Lijf & Lijn alle pijlers

Tattoo ja of nee

09-11-2016 20:53 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik speel al ruim een jaar met het nemen van een tattoo. Tekst: twee woorden die slaan op mijn huwelijk (vorig jaar getrouwd na 6 jaar relatie) mijn daardoor samengestelde gezin en het complete gevoel wat ik daardoor heb. In de moedertaal van mijn man, de taal ben ik ook machtig. West Europese taal.

Geen data/namen, een mooie 'simpele', fijne tattoo. Heb altijd al wel een tattoo gewild, nu is het idee serieus en heb ik er écht een goed gevoel bij. :-)

Maar ik twijfel dus, en ik weet niet zo goed waarom. Stom he?

Misschein toch het feit dat het permanent is, dat ik later geen strak lijf meer heb. Wil het of op m'n ribben zijkant laten tatoeëren of op m'n voet. Aan de andere kant heb ik ook zoiets van ach wat maakt het ook uit!?

Ik heb zo'n neptattoo besteld om te kijken naar de plek/ of ik het überhaupt wat vond. Vond ik het wat? Ja!

Alleen plaktattoos zijn per definitie lelijk dus het zat niet mooi/ scheef en absoluut niet het model of lettertype wat ik in m'n hoofd heb. Dus heb het er binnen een dag afgekrabd

Heeft er iemand tips/ervaringen? Hoe het aan te pakken, wel gedaan en spijt, wel gedaan en geen spijt?

Oh ja, het gaat dus om mijn 1e tattoo. Nog niet eerder gedaan dus!
Ik zou persoonlijk nooit iets kiezen wat op mijn huwelijk/partner zou slaan.
En wat doe je als het na 5 jaar over en uit is?

Tattoos zijn aso.
quote:Star schreef op 09 november 2016 @ 20:55:

Ik zou persoonlijk nooit iets kiezen wat op mijn huwelijk/partner zou slaan.Ik ook niet, als de relate onverwachts strandt, kan je de tattoo niet wegwissen

Ik zou persoonlijk nooit iets kiezen wat op mijn huwelijk/partner zou slaan.+1 vrees ik.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:miedo schreef op 09 november 2016 @ 20:56:

[...]

Ik ook niet, als de relate onverwachts strandt, kan je de tattoo niet wegwissenDaarom dus die twee woorden die wel op ons slaan maar verder weet niemand dat. Als je die tekst leest/begrijpt kan het eigenlijk voor vanalles staan. Of is dat nog te dichtbij?
quote:willem1959 schreef op 09 november 2016 @ 20:56:

En wat doe je als het na 5 jaar over en uit is?

Tattoos zijn aso.Ik ben in de basis gelukkig echt geen aso. dat is ook nooit hoe iemand mij zou omschrijven. Ook niet met tattoo denk ik zo
Nee, niet doen.
Bij twijfel: nee..

3 tattoos en nooit spijt van gehad, naja van die ene met kleur omdat ik licht allergisch bleek voor de kleurstof maar dat weet je nooit.. nooit van t ontwerp en plaats..

We zijn later allemaal gerimpelde velletjes.. en niks mis met een tatttoo om een periode te markeren, maar als je twijfelt is het niet de juiste keuze..
Als het uit zou gaan wil je die associatie niet eens meer.
Met zoiets permanents zou ik zeggen: "bij twijfel niet doen".
Niet doen. Koop een mooi sieraad en laat daar die woorden in graveren.
quote:nieuwsbrief schreef op 09 november 2016 @ 20:58:

[...]

Daarom dus die twee woorden die wel op ons slaan maar verder weet niemand dat. Als je die tekst leest/begrijpt kan het eigenlijk voor vanalles staan. Of is dat nog te dichtbij?Het gaat er dan niet meer om wat de ander eraan af kan lezen maar jij voor altijd eraan wordt herinnerd.. vraag je af of je dat wilt..
quote:Springtouw schreef op 09 november 2016 @ 21:01:

[...]

Het gaat er dan niet meer om wat de ander eraan af kan lezen maar jij voor altijd eraan wordt herinnerd.. vraag je af of je dat wilt..

Ja daar heb je een goed punt. Nu weet ik natuurlijk heel zeker dat we voor aaaaaltijd bij elkaar blijven, dat snap je

Maar op zich wil ik dus wél een tattoo, dat gevoel heb ik wel heel sterk.

Zijn er nog andere stappen die ik kan zetten voordat ik een definitieve keus maak. zou het stom zijn om naar een tattooshop te gaan en dit voor te leggen?
Niet doen.

Je hebt geen zin om als het over 10 jaar gedaan is de rest van je leven met "jullie woorden" opgescheept te zitten.

Of als je 't laat weglaseren met een litteken.

Zit je op je 80ste nog aan die vent vast die je niet meer moet.

Laat die woorden kaligraferen op een doek en hang ze in de slaapkamer.

Ik zou persoonlijk nooit iets kiezen wat op mijn huwelijk/partner zou slaan.Helemaal mee eens.
quote:Mietrot schreef op 09 november 2016 @ 21:07:

Niet doen.

Je hebt geen zin om als het over 10 jaar gedaan is de rest van je leven met "jullie woorden" opgescheept te zitten.

Of als je 't laat weglaseren met een litteken.

Zit je op je 80ste nog aan die vent vast die je niet meer moet.

Laat die woorden kaligraferen op een doek en hang ze in de slaapkamer.Of schilder ze op de muur boven je bed.
Als jij al langere tijd een tattoo wil en nu weet wat, zou ik het zeker doen. Zeker als ik jouw reacties lees op reacties hier. Maar... mijn advies zou zijn, niet op je voet! Verschrikkelijke rotplek

Ik zou niet maar een shop gaan en dit voorleggen. Even simpel gezegd, jij moet ermee rondlopen en de artiest wil verkopen. Het besluit ja of nee moet m.i. helemaal van jou komen.

Succes!
I don't know what that means.
quote:parbleumondieu schreef op 09 november 2016 @ 21:00:

Niet doen. Koop een mooi sieraad en laat daar die woorden in graveren.Suf maar voor mijn gevoel wil ik meer dan dat... ik wil het echter ofzo. Weet niet zo goed hoe te omschrijven, gek he?
quote:parbleumondieu schreef op 09 november 2016 @ 21:00:

Koop een mooi sieraad en laat daar die woorden in graveren.Ik zou hier voor gaan.
quote:TemperanceB schreef op 09 november 2016 @ 21:16:

Als jij al langere tijd een tattoo wil en nu weet wat, zou ik het zeker doen. Zeker als ik jouw reacties lees op reacties hier. Maar... mijn advies zou zijn, niet op je voet! Verschrikkelijke rotplek

Ik zou niet maar een shop gaan en dit voorleggen. Even simpel gezegd, jij moet ermee rondlopen en de artiest wil verkopen. Het besluit ja of nee moet m.i. helemaal van jou komen.

Succes!

Wauw. Dank jeVoor je reactie.

zo stom maar eigenlijk heeft deze reactie me wel gesterkt in het feit dat ik het wil. Want ik wil het dus echt. Ik durf alleen niet zo goed...

alle andere reacties ben ik meteen in m'n hoofd aan het weerleggen waarom ik het wél moet doen ipv niet, ondanks dat ik met die reacties ook iets kan!
quote:willem1959 schreef op 09 november 2016 @ 20:56:

Tattoos zijn aso.Wat een onzin zeg, lekker kortzichting...
quote:nieuwsbrief schreef op 09 november 2016 @ 21:22:

[...]

Wauw. Dank jeVoor je reactie.

zo stom maar eigenlijk heeft deze reactie me wel gesterkt in het feit dat ik het wil. Want ik wil het dus echt. Ik durf alleen niet zo goed...

alle andere reacties ben ik meteen in m'n hoofd aan het weerleggen waarom ik het wél moet doen ipv niet, ondanks dat ik met die reacties ook iets kan!

Daarom

Je vroeg in de OP om ervaringen: nu ja mijn voet dus. Verschrikkelijk. Ik heb ook de naam van mijn partner op mijn lichaam staan dus nog net even wat 'erger' gezien reacties over namen of relaties laten vereeuwigen. Compleet geen spijt van. Mocht het ooit stuk gaan, wat ik niet verwacht, zal dit een dierbare herinnering zijn aan een mooie periode in mijn leven.

Zelf vind ik grotere, vollere tattoos mooier dan losse plaatjes (bijv. vlindertje, tekstje, zo'n oneindig symbool) her en der geplaatst. Denk aan een mooi rugpiece of een flinke sleeve. Maar, dat is smaak natuurlijk
I don't know what that means.
Ik snap je gevoel.. ik kan het ook niet uitleggen als ik er weer 1 wil..

Ribben en voet zijn vrij gevoelig.. beslis wat je wil en waar.. heb je er over 10 jaar spijt van als het mss kapot gaat tussen jullie, laat je t gewoon coveren met wat anders leuks..

Maar bij echte twijfel niet doen..
Ik heb best wel wat inkt en ben er ontzettend blij mee.

Maar ik zou niks pakken wat alleen op mijn relatie zou slaan (terwijl ik al 18 jaar samen ben met mijn man)
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven