Lijf & Lijn alle pijlers

Trainen met een kettlebell

20-01-2013 14:48 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand tips voor trainen met een kettlebell? Op youtube staan best veel filmpjes maar dat lijken geen samenhangende oefenprogramma's te zijn of vooral voor mannen die zijn gericht op enorme biceps en borstspieren enzo. Ik zoek aanknopingspunten voor een 'programma' voor het hele lichaam.
schorpioentje29 wijzigde dit bericht op 20-01-2013 15:21
Reden: Tikfouten
% gewijzigd
Google images?
http://www.puurfit.com/puurfit-kettlebell/
.
Dames,bedankt voor jullie plaatjes!Ik dacht al aan zoiets.Ga

maar eens informeren bij de sportschool en met wat voor gewicht ik het beste kan beginnen bij de kettlebells.Maar eerst ga ik meelezen en infor verzamelen.
Hi S29. Ik zit op een internationaal fitness fora en iemand stelt dezelfde vraag als jij. Ik ben een voorstander van wat uitleg door een trainer in het echt, maar deze video´s zijn ook handig voor beginners. Uitleg van oefeningen enzo:

http://www.youtube.com/playlist?list=PL1D91F251B6169EA3
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kettlebel vind ik zelf een leuke training..

Ik heb het veel gedaan en af en toe probeer ik bet op te pakken.

Het is te belastend en te explosief voor mij, gezien mijn bovenrug en schouders problematiek.

De aanhechting van mijn pezen aan het bot zijn erg geïrriteerd en soms ontstoken.

Heb verschillende gewichten, en op dit moment doe ik sommige oefeningen met een gewicht van 2.5 kg.

Dus ja lichter bestaat..maar dit is ook niet de "originele" kb.

Fysio vind de kb oefeningen maar niks, maar is ook meer onwetendheid denk ik, want ze wist niet eens wat het was.

Steve Cotter heeft op youtube ook mooie uitleg.
Steve is idd een held maar wel veel gevorderde oefeningen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Denk dat er weinig is wat je met een kettlebell kunt bereiken dat je niet 10 keer beter kunt met een barbell.

Kan onwetendheid mijnerzijds zijn hoor, maar echt veel nut zie ik er niet van in. Wat betreft breed worden: don't flatter yourself. Dat is hard werken.

En als vrouw zul je het simpelweg niet worden tot je aan de steroiden gaat, punt uit.
Norman het voordeel van KB is dat je er zowel cardio als kracht mee kunt trainen, heel veelzijdig. Tenzij je de swing wil proberen met de barbell, doe dan wel ff een tok om of je kuisheidsgordel goed op slot.

Turkish get up gaat ook perfect met KB.

Van de KB wordt je toned en niet breed. Ik heb vandaag met mijn trainer getraind oefeningen met KB en barbell. Ik vind kracht leuk en cardio vind ik vooral leuk met KBs.

Ik heb vandaag de kettlebell oefening ´figure 8 to a hold´ geleerd (gevorderd) zie you tube: http://www.youtube.com/watch?v=YQgKhis8Y64

Ik gebruik de KB als aanvulling op mijn krachttraining
Sorry to we gaan beetje of topic, kwam dit nog tegen:

Op www.fitnessblender.com staan allemaal fullbody kb workouts ook voor beginners. Je kunt bij de workouts, rechts zoeken op keyword kettllebell. o.a.: http://www.fitnessblender ... s-Kettlebells-Routine/a7/
quote:viva-amber schreef op 30 januari 2013 @ 17:17:

Norman het voordeel van KB is dat je er zowel cardio als kracht mee kunt trainen, heel veelzijdig. Tenzij je de swing wil proberen met de barbell, doe dan wel ff een tok om of je kuisheidsgordel goed op slot.

Turkish get up gaat ook perfect met KB.

Van de KB wordt je toned en niet breed. Ik heb vandaag met mijn trainer getraind oefeningen met KB en barbell. Ik vind kracht leuk en cardio vind ik vooral leuk met KBs.

Ik heb vandaag de kettlebell oefening ´figure 8 to a hold´ geleerd (gevorderd) zie you tube: http://www.youtube.com/watch?v=YQgKhis8Y64

Ik gebruik de KB als aanvulling op mijn krachttraining

Mjah... Heb zelf net een beetje rondgekeken en hoewel ik absoluut geloof dat het een bruikbaar middel is krijg ik wel het idee dat er een beetje 'gezocht' wordt naar verkoopargumenten.

Voor iemand die toegang heeft tot een goede sportschool en meer wil dan "middle of the road" (beetje conditie, beetje kracht, beetje spieren) kan ik er nog niet echt een toegevoegde waarde aan ontdekken. Ik lees wel het een en ander over voordelen die je kunt behalen door de vorm van de KB, maar dat is me nog niet helemaal duidelijk. Ga ik nog verder naar kijken.

Dat je van een KB niet breed wordt ligt aan wat je er mee doet, niet zozeer aan de KB zelf O:)

Begrijp me niet verkeerd, er is helemaal niets mis mee. Maar de gedachte dat trainen met een KB een heel andere benadering is DOOR de KB... daar geloof ik niet in. Mensen doen er gewoon andere dingen mee.
Ik denk dat je prima kunt trainen zonder KB. Ik train veel grote compound excersises (ik heb niet zo veel tijd) en dus vaak meerdere spiergroepen met oa squats, deadlifts, etc. Ik haat de cardio apparaten, houd niet van rennen en springen.

Ik vind de KB ideaal om snel het hele lichaam te trainen en om korte intensieve intervals te doen (efficiënte manier om toch iets aan cardio te doen).

Iedereen zijn voorkeur, een ander zal misschien kiezen voor puur kracht en een interval op de crosstrainer.

Ik vind daarnaast de uitdaging leuk en de techniek van oa clean, snatchen, longcycle, het vraagt zowel mbt kracht, coordinatie en uithoudingsvermogen veel van je..etc.

Maar goed die uitdaging kun je idd ook uit je barbell halen.
De grote variatie in programma's waar je de kb veel voorbij ziet komen vind ik ook wel interessant. Het is ook niet mijn bedoeling om het ding af te branden :P

Ik probeer wel een beetje kritisch te kijken, zodat ik een beetje een idee kan krijgen van wat er op dat gebied nog is wat ik tot op heden nog gemist heb.
Snap t, ik hoor van veel mensen dat zij er niets mee hebben. Geeft niet.
Mocht je nog informatie zoek voor de Kelltebell workout die je thuis kan doen adviseer ik om eens kijken op http://www.kelltebellworkoutdvd.nl

Veel succes Max
Beste Schorpioentje29,

Ik ben al een jaar thuis aan het fitnessen met m'n eigen kettlebell. Ik vond een sportschool te duur en via de website http://www.medizo.net/kettlebell-kopen- ... -je-weten/ kwam ik een kettlebell tegen van Jesse van der Velde. Het is een belg die met z'n eigen fitnessdvd vele oefeningen en trainingen laat zien. Ik ben nu een jaartje bezig en gebruik de kettlebell 2 a 3 keer per week en ik zal je vertellen, het helpt! De oefeningen worden zeer duidelijk uitgelegd en je wit er snel fit van. Ik zou zeggen, probeer het eens.

Groet,

Peter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven