Lijf & Lijn alle pijlers

Tandpasta die weinig schuimt

11-11-2019 14:27 81 berichten
Ik poets graag met tandpasta die heel weinig schuimt tijdens het poetsen. Als ik veel schuim in mijn mond heb ga ik snel kokhalsen (brrrr).
Eerder had ik altijd Prodent anti tandsteen, maar laatst was er opeens - na 20 jaar ofzo - een 'verbeterde formule' (zo vervelend, van die 'verbeteringen'). En inderdaad, helemaal niet beter, in elk geval niet voor mij. Veel te schuimig. Maar waar moet ik nu mee poetsen :-?
Ik heb weinig zin om van alle merken en typen een tube te kopen en te proberen (en te moeten op maken als het toch te veel schuimt). Dus: wie weet een tandpasta die weinig schuimt? Alvast bedankt!

Update 1: overgestapt op Paradontax

Update 2: Paradontax veranderd formule, wat vinden jullie?
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 10-02-2021 22:47
7.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ParOdontax idd. Heel fijne tandpasta.
Life is short. Eat dessert first.
Ik doe gewoon heel weinig tandpasta op de borstel. Dan heb je ook niet zoveel schuim.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
11-11-2019 15:49
;-D, ja ik ook (gelukkig maar één tube, in het kader van iets nieuws proberen).
En te zuinig om het weg te gooien, hè :facepalm:
Dan merk je pas hoe lang je eigenlijk doet met een tube.
Ha ja dat heb ik dus ook, er staan nog 3 tubes Prodent en die maak ik toch echt eerst op want zonde om weg te gooien.
Oh het is Parodontax, weer wat geleerd.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
11-11-2019 16:15
Ha ja dat heb ik dus ook, er staan nog 3 tubes Prodent en die maak ik toch echt eerst op want zonde om weg te gooien.
Oh het is Parodontax, weer wat geleerd.

Oh ja, Paro.
Nog 3 tubes Prodent te gaan zou ik mezelf dan weer niet aandoen. Kun je ze niet opdringen aan familie of vriendinnen/vrienden?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
11-11-2019 16:33
Oh ja, Paro.
Nog 3 tubes Prodent te gaan zou ik mezelf dan weer niet aandoen. Kun je ze niet opdringen aan familie of vriendinnen/vrienden?
Ja das een goeie, ga ik maar doen anders zijn we een eeuwigheid verder.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Zendium schuimt ook niet! Weet niet of ze een type tegen tandsteen hebben aangezien ik altijd de standaard variant gebruik, maar die schuimt amper.
Alle reacties Link kopieren
Zendium idd, zit geen sls in wat het schuim veroorzaakt. Ook smaakt je eten daarna normaal.
Alle reacties Link kopieren
Sodium Lauryl Sulfate is wat de tandpasta laat schuimen.
Gewoon even kijken bij de ingrediënten dus.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Sinds ik paradontax ontdekte nooit meer een andere tandpasta gebruikt. Ineens vond ik poetsen geen strafexpeditie meer (ik vind dat schuim vre-se-lijk). Bijkomend voordeel: geen aften meer.
Pas een paar weken met andere tandpasta gepoetst (elke keer vergeten om parodontax te kopen) en ik had gelijk weer, voor het eerst in 20 jaar, aften. Na het poetsen met Parodontax na een paar dagen weer aftenvrij.
Kan toeval zijn, maar volgens mijn tandarts hoorde hij het vaker.
bojoti schreef:
11-11-2019 14:36
Ha, ik loop tegen hetzelfde probleem op. Heb ook dezelfde tandpasta. Niet alleen schuimt het ineens als een idioot, met idd kokhalsneigingen, maar hebben ze er volgens mij beton bij gedaan. Haast niet uit de tube te knijpen zeg, pfff.
Ben ook op zoek naar een andere maar heeft die Paradontax niet een hele zoute smaak? Of is dat een ander merk.
Ja inderdaad, niet uit de tube te krijgen inderdaad! Grappig, precies dezelfde ervaring :D
Yes, heel fijn, zo veel eensgezindheid. :yes:
Dankjullie wel allemaal!

Eerst ga ik de originele Parodontax proberen, en mocht ik niet aan de smaak wennen dan worden het Zendium, of Sensodine, of pilletjes van Lush of tea tree tandpasta van Holland&Barrett. Heel fijn!
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
idd Paradontax Whitening!
Heb hetzelfde probleem met kokhalzen bij veel schuim, niet bij deze.
Yep, ook hier paradontax origineel. Heel fijn, even wennen aan zoute smaak maar nooit meer ontstoken tandvlees of aften. IS wel wat duurder, maar vaak wel 1+1 gratis.
Nou, ik heb Parodontax gekocht en geprobeerd en inderdaad... bijna geen schuim: :yes:. Geen gekokhals meer.
De smaak is inderdaad wennen (bedankt voor de waarschuwing ;-)) maar best oké.
Deze ga ik houden, bedankt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
19-11-2019 23:24
Nou, ik heb Parodontax gekocht en geprobeerd en inderdaad... bijna geen schuim: :yes:. Geen gekokhals meer.
De smaak is inderdaad wennen (bedankt voor de waarschuwing ;-)) maar best oké.
Deze ga ik houden, bedankt allemaal!
Oh wat heerlijk. Ik ga donderdag naar de mondhygiëniste en dan zal ik haar eens vragen, dan kom ik hier ook nog even updaten wat zij aanbeveelt.
Niemand is onmisbaar
Je hebt al een goede gevonden, maar wilde toch nog Homeofresh noemen. Sowieso schuimen homeopathische tandpasta's niet geloof ik en ik vind de smaak van deze echt lekker.
bojoti schreef:
19-11-2019 23:41
Oh wat heerlijk. Ik ga donderdag naar de mondhygiëniste en dan zal ik haar eens vragen, dan kom ik hier ook nog even updaten wat zij aanbeveelt.
Zij heeft vast wel proefmonsters, kun je eerst proberen. Of mini's kopen bij de drogist.
Alle reacties Link kopieren
Elmex schuimt ook niet
Ah nog meer tips zie ik, fijn!
Alleen Elmex vraag ik me af.. kind gebruikt hier kindertandpasta van Elmex en die schuimt me al te veel. Schuimt de volwassentandpasta dan minder dan de kindervariant?
Ohh ja ik ken het, poets al jaren met prodent en die wij gebruiken schuimt ook heel erg sinds een tijdje, dan moet ik het echt uitspugen omdat ik anders over m’n nek ga.
Ik houd juist van schuimende tandpasta, maar mijn Philips sonicare slaat letterlijk elke tandapasta dood. Geen belletje te bekennen. Dus TO, mijn tip zou zijn om een Philips sonicare aan te schaffen ;-D .
Kokoro schreef:
21-11-2019 07:43
Ik houd juist van schuimende tandpasta, maar mijn Philips sonicare slaat letterlijk elke tandapasta dood. Geen belletje te bekennen. Dus TO, mijn tip zou zijn om een Philips sonicare aan te schaffen ;-D .
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben geweest vanmiddag en zij raadde Sensodyne Proglasur aan. Volgens haar schuimt die niet als een idioot en is ook goed voor je tandvlees. Plus de smaak is volgens haar ook niet te vies. Dan ga ik die maar proberen.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
21-11-2019 18:16
Nou ik ben geweest vanmiddag en zij raadde Sensodyne Proglasur aan. Volgens haar schuimt die niet als een idioot en is ook goed voor je tandvlees. Plus de smaak is volgens haar ook niet te vies. Dan ga ik die maar proberen.

Da's nou toevallig :sarcastic: , mijn tandarts gaf me een promotietubetje van precies die tandpasta terwijl ik geen klachten heb (zelfs complimenten krijg) en al heel lang met Parodontax poets. Ik vond die Sensodyne niks, te zoet en het schuimt mij te veel.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg Zaza. Alleen ik heb geen proefmonster gekregen want die had ze niet, je zou toch bijna gaan denken zeg.
Niemand is onmisbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven