Lijf & Lijn alle pijlers

Tattoo/piercing?

24-09-2016 16:24 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic hadden we een tijd geleden ook en ik vond het leuk om te lezen wat voor keuzes mensen hierin maken en waarom. Dus; heb jij een tattoo, piercing, beide? Wat was de reden om ervoor te kiezen?

To trapt af: ik heb sinds mijn 13e twee helix-piercings in mijn oor, ik wilde iets 'stoers' maar durfde niks anders.

Op mijn pols heb ik toen ik in de 20 was twee tattoos laten zetten. Toen ik 30 werd heb ik als ultiem durf-ding een tongpiercing laten zetten. (Als in; als ik dit durf durf ik alles).

Daarna zijn er nog een tattoo op mijn schouder bijgekomen met een heel persoonlijke tekst, een neuspiercing en vandaag heb ik een Madonna-piercing laten zetten. Omdat ik een maand gestopt ben met roken en ik mezelf wilde belonen met iets dat ik ook al lang wilde.

Dus, wat hebben jullie en waarom?
Natte tosti..
quote:-Belle- schreef op 24 september 2016 @ 18:17:

Tattoo op mijn schouderblad. Een japans teken voor geluk, omdat ik dat in die periode van mijn leven wel kon gebruiken. En moet zeggen dat het vanaf toen wel een stuk beter is gegaan heb verder nog een tongpiercing. Gewoon omdat ik dat graag wilde. Was 17 toen ik hem liet zetten en ben nu 32 en hij zit er nog. Kan me niet voorstellen om zonder te moeten.

Ik twijfel nog over nog een tattoo. Ik wil eigenlijk om het japanse teken iets van een bloesemtak ofzo met roze bloesem en de beginletter van dochter haar naam. En als ik heel eerlijk ben wil ik eigenlijk ergens nog klein BSB neerzetten in dit lettertype :

[img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... Poster.jpg[/img]

Ik weet dat mensen dit heel fout en stom gaan vinden en ergens begrijp ik dat ook wel. Maar die 5 mannen zijn al vanaf mijn 12e onderdeel van mijn leven. Een heel groot onderdeel in het begin, nu iets minder maar ze zijn er nog steeds. En de muziek heeft me door veel moeilijke periodes geholpen. Ze zijn gewoon heel belangrijk voor me en dat wil ik ergens toch voor altijd met me meedragen eigenlijk.En als je 50 bent ziet het er niet uit... koop een ketting, die kun je weer af doen.
Leuk topic.

Ik heb 2 jaar geleden, na een hele zware periode, een tattoo op mijn linker onderarm laten zetten met Latijnse tekst. Ben zo trots dat ik uit die donkere periode ben gekomen en die tekst omschrijft dat perfect. Ik draag mijn tattoo met trots. Mensen schrokken er wel van, hadden het nooit bij mij verwacht, maar blijkbaar ben ik anders dan men denkt.

Daarnaast heb ik een paar maanden geleden een helix forward piercing laten zetten. Een heel klein knopje. Dat vond ik echt hels, heb een vrij grote pijngrens, maar dat zou ik nooit nog een keer doen haha...

Vind het wel mooi, maar nu na een paar maanden is het nog niet genezen. Regelmatig bloedt het weer als ik er met mijn haarborstel tegenaankomt ofzo. Niet onverdeeld enthousiast nog, maar nog even aanzien.

Eigenlijk zou ik nog wel een tattoo willen, op mijn ruggengraat. Een unalome
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
quote:Louise70 schreef op 24 september 2016 @ 18:21:

[...]

En als je 50 bent ziet het er niet uit... koop een ketting, die kun je weer af doen.Nee, JIJ vind het er dan niet meer uit zien. Da's iets heel anders. En wat jij vind zal mij persoonlijk aan mijn aarsch oxideren.
quote:Louise70 schreef op 24 september 2016 @ 18:20:

Tattoos zijn leuk als je twintig bent. Ik zag vandaag een rimpelige dame met een tattoo op haar rug en het zag er niet uit. Zodra je hoofd gaat rimpelen is het een vlag op een modderschip.Je word zoiezo lelijk als je gaat rimpelen met of zonder tattoos
Althans de huid word lelijk, ik vind dit nog best mooi

http://nl.tinypic.com/r/2gxfsr8/9
Een tattoo, een grote op onderbeen. Een tweede voor op mn schouder, nek, bovenrug is in de maak.

Vond op het onderbeen vooral het scheenbeen erg naar, voelde het trillen door mn hele lijf..

verder tepelpiercing. viel me erg mee, ietwat gevoeliger tepel aan over gehouden, overweeg de tweede ook te piercen..
quote:Wortelsap schreef op 24 september 2016 @ 18:27:

[...]

Je word zoiezo lelijk als je gaat rimpelen met of zonder tattoosIk vind het juist wel mooi, zo'n oud rimpelig mannetje of vrouwtje, waaraan je ziet dat ze een heel leven achter zich hebben.
Heb 3 tattoos, 1 op mijn enkel was goed te doen alleen het stukje wat over dat botje aan de zijkant gaat zeg maar was pijnlijk!

1 in mijn lies, viel me heel erg mee en 1 op mijn schouderblad die ik graag uit wil laten breiden.

Ik had een tepel en een navelpiercing die heb ik er beide uitgehaald aan het einde van mijn eerste zwangerschap.

Toe ik jonger was wat piercings in mijn oren maar ook die zijn eruit.

Grappig om te lezen dit! Leuk topic!
Bedoelde ook eigenlijk dat de huid minder mooi word, ooit word ik hopelijk ook oud en gerimpeld
Ik vind losse sieraden veel mooier dan flets geworden inkt. Ik vind overigens sommige rubber sieraden wél heel leuk staan.

Je kan ook het beroep model wel vergeten met een tatoeage en dat is niet omdat het zo mooi wordt gevonden. Ik heb ooit één model gezien op Fashion TV die kennelijk geschikt werd bevonden om bepaalde badmode te showen met een tattoo op haar flank maar standaard wil de modewereld dit niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 24 september 2016 @ 18:36:

[...]

Ik vind het juist wel mooi, zo'n oud rimpelig mannetje of vrouwtje, waaraan je ziet dat ze een heel leven achter zich hebben.Dat is in een uurtje gezet! Met verdoving als je dat wil. Ik denk dat ze meesten meer hebben aan vet afzuigen.
quote:retrostar schreef op 24 september 2016 @ 18:39:

Ik vind losse sieraden veel mooier dan flets geworden inkt. Ik vind overigens sommige rubber sieraden wél heel leuk staan.

Je kan ook het beroep model wel vergeten met een tatoeage en dat is niet omdat het zo mooi wordt gevonden. Ik heb ooit één model gezien die kennelijk geschikt werd bevonden om bepaalde badmode te showen met een tattoo op haar flank maar standaard wil de modewereld dit niet.

Dat model worden lukt bij mij toch niet hoor. En dat heeft niets met mijn tattoo te maken. En bovendien, ik wil niet eens model worden dus waarom zou ik daar rekening mee moeten houden?

Er zijn trouwens genoeg modellen met tattoos hoor. En ook niet de minste modellen. Ik noem een kate moss, cara delevingne, chanel imam.

Je kan ook het beroep model wel vergeten met een tatoeage en dat is niet omdat het zo mooi wordt gevonden. Ik heb ooit één model gezien die kennelijk geschikt werd bevonden om bepaalde badmode te showen met een tattoo op haar flank maar standaard wil de modewereld dit niet.

Ik ken wel modellen met tattoo's maar die zijn ook niet geschikt voor de 'gewone mode'. Is een hele andere scene. Daarnaast zou ik ook nooit model willen worden. Maar het kan dus wel.

Gelukkig kan je flets geworden inkt ook bij laten kleuren.

De modewereld is hevig aan het veranderen, meedere modellen (m/v) hebben tattoo's en voor veel campagnes worden ze er zelfs op uitgezocht.

:-)
quote:-Belle- schreef op 24 september 2016 @ 18:42:

[...]

Dat model worden lukt bij mij toch niet hoor. En dat heeft niets met mijn tattoo te maken. En bovendien, ik wil niet eens model worden dus waarom zou ik daar rekening mee moeten houden?Dat is makkelijk zeggen nu.
quote:littleme2 schreef op 24 september 2016 @ 18:44:

[...]

De modewereld is hevig aan het veranderen, meedere modellen (m/v) hebben tattoo's en voor veel campagnes worden ze er zelfs op uitgezocht.

:-)Ja als mensen ernaar gaan vragen dan zou men gek zijn om niet te gaan leveren. Is het niet voor het mooie dan om aan een zekere vraag te voldoen.

Je kan ook het beroep model wel vergeten met een tatoeage en dat is niet omdat het zo mooi wordt gevonden. Ik heb ooit één model gezien op Fashion TV die kennelijk geschikt werd bevonden om bepaalde badmode te showen met een tattoo op haar flank maar standaard wil de modewereld dit niet.

Nee hoor, dit is inmiddels achterhaald. Als het echt niet kan op een bepaalde foto dan gooien ze er wel wat photoshop tegenaan. Mijn dochter kijkt de duitse versie van zo´n modellenprogramma (Germany´s next topmodel) en waar ze tien jaar geleden nog struikelden over een navelpiercing doen ze er nu helemaal niet moeilijk meer over.

Ik heb overigens een tattoo en die heeft geen enkele andere reden dan; het is hip en ik vind het mooi. Hij zit er inmiddels pakweg 25 jaar. Een band rond mijn enkel, eigen ontwerp. Hip is dat allang niet meer, mooi vind ik hem wel nog. En als het een keertje niet passend is, ach, lange broek aan en geen mens die het ziet .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:retrostar schreef op 24 september 2016 @ 18:47:

[...]

Ja als mensen ernaar gaan vragen dan zou men gek zijn om niet te gaan leveren. Is het niet voor het mooie dan om aan een zekere vraag te voldoen.Wat een onzin. Hoe denk je dat die vraag er in eerste instantie komt ?
quote:retrostar schreef op 24 september 2016 @ 18:45:

[...]

Dat is makkelijk zeggen nu.Tuurlijk joh...
quote:retrostar schreef op 24 september 2016 @ 18:41:

[...]

Dat is in een uurtje gezet! Met verdoving als je dat wil. Ik denk dat ze meesten meer hebben aan vet afzuigen.

Een groter stuk in een uur en af kun je vergeten.

Plus verdoving is verboden.

Er is wel een soort van verdovende creme maar dat wordt nauwelijks gebruikt en blijkbaar werkt het amper.

Plus het is een beetje lame verdooft willen zijn.
quote:enchantedjewell schreef op 24 september 2016 @ 17:06:

Ik heb 7 tattoos.

6 kleinere en een grote. Die heb ik pas laten zetten. Een underbust tattoo. Zo mooi!

Ik heb ook een helix piercing, een tongpiercing en een dermal anchor in mijn arm.Wauw wat mooi zo'n underbust tattoo, kende ik nog niet. Helaas heb ik daar totaal de buik niet voor haha, maar vind het prachtig
quote:Ceylon schreef op 24 september 2016 @ 18:47:

[...]

Nee hoor, dit is inmiddels achterhaald. Als het echt niet kan op een bepaalde foto dan gooien ze er wel wat photoshop tegenaan. Mijn dochter kijkt de duitse versie van zo´n modellenprogramma (Germany´s next topmodel) en waar ze tien jaar geleden nog struikelden over een navelpiercing doen ze er nu helemaal niet moeilijk meer over.

Ik heb overigens een tattoo en die heeft geen enkele andere reden dan; het is hip en ik vind het mooi. Hij zit er inmiddels pakweg 25 jaar. Een band rond mijn enkel, eigen ontwerp. Hip is dat allang niet meer, mooi vind ik hem wel nog. En als het een keertje niet passend is, ach, lange broek aan en geen mens die het ziet .Praktisch iedereen gaat er op achteruit mét.
quote:Lumos schreef op 24 september 2016 @ 18:49:

[...]

Wat een onzin. Hoe denk je dat die vraag er in eerste instantie komt ? Omdat men erbij wil horen en dan gedrag na gaat doen? Je ziet iemand die je bewondert, en dan wil je op die persoon lijken en je immiteert het gedrag dan. Tenminste de uiterlijkheden.
quote:retrostar schreef op 24 september 2016 @ 18:51:

[...]

Praktisch iedereen gaat er op achteruit mét.

Oh, maar ik heb niet de illusie dat ie nog steeds prachtig is als ik straks 85 ben. Maar ik heb wel bewust gekozen voor een plaats die bij beide oma´s tot op hoge leeftijd mooi strak bleef.

En met beide oma´s in mijn achterhoofd; tegen die tijd draag ik waarschijnlijk steunkousen en orthopedische schoenen, dat vind ik ook geen vooruitgang
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Je kan ook het beroep model wel vergeten met een tatoeage en dat is niet omdat het zo mooi wordt gevonden. Ik heb ooit één model gezien op Fashion TV die kennelijk geschikt werd bevonden om bepaalde badmode te showen met een tattoo op haar flank maar standaard wil de modewereld dit niet.Haha heb je weleens in de tattoo scene gekeken? Of Metal of rock? Tattoo modellen zat en die verdienen echt geen lage bedragen hoor. Ik ken meerdere meiden en die vliegen de hele wereld rond. Fashion tv mag er geen interesse in hebben, voor de rest van de scene zijn ze zeker wel interessant en daar worden ze dik voor betaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven