Lijf & Lijn alle pijlers

Tattoo/piercing?

24-09-2016 16:24 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic hadden we een tijd geleden ook en ik vond het leuk om te lezen wat voor keuzes mensen hierin maken en waarom. Dus; heb jij een tattoo, piercing, beide? Wat was de reden om ervoor te kiezen?

To trapt af: ik heb sinds mijn 13e twee helix-piercings in mijn oor, ik wilde iets 'stoers' maar durfde niks anders.

Op mijn pols heb ik toen ik in de 20 was twee tattoos laten zetten. Toen ik 30 werd heb ik als ultiem durf-ding een tongpiercing laten zetten. (Als in; als ik dit durf durf ik alles).

Daarna zijn er nog een tattoo op mijn schouder bijgekomen met een heel persoonlijke tekst, een neuspiercing en vandaag heb ik een Madonna-piercing laten zetten. Omdat ik een maand gestopt ben met roken en ik mezelf wilde belonen met iets dat ik ook al lang wilde.

Dus, wat hebben jullie en waarom?
Natte tosti..
nee... ik hoop niet dat mijn toekomstige kinderen die MevrouwT tegen gaan komen.

Goed toch! Je hebt heel wat overwonnen joh, dan tellen de praktische dingen toch niet meer zo als je het graag wil? En volgens je man kan het.. ;)
Natte tosti..
Drie tatoeages: een zin op mijn rug (tussen mijn schouderbladen), een erg persoonlijk zinnetje op de zijkant van mijn pols en twee gigantische rozen op mijn ribben.

Wilde eigenlijk geen tatoeages in het zicht, maar het zinnetje was me zo dierbaar dat ik het me niet op een andere plek kon voorstellen.
quote:Lumos schreef op 24 september 2016 @ 16:58:

[...]

Ik heb (nog) geen andere vergelijking met piercings (behalve verschillende oorbel gaatjes) maar de prik was inderdaad erg scherp. Genezingsproces duurt ook erg lang! Maar het schijnt inderdaad een van de vervelendste te zijn Zodra ik het zeker weet kom ik terug in dit topic

Edit: Hij is het wel he-le-maal waard trouwens!

Maar geeft het een extra sensatie? Omdat ze onder intiempiercings vallen?

Ik heb dat met mijn tong trouwens, wilde dat echt zó ontzetttend lang al omdat het me zo leuk leek. Dat blijkt ook zo te zijn
Natte tosti..
quote:Blondie456 schreef op 24 september 2016 @ 16:36:

Ik heb niks omdat ik het verminking van het lichaam vind. Ik vind tatoos ook echt tokkie.

Je bent niet de enige hoor, ook prima natuurlijk.

Maar waarom persé tokkie? Stel dat er een mooie reden achter zit en het mooi en subtiel (dus niet zichtbaar voor iedereen) gezet is? Of zie jij het hoe dan ook als iets wat gewoon niet op een menselijk lichaam hoort omdat het er anders al wel bij geboorte al wel had gezeten? (Oprechte vraag hoor, geen kritiek!)
Ik heb op mijn zestiende navelpiercing laten zetten. 2 jaar later eruit gehaald en zou hem als ik nu terug kijk nooit hebben laten zetten. Ik vind het litteken zo lelijk, ondanks dat het klein is.

Tattoo denk ik over na. Dan graag op mijn linker zij op harthoogte. Maar max 3 x 3 cm.
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 24 september 2016 @ 16:59:

nee... ik hoop niet dat mijn toekomstige kinderen die MevrouwT tegen gaan komen.

Goed toch! Je hebt heel wat overwonnen joh, dan tellen de praktische dingen toch niet meer zo als je het graag wil? En volgens je man kan het.. ;)Nou...ik zal er nog eens over nadenken want ergens blijft het wel steeds terug komen.
Ik heb 7 tattoos.

6 kleinere en een grote. Die heb ik pas laten zetten. Een underbust tattoo. Zo mooi!

Ik heb ook een helix piercing, een tongpiercing en een dermal anchor in mijn arm.
She needed a hero. So that's what she became.
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 24 september 2016 @ 17:00:

[...]

Maar geeft het een extra sensatie? Omdat ze onder intiempiercings vallen?

Ik heb dat met mijn tong trouwens, wilde dat echt zó ontzetttend lang al omdat het me zo leuk leek. Dat blijkt ook zo te zijn Het voelt wel lekker als mijn vriend er mee speelt, maar het is niet zo dat het heel anders is gaan voelen of perse gevoeliger is geworden geloof ik :-) Helaas.
quote:enchantedjewell schreef op 24 september 2016 @ 17:06:

Ik heb 7 tattoos.

6 kleinere en een grote. Die heb ik pas laten zetten. Een underbust tattoo. Zo mooi!

Ik heb ook een helix piercing, een tongpiercing en een dermal anchor in mijn arm.

Oh wauw! Deed dit niet heul erg pijn?

Een vriendin heeft een prachtige tattoo van haar schouder naar haar stuit, ben er plaatsvervangend trots op, zó mooi vind ik het. Maar zij vertelde dat ze nogal eens flauw dreigde te vallen omdat het toch wel erg pijnlijk was.
Ik wil al eeuwen een tatoo op de bovenkant van mijn pols. Helaas ben ik een bangerd
quote:Froezel schreef op 24 september 2016 @ 17:11:

Ik wil al eeuwen een tatoo op de bovenkant van mijn pols. Helaas ben ik een bangerd Heb er daar geen, maar denk vergelijkbaar met mijn enkel. Een boel vervelend gekras, maar niet echt pijnlijk.
Ik denk dat die plek wel meevalt. Tuurlijk, het is nooit níet gevoelig, maar het lijkt me goed te doen. Bovendien zal hij dan ook niet heel groot worden?
Natte tosti..
Ik heb een tattoo op mijn zij, nog net op de ribbenkast. Wat een pijn deed dat zeg! Dus ben nu ook een ongelofelijke schijterd om een tweede te laten zetten, ook al vind ik tattoos ongelofelijk mooi
Meerdere tatoeages, rechter boven arm, linker onderarm (binnenkant), linkerborst een kleintje, linker enkel en op de bovenkant van mijn voet, vanaf tenen tot de knik naar je been zeg maar.

Wil nog een kleintje binnenkant pols of bovenin mijn nek maar ben er nog niet over uit.

Heb een neus piercing of nou ja zo'n klein knopje. En had een micro dermal in mijn arm, helaas na 6 jaar hebben ze die eruit gesneden wegens ontsteking, zo jammer
15 navelpiercing ,15 helix, 16 tongpiercing ,17 wenkbrauw , maar groeide als snel eruit ,

18 tattoo rug , 23 tattoo lies , 24 tattoo pols, 24tragus
Wees jezelf
Getallen staan voor leeftijd dat ik het liet zetten

Pijnlijkste piercing was navel , en tattoo lies , en onderrug
Wees jezelf
Heb geen tattoo of piercing. Maar ook al ben ik niet van de tattoo's (wat een ander doet moet hij zelf weten), het verhaal erachter vind ik vaak wel mooi/fascinerend. Dus waarom kiest iemand voor die tekst/afbeelding o.d. Dat zegt soms zoveel over iemand en diens leven. (Dan heb ik het dus niet over die modetattoo's)
Oh, leuk om te lezen :D

Ik heb drie oorpiercings: conch en rook links, en tragus rechts.

Vier tattoos: rechterkuit vol met bloemen (5 uur tatoeëren, was mijn eerste; als je dan niet ervan geneest, is het hopeloos :P )

Linkeronderbeen van kuit over de zijkant naar scheenbeen ook vol, was 9,5 uur in totaal in twee sessies.

Een tekst op mijn linkerbiceps (binnenkant bovenarm dus) en een tekst rechts net onder binnenkant elleboog.

En er komt zeker nog meer bij; volgend jaar wil ik mijn rechterbovenarm volgooien.
Tongpiercing, labret piercing, 20mm stretches, 2 tattoos en implantaten in mn onderarmen.
Ik heb een bodysuit tattoo's van grote en kleine losse stukken omdat ik het mooi vind, ik ben dus bijna overal getatoeëerd behalve in mijn gezicht en intieme zones. Ik heb alleen een tongpiercing en had een navel tot ik zwanger raakte. In de winter zou je het niet aan me zien

Ik hoor en lees vaak dat mensen het aso vinden maar wat ik juist aso vind is het ongegeneerd gestaar of ongepaste vragen, vaak staar ik terug waarna ze wegkijken of vraag of ze een foto willen kunnen ze daar naar staren. Tattoos maken mensen niet aso of tokkie, ik ben juist behulpzaam en zorgzaam en erg vriendelijk
quote:Grobbekuiken schreef op 24 september 2016 @ 17:10:

[...]

Oh wauw! Deed dit niet heul erg pijn?

Van alle tattoos die ik heb deed deze wel het meeste pijn. De lijnen waren echt pijnlijk, maar stonden er snel op. Schaduw was prima vol te houden dus dat was een opluchting. Maar toen ging ze met wit wat highlights aanbrengen en ik ging echt bijna door de grond. Gelukkig duurde dat maar een kwartiertje.

Ik heb ook allebei mijn voeten laten doen en ik dacht dat het ongeveer die pijn zou zijn, maar het was veel erger :')

Verder pols, schouderblad, midden ruggengraag en enkel. Allemaal redelijk klein dus prima te doen.
She needed a hero. So that's what she became.
Ik heb een tattoo op mijn bovenarm elfje met de naam van mijn overleden dochtertje. Een tattoo op mijn enkel tribal met de namen van mijn andere 2 kids. En een hartje met love aan de binnenkant van mijn pols (mijn man heeft deze ook) ter vervanging van mijn trouwring.

Een intiem piercing. En ik had tepelpiercings maar die heb ik na 5 jaar er helaas uit gehaald, daar bleef ik last van houden.
Foutje
Tattoo op mijn schouderblad. Een japans teken voor geluk, omdat ik dat in die periode van mijn leven wel kon gebruiken. En moet zeggen dat het vanaf toen wel een stuk beter is gegaan heb verder nog een tongpiercing. Gewoon omdat ik dat graag wilde. Was 17 toen ik hem liet zetten en ben nu 32 en hij zit er nog. Kan me niet voorstellen om zonder te moeten.

Ik twijfel nog over nog een tattoo. Ik wil eigenlijk om het japanse teken iets van een bloesemtak ofzo met roze bloesem en de beginletter van dochter haar naam. En als ik heel eerlijk ben wil ik eigenlijk ergens nog klein BSB neerzetten in dit lettertype :

Ik weet dat mensen dit heel fout en stom gaan vinden en ergens begrijp ik dat ook wel. Maar die 5 mannen zijn al vanaf mijn 12e onderdeel van mijn leven. Een heel groot onderdeel in het begin, nu iets minder maar ze zijn er nog steeds. En de muziek heeft me door veel moeilijke periodes geholpen. Ze zijn gewoon heel belangrijk voor me en dat wil ik ergens toch voor altijd met me meedragen eigenlijk.
Tattoos zijn leuk als je twintig bent. Ik zag vandaag een rimpelige dame met een tattoo op haar rug en het zag er niet uit. Zodra je hoofd gaat rimpelen is het een vlag op een modderschip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven