Lijf & Lijn alle pijlers

Terug bij af...

15-03-2016 18:52 111 berichten
.
ik vind het best veel

500?? gram kwark en na je eten nog Brinta met suiker

misschien de kwark wat minderen naar 200 250 gram en de Brinta schrappen
Alle reacties Link kopieren
quote:Lumos schreef op 15 maart 2016 @ 19:44:

[...]

Jammer, als je in de zorg werkt en zo druk bent vliegen de kilo's er namelijk af Nouja, dan moet je natuurlijk wel minder in je mond stoppen.Ja idd en maar excuses zoeken.
quote:PlofKipje84 schreef op 15 maart 2016 @ 19:30:

[...]

Dat kan.

Wisselt wel een beetje qua tijd dus ik maak even een lijstje wat ik gemiddeld eet.

3 of 4 boterhammen met kipfilet en/of 30+ kaas. Heel af en toe 1 met hagelslag ipv kaas. Alles zonder boter.

Bak magere kwark 500 gram ( in 2 x)

2 bananen

Paar amandelen of walnoten

Aardappels vlees en groente (hoeveelheden zijn niet extreem veel)

Brinta met een beetje suiker

Suikervrije ranja

En dat is het wel zo'n beetje.

Niet heel raar toch?Ik vind een grote bak kwark per dag erg veel, misschien kun je daar wat minderen. Bananen zijn gezond, maar ook veel koolhydraten. Kun je dat eens afwisselen met appel, peer of ander fruit? Je kunt de verhoudingen van de aardappels, groente, vlees aanpassen: meer groente, minder aardappels en geen (of een klein stukje) vlees. Wanneer eet je de Brinta? Is dat 's avonds? Dat kun je eventueel vervangen door wortels, stukjes paprika etc.
Wat een gezeik zeg!!! Laat maar.
quote:PlofKipje84 schreef op 15 maart 2016 @ 19:48:

Wat een gezeik zeg!!! Laat maar.Nee jij zeikt,wij proberen te helpen
Moeilijk he, als mensen je een spiegel voor houden?

Pfff
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:PlofKipje84 schreef op 15 maart 2016 @ 19:48:

Wat een gezeik zeg!!! Laat maar.

Nee jij bent lekker ! Ik probeer je te helpen door aan te geven dat eten wat wordt geleverd in -wat ik vermoed- ziekenhuizen, zorginstellingen, instellingen, - een slecht imago hebben maar dat dit echt reuze mee valt. En ik zeg dat ik je begrijp en geef nog een tip; kleinere porties. En jij reageert met ' Mwah '.

Zoek het dan ook gewoon zelf uit.
Ik heb het schema opgeschreven wat iemand met verstand van voedingsschema's heeft gemaakt. Met dat schema viel ik die 9 kg af. Zonder moeite.

Alleen nu eet ik nog steeds hetzelfde en is het andersom. Dus.

Maar ga lekker denken dat jullie het allemaal zo goed weten.
Eet je ook simpelweg niet te weinig vet? (ik weet niet hoe het avondeten er uit ziet natuurlijk) maar als je magere kwark en brood zonder boter eet krijg je dat ook weinig binnen. Per dag mag je 15 tot 20% van je calorieën uit vet halen, 25-35% uit eiwitten en de rest uit koolhydraten. Er zijn handige tools die een richtlijn geven voor wat je moet eten om op dit gewicht te blijven waarbij ook het aanbevolen aantal gram vet, koolhydraten en eiwitten wordt gegeven. Het is een fabeltje dat je perse van koolhydraten dik wordt en dat zelfs verzadigd vet ongezond is. Het hele verhaal met gewicht is simpel: eet je meer dan je verbruikt dan kom je aan, eet je minder dan val je af. Het maakt hierbij voor je gewicht niet uit waar ze vandaan komen, er is zelfs iemand geweest die afviel met het eten bij de mac. Je moet vooral overwogen keuzes maken wat je wel en niet eet.

Daarnaast zeg je dat je veel in de auto zit, neem een fles waar je makkelijk uit kan drinken met een hand zodat je in ieder geval in de auto paar slokken water naar binnen kan werken.
Nou ja, stel je niet aan. Lees even terug, je krijgt prima tips en mensen denken met je mee.

Heel eerlijk, het kan mij niet schelen dat jij dik bent hoor. Je moet afvallen omdat jij dat wil. Maar sta dan Wel open voor tips en gedragsverandringen
quote:vivajaline schreef op 15 maart 2016 @ 19:47:

ik vind het best veel

500?? gram kwark en na je eten nog Brinta met suiker

misschien de kwark wat minderen naar 200 250 gram en de Brinta schrappenIk heb nergens gezegd dat die volgorde ook de werkelijkheid was he.
Niemand beweert hier het 'beter te weten', maar komen enkels met tips en adviezen. Dat maak je er helemaal zelf van.
quote:PlofKipje84 schreef op 15 maart 2016 @ 19:50:

Ik heb het schema opgeschreven wat iemand met verstand van voedingsschema's heeft gemaakt. Met dat schema viel ik die 9 kg af. Zonder moeite.

Maar ga lekker denken dat jullie het allemaal zo goed weten.Ik ben niet dik.

huh in je op zei je zoiets als dat je nu niet aan het schema kan houden en te veel eet en nu zeg je dat je hetzelfde eet als toen je het schema had

ik snap het niet meer
quote:PlofKipje84 schreef op 15 maart 2016 @ 19:52:

[...]

Ik heb nergens gezegd dat die volgorde ook de werkelijkheid was he.De volgorde maakt niks uit.
quote:Annelaure schreef op 15 maart 2016 @ 19:52:

[...]

Ik ben niet dik.Ze maakt zich nu wel dik

Maar jij vraagt toch om hulp, omdat jij een probleem hebt?

Je schema voldoet niet meer.

Begin eens met berekenen (A) hoeveel calorien je nodig hebt, en (B)hoeveel je binnen krijgt.

Als B groter is dan A kom je aan. En vice versa
quote:PlofKipje84 schreef op 15 maart 2016 @ 19:52:

[...]

Ik heb nergens gezegd dat die volgorde ook de werkelijkheid was he.oke dat is dan mijn invulling. dan nog vind ik Brinta als extraatje als je al 4 boterhammen op hebt en 500 gram kwark. Kun je beter groente snacks nemen denk ik
Je bent in die tussentijd ook ouder geworden en wat toen voor jou werkte hoeft nu niet meer te zijn.

Je lichaam veranderd en je stofwisseling ook,dus dat schema moet dan ook aangepast worden
quote:vivajaline schreef op 15 maart 2016 @ 19:53:

[...]

huh in je op zei je zoiets als dat je nu niet aan het schema kan houden en te veel eet en nu zeg je dat je hetzelfde eet als toen je het schema had

ik snap het niet meerIk eet blijkbaar teveel omdat die 9 kg lichter verdwenen zijn. Maar ik ben niet anders gaan eten..... ook qua beweging is het niet anders. Dus tjah.
Je kunt ook naar de weight watchers gaan. Krijg je een vast aantal punten en je leert dan ook de voedingswaarden van producten. Cursussen zijn vaak zowel in de ochtend als in de avond.
Ik ben ook wat zwaarder dan 10 jaar geleden maar nog steeds slank.

En ik ben zwaarder geworden door sporten maar wel slanker
3 of 4 boterhammen met kipfilet en/of 30+ kaas.

Bak magere kwark 500 gram ( in 2 x)

2 bananen

Paar amandelen of walnoten

Aardappels vlees en groente (hoeveelheden zijn niet extreem veel)

Brinta met een beetje suiker

Suikervrije ranja

Ik kom hier al op 1967 (met voedingswaarde tabel, uit gegaan van 600 kcal avondmaaltijd, 40 gram brinta, 15 gram walnoten). Daar moet dan de suiker en evt yoghurt voor Brinta nog bij.

Dit stukje komt uit een artikel: De dagelijkse energiebehoefte van een 31- tot 50-jarige vrouw van gewoon gewicht is 1.800 kilocalorieën. En voor een even oude man is het 2.400 kilocalorieën. Twintigers mogen 200 kilocalorieën meer ‘eten’; ouderen 200 minder. Dat staat in de Amerikaanse richtlijnen uit 2005. De Nederlandse richtlijnen staan wat meer calorieën toe, maar het zijn oude richtlijnen en die houden er kennelijk rekening mee dat iedereen iedere dag een uur fietst in Nederland, wat niet zo is.

http://vorige.nrc.nl//nie ... en_gaan_op_als_je_stilzit

Ik denk dat je er vaak onbedoeld nog wel boven komt, dus je eet gewoon te veel.
Onregelmatig leven en minder dan 8 uur slapen kan afvallen tegenhouden. Nachtrust kan cruciaal zijn bij afvallen. Ik eet trouwens ook rustig 500 gram kwark is geen dikmaker.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 15 maart 2016 @ 20:15:

Onregelmatig leven en minder dan 8 uur slapen kan afvallen tegenhouden. Nachtrust kan cruciaal zijn bij afvallen. Ik eet trouwens ook rustig 500 gram kwark is geen dikmaker.Maar jij sport veel en intensief toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven