Lijf & Lijn alle pijlers

Tandpasta die weinig schuimt

11-11-2019 14:27 81 berichten
Ik poets graag met tandpasta die heel weinig schuimt tijdens het poetsen. Als ik veel schuim in mijn mond heb ga ik snel kokhalsen (brrrr).
Eerder had ik altijd Prodent anti tandsteen, maar laatst was er opeens - na 20 jaar ofzo - een 'verbeterde formule' (zo vervelend, van die 'verbeteringen'). En inderdaad, helemaal niet beter, in elk geval niet voor mij. Veel te schuimig. Maar waar moet ik nu mee poetsen :-?
Ik heb weinig zin om van alle merken en typen een tube te kopen en te proberen (en te moeten op maken als het toch te veel schuimt). Dus: wie weet een tandpasta die weinig schuimt? Alvast bedankt!

Update 1: overgestapt op Paradontax

Update 2: Paradontax veranderd formule, wat vinden jullie?
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 10-02-2021 22:47
7.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
11-02-2021 22:40
Of eerst even proeven ;-).
Ik ben dus juist door mijn voorraad van het oude type heen en maakte gisteren de nieuwe open.

Achteraf blijkt dat ik die al geproefd heb; die paarse 'ultra clean', die een tijdje terug vrij nieuw was blijkt met de vooral zoetige smaak en 'aroma' en andere structuur die meer schuimt een voorloper geweest te zijn van de nieuwe lijn. Bah, vieze meuk :calimero:
nounou
Ja, het doet me wel aan bubbelgum denken
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een parodontax gebruiker. Ik heb nog een oude voorraad kunnen scoren bij de Etos. En een voorraad bij DM Duitsland, daar schijnen ze nog wel de oude versie te verkopen.
Die nieuwe parodontax is namelijk heel smerig. Er staan heel veel klachten hierover op internet.
groentuintje wijzigde dit bericht op 11-02-2021 23:03
21.68% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
angelfish schreef:
11-02-2021 22:48
Ik heb net een proefpakket van Smyle besteld. Schuimt helemaal niet en smaakt naar pepermunt. En het zit niet in plastic verpakt en er zit geen plastic in, dus milieuvriendelijker.

Ik heb overigens geen aandelen.
O, dat klinkt goed!
*gaat Smyle googlen*

Dank voor de tip
Alle reacties Link kopieren
Oh, mijn vader gebruikte altijd paradontax, maar die is vorig jaar overleden. Dikke kans dat er nog een voorraad ligt met de oude formule. Ik ga mijn moeder vragen of ze die nog heeft. Mocht je intresse hebben, in welke streek woon je?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind muntsmaak heel vies en poets met Weleda Calendula (droppig) of meridol (eucalyptus). Beide zonder SLS en geen tot weinig schuimvorming

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven