Lijf & Lijn alle pijlers

Tips tegen dikke kuiten

16-03-2017 17:26 38 berichten
Ik stoor mij verschrikkelijk aan mijn afzichtelijke kuiten. Ze zijn niet alleen dik, maar er zit ook totaal geen vorm in. Ik schaam me er ontzettend voor, ik draag ook nooit rokken of jurken hierdoor. Mijn kuiten lopen ook door naar mijn enkels, zogenaamde cankles. Ik heb geen overgewicht en ook toen ik een aantal kilo lichter was dan nu, bleven mijn kuiten zo dik.

Heeft iemand tips om mijn kuiten meer in vorm te krijgen? Ik loop veel, maar wellicht is dit geen goede training voor mijn kuiten.
quote:Lady_Vintage schreef op 16 maart 2017 @ 18:48:

[...]

Het zou ook lipoedeem kunnen zijn. Heb je daar al eens naar gekeken?Ik heb dat weleens opgezocht, maar ik lees overal dat het pijnlijk is en dat is het bij mij absoluut niet.
quote:retrostar schreef op 16 maart 2017 @ 18:31:

Werkt je hart wel goed?

Ik heb normale kuiten maar altijd iets te dikke bovenbenen gehad. Maar de laatste jaren wat dunner.

Ik heb nog nooit commentaar gehad. Het idee! Volgens mij wel, vorig jaar nog een hartonderzoek gehad en toen was alles goed. Mijn bovenbenen zijn ook stevig, maar daar heb ik toch minder moeite mee.
quote:monroe1988 schreef op 16 maart 2017 @ 19:14:

[...]

Ik heb dat weleens opgezocht, maar ik lees overal dat het pijnlijk is en dat is het bij mij absoluut niet.Kan, maar hoeft absoluut niet. Hangt heel erg van het stadium af.
quote:Lady_Vintage schreef op 16 maart 2017 @ 19:20:

[...]

Kan, maar hoeft absoluut niet. Hangt heel erg van het stadium af.Dan kan een bezoekje aan de huisarts wellicht geen kwaad.
quote:Phaedra__ schreef op 16 maart 2017 @ 18:03:

Amputatie.

drastisch maar afdoende

Iets minder drastisch... schijt hebben aan wat `anderen` vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:MissFields schreef op 16 maart 2017 @ 17:58:

Helaas bekend probleem en geen tips. Heb het ook wel eens bij een sportschool voorgelegd (bij intakegesprek). Daar kwamen allemaal nogal standaard tips uit (overall een beetje gewicht eraf, duursporten zoals hardlopen) en dan vooral héél lang volhouden. Lang verhaal kort, ik hield het een half jaar vol en toen had ik 0 resultaat op de kuiten (wel wat gewicht eraf), dus toen maar gewoon vrede gesloten met die bokkepootjes en het met rust gelaten. Het wil er gewoon niet af. Ik kan met afgunst naar mooie slanke kuiten van anderen kijken maar laat er mijn rokjes niet voor in de kast hangen hoor.

Nog nooit iemand gehad die er wat van zei. Als dat je vrienden zijn, moet je nieuwe zoeken. Als het wildvreemden zijn, lik op stuk of in hun gezicht uitlachen, wat idioot zeg.

En wat als het dr ouders zijn ofzo?

Oh het staat er zo wat hard, gewoon echt nieuwsgierig wat je in zo'n situatie aan zou raden
quote:monroe1988 schreef op 16 maart 2017 @ 19:26:

[...]

Dan kan een bezoekje aan de huisarts wellicht geen kwaad.Dat is altijd verstandig. Het kan alleen zijn dat je HA er nog nooit van gehoord heeft. Het is vrij onbekend, ook omdat er vrij weinig aan te doen is qua bijvoorbeeld medicatie of iets.
Herkenbaar. Ik heb dezelfde kuiten als jij en krijg daar binnen de familie ook wel eens opmerkingen over. Niet leuk, maar ach, zo erg nou ook weer niet. Voor de rest ben ik slank, dus ik draag nu gerust jurken tot boven de knie. Maar wel altijd met een zwarte panty eronder, want dat maakt de benen optisch wat slanker, hoop ik dan
Ach, weet je, je hebt dit nu eenmaal. Er is niets aan te doen.

En je hebt dan misschien dikke kuiten maar ik weet heel erg zeker dat je familie niet minder van je zal houden en dat je vriendinnen je niet minder zullen waarderen hierom. Ook je partner zal er niets om geven. Het voldoet niet aan het schoonheidsideaal en het is misschien niet zo mooi, maar jammer dan. Er zit echt niets anders op dan het maar te accepteren. Je wordt er echt geen minder mens van en je zult niet minder gewaardeerd worden door de mensen om je heen.
Je kunt er helemaal niets aan doen. Een chirurgische ingreep is de enige oplossing.
Leer van ze te houden of in elk geval te accepteren. Gewoon jurkjes dragen.

Respectloos dat je er opmerkingen over krijgt.
Mensen zijn helaas niet allemaal even aardig. De opmerkingen maken me onzeker en ook daar baal ik van.
Ik ben heel blij met mijn dikke kuiten. Mijn benen zijn zeker niet de mooiste, maar ze brengen me overal naartoe. Ik kan zonder problemen staan, lopen, rennen, klimmen en dansen. En soms eer ik ze met een mooie panty onder een leuke jurk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven