Stoppen met DE pil? ervaringen :)
zondag 4 maart 2018 om 10:44
Hoi dames,
Op dit moment heb ik geen partner en hier ook even geen behoefte aan.
Ook niet 'zomaar' sex of ONS.
Dus wil pas weer aan de pil als ik iemand ontmoet waarbij het echt goed zit en serieus is...
En tot die tijd wil ik stoppen met de pil.
Heb dit 1 keer eerder gedaan voor n aantal weken om te testen en zo wat een verschil!
Kreeg heel veel hoofdpijn en werd behoorlijk emotioneel!
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Op dit moment heb ik geen partner en hier ook even geen behoefte aan.
Ook niet 'zomaar' sex of ONS.
Dus wil pas weer aan de pil als ik iemand ontmoet waarbij het echt goed zit en serieus is...
En tot die tijd wil ik stoppen met de pil.
Heb dit 1 keer eerder gedaan voor n aantal weken om te testen en zo wat een verschil!
Kreeg heel veel hoofdpijn en werd behoorlijk emotioneel!
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
zondag 4 maart 2018 om 11:13
zondag 4 maart 2018 om 11:45

zondag 4 maart 2018 om 12:00
Ik ben vorig jaar gestopt met de pil en alles loopt eigenlijk gewoon normaal. Ik heb inmiddels een app waarin ik menstruatie en klachten/opvallendheden registreer en dat vind ik wel fijn, zo leer ik mijn lichaam beter kennen en ook het effect van hormonen op mij. Dat vind ik zelf wel prettig. Maar ik heb geen last van enorme menstruatieklachten, kan me voorstellen dat als je dat wel hebt je liever toch aan de pil blijft.
Een vriendin van mij is ook gestopt en kreeg eerst veel meer klachten, maar in de loop van de maanden lijkt dit stabieler te zijn geworden.
Een vriendin van mij is ook gestopt en kreeg eerst veel meer klachten, maar in de loop van de maanden lijkt dit stabieler te zijn geworden.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 04-03-2018 12:01
14.26% gewijzigd
zondag 4 maart 2018 om 12:00
Ik ben gestopt sinds een half jaar en ik heb nog geen moment spijt gehad. Ik voel me mentaal veel beter, minder somber (ik heb veel te maken met depressies helaas).
Verder is mijn libido ook wel echt beter, maar geen extreem verschil.
Mijn borsten zijn ietsje kleiner maar echt minimaal. Sowieso heb ik op dat gebied al niks te klachten
Ik lijk wel juist meer last te hebben van mijn menstruatie, maar dit dat is ook een kwestie van kijken hoe dat zich ontwikkeld, ik ben nog niet zo lang gestopt.
Voor mij is in ieder geval een feit dat ik nooit meer aan hormonen begin, in welke vorm dan ook! Zelfs in een relatie vind ik dat eigenlijk prima.
Verder is mijn libido ook wel echt beter, maar geen extreem verschil.
Mijn borsten zijn ietsje kleiner maar echt minimaal. Sowieso heb ik op dat gebied al niks te klachten

Ik lijk wel juist meer last te hebben van mijn menstruatie, maar dit dat is ook een kwestie van kijken hoe dat zich ontwikkeld, ik ben nog niet zo lang gestopt.
Voor mij is in ieder geval een feit dat ik nooit meer aan hormonen begin, in welke vorm dan ook! Zelfs in een relatie vind ik dat eigenlijk prima.
zondag 4 maart 2018 om 12:02