Lijf & Lijn alle pijlers

Stoppen met de pil? Ervaringen?

20-09-2018 10:12 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om na 14 jaar te stoppen met de pil! Ik wil eens kijken wat het met mijn lichaam doet en of mijn vage klagen verdwijnen. Ik ben al jaren non-stop vermoeid, dun haar, kom onverklaarbaar gewicht aan en daarnaast een libido van 0,0 het grootendeels van de tijd. Op dit moment heb ik geen relatie en ben ik ook niet aan het daten dus ik denk dat dit een geschikt moment is om eens te stoppen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Wat heeft het met jouw lichaam gedaan? Wat heb jij als negatief en positief ervaren?

Ik ben de pil overigens gaan slikken omdat ik, zoals het gros van de meiden rond de 15, te veel last had van mijn menstruatie en ik het wilde regeleni.v.m. vakantie enz.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
20-09-2018 11:02
Ik ga na deze zwangerschap denk ik weer die mirena doen. Is maar 5% van de hormonen die je binnen krijgt met de pil geloof ik. Heb ‘m voordat ik aan kinderen begon ook een tijdje gehad en vond het heel fijn. Over het koperspiraal lees je vaak dat de ongesteldheidspijn erger wordt, dat lijkt me niet prettig :-(
Dat valt reuze mee! Vaak lijkt het ook heftiger omdat veel vrouwen die overstappen jarenlang de pil hebben geslikt. Met de pil heb je geen natuurlijke menstruatie, met de koperspiraal wel.
Ik moest ook even wennen aan de toegenomen pijn, maar die lijkt iedere maand minder te worden. Overigens is het ook goed te handelen met pijnstillers.
Voordeel van koperspiraal vind ik echt dat je geen hormonen meer binnenkrijgt. Met de mirena zul je onregelmatige bloedingen krijgen. Slechts 20% van de vrouwen wordt niet meer ongesteld. Juist die onvoorspelbaarheid lijkt me vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan of je van jezelf al pijnlijke menstruaties hebt, zo ja dan raden ze het gebruik ervan af en raden ze juist een hormoonspiraal aan. Het is heel persoonlijk, hoe je lichaam is en wat je zelf fijn vindt.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
20-09-2018 12:28
Ligt eraan of je van jezelf al pijnlijke menstruaties hebt, zo ja dan raden ze het gebruik ervan af en raden ze juist een hormoonspiraal aan. Het is heel persoonlijk, hoe je lichaam is en wat je zelf fijn vindt.
Veel vrouwen kunnen dat niet meer objectief beoordelen omdat ze ge'biased' zijn door (jarenlange) pilgebruik. Ik had als tiener ook behoorlijk heftige menstruaties met veel pijn. De pil bood destijds uitkomst. Nu ben ik waanzinnig blij met mijn koperspiraal. Een lichaam heeft ook tijd nodig om te stabiliseren.
Alle reacties Link kopieren
TO: ik denk trouwens dat hormoonvrij voor jou een goede uitkomst biedt. In de hormoonspiraal zit hetzelfde soort hormoon als in de pil, waardoor de kans aanwezig is dat dezelfde klachten uiteindelijk terugkomen.

Voor nu is geen anticonceptie dus voor jou geen probleem. Ik zou zeggen: lekker die hormonen laten gaan en geef het tijd tot je lichaam helemaal hormoonvrij is (kan maanden tot een jaar duren). Pas dan kan je beoordelen of hormoonvrij het helemaal is voor jou :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit pijnlijke menstruaties gehad, niet voor en niet tijdens de pil, dus ik zou het niet weten, maar er staat bij info over de koperspiraal dat ze het gebrui afraden als je daar last van hebt. Denk dat de meeste volwassen vrouwen dat van zichzelf wel prima weten hoor.

Ik ben zelf heel gevoelig voor hormonen maar dat kleine percentage van de mirena had op mij geen enkel effect.

Enige manier om erachter te komen wat het beste bij je past, is om je in te lezen en het uit te proberen, TO. Succes!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Lielalie schreef:
20-09-2018 12:54
TO: ik denk trouwens dat hormoonvrij voor jou een goede uitkomst biedt. In de hormoonspiraal zit hetzelfde soort hormoon als in de pil, waardoor de kans aanwezig is dat dezelfde klachten uiteindelijk terugkomen.

Voor nu is geen anticonceptie dus voor jou geen probleem. Ik zou zeggen: lekker die hormonen laten gaan en geef het tijd tot je lichaam helemaal hormoonvrij is (kan maanden tot een jaar duren). Pas dan kan je beoordelen of hormoonvrij het helemaal is voor jou :)
Ja, dat denk ik ook. Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas niks van al die positieve gevolgen van het stoppen met de pil. Ik merk er niets van enkel een vette huid en vet haar.
Alle reacties Link kopieren
Sheeps schreef:
21-09-2018 10:09
Ik heb helaas niks van al die positieve gevolgen van het stoppen met de pil. Ik merk er niets van enkel een vette huid en vet haar.
Mm, dat is ook niet fijn. Hoelang ben je ni gestopt?
Alle reacties Link kopieren
Bloem_Viva schreef:
21-09-2018 11:24
Mm, dat is ook niet fijn. Hoelang ben je ni gestopt?
Ik ben nu 7 maanden gestopt.. ik hoopte erop dat het iets tijdelijks ging zijn door de hormonale aanpassing maar dat duurt toch al wel lang nu. Ik heb dit bij vriendinnen die met de pil gestopt ook gehoord dus het komt wel regelmatig voor denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na ongeveer 8 jaar ook gestopt met de pil. Mijn menstruatie was weer snel op gang maar ik merkte een half jaa later pas echt verschil: paar kilo minder, ineens heel veel last van acne. Ik ben toen weer begonnen ivm relatie en na een paar maanden zaten de kilos er weer bij, huid werd gelukkig wel weer beter na een paar maand.
Qua mood, geen verschil gemerkt in die tijd..
Alle reacties Link kopieren
OMG!!!! Wat een verschil!

Nadat mijn vrouw 22 jaar de pil nam (behalve bij de 2 zwangerschappen 😁) en we helemaal geen kinderwens meer hadden besloten dat ik me zou laten steriliseren en mijn vrouw dus kon stoppen met de pil. We hadden gemiddeld 1-2 keer per week sex.

Maar het was ons opgevallen dat het de laatste jaren steeds maar vluchtige sex was... en dat het initiatief meestal van mij kwam. Hierdoor raakten we beide gefrustreerd (zij had nooit zin en ik altijd...)

Dus uiteindelijk besloten we (na wat informatie te hebben ingewonnen en dit forum te hebben bezocht): sterilisatie en stoppen met de pil!!!

Maar na enkele maanden liepen we nog gefrustreerder rond want bij haar was er totaal geen verschil terwijl in ons hoofd verwachtingen waren... dus ik nog meer zin.
MAAR toen kwam plots de omslag. Een maand of 5 na de laatste pil. Mijn vrouw had terug meer zin in, en een beter gevoel tijdens, sex.
Er kwam nieuwe lingerie in de kast, ze ging op zoek naar leuke standjes, speeltjes,...

Nu weer enkele maanden verder en het word steeds meer, geiler, lekkerder... niets is nog te gek.

We hebben nog steeds een hele leuke en stabiele relatie zoals we die al jaren hebben maar die extra intieme momenten geven ons beide een heel goed gevoel.

Elke man zou gelukkig zijn met deze evolutie maar vooral mijn vrouw voelt zich een stuk beter, geiler.

Wij gaan nog heeeeel veel leuke jaren samen tegemoet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven