Te dik zijn etc deel 2
donderdag 19 juli 2018 om 19:00
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
maandag 23 juli 2018 om 16:15
Goh, ik at zoals jij.Ikigai schreef: ↑23-07-2018 16:14Een goede vriendin van me met overgewicht was gelijktijdig zwanger.
Haar reactie vond ik wel typisch. Ze zei namelijk dat ze nu lekker veel kon eten, want een dikke buik kreeg ze toch wel. Mijn reactie was geheel anders. Ik wilde juist zo gezond mogelijk eten voor de baby, maar niet te veel, wetende dat alle kilo's er ook weer af moeten nadien.
En nu?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 juli 2018 om 16:15
Fijne vriendin ben jij zeg. Bah.Ikigai schreef: ↑23-07-2018 16:14Een goede vriendin van me met overgewicht was gelijktijdig zwanger.
Haar reactie vond ik wel typisch. Ze zei namelijk dat ze nu lekker veel kon eten, want een dikke buik kreeg ze toch wel. Mijn reactie was geheel anders. Ik wilde juist zo gezond mogelijk eten voor de baby, maar niet te veel, wetende dat alle kilo's er ook weer af moeten nadien.
Vriendelijk.
maandag 23 juli 2018 om 16:17
Volgens mij werd geadviseerd om niet (teveel) af te vallen tijdens het geven van BV, maar het is al effies geleden, dus helemaal zeker weet ik het niet meer.
ik was direct na de bevalling exact zo veel afgevallen als kind+vruchtwater+placenta wogen. In de eerste paar weken ging daar nog iets af.
Alle overige kilo's heb ik met veel moeite kwijt moeten zien te raken. Ondanks BV.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 juli 2018 om 16:18
Als je om 5 uur wakker bent, dan is 7 uur niet zo vroeg hoor.patatjedubbelmayo schreef: ↑23-07-2018 16:13Ja wat dacht je, dat het je aankomt wAaien? Al neuk ik liever de sterren van de hemel dan dat ik om 7 uur opsta om te hardlopen.
maandag 23 juli 2018 om 16:19
??
Wat een rare reactie
.
maandag 23 juli 2018 om 16:20
Waarom? Ze doet het veel verstandiger dan haar vriendin en ik neem niet aan dat ze dat haar voortdurend inpepert toch?
maandag 23 juli 2018 om 16:22
Als ze irl net zo is als op het forum denk ik dat ze het wel degelijk laat merken hoe ze neerkijkt op die domme vriendin van haar.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 juli 2018 om 16:23
Zolang je gezond en voldoende eet mag je prima afvallen. Bij mij gaat het heel geleidelijk. 1 kilo per 3 weken zo ongeveer.Solomio schreef: ↑23-07-2018 16:17Volgens mij werd geadviseerd om niet (teveel) af te vallen tijdens het geven van BV, maar het is al effies geleden, dus helemaal zeker weet ik het niet meer.
ik was direct na de bevalling exact zo veel afgevallen als kind+vruchtwater+placenta wogen. In de eerste paar weken ging daar nog iets af.
Alle overige kilo's heb ik met veel moeite kwijt moeten zien te raken. Ondanks BV.
En ja, ik sport weer 3x p/w en eet zeer gezond. Jij zou dat waarschijnlijk 'met grote moeite afvallen' noemen. Voor mij is het mijn normale levensstijl.
maandag 23 juli 2018 om 16:24
Mijn "dikke" vriendin praat zo over mij in mijn gezicht. Ik mag hopen dat dit hier niet het geval is.patatjedubbelmayo schreef: ↑23-07-2018 16:21Zou jij het op prijs stellen wanneer n ‘vriendin’ zo over je praat?
maandag 23 juli 2018 om 16:25
Bij echte vriendschap praat je elkaar niet alleen maar naar de mond, maar kun je elkaar ook een spiegel voorzetten.
maandag 23 juli 2018 om 16:26
Ge-wel-dig!!!!Ikigai schreef: ↑23-07-2018 16:23Zolang je gezond en voldoende eet mag je prima afvallen. Bij mij gaat het heel geleidelijk. 1 kilo per 3 weken zo ongeveer.
En ja, ik sport weer 3x p/w en eet zeer gezond. Jij zou dat waarschijnlijk 'met grote moeite afvallen' noemen. Voor mij is het mijn normale levensstijl.
Vriendelijk.
En je lult niet over elkaar :lampje:zoutopmijnhuid schreef: ↑23-07-2018 16:25Bij echte vriendschap praat je elkaar niet alleen maar naar de mond, maar kun je elkaar ook een spiegel voorzetten.
Vriendelijk.
Wat bedoel je met 'zo'? Niks mis met wat ze zegt. Ik zou dit zelf ook zo tegen die vriendin zeggen ja. Éen keer. En na de bevalling enorm op mijn tong moeten bijten als vriendin loopt te janken dat ze zoveel is aangekomen. En vindt dat ik een geluksvogel ben.patatjedubbelmayo schreef: ↑23-07-2018 16:21Zou jij het op prijs stellen wanneer n ‘vriendin’ zo over je praat?
impala wijzigde dit bericht op 23-07-2018 16:29
4.65% gewijzigd
.
maandag 23 juli 2018 om 16:27
Ik ga het met de internist bespreken als ik weer voor mijn jaarlijkse controle moet.
Want ik heb verder ook geen idee.
David Dunning
David Dunning
Ach ze weet het zelf dondersgoed. Dat is het verschil met de reacties hier, zij geeft toe dat ze iedere kilo er zelf heeft aan gegeten. Dat maakt ook dat ze nu weer bijna op een gezond gewicht zit. En je raadt vast wie haar daarbij het hardste aanmoedigt en het haar zo ontzettend gunt om weer gezond te zijn.patatjedubbelmayo schreef: ↑23-07-2018 16:21Zou jij het op prijs stellen wanneer n ‘vriendin’ zo over je praat?
Tjongejonge, je gaat lekker hè.Ikigai schreef: ↑23-07-2018 16:23Zolang je gezond en voldoende eet mag je prima afvallen. Bij mij gaat het heel geleidelijk. 1 kilo per 3 weken zo ongeveer.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 juli 2018 om 16:28
Dat hangt er van af op wat voor manier dat gebeurt.
maandag 23 juli 2018 om 16:28
Maar wel met iets meer respect dan ik hier lees.zoutopmijnhuid schreef: ↑23-07-2018 16:25Bij echte vriendschap praat je elkaar niet alleen maar naar de mond, maar kun je elkaar ook een spiegel voorzetten.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 juli 2018 om 16:31
Je leest echt vreselijk slecht: ik ken geen enkel dik persoon die beweert dik te zijn geworden van de lucht.Ikigai schreef: ↑23-07-2018 16:27Ach ze weet het zelf dondersgoed. Dat is het verschil met de reacties hier, zij geeft toe dat ze iedere kilo er zelf heeft aan gegeten. Dat maakt ook dat ze nu weer bijna op een gezond gewicht zit. En je raadt vast wie haar daarbij het hardste aanmoedigt en het haar zo ontzettend gunt om weer gezond te zijn.
Zelfs ik beweer dat niet.
Proberen eerlijk te kijken naar verschillen tussen mensen, waardoor bepaalde dingen voor de een lastiger zijn en andere dingen voor een ander, dat zou nou een leuk gesprek zijn geweest.
En ja, dat heb ik in het vorige topic geprobeerd en zou ik nu weer willen.
Zonder te worden weggezet als een dikkerd die geen verantwoordelijkheid neemt.
David Dunning
David Dunning