofte aardappel, goed idee. Ga ik van de week ook even halen! Lekker.

@pollewop, heftig.. zal duimen voor een goede uitslag!

@flower, volgens mij heeft cellulitis niet persee met gewicht te maken. Je kan ook vrij slank zijn en alsnog cellulitis hebben. Volgens mij is het meer genen en hoe strak je in je vel zit. Sporten helpt volgens mij enorm. Maar ben geen exper... zelf ook wel beetje laat van, maar zodra ik mee aan het hardlopen ben wordt dat ook minder..

Ik dscht vandaag, laat ik is zelf gezonde eierkoeken maken... maar helaas, vind ze niet te eten Haha. Waarschijnlijk toch door het missen van de suikers. Morgen proberen zelf brood te maken, ook nog niet eerder gedaan.. ben benieuwd of t me lukt

Zal me morgenochtend ook even wegen.
Yeah super flower, -2,2 al. Ik ga morgen weer wegen. Ik ben benieuwd na 2 etentjes....

Komende week maar echt op streng.

Aantal jaar terug een tijdje echt bijna suikervrij gegeten. Wat voelde ik mij toen energiek. Ik kon de wereld aan. Ik was toen trouwens aan de eiwitshakes, dat was dan weer minder gezond. En die verloren kilo's , 6 in 6 weken, zaten er ook in een half jaar weer aan. Dus zoiets gaan we niet weer doen maar wat zou ik graag vd suikers afkicken.

Wat zijn jullie favoriete suikervrije tussendoortjes?
....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 00:17
97.38% gewijzigd
Ik heb ook net op de weegschaal gestaan... maar gaat iets niet helemaal goed. Ik begon op 65,4 en weeg nu, volgens de weegschaal 63,6. In 3 dagen, lijkt me niet helemaal mogelijk waarschijnlijk is begin gewicht niet helemaal goed.. jammer! Weeg me eind deze week nog keer, hopelijk gaat dan wel goed.
71,8..... is er toch nog 200 gram af. Ik en hl l verbaasd.

Nu volhouden dus. Verder richting de 71.

netjes strandbal. Dat gaat goed zeg.
Ff kort **JALOERS**!!!!!

Hier lukt het niet
@Froezel helpt het als je een dag met jezelf afspreekt waarop je wat lekkers mag?
Even snelle reactie. Vanmorgen 67.0! Dus deze week 1.1kilo afgevallen!

Kom later uitgebreid reageren .
Wauw goed, pollewop!

Froezel, balen, weet je voor jezelf waar het aan ligt?

Ik bedoel ik met m'n zoetigheden en 2x uit eten. Logisch dat ik eigenlijk nauwelijks afgevallen ben.

Maar heb jij voor jezelf het gevoel dat je echt je best hebt gedaan?
Het is meer dat ik te weinig eet en dan bij honger ga snaaien. Ik lees nu met grote belangstelling mee in het "hoeveel calorieën " topic. Ik hou vaak bij wat ik eet in fatsecret in dat blijkt vaak te weinig.

Hebben jullie idee van wat je qua calorieën binnen krijgt.

Ik heb fatsecret nu op 1500 gezet.

Ik heb de laatste dagen niet gewogen, ik merk het aan mn kleding dat ik aangekomen ben
Flower goed bezig! Ik denk dat je alleen door te sporten cellulitis kan verminderen..... Maar zeker weten doe ik het ook niet!

Dankje charlotte! Lief van je. Jammer dat de eierkoeken mislukt zijn. Hahahaha zou wel fijn zijn als je weegschaal klopt. Gaat het mooi snel ;). Al is dat natuurlijk ook niet gezond!

Mooi resultaat hoor strandbal! Benieuwd naar je eetlijstjes.

Toch iets er af woordzoekster! Ondanks de etentjes. Netjes.

Froezel je kan beter meer gezonde en vullende dingen eten dan te weinig. Eet bijv. eens een gekookt eitje bij je ontbijt ofzo.

Als je eetlijstjes post wil ik wel eens mee kijken?

Ik tel zelf geen calorieën, maar probeer gezonde keuzes te maken, maar wel af en toe wat lekkers te nemen (maar dan 'gezonde' keuzes voor mij). Hierbij kijk ik wel naar het GI/GL principe ivm mijn PCOS.

Gisteren:

O: cracker met oude kaas, klein beetje smoothie van sinasappel en aardbei

T: snoep tomaatjes

L: 2 crackers met notenpasta en een opkikker

D: bij schoonouders: beetje hutspot met spekjes en een stukje verse worst

T: klein stukje pure chocola

Sporten: bodypump

Vandaag:

O: cracker met notenpasta, 2 kiwi's

L: 2 crackers met sandwich plak gerookte zalm, gekookt ei

T: plak 2 plakken bananenbrood (zelf gemaakt van speltmeel, tarwe meel, eieren, dadels, bananen, kaneel, bakpoeder, vanille aroma en blauwe bessen)

D: lasagne met verse pastabladen, zelfgemaakte pastasaus (van heel veel groente) en gehakt.

T: nog geen idee

Sporten: yoga

Ik heb laatst ook zelf crackers gemaakt van gebroken lijnzaad, sesamzaadjes, pompoenpitten en zonnebloempitten. Suuuuuper lekker en erg gezond! Weet niet of ik dat al gezegd had haha.

En ik ben echt geen keukenprinses dus het is super simpel om te maken, net als het bananenbrood, de notenpasta en de pastasaus.
O: optimel yoghurt met perzik

T: plak ontbijtkoek

L: 3 br boterham met filet amercican

T: 1 banaan

D: aardappelen + groenten.

Mijn eetlijst van vandaag!
100 gram amandelmeel

4 eieren

50 gram roomkaas naturel

1 theelepel bakpoeder

Snufje zout

Hiermee maak ik wel eens broodjes, ook zo lekker en koolhydraatarm
quote:Froezel schreef op 17 januari 2017 @ 14:29:

O: optimel yoghurt met perzik gooi er eens wat meer fruit door heen en een handje noten of eet er een cracker met kaas oid bij

T: plak ontbijtkoek

L: 3 br boterham met filet amercican hier kan je bijv een gekookt eitje bij eten, of wat rauwkost (tomaat, komkommer, rauwe wortel, paprika reepjes oid)

T: 1 banaan

D: aardappelen + groenten is er een reden dat je geen vlees of vis eet? Dan zou ik bijv. door een salade wat noten doen ofzo

Mijn eetlijst van vandaag!

Verder ideeën voor tussendoortjes:

Gekookt ei (of zo, of met een paar plakjes rookvlees)

Rauwkost (komkommer, tomaat, paprika, wortel, eventueel met dipje ofzo)

Augurk met kipfilet (of boterhamworst)

Bananenbrood

Op internet kun je allerlei recepten van gezonde havermout koekjes of muffins vinden

Paar blokjes kaas

Paar kleine stukjes fuet of droge worst

Stukje pure chocola

Handje noten

Fruitsalade

Bakje yoghurt of kwark

Als anderen nog ideeën hebben hoor ik het graag! Ik verval ook vaak in dezelfde dingen haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven