Lijf & Lijn alle pijlers

verpakking tampons

23-05-2017 09:39 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een blessure aan mijn handen en daardoor weinig kracht. Nu heb ik best veel moeite met de verpakking van tampons, van die draai verpakkingen die dan opengaan door te draaien. Ik mis de ouderwetse variant met zo'n openmaakstripje (een lipje waar je een gekleurd randje mee losmaakt). Gebruik zelf altijd etos-huismerk en vind het wat zonde om alle merken te gaan kopen om erachter te komen dat ze allemaal van die twist-verpakkingen hebben. Dus ik doe een beroep op jullie ervaring!

Wie weet welke tampons met een gekleurd afwikkelrandje zijn? (nog best lastig omschrijven).

ps. tampons met inbrenghulzen ken ik maar vind ik niet zo handig.
http://053e44c254414925813d3f8f1212f0b3 ... jpg?f35f10

Yoni tampons lijken nog zo'n stripje te hebben.
Die verpakking is vreselijk ja, ik lees even mee.
Ob, kruidvat eigen merk, Kotex in ieder geval niet. Die moet je allemaal draaien.

Is het anders misschien een idee dat je even aan iemand vraag of ie ze al voor je open draait maar dan wel het plastic laat zitten?
Die van Ob draai je volgens mij namelijk schuin open, dus daar is dat niet zo handig. Maar die van Kotex en kruidvat eigenmerk draai je met en rechte streep in het midden open. Daar blijft het plastic dus ook prima zitten als je ze even met beleid open draait.
(Heb zelf reuma en soms erg weinig kracht in mijn handen. Manlief draait er dan een flink aantal voor mij open ;-) )
groenebroek wijzigde dit bericht op 23-05-2017 09:46
10.97% gewijzigd
ik kan je vast vertellen dat Trekpleister huismerk, OB en AH huismerk zo'n strip niet (meer) hebben. Heb je blessure aan beide handen? Ik bijt nog wel eens de ene helft vast met mijn tanden, dan heb je nog 1 hand nodig...
AH huismerk tampons zijn van die draaitampons. Die moet je in elk geval niet hebben dus.
groenebroek schreef:
23-05-2017 09:45
Ob, kruidvat eigen merk, Kotex in ieder geval niet. Die moet je allemaal draaien.

Is het anders misschien een idee dat je even aan iemand vraag of ie ze al voor je open draait maar dan wel het plastic laat zitten?
Die van Ob draai je volgens mij namelijk schuin open, dus daar is dat niet zo handig. Maar die van Kotex en kruidvat eigenmerk draai je met en rechte streep in het midden open. Daar blijft het plastic dus ook prima zitten als je ze even met beleid open draait.
(Heb zelf reuma en soms erg weinig kracht in mijn handen. Manlief draait er dan een flink aantal voor mij open ;-) )
Ik vind dit wel een goeie tip. Als iemand alle tampons in het doosje voor je open draait ben je geholpen toch? Dat zou ik voor de buuf nog wel doen. Geen probleem.
En als je probeert ze n beetje dubbel te vouwen? Dan knakken ze waarschijnlijk open en hoef je niet te draaien.
Ik gebruik Lidl tampons en maak ze altijd zo open. Volgens mij is dat ook de officiële manier bij deze tampons, maar dat weet ik niet zeker.
-Livia- schreef:
23-05-2017 09:52
En als je probeert ze n beetje dubbel te vouwen? Dan knakken ze waarschijnlijk open en hoef je niet te draaien.
Ik gebruik Lidl tampons en maak ze altijd zo open. Volgens mij is dat ook de officiële manier bij deze tampons, maar dat weet ik niet zeker.
Ja klopt die van de Lidl knik je open, misschien werkt dat beter. Natuurlijk kun je iemand vragen ze open te maken maar ik kan me ook goed voorstellen dat je dit soort dingen liever zelf doet.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Als je met je nagel eerst over de perforatiestreep gaat dan gaat het makkelijker met draaien.
Yoni heeft zo'n lipje. Maar die zijn wel vrij prijzig.

Lastig probleem TO.
Yoni is dus een optie. lidl knakken en voorbereiden met nagels.

Allemaal het proberen waard! Dank dames.
Ja of hup aan de cup
Gewoon een schaar gebruiken
miedo schreef:
23-05-2017 11:50
Gewoon een schaar gebruiken
Dat doe ik vaak ja, alleen onderweg heb ik nooit een schaar bij me. Toch 's in mijn tas stoppen dus.

De lutser die deze verpakking heeft bedacht moet haast wel een man zijn geweest :whip:
-
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Heel simpel, je zet hem tussen je tanden/kiezen en duwt hem dan naar beneden: knak! En open istie. Krijg het nooit voor elkaar om hem open te draaien dus dan maar zo.
Creativity is intelligence having fun
Ik zou als ik jou was dit verhaal ook opsturen aan de producent van het door jou gebruikte merk.
Als niemand klaagt zal er niets aan veranderen....
Ik had ook altijd problemen hiermee, maar nu knak ik ze (maakt niet uit welk merk). Ik vimd het superstom die 'nieuwe' openmaak dingen, vaak als ze wat langer in je tas liggen, knakken ze open en zijn ze niet meer te gebruiken, dat was 'vroega' nooit zo...
Ik krijg die van Kotex wel open, die van OB en Kruidvat niet. Die verpakking is net iets stugger ofzo.
los van blessures is het toch een makkie? Twee handen gebruiken, de ene draai je linksom , de andere rechtsom. Klaar.
Zweethanden denk ik. ;-D
Ja vreselijk! Waarom ze dat allemaal massaal veranderd hebben mag Joost weten. Ik krijg ze geen van allen meer open en moet man altijd om hulp vragen :(
Etos huismerk knakt goed :). Ik ga me zo weer redden.

heb overigens een mail verstuurd zoals Siroop suggereerde, klagen waar het hoort idd!
-Isa- schreef:
23-05-2017 11:53
Dat doe ik vaak ja, alleen onderweg heb ik nooit een schaar bij me. Toch 's in mijn tas stoppen dus.

De lutser die deze verpakking heeft bedacht moet haast wel een man zijn geweest :whip:
:rofl:
Alleen mannen bedenken zoiets stoms.

Ik lees mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven