Tips tegen dikke kuiten

donderdag 16 maart 2017 om 17:26
Ik stoor mij verschrikkelijk aan mijn afzichtelijke kuiten. Ze zijn niet alleen dik, maar er zit ook totaal geen vorm in. Ik schaam me er ontzettend voor, ik draag ook nooit rokken of jurken hierdoor. Mijn kuiten lopen ook door naar mijn enkels, zogenaamde cankles. Ik heb geen overgewicht en ook toen ik een aantal kilo lichter was dan nu, bleven mijn kuiten zo dik.
Heeft iemand tips om mijn kuiten meer in vorm te krijgen? Ik loop veel, maar wellicht is dit geen goede training voor mijn kuiten.
Heeft iemand tips om mijn kuiten meer in vorm te krijgen? Ik loop veel, maar wellicht is dit geen goede training voor mijn kuiten.

donderdag 16 maart 2017 om 17:34
Zit het niet gewoon in de familie? Ik heb ook dikke kuiten, cadeautje van moeders kant. Het is wel eens lastig met leuke laarsjes of hoge schoenen die dan net te strak zitten of gewoon niet past bij m'n kuiten. Ik stoor mij meer aan mijn lelijke knieën dan mijn kuiten. Volgens mij kun je er weinig aan doen. Merk wel dat als ik afval ze iets minder dik zijn maar ze blijven in verhouding dikker.

donderdag 16 maart 2017 om 17:40
quote:SallySpectra schreef op 16 maart 2017 @ 17:35:
[...]
Wat vreemd. Dat mensen opmerkingen maken dus hè. Krijg je veel opmerkingen of heeft één weggewaaid dakraam ooit eens iets lomps gezegd?Meerdere mensen maken er opmerkingen over. Voor mij ook de reden geweest om geen rokken en jurken meer te dragen.
[...]
Wat vreemd. Dat mensen opmerkingen maken dus hè. Krijg je veel opmerkingen of heeft één weggewaaid dakraam ooit eens iets lomps gezegd?Meerdere mensen maken er opmerkingen over. Voor mij ook de reden geweest om geen rokken en jurken meer te dragen.

donderdag 16 maart 2017 om 17:41
quote:closednote schreef op 16 maart 2017 @ 17:34:
Zit het niet gewoon in de familie? Ik heb ook dikke kuiten, cadeautje van moeders kant. Het is wel eens lastig met leuke laarsjes of hoge schoenen die dan net te strak zitten of gewoon niet past bij m'n kuiten. Ik stoor mij meer aan mijn lelijke knieën dan mijn kuiten. Volgens mij kun je er weinig aan doen. Merk wel dat als ik afval ze iets minder dik zijn maar ze blijven in verhouding dikker.Vreemd genoeg heeft iedereen in de familie dunne benen.
Zit het niet gewoon in de familie? Ik heb ook dikke kuiten, cadeautje van moeders kant. Het is wel eens lastig met leuke laarsjes of hoge schoenen die dan net te strak zitten of gewoon niet past bij m'n kuiten. Ik stoor mij meer aan mijn lelijke knieën dan mijn kuiten. Volgens mij kun je er weinig aan doen. Merk wel dat als ik afval ze iets minder dik zijn maar ze blijven in verhouding dikker.Vreemd genoeg heeft iedereen in de familie dunne benen.

donderdag 16 maart 2017 om 17:50
donderdag 16 maart 2017 om 17:50
Ik heb van die stomme ballonkuiten. Heb dus altijd laarzen met een extra brede schacht.
Er zijn trouwens wel oefeningen om ze wat gestroomlijnder te maken, maar het vergt dan wel een lange adem en blijven doen. Het is niet moeilijk. Ga met je voorvoet op een traptrede staan en afwisselend op je tenen gaan staan en daarna rustig met je hiel naar beneden doorzakken. Om en om. Doe dagelijks een minuutje, halve minuut wachten, nog een minuut.
Er zijn vast nog meer oefeningen die een beetje kunnen helpen. Met de nadruk op een beetje, je lijf is je lijf.
Er zijn trouwens wel oefeningen om ze wat gestroomlijnder te maken, maar het vergt dan wel een lange adem en blijven doen. Het is niet moeilijk. Ga met je voorvoet op een traptrede staan en afwisselend op je tenen gaan staan en daarna rustig met je hiel naar beneden doorzakken. Om en om. Doe dagelijks een minuutje, halve minuut wachten, nog een minuut.
Er zijn vast nog meer oefeningen die een beetje kunnen helpen. Met de nadruk op een beetje, je lijf is je lijf.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 16 maart 2017 om 17:58
Helaas bekend probleem en geen tips. Heb het ook wel eens bij een sportschool voorgelegd (bij intakegesprek). Daar kwamen allemaal nogal standaard tips uit (overall een beetje gewicht eraf, duursporten zoals hardlopen) en dan vooral héél lang volhouden. Lang verhaal kort, ik hield het een half jaar vol en toen had ik 0 resultaat op de kuiten (wel wat gewicht eraf), dus toen maar gewoon vrede gesloten met die bokkepootjes en het met rust gelaten. Het wil er gewoon niet af. Ik kan met afgunst naar mooie slanke kuiten van anderen kijken maar laat er mijn rokjes niet voor in de kast hangen hoor.
Nog nooit iemand gehad die er wat van zei. Als dat je vrienden zijn, moet je nieuwe zoeken. Als het wildvreemden zijn, lik op stuk of in hun gezicht uitlachen, wat idioot zeg.
Nog nooit iemand gehad die er wat van zei. Als dat je vrienden zijn, moet je nieuwe zoeken. Als het wildvreemden zijn, lik op stuk of in hun gezicht uitlachen, wat idioot zeg.
donderdag 16 maart 2017 om 18:06
Op een stoepje of richel staan waar je iets vast kunt houden voor balans. Hielen van de richel. Je hielen laten zaken (stretch) en daarna op je tenen gaan staan. Zo groot mogelijke beweging.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

donderdag 16 maart 2017 om 18:11

donderdag 16 maart 2017 om 18:48
quote:monroe1988 schreef op 16 maart 2017 @ 18:10:
[...]
Nee, niet dat ik weet. Ik heb het een keer aan de huisarts gevraagd. Hij zei dat als je je vinger in je kuit duwt en er een deukje in blijft zitten, het vocht is, anders is het vet.Het zou ook lipoedeem kunnen zijn. Heb je daar al eens naar gekeken?
[...]
Nee, niet dat ik weet. Ik heb het een keer aan de huisarts gevraagd. Hij zei dat als je je vinger in je kuit duwt en er een deukje in blijft zitten, het vocht is, anders is het vet.Het zou ook lipoedeem kunnen zijn. Heb je daar al eens naar gekeken?