Lijf & Lijn alle pijlers

Tandpasta die weinig schuimt

11-11-2019 14:27 81 berichten
Ik poets graag met tandpasta die heel weinig schuimt tijdens het poetsen. Als ik veel schuim in mijn mond heb ga ik snel kokhalsen (brrrr).
Eerder had ik altijd Prodent anti tandsteen, maar laatst was er opeens - na 20 jaar ofzo - een 'verbeterde formule' (zo vervelend, van die 'verbeteringen'). En inderdaad, helemaal niet beter, in elk geval niet voor mij. Veel te schuimig. Maar waar moet ik nu mee poetsen :-?
Ik heb weinig zin om van alle merken en typen een tube te kopen en te proberen (en te moeten op maken als het toch te veel schuimt). Dus: wie weet een tandpasta die weinig schuimt? Alvast bedankt!

Update 1: overgestapt op Paradontax

Update 2: Paradontax veranderd formule, wat vinden jullie?
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 10-02-2021 22:47
7.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, bijna :biggrin:
Deze week bij AH alle tandpasta 1+1 gratis, dus je kan ook nog van allebei één nemen.
Ben je je voorraad Prodent al kwijt?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Nou... Naar mijn idee schuimt Proglasur ook nog veel hoor. Zendium werkt hier ook het best tegen kokhalzen. :-)
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
21-11-2019 20:19
Ja, bijna :biggrin:
Deze week bij AH alle tandpasta 1+1 gratis, dus je kan ook nog van allebei één nemen.
Ben je je voorraad Prodent al kwijt?
Voorraad op het werk gezet, is altijd wel eens een bewoner die zonder zit :proud:
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
21-11-2019 07:43
Ik houd juist van schuimende tandpasta, maar mijn Philips sonicare slaat letterlijk elke tandapasta dood. Geen belletje te bekennen. Dus TO, mijn tip zou zijn om een Philips sonicare aan te schaffen ;-D .
Aaah is dit het! Ik zit me het hele topic lang al af te vragen wat men bedoeld met schuim bij prodent enzo. Ik heb altijd prodent en juist totaal niks aan schuim maar ik poets dan ook al een jaar of 15 met philips conicare dus ik weet niet beter.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Na een weekje oranje achtige Parodontax heeft mijn tandenborstel nu ook die kleur (de haren dan). Ik weet dat het van de tandpasta komt, maar het ziet er best vies uit. Hebben jullie dat ook allemaal?
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
25-11-2019 23:04
Na een weekje oranje achtige Parodontax heeft mijn tandenborstel nu ook die kleur (de haren dan). Ik weet dat het van de tandpasta komt, maar het ziet er best vies uit. Hebben jullie dat ook allemaal?

Er blijft inderdaad weleens wat tandpasta achter in de borstel, is dat wat je bedoelt?
Is een kwestie van even 'uitkloppen' in de wastafel erna.
Ik vergeet het weleens, en dan ziet de borstel er vies uit, de volgende ochtend :D
nounou
IBIopviva schreef:
22-11-2019 11:02
Aaah is dit het! Ik zit me het hele topic lang al af te vragen wat men bedoeld met schuim bij prodent enzo. Ik heb altijd prodent en juist totaal niks aan schuim maar ik poets dan ook al een jaar of 15 met philips conicare dus ik weet niet beter.
Haha mysterie opgelost!!
Zazamaenade schreef:
25-11-2019 23:13
Er blijft inderdaad weleens wat tandpasta achter in de borstel, is dat wat je bedoelt?
Is een kwestie van even 'uitkloppen' in de wastafel erna.
Ik vergeet het weleens, en dan ziet de borstel er vies uit, de volgende ochtend :D
Nee, het lijkt echt wel of de witte haartjes van de tandpasta licht oranje geverfd zijn. Er zit niets tussen blijven steken het is een kleurtje. Maar met gewoon spoelen onder de kraan gaat het er niet uit. (Ik heb 'm niet in de vaatwasser gezet ofzo). En het is precies de kleur van de tandpasta.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
26-11-2019 22:00
Nee, het lijkt echt wel of de witte haartjes van de tandpasta licht oranje geverfd zijn. Er zit niets tussen blijven steken het is een kleurtje. Maar met gewoon spoelen onder de kraan gaat het er niet uit. (Ik heb 'm niet in de vaatwasser gezet ofzo). En het is precies de kleur van de tandpasta.

Wat raar. Dan zou ik het ook niet weten, en anderen blijkbaar ook niet |-)
Heb je een heel bijzondere tandenborstel?
nounou
Zazamaenade schreef:
27-11-2019 21:59
Wat raar. Dan zou ik het ook niet weten, en anderen blijkbaar ook niet |-)
Heb je een heel bijzondere tandenborstel?
Hahaha, nee. Een Oral-B uit de supermarkt. Met zo'n blauw streepje in het midden wat verdwijnt zodat je weet wanneer je hem moet vervangen.
Dus ja, ik was overgestapt op Paradontax. Dankzij jullie waarschuwingen eerst een paar dagen geprobeerd want ieuw wat vies de eerste keer. Maar daarna inderdaad gewend en veel fijner dan zo'n bek vol schuim.

En nu? Krijg je dit https://nos.nl/artikel/2366395-gebruike ... pasta.html
Waarom oh waarom kunnen producenten hun formule niet hetzelfde laten als klanten tevreden zijn? Ik was dus echt geen jarenlange gebruiker, maar het verschil is duidelijk te zien en te proeven.
Ik vind de nieuwe trouwens best oke (al vond ik de oude iets beter), dus ik ben niet weer op zoek. Maar ben wel benieuwd wat de mensen die me hier paradontax aanraadden er van vinden.
Ik mag geen paradontax meer gebruiken van mijn tandarts, teveel schuurmiddel dus slecht voor de tanden (helaas vervloekt met een slechte kwaliteit tanden) :O

Ik heb een tijdje de tandpasta van Forever Living gebruikt (Tandpasta van Aloë Vera) die schuimt niet en is mild. Ik gebruik nu juist sensodine gel, dus extra schuimerig, dus verder heb je weinig aan mij :P
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
10-02-2021 22:50
Dus ja, ik was overgestapt op Paradontax. Dankzij jullie waarschuwingen eerst een paar dagen geprobeerd want ieuw wat vies de eerste keer. Maar daarna inderdaad gewend en veel fijner dan zo'n bek vol schuim.

En nu? Krijg je dit https://nos.nl/artikel/2366395-gebruike ... pasta.html
Waarom oh waarom kunnen producenten hun formule niet hetzelfde laten als klanten tevreden zijn? Ik was dus echt geen jarenlange gebruiker, maar het verschil is duidelijk te zien en te proeven.
Ik vind de nieuwe trouwens best oke (al vond ik de oude iets beter), dus ik ben niet weer op zoek. Maar ben wel benieuwd wat de mensen die me hier paradontax aanraadden er van vinden.
Volstrekt belachelijk!
Zendium schuimt ook niet en heeft een minder sterke smaak.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
10-02-2021 22:50
Dus ja, ik was overgestapt op Paradontax. Dankzij jullie waarschuwingen eerst een paar dagen geprobeerd want ieuw wat vies de eerste keer. Maar daarna inderdaad gewend en veel fijner dan zo'n bek vol schuim.

En nu? Krijg je dit https://nos.nl/artikel/2366395-gebruike ... pasta.html
Waarom oh waarom kunnen producenten hun formule niet hetzelfde laten als klanten tevreden zijn? Ik was dus echt geen jarenlange gebruiker, maar het verschil is duidelijk te zien en te proeven.
Ik vind de nieuwe trouwens best oke (al vond ik de oude iets beter), dus ik ben niet weer op zoek. Maar ben wel benieuwd wat de mensen die me hier paradontax aanraadden er van vinden.

Idioot, het recept wat nu juist het succes van Parodontax vormde veranderen om wat centen te besparen. Ik heb de nieuwe nog niet geproefd vanwege een paar tubes in voorraad.
Op zoek naar een andere tandpasta dan maar.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
11-02-2021 10:23
Idioot, het recept wat nu juist het succes van Parodontax vormde veranderen om wat centen te besparen. Ik heb de nieuwe nog niet geproefd vanwege een paar tubes in voorraad.
Op zoek naar een andere tandpasta dan maar.
er zit geen smaak meer aan!
lilalinda schreef:
11-02-2021 10:24
er zit geen smaak meer aan!

Dit. Echt een domme zet. Ik was een hele trouwe Parodontax-fan, maar ben nu ook op zoek naar een goed alternatief.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat de blauwe van Weleda is zoals de oude Parodontax!
Ik kwam er achter dat het "vernieuwd" was omdat ik dus ineens weer moest nekken met poetsen :-? En andere smaak inderdaad, maar dat had ik niet eens echt door of zo....

Ik heb die van Weleda gekocht, en die ga ik binnenkort proberen :) (ik las dit op het Radar forum, daar ging het over de veranderde formule van Parodontax)
Ik mis de oude Parodontax ook. Irritant altijd dit soort vernieuwingen...
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
11-02-2021 10:44
Het schijnt dat de blauwe van Weleda is zoals de oude Parodontax!
Ik kwam er achter dat het "vernieuwd" was omdat ik dus ineens weer moest nekken met poetsen :-? En andere smaak inderdaad, maar dat had ik niet eens echt door of zo....

Ik heb die van Weleda gekocht, en die ga ik binnenkort proberen :) (ik las dit op het Radar forum, daar ging het over de veranderde formule van Parodontax)
goeie tip!!
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
11-02-2021 10:44
Het schijnt dat de blauwe van Weleda is zoals de oude Parodontax!
Ik kwam er achter dat het "vernieuwd" was omdat ik dus ineens weer moest nekken met poetsen :-? En andere smaak inderdaad, maar dat had ik niet eens echt door of zo....

Ik heb die van Weleda gekocht, en die ga ik binnenkort proberen :) (ik las dit op het Radar forum, daar ging het over de veranderde formule van Parodontax)

Ik heb de blauwe van Weleda vroeger gebruikt, die is echt anders dan Parodontax. Qua kruidigheid komt die met ratanhia (de rozerode) er het dichtst bij, naar mijn smaak.
nounou
Zazamaenade schreef:
11-02-2021 16:14
Ik heb de blauwe van Weleda vroeger gebruikt, die is echt anders dan Parodontax. Qua kruidigheid komt die met ratanhia (de rozerode) er het dichtst bij, naar mijn smaak.
Maar misschien is die ook vernieuwd en voor jou geval verbeterd? :lightbulb:

Ik snap ook echt niet waarom ze een goedlopend product verbeteren. Dan maak je toch een nieuw product er naast? Ik denk ook niet dat ze nu gebruikers er bij zullen krijgen. Er lopen trouwe gebruikers weg en er komen weinig nieuwe bij, want iemand die eerder Paradontax vies vond ziet nogsteeds dezelfde tube en zal echt geen zin hebben het te gaan proberen, waarom ook?
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
11-02-2021 21:21
Maar misschien is die ook vernieuwd en voor jou geval verbeterd? :lightbulb:

Ik snap ook echt niet waarom ze een goedlopend product verbeteren. Dan maak je toch een nieuw product er naast? Ik denk ook niet dat ze nu gebruikers er bij zullen krijgen. Er lopen trouwe gebruikers weg en er komen weinig nieuwe bij, want iemand die eerder Paradontax vies vond ziet nogsteeds dezelfde tube en zal echt geen zin hebben het te gaan proberen, waarom ook?

Ja, wie weet :D
Eerst maar eens speuren of ergens nog Parodontax met de oude formule in de schappen te vinden is.
Of zouden die tubes inmiddels allang gehamsterd zijn door vlottere types?
nounou
Of eerst even proeven ;-).
Ik ben dus juist door mijn voorraad van het oude type heen en maakte gisteren de nieuwe open.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een proefpakket van Smyle besteld. Schuimt helemaal niet en smaakt naar pepermunt. En het zit niet in plastic verpakt en er zit geen plastic in, dus milieuvriendelijker.

Ik heb overigens geen aandelen.
blub

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven